(18-10-2014, 08:53 AM)Tift Kirjutas: (18-10-2014, 08:17 AM)maitus Kirjutas: 2. Kui mõnel on pakkuda mõni latern või paar, mille poritiiva külge tahapoole valgustama saab panna, siis oleksin väga tänulik.
3. Eks kogu juhtmestik ja üldse elektrivärk on ka puudu, ja aimu sellest ka väga ei ole. Sellel teemal küsiks ka kohe, et kas iga 12 V kell ja andur kõlbavad omavehel kokku panna,
3. Juhtmestik peaks olema võimalikult lihtne, kaitsmerida võiks ikkagi olla, kuid iga lüliti ja selle taga oleva tarbija vahele ei ole mõtet releesid toppima hakata,
Nii-nimetatud "mass-lüliti"-st rääkides - soovitan selle paigutada pluss -ahelasse. Välja lüllates saad olla kindel, et kuskilt juhuslikult midagi kärssama ei lähe või ise midagi lühisesse ei lase.
Näidikute paneel on hea hankida ühe massina pealt komplekt. Kui seda võimalust ei ole, siis on hea, kui näidikud on ühe tootja omad. Kütusenäidikuga on selline asi, et mõnedel on andur torus (suuremad masinad-traktorid, veoautod), teistel on poognaga. Vastavalt sellele on ka näidik.
Võib muretseda ka näiteks vene omad... sul oli üks 53 põõsa all, on selle näidikute paneel alles? Kas sellelt nüüd kõike vaja võtta on, kuid osaliselt saaks kasutada küll. Õlirõhu andur võiks olla mehhaaniline - võid olla igas asendis kindel, et kas rõhku on või jällegi mitte ja saad jälgida seda mootori erinevatel temperatuuridel.
Jahutusvedeliku temperatuur, õlirõhk, laadimistuluke või ampermeeter, midagi väga erilist rohkem polegi nagu tarvis. Kütusenäidik.....? Oma asi. Parim on paagi seinas asuv klaas - seda kasutatakse tavaliselt hüdropaakide juures, aga miks mitte ka kütusepaagil. Mida vähem elektrit on, seda vähem hiljem jama.
Mõtted:
1) Tuledest. Ise ei paneks enam kolmkümmend aastat vanu traktori töötulesid, vaid otsiks uued. Veelgi parem, kui kaasaegsed. Näiteks LED-id. Väiksemad, väiksema voolutarbega, parem paigutada ja peenemad juhtmed. Aga ei pea muidugi LED-id olema, kõlbaks ka halogen. Kollase valguse, imeliku hajutuse ja suure korpusega T-25 ja MTZ kolhoosiaegsed on pimedas poolkasutud ja jäävad igale poole jalgu. Paigutada ka ei saa sinna, kuhu tahaks, ei mahu. Või siis hõlmavad kogu ruumi ära ja teised asjad ei mahu jne... Eelmainitud kolhoosnikud on muidugi parem variant kui eimittemidagi, nii, et tuleb leida kompromiss rahakoti, praktilisuse ja ergonoomika vahel.
2) Kütuseanduritest. Ujukiga torus ja ujukiga pendli otsas võiks neid laias laastus jagada tõesti. Küll aga ei tähenda see seda, et pendliga ujukitega andurid omavahel vahetatavad oleks. Selle koha pealt ütles ksf! Raudpats õieti, et ei pruugi tööle hakata. Võivad, aga ei pruugi. Katsetamise värk. Või siis eel-luure oma. Ainult, et andurite karakteristikat vaevalt eriti lihtsalt netist või kirjandusest leiab.
3)Mass-lülitist. Ei näe mingit eelist plussi katkestamisel. Kui miinus on katkestatud, vooluringi ei ole, olgu lühis missugune või kusiganes.
4)Kaitsmerida peaks olema, täpselt, nagu ksf! Tift juba märkis. Kuipalju neid on, on maitse ja insenerliku lähenemise küsimus. Elementaartraktori puhul piisaks kolmest-neljast ahelast, et mitte kogu elektrisüsteemi ühe lühise tõttu pimedaks teha. Endal on õnnestunud kord ühe traktori elektrisüsteem 12 kaitsme pealt teha, vist läksin hoogu.
5) Releesid ei ole tarvis, kui lüliti on võimeline kummuteerima voolu, mida tarbija nõuab. Võiks pisike varu olla, kontaktid ei ole igavesti nii puhtad, kui uuena ja piiripealsel voolutugevusel hakkavad kuumenema. Sulamisprotsess on ahelreaktsioon.
Relee võiks olla üle 10 ampri (jumala lambist võetud arv) voolutugevusel , muidu peab hirmus pikki ja jämedaid juhtmeid vedama lüliti juurde.
6) 53 sobiks hästi kellade - andurite doonoriks.
7) Kütuseanduri asendamine toruga on kaval mõte küll, aga kui paak on selja taga, peab seda vaatama kuidas? Töötamise ajal justkui ei saagi. Aga pimedas? Ja lisaks õnnestuks minutaolisel õnnetusmagnetil ilmtingimata see toru kuskilegi kuhugi otsa ajada või taha haakida. Planeeritud kolmeliitrine paak oleks pooleteise sekundiga tühi. Kahju on mahult küll väike, aga kütuse järele peab ühe teatud seaduse järgi sellise olukorra tekkides tõenäolist tüütult kaugele minema.