Pole minagi patust puhas ja olen ka trahve saanud, aga viimased kolm-neli aastat kuidagi pääsenud. Ja ei ütleks, et jalanumber oleks väiksemaks jäänud ja rõhub vähem pedaalile. Olen sõitnud ka paljude erinevate masinatega, kuid üks asi (mis mulle meenutab tagumikutunnet) on alati kindel. Igale masinale on (vähemalt minu jaoks ) olemas sobiv kiirus. Raske seletada aga kuidagi on nii, et sa võid spidoka kinni kleepida ja näiteks oma praeguse tööautoga ei lähe kiirus trassil üle 100...105kmh. Kuidagi tunned ära ja kui ka läheb kiiremaks siis on kohe kuidagi sunduslik ja tunne pole õige. Aga kui oled sunnitud sõitma 80...90kmh pole jälle õiget rahulikku tunnet. Samas isikliku autoga on tunne teine 90...100kmh. Need siis spidoka järgi. Suurel Scanil koos treileriga istub jalg kogu aeg piirajas, sest tunne tahaks rohkem kui võimalik ja tulebki panna püsikale et pedaali säästa ja jalga ka muidugi. Samas isa 1976.a. 2103 on kuidagi oma häälte ja omadustega paras 80...90kmh kõristamiseks. See on lihtsalt tunne ja see lasebki vahel mittevajalikus kohas looma valla ja pollarite aksiate ostu oht on käes. Mina jälgin aga pidevalt liiklust, ilma, loodust jne. enda ümber ja tõesti ei sõida nina spidokas. Kui ikka liiga palju masinaid hakkab aeglaselt kuid kindlalt selg ees vastu tulema pilk spidokale ja saabki korrigeerida. Möödasõit aga peab olema võimalikult kiire ja ohutu. JA eks paljudel on see tunne, on ta siis seotud ilmastiku, vanuse, kogemuse, oskuste, või veel pagan teab millega. Ja nii vist tekivadki aeglasemad ja kiiremad kes teineteist vahel ka segavad.
Üks tuttav rekkamees arvutas kord, et kuidas kõik temast mööda tahavad sõita ja kuidas üldse järele jõuavad kui ta lendab Tallin-Tartul 90kmh (spidokas koos püsika ja piirajaga 90-alas). Tõesti kuidas. VALEM
piiraja+-3kmh, + spidokas+-3kmh (piiraja pannakse paika ikkagi spidoka järgi)+ keegi teine ei kasuta spidokat vaid näiteks gepsu +5kmh= parimal juhul sõidab rekka teistest 11kmh aeglasemalt. VALEMI LISA: Kui arvestada veel juurde, et on olemas ka sõitjad, kes sõidavad nn trahvivabas tsoonis, siis võib veel lisada umbes 5kmh ja ongi rekka ja sõiduka vahe 16kmh. Peabki järgi jõudma ja mööda minema.
Mulle isiklikult meeldiks kui aeglasemad ei hakkaks rapsima vaid sõidaksid rahulikult, võimaluse möödasõiduks leiab kiirem alati.
Ja rekkameestele tänud suunaga märguande eest. Kui ikka vee või lumepilv taga siis on ju lihtsam ja ohutum mööda minna, kui rekka pilgutab parema suunaga andes märku vabast teest. Kõigile ohutum.
Nüüd kukkusin jutustama . Head ja turvalist kõigile.