(01-12-2014, 13:34 PM)bom Kirjutas: Udutuli võib LKS § 42 lg 1 kohaselt põleda koos esituledega. Esitulesid ei ole küll defineeritud, kuid peaksid hõlmama nii lähi- kui kaugtuled. Seega võib halva nähtavuse korral udutulesid ikka mistahes esitledele lisada.
LKS § 42 lg 2 kohaselt võib eesmisi udutulesid kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel. LKS § 40 lg 1 ütleb meile, et sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Seega võib udutulesid kasutada sõidu ajal lähitulede asemel sõltumata sellest, milline nähtavus on.
Kui nüüd päris täpselt tsiteerida, siis on seal kirjas, et udukad võivad põleda koos esituledega "(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega
udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.", ehk siis ei loe hämarus, vastupäike vms, nagu "halva nähtavuse" definitsioonis on. Konkreetsed asjad on. Põhimõtteliselt lubab sõnastus tõesti kasutada udukaid ka koos kaugetega (kah ju esituli), aga ainult koos "udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral". Samas, mõistusega autojuht kaugeid sellises olukorras ei kasuta, kui juba udukaid vaja on... Vastu valget seina ei ole hea sõita.
Ja noh, see "lähitulede ASEMEL", aga mitte KOOS, mille vastu kahjuks väga paljud eksivad..
Küll näinud neid, kel udukad säravad veel tugevamalt, kui lähituled..
Pean üle kontrollima, aga minu meelest mu autol kustuvad udukad automaatselt, kui kauged peale keeran... Nii harva läheb neid udukaid vaja, et näe ei mäleta täpselt.