(23-04-2015, 16:49 PM)maitus Kirjutas: (23-04-2015, 01:43 AM)karvik Kirjutas: Tere!
On vaja mõne kaubiku ratta rummu koos võlliga. Läheb tuulikule ja võiks kuuluda rohkem levinud masinale. Laagri ja poldite/aukude olukord ei ole oluline. Laager peab olema vahetatav.
Vaja on kahte. Üks 118mm(Boxer jne) auguvahega ja teine 130mm(Sprinter jne).
Mul ka selline ettevõtmine varsti plaanis ja küsin, et miks just kaubiku omad ja miks sellist mõõtu? Millne on nende eelis suvalise automargi ees?
Kaubikutel vähe toekamad laagrid. Ega tegelikult see auguvahe nii tähtis ei ole. Kusagilt meelde jäänud, et näiteks Sprinteri laager suurem kui Boxeri oma.
Sõiduauto, näiteks Golf, sobib suurepäraselt, aga väiksematele.
Väiksem on siis kusagil kuni 2,5m tiivik ja suurem on seal 4,2m näiteks. Meetrites väga suurt vahet nagu ei tundu aga pindala on see mis muutub. 2,5m on siis 4,9m2 ja 4,2m on juba 13,84m2. Vahe on peaaegu kolme kordne ja koormused ka tunduvalt suuremad. Suur on koormus see hetk kui tuulik käib kiirelt ringi ja tuul järsku keerab. "Hooratta" (tiiviku) suurus on erinev ja ka seepäras koormus jälle suurem. Gene on raskem ja jälle pööramisel lisa koormus.
Suurema auguvahega on ka vähe toekam see kesk osa. Kui võtta Golfi 100mm(vist oli) ning 4 polti ja Sprinteri 130mm ning 6 polti, siis on tuge viimasel natuke vast rohkem kui esimesel.
Kui tuult on, siis on tuuliku läbisõit üsna suur.