Vana hea "Družba"
#81

(31-03-2014, 19:42 PM)Raudpats Kirjutas:  Leidsin huvitava video hüdrokiilust. Saag ei ole ei Družba, ei Ural ja kiilu ka lähedalt ei näita, aga mingi tõestuse olemasolust saab .....
https://www.youtube.com/watch?v=w4VYcqYvfU4

Sellise kiilu sain hiljuti Viljandi turult pudeli viina eest! Praegu on kiil tuttava juures! Ununes tema autosse Big Grin Eks näeb ja katsetab asja. Aga see saag videos on küll inseneerluse tipp

Veel pole maha löödud
Vasta
#82

Pole küll Družba aga üks fotomeenutus tänavuselt Mannheimi laadalt.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#83

See seal oli vist Urali ja Taiga ristsugutis langetuskiiluga.
Vasta
#84

Jäi ette selline rariteet: Družba paadimootori "Kama" jalg.

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#85

(17-11-2014, 17:16 PM)Aspelund Kirjutas:  Jäi ette selline rariteet: Družba paadimootori "Kama" jalg.

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]
 No ma täna juba katsusin seda...aga omale ei saanud... Big Grin
Vasta
#86

Mul on olemas Družba otsa käiv veepump, kui liikuv temaatika see on? Pilti hetkel küll pole aga kui keegi näinud pole siis ehk nädalavahetusel saan teha kui meeles on.
Vasta
#87

Mootori jalg on küll vägev! Väärt leid.

Aga kas keegi suudab mind juhatada mõnele lingile, kus druzba motoplokkidest juttu. 
Endal üks on, vist muruniiduki oma kuna väjavõtteid kolm. Kaks horisontaalis ja üks põhja all.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#88

Milline väline süütepool sobib DRUZBA-le.  Kas mõne sõiduauto omast annaks teha näiteks Ziguli omast. Kuidas peaks ühendama.
Vasta
#89

https://www.youtube.com/watch?v=j82LgAVhXSo   Kama paadimootor mul kah olemas. Ja see on siis vanem versioon, esimese põlvkonna Družba mootoriga. Uuematel olid mõned konstruktsioonilised lahendused natuke teistsugused. A süütepooli saab sinna suvalise panna, kui mõistust jagub. Originaale ka õnneks veel liigub. Seal on muidu kaks erinevat süsteemi kasutusel - vanematel kontaktidega ja uuematel ilma. Ja kontaktidega vist peaks kaks erinevat versiooni olema.
Vasta
#90

Juhuslikult leidsin kaks videot youtuubist kus sõiduauto süütepool druzbale peale pandud. 
Vasta
#91

Olen mitmeid erinevaid poole installinud,aga kõik 6voldised(mosse,Jawa,Iz)aga kõige parema tulemuse on andnud vene tehnikal olev variaatoriga pool mis ka pildil on.
Vasta
#92

Kuidas sellele  1971 aasta Druzba reduktorile lisatakse õli , määret.  Milline õli sobiks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       

Vasta
#93

Ette on nähtud plastne, e. "paks" määre. Erinevetel aegadel Solidol, Konstaliin või Litol24. Arvestades reduktori elementaarsust ja seda, et vaevalt küll keegi sellega mitu tundi tööd teeb (kui üldse teeb), on suht suva, millist kaasaegset,või ka GOST-i aegset määret sinna pannakse, Konstaliinist kehvem ta ikka olla ei saa.
Lisatakse kolme poldiga kinnitatud kolnurkse plastikkaane eemaldamisel tekkivast avast. Enam-vähem niipalju, kui mahub.
Nippel allääres on keti õlitamiseks, reduktorisse siit ei saa.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#94

Kas Druzbale kõlbab töötamiseks selline küttesegu mida kasut. tänapäeva paaritaktilistes ehk siis 2-2,5 prodsendiline segu. Räägitakse, et Druzbale sobiv segu ( 1:15) 6,7 prodsendiline segu.
Vasta
#95

See sõltub millist õli kasutad,kui AC8 siis võid 1/15 panna,kui aga kaasaegsemat siis suhe natuke teine.Ise kasutan 2taktilist mineraalõli ja suhe 1/35.Mannoil oli vist margiks.
Vasta
#96

Iidsetest aegadest peale käiv vaidlus selle üle, kuipalju peab panema vene kahetakti masinale lääne kahetaktiõli. Ja ega sellel küsimusel ainuõiget lahendit ei olegi. Üks grupp arvab, et vaatamata kahetaktiõli omadustele peab seda segama bensiini sisse samapalju, kui omaaegses manualis kirjas oli. Sest vene koostekvaliteet ja materjalid ja lõtkud jne jne. Teine koolkond leiab, et õli vahekord segus peab olema selline, nagu õli pakendile on märgitud, sest õli valmistaja tagab (vähemalt paberi peal) piisava õlituse just sellises kontsentratsioonis. Kumbki nendest tõekspidamisest ei põhine mingil enam-vähemgi teaduslikul ja laboratoorsel uurimistööl, sest mitte keegi pole taolist tööd teinud. Seega ei tea me keegi, kus see tõde on. Tugineda saab ainult kellegi kogemustele, isiklikud arvamused ei ole argumendid.
Kui kedagi huvitab, siis mulle tundub, et tõde jääb sinna kahe vahepeale, kerge kaldega pakendikontsentratsiooni poole. Nagu eespool ise mainisin, ei põhine ka minu arvamus ühelgi tehniliselt mõõdetaval uurimusel. Puhas loogika ja veidi kogemusi. Aga meil on vaba riik - igaüks võib valada segusse niipalju õli, kui arvab hea olevat.
Isiklik kogemus: Oli mul kunagi mitmeid aastaid eestis valmistatud ja "Druzba" mootoriga muruniiduk. Paras peavalu ja nuhtlus, kuid paremat siis ei olnud. Muru niitmisel "Družba" mootor töötab peaaegu ilma koormuseta. Algeline karburaator, rikas segu ja 1:17-le AC8 õli mitte tuliseks mineval küünlal tekitasid sellise efekti, et iga muruniidutsükli ajal tuli küünal- kaks töö käigus vahetada. Kattusid sellise paksu ja hästi õlise tahmaga. Elekter, mis muidu oleks pidanud sädet tekitama, astus massi poole mööda tahma, ilma bensiini süütamata. Liivapritski tuli selletarvis ehitada. Muideks, paksus heinas, kus mootor enam ei põrisenud, vaid undas, seda küünla tahmamist ei olnud. Mootor (ja ka küünal esmajoones) läksid piisavalt tuliseks, et kogunenud tahm ära põleks.
Kuskil kaheksakümnendate lõpus hakkas tekkima poodidesse aeg-ajalt ka vene kahetaktiõlisid. Sain kord kogemata sellele produktile jaole ja võtsin kohe kasutusele. Segu tegin nii, nagu pudelil oli märgitud. Ma arvan mäletavat, et see oli 1:50-le. Sinine pilv maja ümber kadus muru niites peaaegu ära ja küünlaid läks tarvis umbes üks kolme niitmise peale. (Meenutame - ennem 2-3-4 ühe niitmisega) Mootoriga ei juhtunud mitme aasta jooksul mitte midagi. Eksperimendi lõpetas meile elama tulnud neljataktiline Partner. See oli ju nii kerge lükata, läks hästi käima, oli vaiksem ja alguses läikis ka...
Ülejäänud praktika IZ-i, Jawa, Pannonia, käivitusmootori ja mõnede statsionaaridega on niivõrd lühiajaline, et ma ei jule selle põhjal mingit arvamust avaldada.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#97

Olen ühe Druzba väntvõlli moodsa õliga kokku lasknud.... 1:50-le on liiga vähe. Ma arvan,et piisaks 1:40-le. Sest rohkem pole midagi hullu juhtunud. Seda kahetaktilise õli võib ka rohkem panna aga mitte nii,et suur suits järgi tuleb.
Mis puutub Autooli kasutamisse siis seda sai pandud 1:20-le ja piisas täiesti. Sai ka pandud 1:25-le. Tossas igaljuhul vähem ja ei juhtunud ka midagi.
T.
Vasta
#98

Jawa 638 sõitis umbes 13 000km ja müüsin ta maha. Segu tegin 1:40. Õli oli mobil. Kui ta sain omale, siis millegipärast otsustasin kolvirõngad ära vahetada ja muu jäi vana. Isegi sõrme tirinat ei tekkinud selle ajaga. Kui 1:35 segu sai tehtud, siis kippusid riided haisema hakkama. Ilmselt keerutas kuidagi seda vingu seljapeale.

Družbat enam ei mäleta millega ja kui palju segatud sai. Proovi jaoks olen kasutanud seda poe valmis segu. Mingeid anomaaliaid ei esinenud. Pikalt ei kasutanud aga proovijooksu sai ära teha. Ega nendega rohkem tahagi. Toungue

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#99

Sain siis ka Druzbale hääled sisse. Süütelahendus samamoodi lahendatud nagu  eelpool lisatud videotes. Kuna original bensiinipaaki polnud võtta kusagilt, siis asendasin vana muruniiduki omaga. Kütusefiltri aretasin lisaks ka vahele . Ainult tuleb kraan vahele panna, muidu uputab karburaatori ära. 


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   
Vasta

Jawal sai summutitest sõelad välja jäetud ja mingi raudvoodi  nikeldatud otsakaarest paras kumer jupp sumpsi kinnitatud. Otsad maapoole ja häälitses nagu BMW(tsikkel). Lõi kohapeal tolmu üles, aga sõidul tagant riideid enam ei õlitanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne