Kas ostaksid endale elektriauto?

Praegusel hetkel mõtlen küll, et elektriautot ei ostaks.
Aga võib-olla millalgi edaspidi, kui see oleks tõesti mitmes auto peres.
Vasta

Sattus täna pihku värske Tehnikamaailm, kummilappimises kummi lappimist oodates Smile
Tehti kähku, eriti juhtkirjast kaugemale ei jõudnudki. kuid hr Ojala mõtevälgatus köitis tähelepanu. Täpset sõnastust nüüd ei mäleta, aga uba oli umbes selline, et elektriautoasjanduses oleme muust maailmast mitu sammu ees, meil on laadimisvõrk ja tuhat elektriautot ja meie elektritudengivormeli tiim on maailma neljas. Ja üldse on meil mingid ettevõtted, kes "kogemusi piiri taha müüvad" ja meil on edumaa asjas, mille üle muu maailm alles silmi pilgutab...
Tagasiteel hakkasin siis mõtlema, milles see nn "meie ELMO edulugu" õigupoolest võiks seisneda?
Projektiraha - tuli väljastpoolt.
Autod - tulid väljastpoolt.
Laadimisjaamad - tulid väljaspoolt.
Kopp, millega kaablivedamiseks kraavi ja laadimisposti jaoks auku kaevati - tuli väljaspoolt.
Süsteemi käivitamine - väljastpoolt.
"Edulugu" seisneb ametnike projektile otseses mittevastutöötamises ja kaablivedamise oskuses?
Tundub, et muu maailm on silmade pilgutamise vahel suutnud valmis teha nii autod kui laadimisjaamad kui kogu muu know-how, et see süsteem töötaks. Isegi kopa, millega kaabli jaoks kraavi kaevata. Meie poolt pole panuseks juhtmepistikutki, rääkimata millestki keerulisemast.
See elektrivormeli värk on kena küll, aga tasemevahe kasvõi Miev-iga on sama kui lego-sumo robot vs Fanuc või ABB tööstusrobot.
Kus kivi all see "edulugu" siis end peidab?

PS. Mälusopis pesitseb teadmine, et Norras on 15% autopargist elektriautod ja Tesla suurim turg Euroopas on Norra... tundub mulle, et norskidel on elektriautonduses pikk-pikk edumaa võrreldes "edulooga". Samuti mingi aeg lausa tootsid isegi neid (või toodavad praegugi?)

PPS: "Ette ära toetatud" ostud saavad vist selle kuuga otsa. Ootan põnevusega uue aasta esimese kvartali elektriautomüügi statistikat.... 
Vasta

(09-12-2014, 20:16 PM)aeroplano Kirjutas:  "Edulugu" seisneb ametnike  projektile otseses mittevastutöötamises ja kaablivedamise oskuses?
Bingo!  Smile Aga võib olla olid potentsiaalsed vastalised sel hetkel puhkusel kui asja arutati?

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta

Ma arvan see "edulugu" seisneb Delfi mürgistes kommentaarides ja ilkumises. Eksportigem oma tuska välisriikidesse.

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta

Eks nokkida võib iga asja kallal. Kes tahab, toob head esile, kes tahab, toob halba. 
Vasta

Ok.
Toome siis punkthaaval välja, milles see elektriautonduse "edulugu" Eesti Vabariigis seisneb? Sellest, et nad lihtsalt "on", ei piisa. Saudidel on ilmselt Ferraride-Lambode-Porschede-Maseratide-jne tihedus suurem kui kusagil mujal maailmas, aga ei ole just kuulda, et neil superautode "edulugu" oleks.
Mul on miskipärast eelaimdus, et nii paari-kolme aasta pärast on see "edulugu" saanud "nõukogude kolhoosilaudaks". Alles vaid varemed ja haigutavad riismed.
Vasta

Absoluutselt ´aeroplano´kommentaariga nõus. Meil on mingitel inimestel viimasel ajal tekkinud mingi eriline vajadus ennast haipida ja omale kulda- karda pähe riputada...
 Saime abi- ja saastekvootide rahaga endale akutrelli mootoriga mitsud- edulugu. Keegi tegi mingi koleda kandilise elektrimootoriga mopeedi- eestlane leiutas elektrirolleri. Keegi pani mingile vanale Bobcati rippkopale rattad alla- eestlane leiutas järelveetava kopa. Üksvahe riigiraadios juhtusin kuulma, kuis mingi kamp kuulutas tõsimeeli, kuidas nemad on isesõitva auto idee autorid. Saatejuht muidugi ka ammulisui kiitis takka...
 Ajal, mil pealiskaudsus ja juhmus ruulib, ongi vist hea kõike enda avastatu pähe müüa.
 Alati leidub ka piisavalt õhinapõhiseid juhmakaid, kes takka kiidavad ja kriitikuid nahutavad:"Mis te virisete, tehke ise midagi ära" Smile
 Justkui nõukogude ajal, kus iga tehnikaraamat algas ülistuslauluga sellest, mida vene insenerid on avastanud ja leiutanud. Ega aurumasinat ei leiutanud ju James Watt, ikka vene talupoeg Ivan Polzunov Smile Kulibinitest ja Popovidest rääkimata.
Vasta

(12-12-2014, 20:39 PM)vant Kirjutas:   Justkui nõukogude ajal, kus iga tehnikaraamat algas ülistuslauluga sellest, mida vene insenerid on avastanud ja leiutanud. Ega aurumasinat ei leiutanud ju James Watt, ikka vene talupoeg Ivan Polzunov Smile Kulibinitest ja Popovidest rääkimata.

Polzunov polnud talupoeg, ikka vedurijuhi poeg Big Grin Sest venes olid vedurid juba enne leiutamist kasutusel, lihtsalt keegi ei osanud paberi peal seletada...
Vasta

Sirbis on hea artikkel, tasub mõttega lugeda ja aru saada. 

Tsitaat:Rahvas, kelle kõige kuulsam kirjandusteos on viieköiteline sookuivendamise käsiraamat, ei saa olla normaalne – ja ei peagi. Võimalik, et meil on ilmaruumis hoopis üks teine asi ajada.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Ega nii ongi: vähem möla ja rohkem tegusid.
Ja vähem vastu töötamist.

3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta

(04-01-2014, 15:28 PM)mrali Kirjutas:  Töökohas 2012. aasta suvest ka kaks aimaeivõid (tasuta anti). Ja poolteise aastaga läbi sõidetud kummagiga veidi üle 5000 km (Tallinna sees liikumiseks ette nähtud, sõidab see inimene, kel vaja). Suured ülemused olid Mitsude saamise järel nii sillas, et saab kohe ca 8 autot realiseerida või liisingule tagastada - aga nende Mitsude sobimatus eriti talveoludesse ilmnes suht ruttu...paari liisingule tagastatud masina asemele osteti suht ruttu uued pärisautod (okei, pikkadeks sõitudeks kolleegide kogemuste järgi mõttetud 1,2 mootoriga Skoda Fabiad) ja rohkem muid autosid peale ühe tiptopkorras Toyota LC 90 pole realiseeritud (viimane asi oli ka paari ülemuse poliitkorrektsuse argumentidega vürtsitatud egotrip).

Kuna endal on töölaua sahtlis ühe suht aimaeivõi vastandi võtmed, olen elektrikaid kogu selle aja sees pruukinud vaid paar korda Tallinnas sõitmiseks pigem proovimise ja uudishimu ajel. Markantseim tähelepanek neist kordadest oli, et täislaetud akupaki puhul langeb kütte sisselülitamisel võimalik läbisõidu välp kohe ca 50 km jagu. Argisõitude puhuks - ütlen ausalt, seni pole kaalunudki. Kuna elan suht liikuvat elu, liigun pidevalt Tallinn-läänerajoon ja aegajalt ka Tallinn- muud Eesti osariigid telgedel, kaasas sageli omajagu tavaari, pole minu isiklikele võimalustele ja tehnilistele tingimustele vastavat elektriautot veel välja mõeldud. Seega järgmine minu auto saab olema ka ilmselt diisliga universaal või mahtuniversaal...

Umbes aastatagusele oma postile jätkuks selline tore Tarbijakaitseameti otsus, küll Aimaeivõi Citroeni märgiga analoogi kohta.
Vahepeal olen ka töökohta vahetanud, küll pole ex-töökohas uuesti enam mõeldud 8 pärisauto elektriautodega asendamisele...aga eelviidatud lugu oli küll tavatöötajate seas vastuseisu tekitanud.

https://takis.tarbijakaitseamet.ee/avali...132-14.pdf
Vasta

(20-12-2014, 21:46 PM)mrali Kirjutas:  Umbes aastatagusele oma postile jätkuks selline tore Tarbijakaitseameti otsus, küll Aimaeivõi Citroeni märgiga analoogi kohta.
Vahepeal olen ka töökohta vahetanud, küll pole ex-töökohas uuesti enam mõeldud 8 pärisauto elektriautodega asendamisele...aga eelviidatud lugu oli küll tavatöötajate seas vastuseisu tekitanud.

https://takis.tarbijakaitseamet.ee/avali...132-14.pdf

nagu mismõttes? 
"Elektriauto üleandmine tarbijale toimus 30.08.2014. Tarbija pöördus 11.03.2014 Tarbijakaitseameti poole "


"Ilmade külmenedes lasi tarbija elektrisõidukile paigaldada elektrit tarbiva lisasoojenduse (plokisoojenduse)"


Kas mulle tundub, või see on lihtsalt alatu nipp autost vabanemiseks?
Vasta

Mis plokki seal siis ka soojendati ?
Vasta

Komisjon tegi vähemalt seekord õige otsuse.  
Vasta

M.O.T.T.
Vasta

Ühe selle talve esimese lume ja miinustega ei võtnud üks töö juures kasutuses olev Mitsubishi pilti üldse ette, kuigi juhe oli küljes ja laadijal säras tuluke, et ''loaded''.  Teisel mitsul oli inimfaktori tõttu aku suhteliselt tühi. Lõpuks loobusin ja sõitsin Audiga vajalikud käigud ära. Ei tasu midagi muud siit välja lugeda, kui lihtsalt kogemuse jagamine.

Audi 100 2.2 R5 1986
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986
Vasta

Tesla võimekus:
https://www.youtube.com/watch?v=LpaLgF1uLB8

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tesla vene talves:
https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE
Tesla crash test:
https://www.youtube.com/watch?v=dz2FMfv-CSc
https://www.youtube.com/watch?v=_Al3IUHt9Wc
Samas huvilistele veel tonni jagu videosid.

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta

Vaatasin siis neid tesla videoid ja tekkis küsimus. Elon Musk ise lubas, et tuleb masin, mis ei maksa rohkem kui 50000 dollarit ja igaüks saab seda osta, pidas silmas model s-i vist. Siin siis ongi küsimus, et kustkohast saaks neid umbes 40000€uga osta? Mitte et mul selline raha oleks või nii, aga kui a24 lahti lõin, siis oli paar tükki pakkumises küll, aga hind pea saja tonni ligedale. Ameerikamaal saaks vist kõige kangema variandi 100000 dollariga pluss lisavarustus, lahjeima 68000-ga. Kas siis raha on vahepeal nii palju juurde trükitud, et hinnad hoogsalt kasvamas, või polnud see äriplaan kõige õnnestunum.
Seda neliveolist tahaks proovida küll kunagi. Ikkagi 3,2 sekki sajani ja sama jõuliselt kahesajaplussini üles. Võimas värk. Paarikümne-kolmekümne aasta pärast on nagu vanad sierrad praegu koolipoistele põlluralliks paras kätte anda, las õpivad sõitma, enne kui päris liiklusesse sukelduvad. ise käid sel ajal juba mõttejõul korraks Tartus ära ja tood naisele kaheksanda märtsi lilled näiteks, teleka tagant lahkumata.
Vasta

Silmas peeti Tesla Model 3, mis peaks olema 2017. aasta graafikus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne