1976 Fiat 127 uuele ringile
#1

Tere,

Kuna  seda tüüpi autod kunagi Eestis populaarsed on olnud, kirjutan siia mõne sõna enda 127 senise progressi käigust.

Seda tüüpi auto ost polnud ette kavatsetud, pigem oli tegu emotsiooniostuga. Kuulutus näitas olevat auto keskmisest paremas säilivuses (Fiati arvestuses) ning kodule üsna ligidal. Üks õhtu sai Fiati vaatamas käidud ning järgmisel äragi toodud. Enda nimele saamine käis üllatavalt valutult. Auto ajaloost tean vaid niipalju, et nagu enamus teised Fiatid, on ka see omal ajal 90. aastatel Soomest siia sattunud. Seejärel Eestis sõitnud vahelduva eduga 10-15 aastat ning seisma jäänud.

Selliste piltide peale sai autot vaatama sõidetud:
[Pilt: 4cdfa8a89784a0fcbcc2fd62b4bc40aa.jpg]


[Pilt: e15c4b43f547968373cf28671808ede5.jpg]

[Pilt: 20f262b343a17340ca32aea1f901c5e5.jpg]
Siin üks esimesi pilte mis tehtud, kui auto minu käes. Väljast juba nähtud:
[Pilt: P1010771.jpg]

Kohale jõudes väike prooviring tehtud ning kuna müük toimus oksjoni korras, sai tehtud samal õhtul pakkumine, mis minu jaoks edukalt lõppes.
Edasi siis kuni lume tulekuni oli aega autot väljast ja seest uurida, seisukorrale hinnangut anda. Selgus nagu ikka, et kõrvalistuja poolne põhi vajab kogu ulatuses vahetust (juhipoolne kunagi eelnevalt remonditud üsna korralikult), tagakoopad sisuliselt olematud ja tiivakaared läbi roostetanud. Ka küljekarbid olid sellised et viska kaugele, jookse järgi ja viska veel kaugemale.
[Pilt: P1010779.jpg]

Kindel soov oli talve tulekuks auto keretöödesse saada ning nii ka läks. Omajagu aega läks küljekarpide kohalejõudmisega, tiivakaari ei pakutagi. Nende asemel sobitati külge Golf I kaared, tulemus jäi originaalist silmaga märgatavalt laiem, mis minule on mokka mööda. Kuna tagakoobaste asemel olid sisuliselt vaid logarid, pidi ka need peaaegu täies mahus uued tegema.

Töid oli hulgi, seekord enda tehtud neist vähe. Lõpptulemus sai mõnda aega tagasi linnagaraazi toodud, kus jääb ootama edasi liikumist värvieelsetesse töödesse.

Praeguseks siis nii. Pildid kõik said erineva suurusega, sest peaaegu kõik eri vahenditega tehtud. Nagu aimata, pole tööd tehtud taastamist silmas pidades -  pigem on tegu eht retro suveautoga, milel sai likvideeritud kõik mädad ja pehmed kohad, et tulevikus tänavatel uuesti kilomeetreid mõõta.
Vasta
#2

Üsnagi teemaväine, aga kas apastraat Lõuna-Vabariikidest pärit? Ei suuda kahjuks fotosid hetkel leida, kus oleks numbrimärk näha, kuid võibolla oskan sulle nii mõne mõnusagi seiga auto elukäigust jutustada =)

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#3

Mina tõin selle auto Jõgevamaalt Kuremaalt.
Vasta
#4

Auto tundub olema vähemalt Viljandis arvele võetud,sest TEE seeria numbert anti siin Viljandis välja. Ja kui nüüd mälu ei peta siis 92-93 aastal.....
Igaljuhul jõudu auto taastamisel! Selline hea väike vurr...

T.
Vasta
#5

mul on väiksem kui sul Big Grin
Vasta
#6

khm, mul peaks seal 9-korruseliste majade kõrval garaažikompleksis mingi hulk 127 varuosi veel vedelema. täpselt ei mäleta, mis seal järgi on, aga enamuses pisipudinad. tõsi küll küll kõik on 1981a. mk2 jagu, aga näiteks geneka , süüteluku või vedru puhul pole ju vahet. tulede ja turvavööde seas on muidugi erinevus sees. aga heameelega annaks kõik ära kui huvi on. sel juhul privasõnum, palun.
Vasta
#7

Tere,

Kroonilise ajapuuduse tõttu on Fiat edasi arenenud vähem kui esialgu planeeritud. Kevad on lähedal ning midagi siiski on toimunud. Teadmises, et garaaži jõuan häbiväärselt harva, sai tegeletud erinevatest kohtadest uute vajaminevate juppide hankimisega, mida vähegi pakutakse. Tulemuseks päris suur hulk vidinaid, mida kõike ei jõua ega mäleta kokku lugeda.
Niisiis olen siiski mõned korrad jõudnud neidsamu vidinaid ka reaalselt auto külge monteerida. Põhirõhk läks esialgu tagajooksule - juba varem oli selgunud, et pidurisüsteem tuleb seal täies koosseisus ära vahetada. Nii saigi tehtud. Tööde käigus midagi vaeslapse rolli jätta ei tahtnud, st et kui midagi oli võimalik uuena tellida, saigi seda tehtud - klotsid, rattalaagri komplektid, töösilindrid, peasilinder, trumlid, voolikud jne jne said uued. Üksiti sai alla visatud uued amordid. Vahetust ootavad veel piduritorud. Tagajooksu remondi võib seega lugeda lõppenuks, edasi jätkuvad tööd esiosaga, mille tarbeks samuti kõik osad juba valmis on kogutud.
Annan taas teada, kui mingi märkimisväärsem progress toimub.

Tööde käigus tehtud pildid:
[Pilt: 20sf7tu.jpg]

[Pilt: 29fz7s1.jpg]
Vasta
#8

Tervist

Vajan natuke abi 46mm kuuskant võtme leidmisel. Nimelt esirattalaagri stopperrõngale. Ideaalis käib see sinna kergelt, reaalsuses vajab päris palju jõudu. Rõnga metall on väga pehme ning isetehtud abivahenditega keerab kandid väga kergelt maha, seega edasi tahaksin proovida ainult õige võtmega. Kas kellegil on aimu, kust seda mõõtu kuuskanti leida? Suuremad kohalikud tööriistapoed läbi käidud, sinnamaani mõõdud ei küündi.
Rõngas ise selline.
[Pilt: 20v124k.jpg]

Tõenäoliselt peaks otsitav võti välja nägema midagi sellist, padruni moodi.
[Pilt: 2v99kit.jpg]
Vasta
#9

Vajadusel võin lõigata kuuskandist jupi ja ära ära karastada.
Vasta
#10

Võid ju poest uurida, kas 12.9 karastusega 6 kant peaga 46mm polti on saada. Sellele teed koduse versiooni 46 kuuskandist.

Krt kui nüüd pilti vaatasin, siis see pole ju kuuskant - see on kaheksakant. Seega on asi vähe keerulisem.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#11

Khmm, kuuskant? See näikse pigem kaheksakant olevat.

EDIT: Phyl jõudis ette.
Vasta
#12

Tere

Kuna võtit ei leia, siis sai asi lahendatud plaan B järgi, nimelt üks mutter käiatud sobivaks. Tänud kaasamõtlejatele.

[Pilt: 2lswj7m.jpg]
Vasta
#13

Tere. Pisut teema soojenduseks. Eks suvel on ikka nii, et vaba aja olemasolul pole esmajärjekorras projektide ehitus. Kuid pole siiski ma Fiati päris tähelepanuta jätnud. Kuna värvitööd on kavas sügise poole, siis on tegeletud erinevate detailide ja puudujääkide kõrvaldamisega, et talvel auto kokkupanek võimalikult tõrgeteta edeneks. Mõneti tundub, et olen alustanud pisut valest otsast, kui detailid on olulised ning mis olemas see olemas. Suurematest ettevõtmistest tasub mainida mootori ülekäimist, mis tähendas eelkõige ülemise otsa kapitaalremonti. Mõõtmiste järgi võis asi sellega ka piirduda. Mootori mahatõstmine, seda sai tehtud tegelikult juba sügisel, käis küllaltki valutult. Mootor sai lisaks kõik uued tihendid ning käigukast uue sidurikomplekti.
Järgmine olulisem küsimus puudutas velgi. Laiemaks keevitatud kere nõudis ilmselgelt midagi asjalikumat kui all olnud plekkveljed. Otsingud kestsid vaikselt pikka aega, vahepeal tundus, et välimuselt oleks sobivaim BBS'i randiga kärgveljed alla sobitada. Lõpuks küsimus lahenes nii, et trehvasin tuntud müügiportaalis Fiati originaal Cromodora valuvelgede peale. Ikkagi Itaalia värk! Smile . Niisiis teadmisega, et kodumaal selliseid velgi harva müügis liigub, ei jäänud pikalt mõtlema. Veljed on 13 tollised ning 170mm laiad, nende värvilahendust pole veel otsustanud. Mahtumisprobleeme selle laiusega ei teki, kuid ilmselt tuleb lisada 5mm flantsid kosmeetilistel kaalutlustel.

[Pilt: 205r4zs.jpg]


[Pilt: 2b8w44.jpg]


[Pilt: bikqpf.jpg]
tagakoobas


Lisaks on veel aeg ajalt kuller koputanud uksele erineva tellitud kraamiga. Meelde tulevad esi- ja tagastanged. Mõlemad on autentsed Cromodorad. Lisaks veel eesmised suunatuled ja muud pudinad. Õige kelladebloki sain eelmise omaniku käest, kes tänuväärselt eelmine aasta helistas, et tal on tulnud lagedale veel Fiati juppe. Oli tuhmunud klaasidega, kuid need andis omavehel muidugi vahetada. Peal olnud blokk pärines ilmselt üldse Seatilt, välimuselt eristab originaali veetemperatuuri näidiku puudumine, selle asemel on märgutuli.

[Pilt: 2aaeknc.jpg]

[Pilt: vgtx85.jpg]

[Pilt: jzdzco.jpg]

[Pilt: 107qh3k.jpg]
Väike, aga oluline detail

[Pilt: 1zpk2t1.jpg]
Jällegi. Tegemist on aknakleebisega.

Niisiis, järgmise korrani, kuni on midagi olulisemat taaskord uuendada.
Vasta
#14

Krt mul neid esimese otsa juppe oli kõva riiulitäis, kuid lasin masina koos kõikide juppidega ära viida. Niiet meie garaazide rajooni jäid sa ainukeseks seljakotiga majandajaks... Big Grin Big Grin



Vasta
#15

Silmasin küll Su kuulutust mk1 juppidele, kuid kuna otseselt midagi vaja ei ole ning hoiuruum on piiratud, siis jäi asi sinnapaika.
Vasta
#16

Tere

Viimasest postist pea pool aastat möödas. Et hoog veel raugenud pole, teen pisikese uuenduse siis taas. Olulisim muidugi see, et enne talve sai Fiat viidud töökotta värvieelseteks töödeks ning värvimiseks, kuhu see veel mõnekski ajaks jääma peab. Jällegi, kui auto juures ise midagi teha ei saa, siis hakkavad näpud sügelema ning tegeletakse vidinate otsimisega. Mootor, mis seisab eraldi garaažis, sai uue veepumba - see, et neid üldse saada on ja veel nii naeruväärse raha eest, oli mul varem mootoriga tegeledes silmist mööda läinud. Samuti leidis tee koju ka uus jahutusradikas. Ka mootoripadjad sain uued ning mingi ime läbi ka käiguhoovastiku koos puksidega. Nüüd kui autot enam garaažis polnud, tundus hea aeg ette valmistada/puhastada/värvida ära erinevad detaile, et hiljem autot kokku pannes igat vidinat eraldi viimistlema ei peaks.  Lisaks eBay'st tellitud igast ninni-nänni, mis kunagi valmis autot kaunistada saavad. Veljed käisid pulbervärvimises ning said tumehall-metallik värvi.

[Pilt: 2vif7fk.jpg]
Sellisena auto läks novembri algul siis töökotta. Viimasest pildist midagi olulist muutunud pole, siin pole enam vaid mootorit peal.



[Pilt: wlf3u9.jpg]





[Pilt: 34t7ntf.jpg]





[Pilt: 2w315xl.jpg]
Stiilsed Carello kollased udutuled. Ehe new old stock.



[Pilt: 2chndhy.jpg]
Rool sai Nardi. Kuna originaal salong on seest igav, püüan seda vaikselt kenamaks ajada.


Veel ees ootavad suuremad tööd - postritööd istmetel, väljalase vaja leiutada, auto madalamaks lasta. Esiosa jaoks on vedrusid selle jaoks saada, tagaosaga ilmselt lihtsaim lasta teha uued lehtvedrud.

Ahjaa, nimelt enda rõõmuks avastain, et autol on peal 35kw mootor, mitte varem eeldatud 33kw. Nimelt tuli ükskord meelde, et eelmise omaniku juures veel osade järgi käies ütles ta, et autole sai tõstetud peale veidi parem mootor. Sai mindud ja kontrollitud, tõepoolest, mootori nr ja karburaatori järgi on tegu varasema mootoriga. Nimelt 1976' aastaks Fiat deforsseeris ( Big Grin ) emisiooninõuete tõttu mootorit lahjema nukkvõlli ja erineva karburaatori teel. Tulemus 2kw lahjem ja 600rpm võrra uimasem mootor.
Vasta
#17

(07-01-2015, 17:19 PM)karpaadid Kirjutas:  [Pilt: 2w315xl.jpg]

Rool sai Nardi. Kuna originaal salong on seest igav, püüan seda vaikselt kenamaks ajada.


Veel ees ootavad suuremad tööd - postritööd istmetel, väljalase vaja leiutada, auto madalamaks lasta. Esiosa jaoks on vedrusid selle jaoks saada, tagaosaga ilmselt lihtsaim lasta teha uued lehtvedrud.

Hee, selline rool kaunistaks ka vähem igava salongiga sõidukit.

Tagaotsa madalduseks on ka see variant, kui vedru õõtsapoolsed toetuspunktid tuua vahepuksi(de)ga õõtsast allapoole.
Ratta külgkaldele ei mõju see kehvemini kui nirum vedru, kallet peab mõlemal juhul sättima, kui üldse vajadus tekib selle mõne cm madalduse tõttu. Sirgema vedru ainuke eelis oleks selles, et mingid puksid ei tolkne madalast põhjast veel madalamal.
Vasta
#18

See variant jääb muidugi ka. Nagu ühel netist leitud pildil manuses. Lihtne kuid toimiv lahendus, kuid 'tea kuidas tehnoülevaatus sellisesse pulli tulevikus suhtuks. Päris jätkumutreid ka muidugi ei kasutaks nagu pildil... Pildil on ka piduriregulaator lahti ühendatud, mis vastavalt tagaosa kõrgusele reguleerib tagapidureid. See seadeldis tuleb ka välja vahetada tänapäevasema regulaatori vastu. Rattakalle ei tohiks küll käest ära minna, originaalis on tagarattad niigi inetult pisut positiivse kalde all, parem ongi kui otsemaks saab.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#19

(08-01-2015, 12:26 PM)karpaadid Kirjutas:  See variant jääb muidugi ka. Nagu ühel netist leitud pildil manuses. Lihtne kuid toimiv lahendus, kuid 'tea kuidas tehnoülevaatus sellisesse pulli tulevikus suhtuks. Päris jätkumutreid ka muidugi ei kasutaks nagu pildil... Pildil on ka piduriregulaator lahti ühendatud, mis vastavalt tagaosa kõrgusele reguleerib tagapidureid. See seadeldis tuleb ka välja vahetada tänapäevasema regulaatori vastu. Rattakalle ei tohiks küll käest ära minna, originaalis on tagarattad niigi inetult pisut positiivse kalde all, parem ongi kui otsemaks saab.

 Audil ntks on lahjemate mootoritega variantidel, tagupiduri töösilindrid väiksemad ning ilma pidurisurveregulaatoriteta. Vbolla annaks siin samamoodi teha?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#20

Pole ka suvalisel freespingikäsitlejal suuremasi probleem teha sinna väga tehasenäoga vahetükid, milles ükski ülevaatuspunkt midagi ei arva.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne