Viimane limusiin
#1

Südamlik lugu kuulsa tehase kurvast lõpust http://etv2.err.ee/v/haridussaated/dokka...1a319ef099
Vasta
#2

Aitüma viite eest, päris hea vaatamine! Üht pidi nukker, teist pidi suhteliselt... ma ei oskagi öelda, mis tunne oli vaadata seda toidutalongisaba ja palgasaba ja sööklasaba ja... ja muidugi brigadiri (või millegi sellise) töölauda, millel olid töövahenditena hunnikutes pabereid ja lauatelefon. Minule oli see justkui ajaloofilm, mis viis ajas 25 või 35 aastat tagasi.
Vasta
#3

(25-11-2014, 22:31 PM)41Degree Kirjutas:  ... mis tunne oli vaadata seda ...

Kurb, kui esindusmasinate tootjad elavad/töötavad nagu paadialused...
Äratundmisrõõm suur vene eluolu taasnägemisest. Palgasaba on vägagi tuttav. Talonge jaotati suurtes tehastes, ma pole sääl tööl olnud.
Üllatus oli, et esindusautod on kokku pandud "sitast ja tatist". Just nagu AM foorumi mehed kodus teevad.
Tänud viite eest, vaatasin huviga.
Vasta
#4

(25-11-2014, 23:07 PM)motamees Kirjutas:  
(25-11-2014, 22:31 PM)41Degree Kirjutas:  ... mis tunne oli vaadata seda ...

Kurb, kui esindusmasinate tootjad elavad/töötavad nagu paadialused...
Minus tekitas see äratundmisrõõmu USA tsikli- ja rodiehitajatest, kes enne telesse pääsemist esimestes osades samaväärsetes tingimustes tööd teevad! Ehk MIDA suutnuks ZILi eriautode tsehh päriselt ja normaalse kapitalismi tingimustes teha??? Ulmet. Dokfilmi asemel USA TLC või Discovery kanalisse paarikümne osaline detailne tõsielusari kolme maailmavägevate autode ehitamisest ja saadud raha eest elatanuks kogu tehast järgmised kümme aastat. Ehk mul oli päriselt ülinormaalsetest ja kuldsete kätega töömeestest kahju. Ja ka too ülikonnas boss-tsehhijuhatajha oli kuradi sümpaatne autofänn. JA ajusid oli neil vene meestel ikka kordi rohkem, kui keskmsiel USA "tõsielusarja" debiilikul, mida need kõik kirve-, muda-, soo-, kala- ja mäemeeste sarjad pilgeni täis on. Rääkimata kivipallur-Chumleest... Õnneks tehnikasarjad on olnud "natuke" paremad, vähemalt on seal ka OCC töömeeste seas mõni, kel peakolus midagigi liigub. Foosi Overhaulin' on muidugi totaalne erand kõigi nende sarjade seas, kus pole peaaegu kunagi vaadates häbi lauslollidest ekraanil. 
Seekord ei olnud: isegi need mamuuljad olid kuidagi arusaadavalt mõtlevad tegelased. 

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#5

Sitad lood jah seal Venemaal. Kui juba Zil-i tehas Moskvas läks põhja mis siis veel kaugematest kantidest.Tšeljabinski traktoritehases e.Uraltrak samuti kehvad lood ning loodetakse riigi abile (15miljardit rubla).... 
Kas varsti saame näha dokfilmi "Viimane Joss" ?

Vasta
#6

Mis kvaliteediga see sünnitis lõpuks kokku tuli? Minus ei tekita mingeid kaastundlike emotsioone ühe värdriigi hingitseva autotööstuse jäänused.

Vanatehnika galerii sõitvast ja sõidetamatust eestimaa tehnikast:
http://album.ee/Vanatehnikagalerii



Vasta
#7

Miks siis venemaa on selline värdriik nagu siin väidetakse? Ehk tuleks küsida nendelt onudelt,kes omal ajal Boševikele andsid suure koguse raha,et laamendada ja ehitada "maailma revolutsiooni"?
 
Ühesõnaga vahet pole,mis riigikord oli ja on hetkel. Lihtsalt rasketööstuse ajastu epohh on läbi saanud.
Kahju on tehastest,mis omal ajal. Nüüdseks nostalgilisi asju tootsid aga ehk millegi lõpp on millegi uue algus?
  


Vasta
#8

Minus tekkis küll austus ja lugupidamine nende paarikümne mehe vastu, kes suudavad enamvähem põlve otsas valmistada otsast lõpuni mitte lihtsalt mingisuguse auto vaid sellise, mida sünnib pidulikul üritusel häbenemata näidata.
Vaadates kasvõi neid ukseklaasi raame siis mismoodi nad selle profiili kokku keerasid jääb mõistatuseks.
Samuti on need välisplekid tehtud plekitahvlist mitte stantsidega vaid puuvormide peal välja koputatud.
Mis aga tehasesse puutub, siis oleks tulnud õigel ajal sellest linnakust julmalt loobuda ja koondada see tootmine max 10 angaari.
Loobuda näiteks valutöödest ja tellida valatud detailid nagu mootoriplokk ja muud pudinad kuskilt mujalt.
Niisama ka muud osad mille tootmine pole paartuhat autot aastas tegeval tehasel mõtekas ja oleks elu edasi läinud.
Inglismaal on ju palju igasugu autotehaseid, kes teevad veel vähem autosid ja elavad ära ning aegajalt teevad ka uuendusi toodangus.
Vasta
#9

Vaatasin ka eile õhtul selle ära. Ilus film oli.

Hoolimata sellest, et olen perestroika aja laps, siis isegi minule tulid valutsehhi detailide kastid ning metallpõrandad tuttavad ette veel praegu Tallinnas töötavast autode ohutusvarustust tootvast tehasest.

Igatahes aitäh ksf! Ollele viite eest.
Vasta
#10

(26-11-2014, 00:11 AM)weix1 Kirjutas:  Mis kvaliteediga see sünnitis lõpuks kokku tuli? Minus ei tekita mingeid kaastundlike emotsioone ühe värdriigi hingitseva autotööstuse jäänused.

Riigist ja tööstusest pole lugu. Inimesed on ka seal olemas ja neist on kahju. Kui Leivategija siin mingi üllitise valmis saab, siis kiidetakse küll. Ega sealsed "leivategijad" halvemad pole. Pooled tulid veel kodust ära, missiooni täitma.
... ja mina arvasin, et limukate tootjatel on vähemasti "kuldsed" tingimused. Riigi visiitkaart ikkagi ...
Vasta
#11

Vaatasin minagi seda filmi. Juba alguses ilmus kaadrise sümpaatne vene tädi,kes oleks saanud koheselt peaosa lastefilmi Karlssoni osasse! Ja ta ei oleks pidanud mängima.......  vaid sobinuks koheselt.
Mis puutub lihtsatesse töölistesse siis seal tehases oligi näha seda lihtsat vene inimest,kelle pingutuse tulemusena sündisidki need uhked autod. Ja tõesti sellistes tingimustes mis muidugi polnudki kõige hullemad,saadi hakkama suurte asjadega. Selle taga on tegelikult alati inimene oma võimete ja oskustega,masinad on lihtsalt abiks ja teisejärgulised...
Kahju on muidugi sellest,et nendega niimoodi käituti,see vast polnudki midagi enneolematut vaid vist üpris tavaline asi....
Eks aeg teeb oma töö ja see mida vajati,osutub lõpuks mittevajalikuks. Suured veoautod mis rüüpavad meeletutes kogustes kütet. Tänapäeval sellist igapäevaselt kasutada...peab olema päris rikas. Kas nende tehaste hävitamine õige oli,seda ei oska öelda aga eks meil tehti ka siin samamoodi-toimivad süsteemid lõhuti. Eks ikka selle sildi all,et ei tasu ära jne. Tegelt oleks pidanud süsteemi tööle jätma ja hakkama tootma seda,mida vajatakse sel momendil rohkem. Kui lähevad rehad-kõplad.....no andke tuld. Tegelikult lammutati kõik saamahimust ja lollusest ehk siis jagamise käigus hävines ja pudenes kõik peost.... Sad 

Aga väärt film!

Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#12

(26-11-2014, 00:42 AM)2715 Kirjutas:  Mis aga tehasesse puutub, siis oleks tulnud õigel ajal sellest linnakust julmalt loobuda ja koondada see tootmine max 10 angaari.
Loobuda näiteks valutöödest ja tellida valatud detailid nagu mootoriplokk ja muud pudinad kuskilt mujalt.
Miks peaks loobuma asjadest, milleks on nii suur ja võimas riik võimeline??? Kus on olemas maavarad, energia, oskustöölised jne? Just sellega pidanuks ZIL ja ka teised masinaehitustehased edasi tegelema! Lihtsalt pidanuks neid juhtima 100% kapitalistlikus stiilis ja korras. Miks arvatakse, et rasketööstuse aeg on otsas? Kas siis tänasel päeval ei lähegi mitte kuskil vaja metallivalu, metallistantsi, freesimist, treimist jne. Ikka läheb sest sellised jublakad on ju ka IGA pisemagi elektroonikavidina sees olemas, muudest toodetest rääkimata. Hiina just ja peamiselt sellega ju tegelegbi, ise meeletus energia- ja toorainenäljas vaeveldes. 
Muidugi peaks see meile, poliitkorrektsusest lähtuvalt, rõõmu valmistama, et Venemaal on asjad puhta persses, idioot koos samasugustega paariariiki "juhtimas" ja kui nüüd lõppeb otsa see OSKUStööliste plejaad, siis uusi T34', MIR või Soljuz ehitajaid polegi võtta. Eks ta teeb muidugi... aga miks arvata, et Hiina on kuidagi "parem" ja vähem värdriik ning et hiinlane oleks lkuidagi vähem julm pikemas perspektiivis? Eksitakse - Hiina ja hiinlane on koos japsidega maailma kõige julmemad rahvused, kes täiesti tundetult tapavad maha kõik, mis teele ette jääb! Otseselt TÄNA teeb Venemaa perseliolek meile rõõmu ja hiinlased hõõruvad käsi ning joonistavad juba AMMU uusi piire gloobusele. Ja ma ei oleks kindel, et seekord oleks Eesti või kogu Euroopa mingi Tsinkplekkpang-Huivam-uncleTom Pakti salaprotokolli "piirileppest" teisel, "paremal", poolel... 

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#13

Kui te arvate et „kapitalistidel ameerika on kõik palju paremini“, siis mõelge Detroidi saatusele. Ja mõelge briti markidele, siis ei tundugi see ZiL-i lugu nii väga erakordselt traagiline L   
Vasta
#14

Mis puutub kapitalistlike juhtimisvõtete ülevõtmisse siis sellega jäi liidu järgne vene föderatsioon kas oskamatusest või tahtmatusest lootusetult hiljaks. Ja nõudlus - ei venemaa ega keegi muu ju peale piiride avamist lihtsalt ei tahtnud seda no ütleme ebaviisakalt " saasta" mis sealt tehasest väljus. Nii läks pea kõigi tehastega sest kaasaegsest autotööstusest ja selle toodangule seatud  nõudmistest/ootustest olid vene masinad parimalgi juhul paarkümmend aastat maas.  
Inimestest jah, on minulgi kahju. Kasvõi nendestki, kes meil siin endalgi on endistest tehastest ja kolhoosikeskustest. Ja ka mina vaatan nostalgilise pilgu ja heldimusega sedasama ZIL tehase toodangut ja kõiki teisi liidu aegseid mootorsõidukeid. 
Ajale jalgu jäänud tehas aga tuleks kokku lükata ja purustist läbi lasta. Puhka rahus, vene autotööstus.

Vanatehnika galerii sõitvast ja sõidetamatust eestimaa tehnikast:
http://album.ee/Vanatehnikagalerii



Vasta
#15

Väga hea film ja sellist élu mäletan minagi kunagi, kui pidi sebima omale riideid läbi luugi ja talongiga sai süüa.
Noortele oleks hea vaadata, kuidas esivanemad pidid elama, et neid tänapäeva noori kasvatada. kes peaks olema täna juba 22 ja rohkem aastat vanad Big Grin
Tänan veelkord sellise leiu eest ja sooviks veel ja veel vaatada selliseid leide Big Grin
Vasta
#16

(27-11-2014, 00:14 AM)Qunts Kirjutas:  Väga hea film ja sellist élu mäletan minagi kunagi, kui pidi sebima omale riideid läbi luugi ja talongiga sai süüa.
Noortele oleks hea vaadata, kuidas esivanemad pidid elama, et neid tänapäeva noori kasvatada. kes peaks olema täna juba 22 ja rohkem aastat vanad Big Grin
Tänan veelkord sellise leiu eest ja sooviks veel ja veel vaatada selliseid leide Big Grin
Pole just päris see aga huvitav ikkagi.Kui palju Kolhidasid,Zil-e jms."Единственная"-1975

Vasta
#17

(26-11-2014, 22:06 PM)weix1 Kirjutas:  Mis puutub kapitalistlike juhtimisvõtete ülevõtmisse siis sellega jäi liidu järgne vene föderatsioon kas oskamatusest või tahtmatusest lootusetult hiljaks. Ja nõudlus - ei venemaa ega keegi muu ju peale piiride avamist lihtsalt ei tahtnud seda no ütleme ebaviisakalt " saasta" mis sealt tehasest väljus. Nii läks pea kõigi tehastega sest kaasaegsest autotööstusest ja selle toodangule seatud  nõudmistest/ootustest olid vene masinad parimalgi juhul paarkümmend aastat maas.

No päris nii see ka polnud, eriti veoautode osas! Muu maailma krusad lihtsalt ei kõlba Venemaale! Mitte keegi teine kogu maailmas pole kunagi suutnud ega suuda ka täna ehitada Venemaa teedetule maalahmakale sõidu- ja remondivõimelisi LIHTSAID ja ODAVAID veoautosid. Mina olen vähe Venemaal käinud ja väljaspool suurlinnu sõitnud "vaid" Leningradi oblastis peaaegu Onegani ja Karjalas. Kusjuures seegi maa-ala on metsikult suur isegi maailma kontekstis ja peaks olema üks "korralikemate" teedevõgustikega alasid Venemaal. Ja seal ei ole mitte midagi teha mitte ühegi lääne veokaga kohaliku transpordi mõistes!!! Kui, siis kestaks seal vaid ja ainult eritehnika, mille hind käib isegi eestlastele üle jõu - pole meil siin neid ja isegi väga ei püüta müüa! Korra ju United püüdis mingit 4X4 erivärki turustada aga kas üldse mõni osteti? Igastahes enam isegi ei leia neid uudiseid üles. 
Samas GAZ on jätkuvalt mingi tervise juures ja nende 4X4 ongi ainuvõimalik inimeste ja kaupade transpordi vahend Venemaal + Kamaz. ZIL jäi arvatavalt täiesti omast lollusest aga siseriiklikule olelusvõitlusele alla ja jäi ju alla ka Valgevene MAZile. Ma ei tea, kuidas muidugi Rebellal praegu läheb ja kui palju nad haard-koor tehnikat müüvad aga Venemaalt ja/või endise Liidu kunagsielt territooriumilt tuleb siiani sellist tehnikat, ilma milleta väga paljudes kohtades maailmas hakkama ei saaks. 4X4 ja 6X6 tõsine värk hinnaga võrrelduna on ikka Tegija küll! Mööda metsa väljaveoteed või samalaadset kohta liikudes on kama-kaks maanteemugavusest jms, peaasi, et läbi läheks, koos püsiks ja seest soe oleks! Küsimus ongi "koos püsimises"... 

See on nii meie kui kogu Euroopa õnn, et tõsiselt rasket maastikku, kuhu on vaja ka autodega peale minna, peaagu pole. Meil natuke on ja Elektritsentrumi 4X4 haard-koor "made in russia" postipaigaldustehnikat võib siiani iga päev kohata. Ja sedasorti tehnikat on ju ka kaevude puurijatel jne. Suurusjärgus 35 000 euro eest ei saa samaväärsest asjast rääkides "läänes" isegi mitte peksa. Küll on tõesti Ivecol olemas täiesti sarnane aparaat, mis siiski on sõiduauto oma andmetelt ehk Daily 4X4. Kindlasti on too tuhat korda mugavam jne (kas aga ka vastupidavam?) aga mis sellise hind võiks olla, seda ju ei selgu sest ei julgeta kirjutada "hind alates". Vaadates muu ilma autotestides välja toodud hindasid, siis on see kaugel teisel pool 50 000 euro piiri. Too Iveco on jah sigavahva masin aga puurmasinat sellele selga ikka ei istuta... ehk peaks vaatama Erocargo 4X4 poole aga isegi tavalise isendi laoauto soodushind on 49900+KM Cool 
[Pilt: gaz-33086_Zemlyak.jpg]

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#18

Kipub OT-ks kuid nt. Gazelle on proovitud nende odavuse pärast, kuid lagunemise kiiruses on nad ilmselt maailmameistrid, kuidagi ei jõua sammu pidada. Ehk raskem tehnika peab kauem vastu. Nägin täna PlyVali postituses olevat GAZ-i Assaku kandis, niiet jõuab neid meile ka.

Do'nt panic
Vasta
#19

Ikkagi on Zil-157 kõige parem maastur! Cool
Vasta
#20

(27-11-2014, 12:43 PM)giordanobruno Kirjutas:  Kipub OT-ks kuid nt. Gazelle on proovitud nende odavuse pärast, kuid lagunemise kiiruses on nad ilmselt maailmameistrid, kuidagi ei jõua sammu pidada. Ehk raskem tehnika peab kauem vastu. Nägin täna PlyVali postituses olevat GAZ-i Assaku kandis, niiet jõuab neid meile ka.

Jõuavad muidugi ja sõidavad kah... sest olegm ausad, millal keegi nägi mingit tuliuut Lääne haard-koor veermikuga masinat? Eesti Riik pole minu teada suutnud osta mitte ühte ainsamat maapiirkondadesse sobilikku tuletõrjeautot:
[Pilt: iveco_pealisehitused%20(42)-1_large.jpg]

Ning haard-koor veermikega masinaid on ostnud monopolistlikud suurettevõtted, kes raha väga lugema ei pea, näiteks EVR:
[Pilt: iveco_pealisehitused%20(61)-1_large.JPG]

See oleks siis reaalne elu ja "rahakottide suurus" Eestis. Seda kõike müüakse ka Venemaal ja raudselt mistahes suhtarvu pannes kordades rohkem kui meil siin aga eks on ka sel kirutud vene rasketehnikal sealgi oma koht. Näiteks korduvalt kohatud maastikusuutelised kollased koolibussid jms. Aga et jutt läks limusiinidest sujuvalt näiteks metallivalule ja üldse rasketööstuse võimekusele, siis on ju need haard-koor veermikud puhtaim selle ala "teema". Sillakorpused, vahekastid, lugematud hammasrattad, kõikmõeldavad võllid jne. Kas nüüd seda pidanuks Moskva linans tegema aga "kapitalistliku juhtimise", kuhu alla käib lisaks ärile ju ka kvaliteedijuhtimine, puhul suutnuks ZIL pakkuda ikka mistahes alltöövõttu sedasorti asjadeks kuni koosteliinini välja. Panustanuks kallitesse/keerulistesse "käsitöö"osadesse ja muu vajaliku toonud sisse. Ning seesinane "eriautode osakond" võinuks kohalikele tekkinud kvaliteetraamidele teha kuitahes vingeid pealisehitusi lates muidugi kuulikindlatest, mis on tõesti sealt tehasest pärit tehnoloogia/oskus. 

Aga ega siis meiegi siin omas riigis neist "lollidest venelastest" kuidagi ei erine: kunagine totaalne oskamatus juhtimises ja ahnus on viinud ju kohaliku rasketööstuse hävitamisele. Venemaa piinles agoonias lihtsalt ~15 aastat kauem, olid "veel lollimad". Kuid ühisnimetaja on meil sama: riikliku juhtimise ja tulevikustrateegiate nägemises lauslollus, oskamatus, küündimatus. Näiteks Poolas konserveeriti enamus tehastest, mitte ei veetud vanametalli. Läks aega mööda, on paljud neist tasapisi uuesti kasutusele võetud. Lootusetult vananenud  seadmed lõpetavad muidugi sulatusahjus ning asenduvad moodsamatega aga mitte kõik. See kehtib näiteks Gdanski ja sealse metsiku laevaehituse territooriumi kohta aga ka muu Poola tööstuse kohta. 

edit: PS - kõige vingem näide, mida kõike "oleks" võinud teha, on ju siitsamast kodusest Eestist "maapiirkondadest" pärit Uhti 4X4 Koll! Ülikvaliteetne ülemine osa ja haard-koor 4X4 igikestev raske nõukaraud all. Tulemus on aga fenomenaalne. 

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne