(05-02-2015, 20:40 PM)tamburiin Kirjutas: Vanadest hallidest aegadest mäletan, et 53 mootoril on osadel klappidel erinevad klapivahed, kuna plokikaaned ei ole termiliselt ühtlaselt koormatud.
Otsi täpne juhis klapide reguleerimiseks- võib aidata.
Võin ise ka aidata, suvekuudel tegelesin paari 53 mootoriga ja olukord oli täpselt nagu vanast ajast mäletasin, igavene sõnnik mootor. Senini mõtlen et mida see mootor selle kütusega teeb, rohkem energiat saab küttest ka ämbris põletades kätte.. Aga mitte seda ei tahtnud ma kirjutada, klapivahed on nagu vene värgil ikka, töösoojal mootoril peaks siis sisselaske klapivahed olema 0,25-0,30, väljalaskel sama. Zilli bensukal sama teema. Gaz'i R6 3.5liitrisel katlal on sisselaskele paras 0,20-0,23 ning väljalaskele 0,25-0,28.
Gaz'i V8 siis võib tõesti 1.8.4.5. klapil jätta vahed vähe väiksemad, 0,15-0,20 oleks ok.
Sisselaske klapi avamise algus enne ü.s.s. 24, sulgemise lõpp enne ü.s.s 64, väljalaskel avamise algus enne ü.s.s. 50, sulgemise lõpp pärast ü.s.s. 22
Üldiselt gaz 53 puhul klapivahede juurel võib lugeda tolerantsiks +-0.05, see ei muuda hääles ega minekus mitte kui midagi.
Aga miks ta siis turtsub, eks pane pill käima ja hakka ükshaaval küünlajuhtmeid maha tõmbama, sealt kuuled kõige paremini millises silindris uba on... ja kui see selge siis saad juba reaalse probleemiga tegelema hakata. Eks mootor juba vana ka ning ühel hetkel saab miskit ikka otsa, kas küünal lööb üle või klapp ei sulgu enam nii nagu võiks vms... Variante palju.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB