Mõistusevastased manöövrid liikluses

Ja veel. Kui peatud teeserval mingil põhjusel kustuta oma lähi ja udutuled ära, ausalt sind ei ole näha kui koperdad ümber masina, või peatusid sa mingi takistuse tõttu teel, jne. Ei tahaks sulle ega teistele probleeme selle parast et ei näinud .
Vasta

(30-11-2014, 11:13 AM)klaave Kirjutas:  Kas teate mida peab tegema autojuht pimedal ajal kui teda pimestab vastutulev auto. Lülituma kaugtuledele mis parandab oluliselt nähtavust. Järelikult võin lülitada kaugtuledele kuna seadus otseselt ei keela mul seda teha 

Jah, kerge vilgutus täistuledega on kohane küll aga kui sa ikka ei näe, siis oleks õigem seisma jääda.
See pool-, täis- või udukatega tee ääres seismine on jah üks ebaviisakuse vorme. Eriti siis kui auto tagumik juhtub madalamal olema esiotsast. Proovi siis päikesesse sõita. Siin ei aita ka tuledega vilgutamine, sest tõenäoliselt on juht suitsupausil või metsapeatusel autost väljas.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Seisma jääda pole võimalik kui kolonn taga ja teedki kaugtuledega endale tee nähtavaks. Vilguta palju tahad vilgutab vastu andes märku et sõidabki lähituledega päike kapotil Big Grin
Vasta

Üks uudis päälinnast ka: Suurel Juhil hakkab vist vastu aasta lõppu raha otsa saama ning annab oma parima, et seda mitte välja paista lasta. Kuna ka siit foorumist käib ilmselt nii mõnigi aeg-ajalt Rock Cafes mõnel kontsertaktusel, siis hoiatan, et sinna minnes ei tasu üle tee Sikupilli Keskuse parklasse autot jätta Wink Mina nimelt sain ööl vastu tänast kesklinnavalitsuse pühakirja "Столица" väljaandmist €20.- toetada, niisamuti ka paarkümmend teist kontserdikülalist.

Samuti olen ma (võib-olla juhuse tahtel) viimasel ajal rohkem bussikontrolleerimismupusid liikvel näinud.
Vasta

(30-11-2014, 15:50 PM)41Degree Kirjutas:  Üks uudis päälinnast ka: Suurel Juhil hakkab vist vastu aasta lõppu raha otsa saama ning annab oma parima, et seda mitte välja paista lasta. Kuna ka siit foorumist käib ilmselt nii mõnigi aeg-ajalt Rock Cafes mõnel kontsertaktusel, siis hoiatan, et sinna minnes ei tasu üle tee Sikupilli Keskuse parklasse autot jätta Wink Mina nimelt sain ööl vastu tänast kesklinnavalitsuse pühakirja "Столица" väljaandmist €20.- toetada, niisamuti ka paarkümmend teist kontserdikülalist.

Samuti olen ma (võib-olla juhuse tahtel) viimasel ajal rohkem bussikontrolleerimismupusid liikvel näinud.

Seal Sikupilli Keskuse parklas puuduvad parkimiskorda ja liiklemist selgitavad liiklusmärgid/infotahvlid? 

 
Kadjakas 
(Putinoid, kesikuvärdjate tallalakkuja, tiblast edgarjuugend ja paksvärdja küljesoojendaja)
Vasta

(30-11-2014, 17:16 PM)Kadjakas Kirjutas:  Seal Sikupilli Keskuse parklas puuduvad parkimiskorda ja liiklemist selgitavad liiklusmärgid/infotahvlid? 

 
Kadjakas 
(Putinoid, kesikuvärdjate tallalakkuja, tiblast edgarjuugend ja paksvärdja küljesoojendaja)
Jah, seal on olemas vastavad märgid. Sellel on ka ägedad ülekleebitud kellaajad, mille lugemiseks pimedas peab märgi ees peatuma ja silmi kissitama, nii et JOKK on see kõik igatepidi. Aga siia teemasse postitasin ma selle jutu seepärast, et minu mõistmine ei küündi sellest latist üle hüppama, miks selline lahendus hea on. Öine lume koristamine? Kui seal öösel peatumine (ühtlasi ka parkimine) ära keelata ja kõik need kontserdil käinud mõniteist kuni paarkümmend autot lükata nt. Koduste Toitude esisesse parklasse, siis ei saa ju sealt lund koristada. See oleks loogiline siis, kui keskuse parkla oleks eramaa ja autod lükataks linna territooriumile, aga linn ise ju lükkab need autod iseendale mujale jalgu, muud ei midagi.

Minu postituse mõte oli hoiatamine, sest nagu näha, oli neid minusuguseid pikaldase toimega ja märkidest mittearusaavaid juhte mitte üks ega ka kaks, ja piisab ehk sellest, kui mina selle eest kooliraha maksan. Marru aga ajab mitte trahvi saamine, vaid see, et see summa läheb minu arusaamist mööda mitte millegi eest Tallinna linnale ja mille mõistlik kasutamine on pehmelt öeldes küsitav. Aga see on juba hoopis teise teema jutt.
Vasta

(30-11-2014, 18:38 PM)41Degree Kirjutas:  
(30-11-2014, 17:16 PM)Kadjakas Kirjutas:  Seal Sikupilli Keskuse parklas puuduvad parkimiskorda ja liiklemist selgitavad liiklusmärgid/infotahvlid? 

 
Kadjakas 
(Putinoid, kesikuvärdjate tallalakkuja, tiblast edgarjuugend ja paksvärdja küljesoojendaja)
Jah, seal on olemas vastavad märgid. Sellel on ka ägedad ülekleebitud kellaajad, mille lugemiseks pimedas peab märgi ees peatuma ja silmi kissitama, nii et JOKK on see kõik igatepidi. Aga siia teemasse postitasin ma selle jutu seepärast, et minu mõistmine ei küündi sellest latist üle hüppama, miks selline lahendus hea on. Öine lume koristamine? Kui seal öösel peatumine (ühtlasi ka parkimine) ära keelata ja kõik need kontserdil käinud mõniteist kuni paarkümmend autot lükata nt. Koduste Toitude esisesse parklasse, siis ei saa ju sealt lund koristada. See oleks loogiline siis, kui keskuse parkla oleks eramaa ja autod lükataks linna territooriumile, aga linn ise ju lükkab need autod iseendale mujale jalgu, muud ei midagi.

Minu postituse mõte oli hoiatamine, sest nagu näha, oli neid minusuguseid pikaldase toimega ja märkidest mittearusaavaid juhte mitte üks ega ka kaks, ja piisab ehk sellest, kui mina selle eest kooliraha maksan. Marru aga ajab mitte trahvi saamine, vaid see, et see summa läheb minu arusaamist mööda mitte millegi eest Tallinna linnale ja mille mõistlik kasutamine on pehmelt öeldes küsitav. Aga see on juba hoopis teise teema jutt.


Autot sinna parkides olid teadlik märkidest või mitte? A päris ausalt? Siin, Kilulinnas, on pea kõikide ostukeskuste parklatesse öisel ajal sissesõit või/ja parkimine keelatud. Kohalikud reeglina teavad seda.



Kadjakas
Edgarvisiooni vaataja (hetkel korvpall), putinoid ja Hundisilma toyboy
Vasta

(30-11-2014, 19:31 PM)Kadjakas Kirjutas:  Autot sinna parkides olid teadlik märkidest või mitte? A päris ausalt?
Päris ausalt ei olnud (ei ole selles ostlemiskeskuses nii tihe külaline), s.t. sisse sõites hakkas silma 3h parkimiskellaga ja seetõttu sai, muideks, ka kell armatuurlauale sätitud. Samuti tunnistan ka seda, et mitteteadmine ei vabasta vastutusest ehk tegelikult oleksin pidanud selle märgi ees seisma seni, kuni mõistus oleks peale hakanud. Kirjutama ärgitas see, et samasuguseid 'obukakkusid nagu mina (aga võib-olla ka sihilikult ülelaskjaid) ei olnud mitte üks. Ja pärast kontsertaktuse lõppu kogunes sinna sissesõidu juurde jalgsi märki vaatama ning sajatama nii mõnigi inime.
Vasta

(5) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata asulavälisel teel peatatud või pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulateel peatatud sõidukil ei tohi põleda kaug- ega udutuled, välja arvatud juhul, kui udutulesid kasutatakse lähitulede asemel. Asulateel pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulatee vasakul teepoolel peatatud sõidukil ei tohi põleda ka lähituled.
Vasta

(30-11-2014, 10:34 AM)Wiki432 Kirjutas:  
(30-11-2014, 01:49 AM)klaave Kirjutas:  Udutuli+parktuli=pole probleemi, udutuli+kaugtuli=kordusülevaatus.

Ja muud väited, et udutuli ei tohi koos kaugtuledega põleda. Millisel seadusel see väide põhineb? Ei leidnud sellist ja ei suuda ka meenutada, et oleks näinud.

See asi on liiklusseaduses § 42.  Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.


Pimedus ei ole halb nähtavus. Seega lihtsalt niisama pimedal ajal neid kasutada ei tohiks. Kui, siis vaid lähitule asemel (ja mitte samal ajal), mida lubab § 42 lõige 2..Smile 
Vasta

Udutuli võib LKS § 42 lg 1 kohaselt põleda koos esituledega. Esitulesid ei ole küll defineeritud, kuid peaksid hõlmama nii lähi- kui kaugtuled. Seega võib halva nähtavuse korral udutulesid ikka mistahes esitledele lisada.

LKS § 42 lg 2 kohaselt võib eesmisi udutulesid kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel. LKS § 40 lg 1 ütleb meile, et sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Seega võib udutulesid kasutada sõidu ajal lähitulede asemel sõltumata sellest, milline nähtavus on.
Vasta

(01-12-2014, 13:34 PM)bom Kirjutas:  Udutuli võib LKS § 42 lg 1 kohaselt põleda koos esituledega. Esitulesid ei ole küll defineeritud, kuid peaksid hõlmama nii lähi- kui kaugtuled. Seega võib halva nähtavuse korral udutulesid ikka mistahes esitledele lisada.

LKS § 42 lg 2 kohaselt võib eesmisi udutulesid kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel. LKS § 40 lg 1 ütleb meile, et sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Seega võib udutulesid kasutada sõidu ajal lähitulede asemel sõltumata sellest, milline nähtavus on.
Kui nüüd päris täpselt tsiteerida, siis on seal kirjas, et udukad võivad põleda koos esituledega "(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.", ehk siis ei loe hämarus, vastupäike vms, nagu "halva nähtavuse" definitsioonis on. Konkreetsed asjad on. Põhimõtteliselt lubab sõnastus tõesti kasutada udukaid ka koos kaugetega (kah ju esituli), aga ainult koos "udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral". Samas, mõistusega autojuht kaugeid sellises olukorras ei kasuta, kui juba udukaid vaja on... Vastu valget seina ei ole hea sõita.

Ja noh, see "lähitulede ASEMEL", aga mitte KOOS, mille vastu kahjuks väga paljud eksivad..Sad Küll näinud neid, kel udukad säravad veel tugevamalt, kui lähituled..Sad

Pean üle kontrollima, aga minu meelest mu autol kustuvad udukad automaatselt, kui kauged peale keeran... Nii harva läheb neid udukaid vaja, et näe ei mäleta täpselt.
Vasta

Päevasel ajal palun kihuta udukate väel mööda ilma, ongi lähitulede asemel. Kui aga hämardub ja lülitad lähituledele, kustuta kurat udukad ära, kuna pole ju halb nähtavus vaid lihtsalt läheb pimedaks. Ja kaugtuledega koos udukaid tihedas udus või lumesajus kasutada mõistab ainult tõeline elundidoonor Big Grin  
Vasta

(01-12-2014, 16:20 PM)klaave Kirjutas:  Päevasel ajal palun kihuta udukate väel mööda ilma, ongi lähitulede asemel. Kui aga hämardub ja lülitad lähituledele, kustuta kurat udukad ära, kuna pole ju halb nähtavus vaid lihtsalt läheb pimedaks. Ja kaugtuledega koos udukaid tihedas udus või lumesajus kasutada mõistab ainult tõeline elundidoonor Big Grin  

Mina sõidan täiesti süüdimatult asulavälistel teedel lähitulede ja udutulede koosluse valgel hämarast koiduni, kui tunnen end roolis ja käesoleval teel ebakindlalt. Saan udukad eraldi lülitada nii lähi- kui ka kaugtuledega koos. On hea sõita, lööb nina eest valgeks ja näiteks kitsamatel teedel on hea teeperve jälgida. Sõidan, vot nii, nagu ise tahan ja mulle hea on.
 Aga AINULT SIIS, KUI KEDAGI VASTU EI TULE. Väike klõps ja udukad välja! Lihtne ju. Vastutulija on ka inimene. 


Vasta

(02-12-2014, 01:34 AM)Tift Kirjutas:  
(01-12-2014, 16:20 PM)klaave Kirjutas:  Päevasel ajal palun kihuta udukate väel mööda ilma, ongi lähitulede asemel. Kui aga hämardub ja lülitad lähituledele, kustuta kurat udukad ära, kuna pole ju halb nähtavus vaid lihtsalt läheb pimedaks. Ja kaugtuledega koos udukaid tihedas udus või lumesajus kasutada mõistab ainult tõeline elundidoonor Big Grin  

Mina sõidan täiesti süüdimatult asulavälistel teedel lähitulede ja udutulede koosluse valgel hämarast koiduni, kui tunnen end roolis ja käesoleval teel ebakindlalt. Saan udukad eraldi lülitada nii lähi- kui ka kaugtuledega koos. On hea sõita, lööb nina eest valgeks ja näiteks kitsamatel teedel on hea teeperve jälgida. Sõidan, vot nii, nagu ise tahan ja mulle hea on.
 Aga AINULT SIIS, KUI KEDAGI VASTU EI TULE. Väike klõps ja udukad välja! Lihtne ju. Vastutulija on ka inimene. 

+1

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(02-12-2014, 01:34 AM)Tift Kirjutas:  Mina sõidan täiesti süüdimatult asulavälistel teedel lähitulede ja udutulede koosluse valgel hämarast koiduni, kui tunnen end roolis ja käesoleval teel ebakindlalt. Saan udukad eraldi lülitada nii lähi- kui ka kaugtuledega koos. On hea sõita, lööb nina eest valgeks ja näiteks kitsamatel teedel on hea teeperve jälgida. Sõidan, vot nii, nagu ise tahan ja mulle hea on.
 ...

Kuni ḱiiruseni 50 km/h olen väitega "näen paremini, on abiks" nõus. Samal põhjusel süütab hulk uuemaid autosid pöördepoolse udutule teatud tingimuste korral (kiirus, rooli asendi muutuse iseloom, piduripedaali asend jms).
Vasta

(02-12-2014, 10:00 AM)v6sa Kirjutas:  Samal põhjusel süütab hulk uuemaid autosid pöördepoolse udutule teatud tingimuste korral (kiirus, rooli asendi muutuse iseloom, piduripedaali asend jms).

" Eriti hea" on see udukas siis kui auto on ringristmikul ja udukas on halvasti regullitud. Uduka laadne toode saab aru, et auto keerav vasakule. Järgmine hetk keerab auto aga teise suunda(lahkub ringipealt) mis tähendab, et auto vahetab ka uduka poole ära. Kui need udukad nüüd veel silma ka paistavad, siis ei saa mitte jassigi aru mida kuradit see auto seal virvendab oma tuledega. Suunatuli jääb kõige selle juures märkamatuks. Tuled on muidugi eesmärgi täitnud ja auto kaasliiklejatele nähtavaks teinud.

Ilmselt ei kehti selline käitumine kõikide autode puhul, aga see oli oma kokkupuude peugooti mingi bussi meenutava tootega paarpäeva tagasi ringristmikul.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta

Heh, ma plaanisin kauges lapsepõlves Pobedale sama (just täpselt sama, udutuledel baseeruvat) kurvitulede süsteemi paigaldada Smile
Pooleli ta jäi aga kaasaegne autoehitus on ikka totaalselt (minu) ajast maas  Big GrinBig Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(02-12-2014, 17:28 PM)Marko Kirjutas:  Heh, ma plaanisin kauges lapsepõlves Pobedale sama (just täpselt sama, udutuledel baseeruvat) kurvitulede süsteemi paigaldada Smile
Pooleli ta jäi aga kaasaegne autoehitus on ikka totaalselt (minu) ajast maas  Big GrinBig Grin

 Jep jep. minu Erliukas8l oli kurvivalgustus kohe vabriku poolt kaasas  Big Grin

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta



Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: taxopets, tõnn, traavers1, 21 külali(st)ne