20-02-2012, 17:00 PM
(20-02-2012, 15:03 PM)moskiito Kirjutas: Tucker, seda masinat jõuti küll toota kuid paraku ainult täpselt 51 ühikut. Ennem jõudis "suur kolmik" vee peale tõmmata tootmisele kuna tucker auto ei "vastanud tolle aja normidele".Eks Tucker muidugi visionäär oli, aga nii esimene ta nüüd kah ei olnud.
Minu silmis geenius, miks? esimene masin millel oli;
1. pööratav esimene latern, pööras sinna kuhu rooli keerasid
2. Esimene masin millel oli peale pandud kettaspidurid
3. esimene masin millel oli mootor paigutatud taha
4. esimene masin mille mootorile oli paigutatud sissepritse.
...
1. Ei olnud. Rooliga seotud esilaternat kasutas 1935. aasta Tatra 77a (tõsi, mitte kõigil eksemparidel).
2. Ei olnud. Ketaspidureid küll kavandati, aga ei saadud hakkama. Esimese seeriaautona sai ketaspidurid 1949. mudeliaasta Chrysler Crown Imperial.
3. Ei olnud. Isegi Põrnikat kõrvale jättes võtame näiteks jällegi Tatra 77, mida hakati 1934. aastal tootma, mis erinevalt Tuckerist oli edukas ja pani aluse enam kui 60 aastat kestnud mudeliseeriale.
4. Ei olnud. Sissepritset küll kavandati, aga ei saadud hakkama (Tuckeri hüdraulilise klapiajamiga ligi 10-liitrise mootori idee on isegi tolles ajas pisut veider), ja peale esimese prototüübi sõitsid elusad Tuckerid ringi firmast Aircooled Motors pärinevate mootoritega O-335, mille Tucker küll vesijahutusele ümber ehitas. Ja kui Tatrast juba juttu oli, siis mudeli 77 3,4-liitrine V8 on Tuckeri monstrumist üksjagu üle.
Millega ma ei taha Preston Tuckerit kuidagi alaväärtustada. Auto tootmisele eelneb konstruktori ja raamatupidaja duell. Kui ükskõik kumb selge võidu saab, läheb mudel tõenäoliselt untsu. Antud juhul võitis konstruktor, ja raamatupidajale ei antud üldse mingit võimalust ideed reaalsusega siduda...