Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
vabandan ette ja taha. kuna ma olen õppinud elektrik, siis ma loomulikult ei jaga särtsu asjadest ööd ega mütsi.
ähmane ettekujutus ütleb, et alalisvoolu mootori pöördeid peaks saama muuta pinge muutmisega ehk siis vast lihtlabase reostaadiga.
a kas see ka õige lahendus on? ja tegelikult küsimus laiem. nimelt ühe õige uduse plaani järgi oleks vaja kahte mootorit nö. ühe käega juhtida erinevate kiirustega käima. et kas leidub mingit joystiku moodi lahendust selleks või vähemasti mingeid pisemaid liuguri moodi reostaate või mida targemad soovitavad.
kui peaks oluline olema siis amprid peaksivad usutavasti jääma ühekohalise nummeriga mõõdetavaks. ja juhtida oleks neid vaja vahemikus seismisest kuni täie vungini.
ehk mõistab keegi pädevam asja kommenteerida.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
11-12-2014, 22:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-12-2014, 22:20 PM ja muutjaks oli
karvik.)
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
Hiinlaste puhul peaks need amprid olema vähe paremini teada kui lihtsalt ühekohaline. Need 10A regud toimivad 10A peal lühiajaliselt. Pigem pidevalt seal kusagil 5A peal.
Muidugi seal on olemas juba põhi mis on 555 kivi peal. Kui peaks ära suitsema, siis võimalus vähe suurem mosfet ja võibolla ka uus kivi ning on asi jälle parem.
555 kivi maksab kusagil 50senti.
kui pingeid suureks ei ole vaja ajada, siis maksavad mosfetid ka sinna alla € rubla.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
tänud. surfasin poole ööni. krt, keeruline.
põhihäda muidugi, et enamasti pakutakse pööratavaid potesid ja jääb mulje, et asjad pole ette nähtud pidevaks edasi-tagasi regullimiseks.
a eks peab edasi vaatama.
ampritega on sedasi, et asi tahab ilmselt hakatuseks katsetamist. aga eks alati saab näituseks 12v asemele 24v võtta ja voolud kohe poole väiksemad.
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
12-12-2014, 10:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-12-2014, 10:28 AM ja muutjaks oli
Basilio.)
(11-12-2014, 23:36 PM)karvik Kirjutas: 555 kivi maksab kusagil 50senti.
Eriline kooner võib kasutada ka 555-e vene analoogi, KP1006 oli see vist. Mõnel pool võib veel vedeleda. Pinout on sama.
Kui aga tarvis kõrgemat pinget taluvat mosfetti, siis IRFBE30-sid võib minu käest ühe sügava kummarduse eest saada.
Kuigi ühe-kahe transi saatmine postiga tuleb sama või kallim kui Elfast osta:
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/ini...=71-152-08&toc=0
Võin iseehitajale pakkuda ka 10 000 mkf 60V elektrolüütkondekaid. Alalisvoolumootori tööd hea siluma panna, eriti kui PWM-i kasutatakse. Muidu kipub mootor "maha keerates" inisema hakkama.
Kui soovitakse regulli teha eriti elegandiliselt, siis Arduino ikka abiks! Ühe Arduinoga saab tüürida mitut tarbijat, lisaks mõõta temperatuuri ja tarbitavat voolu, vaadata andmeid ekraanilt, automaatselt tõmmata mootori pöördeid maha, kui see üle kuumeneb, lülitada kõik hoopis välja ja panna pasun üürgama kui p*** majas jne. Võimalusi on lõputult.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 499
Teemad: 1
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
Kas mingi akutrelli oma ei sobi?
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
12-12-2014, 11:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-12-2014, 12:00 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
(12-12-2014, 10:44 AM)diesel Kirjutas: mis keeles see jutt üldse oli? hiina äkki või bantu-suahiili?
Lihtsalt inetu kõne võõras keeles!
Äkki valgustaksid meid ka oma mootorite andmete osas, tööpinge, palju ampreid tarbib, kas pöördeid on vaja ka automaatselt hoida kui koormus väga muutub jne.
Võib olla sobib tõesti mõne koolnud mootori või katkiste hammasratastega akudrelli pealt regulaator 1:1 külge, siis ei ole miskit raketiteadust.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 2,997
Teemad: 202
Liitus: Jan 2004
Maine:
56
12-12-2014, 12:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-12-2014, 14:01 PM ja muutjaks oli
isandpauk.)
vt.
http://www.vajalik.ee/shop.php?cat=16
Mul mõned sellised täitsa üle (loe annan odavalt ära). On algselt mõeldud alalisvoolu mootorite reguleerimiseks aga sobivad ka küttekehade jms. mitte eriti pirtsakate tarbijate reguleerimiseks. Kui sa ei saa kasutada "potet", siis võid ju selle lihtsalt sobiva või sobivate takistitega asendada.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 24
Teemad: 0
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
Valims lahendustest võib uurida näiteks
Electromenist. Olen ise kasutanud ja töötavad väga hästi. Kui soov ka joystikuga juhtida siis tuleb vaatada analoog (0-10V)sisendiga mudeleid. Eestis saab Electromeni Elmatikust, nad aitavad ka sobiva toote väljavalikul.
\"cogito ergo sum\"- mõtlen järelikult olen olemas