15-03-2015, 23:28 PM
(15-03-2015, 21:45 PM)hulgus Kirjutas:(15-03-2015, 21:06 PM)hundu77 Kirjutas: Tänapäeva turvavarustus pigem takistav päästetöödel nendes plastmass autodes. Kui kiirelt levib tuli armatuurist, istmesoojendusest jne el.lühisest? Proovige oma kolm last tagaistmelt nendest turvaistmetest kõik kätte saada ilma et .........pisut mõtlemist
Mul kõiksepisem 2.a naudib sõitu nsv aegses lastetoolis - haarad seljatoelt kaasa ja kõik.
Kui kaoks nett ja mobiililevi kasvõi üheks päevaks - kui palju suureneks noorte enesetappude arv?
Jõudu kõigile kes enne 80ndat elu alustasid
2008 oli vist liikluses ca. 170 hukkunut, 2012-87, 2013-83.
samas tsitaat stat.ee lehelt:
"Viimase poole sajandi kõige traagilisem oli 1991. aasta, kui Eestis hukkus liikluses 491 ja sai vigastada 2175 inimest."
Kui palju (kordades) rohkem sõidukeid on Eesti teedele lisandunud võib igaüks ise otsida.
Ei usu, et tegu kõigekõrgema väega, või inimeste seadusekuulekuse ja korralikkuse kasvuga.
ps.
Peab muidugi tõdema, et kaasaegne turvavarustus töötab vastu darwini teooriale millest vahel lausa kahju.
Mis siin ikka palju mõelda. Kahtlemata 1991. aasta suures liiklusohvrite arvus mängis oma osa ka tollaste autode väiksem turvalisus, aga siiski on veel terve rida teisi põhjuseid. Esiteks, miilitsat enam ei olnud, õiget politseid veel ei olnud ja see, mis oligi, oli altkäemaksude peale vägagi maias. Kui raha oli, lasti ka purupurjus sohvril pahatihti oma teekonda jätkata. Teiseks hakkas just tol ajal meie teedele ilmuma suuremal hulgal autosid, mis olid võimelised sõitma märksa kiiremini kui 140...150km/h. Kui sul ikka mingi Soomest toodud 2,8L Granada-pann istumise all oli, siis polnud sellega ju prestiižne sapakamehe kombel 120km/h maanteel venida . Kolmandaks, autod muutusid äkki suht odavateks ja kõigile kättesaadavateks. Kes Soome pääses, tõi omale paari viina eest Datsuni või Lada. Kes Saksamaalt Sierra tõi, oli juba kõva mees. Aga ka kodumaal ei maksnud vanemad Mossed-Ladad-Sapakad enam teab mis palju. Seitsmekümnendatel oli ikka harv juhus kui äsja juhiloa saanud nolk omale kohe auto ostis. Kui ostiski, siis oli selleks enamasti mõni vana "küürakas" Mosse või muhk-tüüpi sapakas. Ja tol ajal autosid hoiti. Oli ju teada, et kui masina laiali lased või hunnikusse ajad, siis uut niisama lihtsalt ei saa. Üheksakümnendate algul seda probleemi enam polnud. Sestap siis ka rallitati rõõmsalt ringi ja tulemus paraku oligi just selline nagu ta oli.
Puruks ja pool pööret tagasi!