Ühe T-40'ne lugu

 Ei pole neil värvilistel plekkidel seal häda midagi mitte. Cool 
Teebki pildi rõõmsamaks.
Vasta

Täna veeres minu õuele õnn. Vähe roostes ja lopergune, kuid asi seegi. Nimelt leidis naabrimees maapõuest ühe velje. Täpselt sellise poltidega variandi, mis mu traktoril tagant  puudu oli Smile Elu on ikka lill küll. Nüüd saab hakata nühkima ja värvima. Õudne...

   

   


Vaikselt hakkasin paika ajama ka armatuuri osa kabiinis. Mõtle nii või naa, kuid paremast uksest tulevikus eriti sisse ei mahu. Jagajat lihtsalt pole mujale panna, kui ukse ette. Samas ei ole sellest ka suurt lugu. Ei saa siis ei saa. Hakkan vasakult sisenema.

   

   

   

Jagaja enda kiskusin kah pilbasteks, ning vahetasin seal ära mõningad tihendid ja muud vidinad, ning kuna ära oli murtud ka munakate küljest kangide kinnitused, sai lapatud russi jagajate munakad sinna sisse. Loomulikult murdusid kolm kaane polti juurika pealt korpusesse, ning nende välja saamiseks kulus 48 keevitatud mutrit Smile aga välja nad tulid.

   

   

Poldiaugu keermed olid roostet ja muud jama täis, ning poltide keeramine vägagi raskendatud. Kes ei tea veel, siis on sellise jama kõrvaldamiseks üks lihtne nipp. Kui ei ole parasjagu käepärast keermepulka (mida tavaliselt ei ole käepärast), millega auk üle lasta, saab keerme puhtaks ka poldiga millele on rellakaga sisse lastud kolm soont, risti üle poldi keerme. Selline polt puhastab edukalt augu keerme ära, ning polt hakkab kergelt sisse-välja käima nigu pohmas patsient arsti ukse taga sinist lehte küsimas.

   

Ütleme nii, et hakkab looma Smile Iste tuleb täpselt paika ajada, ning hüdro jaoks torud veel vedada. Siis saab vaikselt hakata elektrit tegema. 

   

   

Küsiks igaks juhuks üle, et kas jagajal käivad väljundid/sisendid, vastavalt kangile, selliselt nagu pildil?

   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(25-10-2014, 22:37 PM)viplala Kirjutas:  Küsiks igaks juhuks üle, et kas jagajal käivad väljundid/sisendid, vastavalt kangile, selliselt nagu pildil?

Peaks nii olema küll, erandiks see parempoolne üksik kork.
Sellealune kanal jooksis vist rõhuklapi alla.
Eks targemad parandavad mind, kui valesti mäletan. Rolleyes
Vasta

Aga sutska jagaja hoopis tagaseina või kabiini alla. Kangidele saab ju tänapäeval igati põnevaid otsasid meisterdada. Ja mu meelest on see vene jagaja remontimine üks igavene raha matmise ja aja raiskamise koht. Üks leiutis venelastel tehtud, mis on kuiv senikaua, kuni õli pole veel sisse lastud. Ja kasutamine ka sama raske, kui õues liigutatava lisaseadme otsene liigutamine, lisaks puudub praktiliselt igasugune doseeritavus... . Mistahes itaallaste kokkupandud jagajalaadne toode on suure tõenäosusega oluliselt etem. Aga see siiski minu isiklik arvamus. 
Ootan huviga juba edasisi samme
Vasta

(26-10-2014, 20:50 PM)Lapik Kirjutas:  Aga sutska jagaja hoopis tagaseina või kabiini alla. Kangidele saab ju tänapäeval igati põnevaid otsasid meisterdada. Ja mu meelest on see vene jagaja remontimine üks igavene raha matmise ja aja raiskamise koht. Üks leiutis venelastel tehtud, mis on kuiv senikaua, kuni õli pole veel sisse lastud. Ja kasutamine ka sama raske, kui õues liigutatava lisaseadme otsene liigutamine, lisaks puudub praktiliselt igasugune doseeritavus... . Mistahes itaallaste kokkupandud jagajalaadne toode on suure tõenäosusega oluliselt etem. Aga see siiski minu isiklik arvamus. 
Ootan huviga juba edasisi samme

Jagaja on oma koha leidnud ja ei viitsi mina seda enam ümber hakata ehitama Smile, Seda enam, et ega ta ju tegelikult ei sega. Saha liigutamiseks on tast samuti maa ja ilm. Küll hakkama saab Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Velje lasin traadiga puhtaks ja kruntisin ära. Särab nigu pühademuna nurgas ja ootab pastelt jalga.

   

Mul oli üsna kindel ettekujutus, et hüdrotorud tulevad metallist. Siis aga hakkasin mõtlema, et kuda kurat ma neid painutama hakkan. Ainus variant oli ehitada painutaja. Mõeldud tehtud...

Tuulasin veits emexi hunnikus ja kiskusin sealt välja ühe malmist rihmaratta. Seejärel tegin ühe tera, millega vastav kumerus treida, ning tulemus ei olnudki väga halb.

   

   

Vanadest aegadest vedeles üks rullik veel sahtlis, mille raadius oli täpselt paras, ning kuhu käisid ka laagrid sisse. Rulliku ise oli algselt treitud saesiinile hoopis, kuid leidis omale uue kodu painutaja juures. 

   

   

Siis treisin ühe puksi, mille keevitasin nurkraua külge, ning kuhu istus otsa rihmaratas.

   

   

Mõned jupid sai veel meisterdatud ja painutaja oligi valmis. 

   

Rulliku saab, poldi eemaldamisega, painutaja küljest ära võtta. Nii on võimalik ükskõik mis nurga all olevat toru väänata.
   

   

Proovisin painutada torusid mõõduga 12, 15 ja 18mm, mis toimisid suurepäraselt. Üks tagasivoolu toru, jagajast paaki,  on üle 20mm (22äkki?), kuid sellega saab vast kuidagi teisiti hakkama. Ülejäänud liinid saab igatahes tehtud.  

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Nüüd siis saabus see kurb päev mil tööd jäid seisma. Mul on äärmiselt valus seda kõike garaaži nurgast pealt vaadata. Hinges on tühjus ja elu tundub mõttetu. Juba teist päeva kõnnin ahastades seinast seina, vahin külma plekki ja sülitan lakke. Mul on raske, hinges valitseb tühjus ja valu. Pisarad voolavad ojadena mööda õliseid põski alla. Tahaks midagi teha, kuid äng surub oma teravate küünistega mind põrmu.  Tundub nagu keegi oleks mu ihust tüki lõiganud. Tundub nagu parem käsi oleks saatana poolt eemaldatud. Ma ei saa selle valuga hakkama, ma ei suuda enam... mu keevitus läks katki. 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kas tõesti see sul ainus keevitus? Kui traat ei tööta, uuri häda, võta midagi ette, ära oota kui lärakas laest omale peale kukub... Kiire asja saad ka elektroodiga tehtud ja rellakaga üle siluda. Midagi saab ka propaanipitsiga tehtud kui päris gaasikeevitust pole jne.  Mul täna juhtus puurkaevu toru väljatõstmisel traktoritõstuk veidi äkiline olema ja murdis ühenduskeerme kohalt prao sisse.  Midagi, traktor seisma, kerge inverter kaenlasse, kikivarvul 3,2 elektroodiga sai muhv toruga kokku keevitatud. Relakaga üle, kahtlastele kohtadele uuesti tuld. Sai veel täna põhjaklapp vahetatud ja vesi majja. Esab Caddyt või Sak`i oleks ootama jäänudki.
Vasta

Keevitus lõpuks jälle korras. Emaplaadil olid mingid vidinad end põlema pannud. Hea, et maailmas leidub inimesi, kes nii imeväikeseid asju suudavad korrastada. Need katkised detailid sealt emaplaadilt olid nii pisikesed, et kui ma mikroskoobi all nad endale pihku asetasin, vajusid nad läbi mu käenaha, Nüüd ringlevad õnnelikult mu vereringes. Võibolla kukkusid nad ka läbi käe, kurat seda teab aga point on selles, et on inimesi kes neid katkiseid molekule üles suudavad leida ja tagatipuks terved emaplaadile tagasi joodavad. Ja ma nutan siis oma keevituse pärast ja otsin paaniliselt garaaži põrandale kaduma läinud sepahaamrit Big Grin

Proovisin veidike torusid vedada. Riiulisse olid aegade jooksul kogutud kõikvõimalikke hüdro torustikke, enamus lindi omad aga ka russilt ja teistelt natuke. Juba 15 aastat tagasi oli kusagil südamesopis pisike soov traktorit omada. Nii siis saigi kogutud kõike mis vähegi traktoriga seotud oli, teadmata päriselt kas ka tegelikult vaja läheb. Ja nüüd läheb enamus sellest pasalaost käiku. Esialgu mõtsi, et lõikan ja keevitan torud kokku, et pärast vaatab ja väänab uutesti uutest torudest, kuid praegu vist jätangi nii. Lihtsalt ei viitsi hakata otsast peale. Ega seda pappigi pole eriti. Keevitan ühendused kokku ja lasen vasega üle. Jube nokitsemine on nende torude vedamine Smile

   

   

   

   

   

   

   

Üks kang hakkab juhtima ainult rippsüsteemi silindrit. Teised kaks aga on jaotatud nii ette kui taha kolmikuga, ehk nii ees kui taga on otsad kahe silindri jaoks. Korraga kasutada ei saa, kuid eraldi on võimalik. Kabiini eest hakkavad torud väljuma eest seinast. Ei ole just kõige ilusam aga ega seda ruumi ka ei ole eriti seal ja teisest küljest on nii siga mugav Smile

   

Kõikjal kuhu vähegi võimalik oli, paigaldasin stutsi torudele. Kõikjale pääseb võtmega lihtsalt ligi, ning juhul kui on vaja kabiin eemaldada traktorist või traktori esiots tagumendist, piisab kui esiseina küljest, väljast poolt,  lahti päästa neli stutsi. Kõik ülejäänu jääb kabiini.  

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kurat torude vana materjal sai ikkagi otsa. Käisin ja ostsin veits juurde. Ma ei saa aru mis nende metalli hindadega vahepeal juhtunud on. Süüdimatult laotakse selliseid kirveid letti, et paha hakkab. Selline tunne nagu ostaks kroomitud riidepuu toru mööblipoest, mitte aga musta metalli. Aga see selleks...

Vedasin ka taha torud ära. Nüüd on jäänud veel kokku siristamine. Tagumised üleminekud selguvad peale kiirliideste ostu. Siis keevitan sinna ka vastavad keermed otsa. Seniks aga jäävad ootele. 

   

   

   

   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Standardsed traktorite kiirliited on 1/2 tollised, küljes on 90% moodsa aja traktoritest ning seda juba mitmeid kümneid aastaid. Kusjuures, kui nüüd tähte närida, siis ega poest uus hüdrotoru ka nii jubeda hinnaga ei ole, et seda hästipainutatavat tõmmatud ning tsingitud toru osta ei jaksaks. kunagi ostsin Fordile kütusetoruks 10-st roostevaba, 6 m toru maksis ca 25 raha... 
Vasta

(15-11-2014, 11:31 AM)Lapik Kirjutas:  Standardsed traktorite kiirliited on 1/2 tollised, küljes on 90% moodsa aja traktoritest ning seda juba mitmeid kümneid aastaid. Kusjuures, kui nüüd tähte närida, siis ega poest uus hüdrotoru ka nii jubeda hinnaga ei ole, et seda hästipainutatavat tõmmatud ning tsingitud toru osta ei jaksaks. kunagi ostsin Fordile kütusetoruks 10-st roostevaba, 6 m toru maksis ca 25 raha... 

Kuna mul oli olemas lindi stutsid ja torud, siis ehitasin süsteemi 18x1.5 peale. Vastav tsingitud hüdrotoru maksab 4.5 euri meeter. Tavaline toru oli kolme ümber. Eks vajadusel jõuab kõike osta, mis ei tähenda, et need hinnad normaalsed oleksid. Huvi pärast siiski vaatasin ka riidepuu toru. 25mm läbimõõduga kroomitud läikiv ja kilesse pakitud iludus maksab 1.9 jm. Musta metalli hinnad, meie jaemüügis, lihtsalt ongi nii haiged. Üks vähestest asjadest, mille hinnad on kruvitud ebanormaalselt kõrgele tavalise kliendi jaoks. See on ala, mis vajaks jaemüügis korralikku konkurentsi.

Kiirliited tulevadki väljapoole kabiini. 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kuidas edeneb? Küsimus, et kas pedaalid jätsid samaks või muutsid?

Pori paneb rattad ringlema. Cool
Vasta

(13-01-2015, 15:55 PM)ukfmx Kirjutas:  Kuidas edeneb? Küsimus, et kas pedaalid jätsid samaks või muutsid?

Ei edene üldse kohe. Seisab ja ootab millal mul aega jälle tekib. Pedaalid jätsin samaks ainult põhja keevitasin teistsuguseks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

[
Küsiks igaks juhuks üle, et kas jagajal käivad väljundid/sisendid, vastavalt kangile, selliselt nagu pildil?


[/quote]
Igaks juhuks küsin, ega teil ei ole ühtki üleliigset jagajat, mille küljest saaks mulle jagaja küljel juhi põlvede vastas oleva väljavõtte , mis stutseriga jagajale kinnitub. Minul üks neist lõhki keeratud?!?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Kas seda mõtled?
   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(13-01-2015, 23:46 PM)saarrand Kirjutas:  [
Küsiks igaks juhuks üle, et kas jagajal käivad väljundid/sisendid, vastavalt kangile, selliselt nagu pildil?
Igaks juhuks küsin, ega teil ei ole ühtki üleliigset jagajat, mille küljest saaks mulle jagaja küljel juhi põlvede vastas oleva väljavõtte , mis stutseriga jagajale kinnitub. Minul üks neist lõhki keeratud?!?
[/quote]

Minu käest saad ka, kui väga kiiret ei ole. Pole lihtsalt jõudnud veel jagajat vanaraua kast panemiseks traktori pealt maha tõsta.
Vasta

Just nimelt seda detaili mõtlen! Väga tore kui keegi aidata saaks! Smile Eelmise omaniku tugev ramm on mul selle puruks keeranud või ma ei tea, mis seal juhtunud on.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ega õhkpidurite peale mõelnud pole?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(31-05-2015, 10:46 AM)mlsluik Kirjutas:  Ega õhkpidurite peale mõelnud pole?

T-40'ne juures?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 80 külali(st)ne