Teema on suletud

Väike lint-põkats (Linda!)
#21

Vahepeal algust tehtud raami ehitusega.

Tehtud on lintide külgedel olevad raamtorud, mis kannavad rullikuid ning tagumisi pingutus tähikuid. Mõlema roomiku jaoks samasugused siis. Lisajäikust hakkab andma "teine korrus" samasugust raami lintidest kõrgemal.

   

Raami tagumistes otstes on pingutid. Siin veel natuke karvaste äärtega..

   

Lintide kõrval jooksev raam jäi natukeseks kõrvale, otsustasin esiotsa jooksu paika ajada seni kuni käigukast veel laua peal on. Pildil näha juba laagripukid piduriketaste ja veotähikute vahel. Samuti pidurisadulad oma eeldataval asukohal.

   

Pidurisadulate kinnituste tegemine on hetkel pooleli. Need vaja paika saada, siis käigukasti kandurid ja seejärel saab juba esiosa ülejäänud roomikutega kokku kombiinida.

Kohalikust lammutusest sain piduritele sobivad peasilindrid. Tegu Audi siduripedaali silindritega. Sidurisilindrid head selles suhtes, et neil ainult üks survetoru ühendus - pole vaja eraldi pimedaid hakata panema. Ning kolvi läbimõõt on väiksem kui piduri peasilindritel, seega peaks olema lihtsam suruda. Samuti anti kaasa pisike kahesektsiooniline õlianum.

   
#22

Vaat et märkamatult pea kolm kuud viimasest postist möödas. Aga Linda pole kaugeltki märkamatuks jäänud sel ajal. Annan siis väikse ülevaate, kuhu maani praeguseks jõudnud olen.

Käigukast ja pidurid said juba varem oma vahel sobituma saadud vastavate vahevõllide ja muude tükkide abil. Edasi oli vaja lintide jooks paika saada. Alguses mõtlesin teha lindid üsna madalad, aga katsetamise käigus jõudsin umbes sellise kujuni.

   

Selle põhjal sai hakatud ka raami kõrgemaks tegema.

   

Ning esimene prooviks allapanek

   

Edasi sai järjest raami tehtud. Käigukasti kinnitus, veotähikud jne.

   

   

   

Olen alustanud ka mootori paigaldust.
Vähemalt esimeseks variandiks sai mootorratta tagumine tähik polditud olemasoleva siduri külge.

   

Seejärel läks paika mootori kinnituseks mõeldud pesa.

   

Täna sai prooviks esimest korda lindid korralikult alla pandud. Sobivad ilusti.

   

   

Hetkel mootorit veel pesasse paika ei tõstnud, ei jõudnud teda üksi keldrisse tassida. Smile 
Välja näeb muidu selline: http://www.datazap.net/sites/TampaSale/B...030506.JPG
Koos mootoriga vaja paika panna veel ketisuunaja. Seejärel saab hakata mõtlema kütusepaagi, aku, summuti ja mitmete muude mootori juurde kuuluvate vidinate paigaldusele.

Kõik pildid: https://picasaweb.google.com/10139073956...6G7YzYyQE#
#23

Vägev. Tundub, et roomikmasina seltsis on nii mõnigi tund veedetud. Smile 

OT: Kas see kollane junn koos konstrui ja suure vollaga eelviimasel pildil on kohtimur? Kui jah kas isetehtud või kuskilt soetatud?
#24

Kohtimur jah, kolmemeetrise varrega, 125mm toruga. Seesugune: http://www.cliox.ee/t%C3%B6%C3%B6stus/asa-3-arm-2-7-m

Varem oli mul kubu töölaua kohal, aga just Linda tegemisega oli palju keevitamist, lõikamist jm ka lauast eemal. Ning üsna ebameeldivaks hakkas keldri atmosfäär üsna kiiresti muutuma. Smile

Alguses mõtlesin ise teha, aga polnud ühtki lähedalt näinud ja ei olnud mahti ka päris ratast leiutada. Nõnda ta tellitud saigi.
#25

Kuu aega möödas, on põhjust jälle kirjutada. Vahepeal on päris hästi asjad edenenud.

Sai tehtud bensiinipaak. Võtsin vana hüdrofoori paagi. Lõikasin keskelt riba välja ning "kaane" maha. Klaasriide ja vaiguga läks uus pealmine osa koos kütusepumba keermega. Pärast natuke pahtlit ja värvi ning täitsa enam-vähem asi sai.

   

   

   

   

   

Sai paika mootor koos ketijooksuga.

   

   

   

Leegitoru sai ümber tehtud põkatsile sobivaks.

   

   

Pealisehitus, mille külge läksid radiaator, armatuur, istmed, elektrisüteem. Viimane tahab veel kõvasti korrastamist kui pärast värvimist lõplikuks komplekteerimiseks läheb.

   

   

   

   

Täna sain ka esimese paugu torust kätte. Mootor seisnud 2-3 aastat.



Algus polnud üldse eriti lubav. Pärast esimese katseid käisin värsket kütust toomas, laadisin akut, puhastasin küünalt jms. Kuni hakkasin ilma õhupuhastajata uurima, et pihustist kütust üldse sisse ei lasta, olgugi et kõik tundus õige. Lõpuks selgus, et vale juhe oli pihusti külge ühendatud. Big Grin Kuramuse BMW oma samasuguste pistikutega..

Aga õige juhe külge ja kohe teine tera.



Järgmiseks vaja juhtelementidega tegeleda. Pidurihoovad, sidur, gaas ja käiguvahetushoovastikud. Samuti vaja jalgealune põhi teha. Rihveldatud plekist eedatavasti.
#26

Sügav kummardus Basiliolt! Oleks endal aega sellise projektiga tegeleda...  Rolleyes
Aga unistada ju ikka võib. Tegelikult peaks selliste projektide kajastamise lausa ära keelama. Ajavad siin teistelgi ihu sügelema!  Smile
Meenuvad sapika mootorid kuuri all ja isand Tifti kaudu muretsetud roomikumaterjal keldris... Ähh, nuux!
Ootame siis videot testsõidust. Soovin edu!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
#27

Soovin esimeste häälte puhul õnne!  Wink
#28

Lisaks esimestele häältele nüüd ka esimesed tiirud tehtud. Smile

Videot veel pole, küll aga pilte.

https://plus.google.com/photos/101390739...gKrJyuO0fA

Teha on vaja veel turvapuur ümber ning kallutav kast. 
Samuti vaja ülekannet muuta, hetkel on liiga aeglane. Seda saab ketirataste vahetamisega muuta.
Eks ole muid asju ka vaja veel parandada ja ilusamaks teha, aga need sõitmist ei sega.
#29

Vägev! Jääme siis lund ja videot ootama.  Smile
#30

Lisaks kastile plaan panna külge palgiveo tross. Kellelgi on kogemust ATV'le mõledud vintsidega? Kas need oleks sobilikud palkide lohistamiseks ning traktori juurde tõmbamiseks? Vool pole probleemiks, vajadusel saab lisaaku panna. Palgid jäävad eeldatavasti kusagile 0.5 tm piiresse.
#31

(08-12-2014, 13:43 PM)olli Kirjutas:  Lisaks kastile plaan panna külge palgiveo tross. Kellelgi on kogemust ATV'le mõledud vintsidega? Kas need oleks sobilikud palkide lohistamiseks ning traktori juurde tõmbamiseks? Vool pole probleemiks, vajadusel saab lisaaku panna. Palgid jäävad eeldatavasti kusagile 0.5 tm piiresse.

Tere
Ilus töö

Sõnad ATV elektrivints ja palgivedu minu arvamist mööda ühte lausesse ei sobi.
Need vintsid on mõeldud korra kinni jaanud ATV välja aitamiseks, pidevat edasi-tagasi kerimist ei usu, et  kannatavad.

0,5 tm puhul tekib küsimus kes keda tõmbab, kas liigub paigast see suhteliselt kerge  lintmasin või tõmmatav palk. 

Metsas oleks abiks selline eraldi agregaadina selline vints, made by me:

Võtad oma Lindale sappa ja sõidad töökohale.  Vints käib puu külge ketti nagu koer, raam on sellel kõva, kõveraks ei tõmba.  Lindaga vead trossi lahti ja tallad  lume sisse rada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
#32

Tere. Paar küsimust tekkis. Nüüd ehk mõned paagitäied kütust juba põletatud ja kogemus olemas. Kas kasutad tsikli sidurit ja kas see nõrgaks ei jää? Käigukasti küljes paistab pildilt ka sidur, aga ei ole selle ehitusega kursis - ega see ju ei toimi ilma mootori hoorattata (vabandust, kui liiga loll küsimus, ei tunne sellise siduri ja kasti ehitust). Kas pööramine toimib normaalselt  ja kas otse sõita saab selle pidurisüsteemiga? Kirjutasid, et ülekanne liiga aeglane ja peab hakkama hammasrattaid vahetama. Tsikli käigukast ju võimaldab ka käike vahetada, sellest jääb ikkagi väheks?
#33

(31-12-2014, 06:53 AM)Raudpats Kirjutas:  Tere. Paar küsimust tekkis. Nüüd ehk mõned paagitäied kütust juba põletatud ja kogemus olemas. Kas kasutad tsikli sidurit ja kas see nõrgaks ei jää? Käigukasti küljes paistab pildilt ka sidur, aga ei ole selle ehitusega kursis - ega see ju ei toimi ilma mootori hoorattata (vabandust, kui liiga loll küsimus, ei tunne sellise siduri ja kasti ehitust). Kas pööramine toimib normaalselt  ja kas otse sõita saab selle pidurisüsteemiga? Kirjutasid, et ülekanne liiga aeglane ja peab hakkama hammasrattaid vahetama. Tsikli käigukast ju võimaldab ka käike vahetada, sellest jääb ikkagi väheks?

Tere!

Veel paagitäite kaupa lugeda ei saa. Vahepeal tuli teha väiksemaid remonttöid küll. Nimelt kütusepaagi põhi sai esialgu üle tehtud polüestervaiguga, mis kusagil nädal pärast bensiini sisse kallamist hakkas üles sulama. Siis sai paak uuesti traatharjaga seest üle tehtud ning epoksiidvaiguga kaetud. Loodetavasti on see vastupidavam bensiini suhtes. Praegu veel kestab.
Samuti said masinale külge kärukonks ja kast. Viimane ka kallutab, hetkel küll ainult muskli jõul. Uut pildimaterjali pole jõudnud teha, küll aga esimesed tiirud nüüd juba lumise maa peal.

Pööramisega olen väga rahul. Sõidab täitsa ilusti otse ning saab pöörata nii sujuvalt kui ka järsult. Ja viimane siis jätab täitsa kohapeal ringi keeramise mulje. Päris kiirest kannatab "kohapeal" kannakaid teha.

Kasutusel on tsikli mootoris olev sidur tõepoolest. Eks see nõrgaks jäämine ole siis paista. Seni pole probleemi märganud, aga olen ka ainult tühjalt sõitnud. Aeglasemate käikudega ei ole kindlasti probleemi, siis piisab tühikäigustki kohapealt minekuks.

Tagumine hammasratas on samuti ära vahetatud nüüdseks. Kui enne oli 46 hammast, siis nüüd on 17. Ja see on täpselt parast. Kui masinal on tsikli mootoril 5 käiku ja auto käigukastil veel 5 käiku (+tagurpidi), ehk kokku 25 erinevat varianti edaspidi liikumiseks, siis varem olid nendest vähemalt esimesed pooled liiga aeglased. Nüüd on alumised käigud ikka väga aeglased (alla 1km/h), aga kui tagant panna nt kolmanda peale, saab juba täitsa inimese moodi kiirusi. Smile 

Järgmine nädal loodan masina maale viia, siis juba uusi pilte ja lubatud video.
#34

Kas on õnnestunud aparaat maale viia? Päris põnevil ootan liikuvat pilti!  Rolleyes
#35

Nagu kiuste on kaks nädalat ilus talveilm olnud, aga nädalavahetustel ainult lopp ja lörts. Big Grin
Loll kes vabandust ei leia... üritan see nädal uuesti. Wink
#36

Väike "teaser" sellest nädalavahetusest. Maale pole ikka jõudnud masinat viia, kuna muud tegemist on palju, aga loodetavasti varsti saab paksemas lumes järele proovitud.


#37

tundub et raskus on liiga kõrgel ja ees
ehk kui taga raskust ei ole siis mõnest kõrgemast kohast alla sõites kukub ninali ?
#38

Nüüd vaadates tundub jah, et kliirensit on piisavalt. Oleks võinud 10 cm madalama teha ja selle võrra pikema. Kõigutab ette-taha päris palju. Samas kummuli minek on ikka täitsa välistatud, massikese on kindlasti madalamal kui roomikute ülemine osa. Mootor ja käigukast lintidest all pool. Kui masin panna vertikaalselt nina peale seisma (või natuke isegi rohkem), kukub susside peale tagasi.
#39

See "mulksuv" bemari hääl paneb kohe kevade järele igatsema. Sulle aga soovin sügavt lund. 
#40

Tuli ära! Pole paremat projekti kui liikuv projekt. Seisvate tekitamiseks ei pea vaevagi nägema. Tubli töö!
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne