Kas see jutt vastab tõele, et mtz mootoril ( mtz 80, 82 mootor) ei tohi lasta üle 15 minuti tühikäigul töötada. Kas siis ei tohi ka äsja kapitaalremondist tulnud mootoril kohapeal tühikäigu lasta töötada? Väidetavalt pidi hakkama selle tagajärel kolektorist õli välja ajama. Kas kõik see kuuldu ka vastab tõele vot seda ei tea.
Vat tsitaati ei saa panna, siis kustub mu kirjutatu ja jääb ainult tsitaat.
Niisiis, Ikaruse instruktsioon: üle kümne minuti ei tohi tühikäigul lasta käia.
Ometi käisid ööd läbi ja juhtus nendega ka. Täpselt nagu järelevalveta küdeva ahjuga. Küll jooksis jahutusvedelik välja või ventika rihm puruks. Üks läks põlema, sest jahutussüsteemi pandud nafta (et külma ei kardaks) sõi lõdviu läbi ja jooksis töötavale gerole peale. Aga muidu, järelvalve all toksigu või öö läbi, vanad mootorid kannatasid kõik, eriti mingi russi mootor.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
(08-10-2014, 20:24 PM)deeremees Kirjutas: Kas see jutt vastab tõele, et mtz mootoril ( mtz 80, 82 mootor) ei tohi lasta üle 15 minuti tühikäigul töötada. Kas siis ei tohi ka äsja kapitaalremondist tulnud mootoril kohapeal tühikäigu lasta töötada? Väidetavalt pidi hakkama selle tagajärel kolektorist õli välja ajama. Kas kõik see kuuldu ka vastab tõele vot seda ei tea.
(Seda postitust muudeti viimati: 09-10-2014, 00:11 AM ja muutjaks oli hannest.)
Ei ütleks, et jamps kuna isegi seda juttu igaltpoolt kuulnud, et surverõngad pidid kinni jääma. Ise olen tähele pannud, et kui pikemalt kohapeal tiksub, siis justkui "kogub" tahma või õli kuhugi ja esimesed vajutused on taevas must. Ükskord jäi vist pihusti ots kinni ja siis oli ka kõik kohad paksu musta suitsu täis. Keerasin puhustite torusid ükshaaval lahti ja sama lambist hakkas jälle tööle ka. Siis oli kül selline tunne, et mida te kiidate sellest saastast mtz mootorist - lambist jäävad pihustid kinni, küll ei tohi tühikäigul töötada, küll ajab õli sumpsist välja... Aga jah kapremonditud mootor nii tõesti teeb ja ainus rohi pidi olema, et kõvasti koormust ja kuuma esimesed 20tt.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Üldjoontes on see õige, et pikalt ei maksa lasta diislil tühikäigul tiksuda.Mitte ainult MTZ vaid kõik diislid kuuluvad siia alla.
Põhjuseid on mitu. Nii teoreetilisi kui ka praktilisi.
Näiteks:
Tühikäigul mootori töötemperatuur langeb ja selle tagajärjel ei põle küttesegu täielikult ära, mille tulemusena põlemata kütus peseb silindriseintelt maha kaitsva õlikihi ja kahjustab silindriseinu.
Pikemaajalisel tühikäigul madala töötemperatuuri juures võib tekkida põlemata kütusest ja õli jääkidest koks, mis on eriti abrassiivne. Seesamune koks võib kutsuda esile isegi rõngaste purunemist.Healjuhul kitib ta lihtsalt rõngad kinni ja ongi õli korstnas. Samuti võib kutsuda esile pihustiotste kinnijäämist.
Probleem saab kõik alguse sellest, kui lõpetad töö rullipurustiga. Peale seda ei hakka enam rippsüsteem korralikult tööle väga väga vaevaliselt liigub. Kui suurendada mootoripöördeid ja samal ajal hüdrokangiga jõnksudada siis pika peale hakkab normaalselt tööle. Olen mitmeid kordi ka hüdrojagajas klapi lahti võtnud ( panin teise klapi ikka sama asi). Õli hüdropaagis on selles ei saa ju asi olla.
Nädalavahetusel sai vanemate talus maad küntud ja tahhomeetrile (mtz-82)keris ette 7000 töötundi. Belarussi mootor on ikka töökindel küll sest masin ise on 1990 valmistatud ning pea 6000 töötundi töötas ära ilma remondita siis oli mootor nii hõredaks ära kulunud et enam korralikult ei käivitunud. Mingi 4 aastat tagasi sai lastud mootorile teha täis kapitaalne remont.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(20-10-2014, 18:40 PM)deeremees Kirjutas: Probleem saab kõik alguse sellest, kui lõpetad töö rullipurustiga. Peale seda ei hakka enam rippsüsteem korralikult tööle väga väga vaevaliselt liigub. Kui suurendada mootoripöördeid ja samal ajal hüdrokangiga jõnksudada siis pika peale hakkab normaalselt tööle. Olen mitmeid kordi ka hüdrojagajas klapi lahti võtnud ( panin teise klapi ikka sama asi). Õli hüdropaagis on selles ei saa ju asi olla.
Õli peaks hüdropaagis olema piisavalt vastavalt mõõtevardale ja tasuks üle vaadata ka hüdroõli filter, võimalik, et peale raskemat tööd on õli kuum ja sellepärast ei toimeta. Siis aitab ainult jagaja ja/või tõstesilindri mansettide vahetus.
Võimalik ka fekaal süsteemis.
(20-10-2014, 18:40 PM)deeremees Kirjutas: Probleem saab kõik alguse sellest, kui lõpetad töö rullipurustiga. Peale seda ei hakka enam rippsüsteem korralikult tööle väga väga vaevaliselt liigub. Kui suurendada mootoripöördeid ja samal ajal hüdrokangiga jõnksudada siis pika peale hakkab normaalselt tööle. Olen mitmeid kordi ka hüdrojagajas klapi lahti võtnud ( panin teise klapi ikka sama asi). Õli hüdropaagis on selles ei saa ju asi olla.
Mis nägu on õli siis, kui süsteem jõnksutab? Kollane ja mulle täis? Kas meeldivalt soe või ebameeldivalt tuline?
Välista pealevoolu probleem ja alles siis hakka süsteemi edasi lahkama.
Umbes kolm nädalat tagasi hakkasin (mtz 82) kergematel töödel kasutama ( söödajagajaga söötmine, allapanu purustamine rullipurustiga jne). Kui kaua peaks mtz mootor sisse töötama? Mootoril kõik uued rõngad ja hülsid. Mulle tunduks, et tahaks veel tükk aega sisse töötada kuna silo koormaga 6 käiguga kohapeal ära minna ei jõua. Tuleb kordisti kang lülitada aelgusti peale.
Kunagi isa sai töömasinaks täiesti uue belarus 82.1. Mootor oli nii värske, et kolmanda käiguga künda ei jõudnud.
(Seda postitust muudeti viimati: 29-10-2014, 17:07 PM ja muutjaks oli Harrastaja.)
(28-10-2014, 19:19 PM)deeremees Kirjutas: Umbes kolm nädalat tagasi hakkasin (mtz 82) kergematel töödel kasutama ( söödajagajaga söötmine, allapanu purustamine rullipurustiga jne). Kui kaua peaks mtz mootor sisse töötama? Mootoril kõik uued rõngad ja hülsid. Mulle tunduks, et tahaks veel tükk aega sisse töötada kuna silo koormaga 6 käiguga kohapeal ära minna ei jõua. Tuleb kordisti kang lülitada aelgusti peale.
Kunagi isa sai töömasinaks täiesti uue belarus 82.1. Mootor oli nii värske, et kolmanda käiguga künda ei jõudnud.
Ma sain enda russil mootoriremondi tehtud paar aastat tagasi, aktiivselt ehk 1,5 aastat kasutanud. Praeguseks ca 40 tundi on kellal uue mootoriga töötanud ja praegu alles hakkab must-sinine toss kaduma, peale õlivahetust suvel läks kütusekulu ka väiksemaks nii sisetunde järgi hinnates - vene disel õli sai mingi lääne mineraalse vastu vahetatud.
Kui sidurit libistada siis jaksab ka 9ndaga kohalt minna, mida ma muidugi pidevalt ei tee, sest paks must pilv lendab korstnast välja ja poob masinat.
PS sooviks russi kapoti kinnitamisklambreid ehk millega kapote ära fikseerida ja plärinat kaotada?
(29-10-2014, 01:28 AM)viplala Kirjutas: Kust russ oma kiiruse ja pöörete andmed saab? Kas 40'le annab ka seda peale aretada?
Minuteada peaks 25 ja 40 spidotross teistpidi ringi käima. Sellise trossi otsa pidi Jumz'i tunnilugejaga tahhomeeter istuma, mis käib samuti russiga võrreldest teistpidi.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
(29-10-2014, 01:28 AM)viplala Kirjutas: Kust russ oma kiiruse ja pöörete andmed saab? Kas 40'le annab ka seda peale aretada?
Minuteada peaks 25 ja 40 spidotross teistpidi ringi käima. Sellise trossi otsa pidi Jumz'i tunnilugejaga tahhomeeter istuma, mis käib samuti russiga võrreldest teistpidi.
See on info, mis mulle ära kulub. Kuna otsin JUMZile tahhomeetri ajamit, aga siis ikka MTZ oma ei sobi. Võrrelda ei saa, kuna JUMZil ei ole midagi küljes. On mõnel 40-l üldse vabrikust peal tahhomeeter?
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Minu LTZ 55 A-l (sisuliselt T40 AM, ainult kabiin ja kapott teised) tahho-spidomeeter tehasevarustuses. Seal, kus tava T40-l töötunnilugeja, tigureduktor. Pakun,(fakte ei ole), et sama ka T25-l. Spidomeetri mark TX 121. BELARUSSIL vist TX135
(Seda postitust muudeti viimati: 29-10-2014, 21:49 PM ja muutjaks oli jürimees.)
(29-10-2014, 21:40 PM)saarrand Kirjutas: Siis peaksingi selle LTZ ajamit proovima JUMZile panna, mul vist mingi kiiks aga meeldib kui sellised asjad on peal ja toimivad. Tänan info eest!