09-12-2014, 19:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2014, 19:27 PM ja muutjaks oli aeroplano.)
Sattus täna pihku värske Tehnikamaailm, kummilappimises kummi lappimist oodates
Tehti kähku, eriti juhtkirjast kaugemale ei jõudnudki. kuid hr Ojala mõtevälgatus köitis tähelepanu. Täpset sõnastust nüüd ei mäleta, aga uba oli umbes selline, et elektriautoasjanduses oleme muust maailmast mitu sammu ees, meil on laadimisvõrk ja tuhat elektriautot ja meie elektritudengivormeli tiim on maailma neljas. Ja üldse on meil mingid ettevõtted, kes "kogemusi piiri taha müüvad" ja meil on edumaa asjas, mille üle muu maailm alles silmi pilgutab...
Tagasiteel hakkasin siis mõtlema, milles see nn "meie ELMO edulugu" õigupoolest võiks seisneda?
Projektiraha - tuli väljastpoolt.
Autod - tulid väljastpoolt.
Laadimisjaamad - tulid väljaspoolt.
Kopp, millega kaablivedamiseks kraavi ja laadimisposti jaoks auku kaevati - tuli väljaspoolt.
Süsteemi käivitamine - väljastpoolt.
"Edulugu" seisneb ametnike projektile otseses mittevastutöötamises ja kaablivedamise oskuses?
Tundub, et muu maailm on silmade pilgutamise vahel suutnud valmis teha nii autod kui laadimisjaamad kui kogu muu know-how, et see süsteem töötaks. Isegi kopa, millega kaabli jaoks kraavi kaevata. Meie poolt pole panuseks juhtmepistikutki, rääkimata millestki keerulisemast.
See elektrivormeli värk on kena küll, aga tasemevahe kasvõi Miev-iga on sama kui lego-sumo robot vs Fanuc või ABB tööstusrobot.
Kus kivi all see "edulugu" siis end peidab?
PS. Mälusopis pesitseb teadmine, et Norras on 15% autopargist elektriautod ja Tesla suurim turg Euroopas on Norra... tundub mulle, et norskidel on elektriautonduses pikk-pikk edumaa võrreldes "edulooga". Samuti mingi aeg lausa tootsid isegi neid (või toodavad praegugi?)
PPS: "Ette ära toetatud" ostud saavad vist selle kuuga otsa. Ootan põnevusega uue aasta esimese kvartali elektriautomüügi statistikat....
Tehti kähku, eriti juhtkirjast kaugemale ei jõudnudki. kuid hr Ojala mõtevälgatus köitis tähelepanu. Täpset sõnastust nüüd ei mäleta, aga uba oli umbes selline, et elektriautoasjanduses oleme muust maailmast mitu sammu ees, meil on laadimisvõrk ja tuhat elektriautot ja meie elektritudengivormeli tiim on maailma neljas. Ja üldse on meil mingid ettevõtted, kes "kogemusi piiri taha müüvad" ja meil on edumaa asjas, mille üle muu maailm alles silmi pilgutab...
Tagasiteel hakkasin siis mõtlema, milles see nn "meie ELMO edulugu" õigupoolest võiks seisneda?
Projektiraha - tuli väljastpoolt.
Autod - tulid väljastpoolt.
Laadimisjaamad - tulid väljaspoolt.
Kopp, millega kaablivedamiseks kraavi ja laadimisposti jaoks auku kaevati - tuli väljaspoolt.
Süsteemi käivitamine - väljastpoolt.
"Edulugu" seisneb ametnike projektile otseses mittevastutöötamises ja kaablivedamise oskuses?
Tundub, et muu maailm on silmade pilgutamise vahel suutnud valmis teha nii autod kui laadimisjaamad kui kogu muu know-how, et see süsteem töötaks. Isegi kopa, millega kaabli jaoks kraavi kaevata. Meie poolt pole panuseks juhtmepistikutki, rääkimata millestki keerulisemast.
See elektrivormeli värk on kena küll, aga tasemevahe kasvõi Miev-iga on sama kui lego-sumo robot vs Fanuc või ABB tööstusrobot.
Kus kivi all see "edulugu" siis end peidab?
PS. Mälusopis pesitseb teadmine, et Norras on 15% autopargist elektriautod ja Tesla suurim turg Euroopas on Norra... tundub mulle, et norskidel on elektriautonduses pikk-pikk edumaa võrreldes "edulooga". Samuti mingi aeg lausa tootsid isegi neid (või toodavad praegugi?)
PPS: "Ette ära toetatud" ostud saavad vist selle kuuga otsa. Ootan põnevusega uue aasta esimese kvartali elektriautomüügi statistikat....