26-01-2015, 17:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-01-2015, 17:24 PM ja muutjaks oli unimüts.)
Vahepeal lihtsalt võiks ka vedada.
Kuna kõiki käigukasti juppe pole veel kohale jõudnud. Siis sai terve kast korraks tühjaks tõstetud ja erinevaid kohtasid töödeldud relaka ja trelliga.
Nüüdseks kast jälle paigas ja väikestviisi olen suutnud hakata kasti kokku laduma.
kast
Siin eelnevalt oli juttu ka tihendite tegemisest. Siin on üks stiilinäide mida mõtlen topelt tihendi paigutuse all.
tihend
Käise ja käigukasti korpuse vahel tegelt tihendit ei ole. Samas olen ise pannud sinna alati tihendi. Esmalt leevendamaks käise tikkude otsas mutrite lahtitulemist. (tihendiga hea pingutada neid. Sest tihend annab veidi järgi ja ongi pinges.
Teisalt selle tihendi eelis on olnud et käigukasti sisse mineva 214 laagri saale hoidja (sisemine poldiring) m10 poltide keermete vahelt jookseb alatihti õli käigukasti. Sama effekt on ka mõningate käise tikkude keermete osas, mis on lahtiselt käigukasti seest poolt.
2 masina simmerihunnik.
Osaliselt on siit veel simmereid puudu. Need mis ära lagunesid, kuna ei saanud korpuste seest enam vähem tervena kätte.
Võtsin ka ette hüdropumba. See raibe tilkus igast otsast alati. Mootori vahetuse ajal jäi ajami-sidurikoja tihend just ajami poolele ja ei pannud tähele keevitust. Kuradi insenäärid remontijad ei suuda diftide otsa panna ajamit ja sikutavad mutritega ajamil kõrva küljest. Olgu keevitavad tagasi, kuid kurat kõverdi keevitatud ja õli jooksebki külgedelt välja.
hüdropump
Lisaks sai uuritut ühte teist käigukasti nuhtlus detaili.
fiksaator karp
karp alt
Sama viga mis hüdropumba ajamiga. Sellelgi 2 difti mis tuleb esmalt paika ajada ja siis saab lles polte pingutada. See karp oli aastakümneid üks defkamaid karpe üldse, Kõiksugu lappimisi olen näinud selle kallal. Küll keevitatud, küll vitsadega pandud. kõiksugu klambreid jne jne. Nüüdseks õnneks poolakas toodab neid jälle.
Selle karbi õnneks jätsin endale eelmise masina lammutusest tagavaraks. Õigesti tegin. Olgugi, et üks nurk keevitatud. Fiksaator võll on kinni mädanenud. Ja seda liikuma saada suht võimatu. Samas see võll peab liikuma, sest see takistabki käigu väljaviskamist. Sellel karbil on näha, et kinni on asi roostetanud vabakäigupeal. Kõiksugu lõtkude tõttu keegi ei pannud tähelegi, et selle viga võiks ka olla. Tehase poolt loomulikult igavene idiootsus, et õlitus käib käigukasti poolt. Loomulikult jääbki see võll sinna kinni, kui vähegi vett ja väljas seismist saab.
Uuemal tüübil (alates 1980a) õnneks on fiksaator juba käigukasti seespool.
Kuna kõiki käigukasti juppe pole veel kohale jõudnud. Siis sai terve kast korraks tühjaks tõstetud ja erinevaid kohtasid töödeldud relaka ja trelliga.
Nüüdseks kast jälle paigas ja väikestviisi olen suutnud hakata kasti kokku laduma.
Siin eelnevalt oli juttu ka tihendite tegemisest. Siin on üks stiilinäide mida mõtlen topelt tihendi paigutuse all.
Käise ja käigukasti korpuse vahel tegelt tihendit ei ole. Samas olen ise pannud sinna alati tihendi. Esmalt leevendamaks käise tikkude otsas mutrite lahtitulemist. (tihendiga hea pingutada neid. Sest tihend annab veidi järgi ja ongi pinges.
Teisalt selle tihendi eelis on olnud et käigukasti sisse mineva 214 laagri saale hoidja (sisemine poldiring) m10 poltide keermete vahelt jookseb alatihti õli käigukasti. Sama effekt on ka mõningate käise tikkude keermete osas, mis on lahtiselt käigukasti seest poolt.
Osaliselt on siit veel simmereid puudu. Need mis ära lagunesid, kuna ei saanud korpuste seest enam vähem tervena kätte.
Võtsin ka ette hüdropumba. See raibe tilkus igast otsast alati. Mootori vahetuse ajal jäi ajami-sidurikoja tihend just ajami poolele ja ei pannud tähele keevitust. Kuradi insenäärid remontijad ei suuda diftide otsa panna ajamit ja sikutavad mutritega ajamil kõrva küljest. Olgu keevitavad tagasi, kuid kurat kõverdi keevitatud ja õli jooksebki külgedelt välja.
Lisaks sai uuritut ühte teist käigukasti nuhtlus detaili.
Sama viga mis hüdropumba ajamiga. Sellelgi 2 difti mis tuleb esmalt paika ajada ja siis saab lles polte pingutada. See karp oli aastakümneid üks defkamaid karpe üldse, Kõiksugu lappimisi olen näinud selle kallal. Küll keevitatud, küll vitsadega pandud. kõiksugu klambreid jne jne. Nüüdseks õnneks poolakas toodab neid jälle.
Selle karbi õnneks jätsin endale eelmise masina lammutusest tagavaraks. Õigesti tegin. Olgugi, et üks nurk keevitatud. Fiksaator võll on kinni mädanenud. Ja seda liikuma saada suht võimatu. Samas see võll peab liikuma, sest see takistabki käigu väljaviskamist. Sellel karbil on näha, et kinni on asi roostetanud vabakäigupeal. Kõiksugu lõtkude tõttu keegi ei pannud tähelegi, et selle viga võiks ka olla. Tehase poolt loomulikult igavene idiootsus, et õlitus käib käigukasti poolt. Loomulikult jääbki see võll sinna kinni, kui vähegi vett ja väljas seismist saab.
Uuemal tüübil (alates 1980a) õnneks on fiksaator juba käigukasti seespool.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.