Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
12-04-2015, 17:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-04-2015, 17:38 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Olen kasutanud ja omanud (loe- hooldanud) tsentrifuugiga ja pappelemendiga masinaid. Töökorras ja hooldatud filtreeriva agregaadiga ei näe mingit vahet, mõlemad toimivad ja masinad kestavad. Eelpool oli mainitud õli temperatuuri. Jah, kuumast õlist on tsentrifuugil kergem tahkeid osakesi eraldada. Ärgem unustage ka seda, et ega paks (külm) õli läbi paberi ka ei ole nõus minema. Avatakse möödavooluklapp, et masin kuivale ei jääks ja õli jääb filtreerimata. Millisel temperatuuril hakkab õli paberit läbima, sõltub õli viskoossusest, temperatuurist ja paberi valmistaja standarditest.
Küsimus tekkis ka lauses: "Esimesed 3 filtrit läksid nädalase tööga umbe."
Kust kasutaja teadis, et element on umbes? Ise olen eelnevalt tundmatu sisuga mootoritel puhtalt südametunnistuse ja sisetunde järgi filtreid vahetanud/tsentrifuugi puhastanud. Vahel läheb täkke, vahel mitte. Aga pärast vahetust/puhastamist on vähemalt süda rahul, et olen teinud kõik endast sõltuva.
Puhtast tsentrifuugist - tavalist sellisel korral need ei käi ringi või pöörlevad liialt aeglaselt/takistusega.
Filtrite kapsaaeda ka üks kivi - mitu korda olen avastanud, et töötanud filtri element koliseb kesta sees. (Jutt korpusega vahetatavatest filtritest, mitte elementide vahetusest) Järelikult on lahti. Järelikult läks õli otse.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
(12-04-2015, 17:34 PM)Meistrimees Kirjutas: Tsentrifuugiga masinatel on turbo jaoks lisaks eraldi filter. Näiteks t-150K. Pappfiltritega masinal pole lisafiltrit vaja Näiteks d 245 mootoriga belarus
Seega filter on tõhusam!
Nagu ma ennist mainisin, siis filter võtab esimese ringiga teatud suurusega osakesed kinni, kuid tsentrifuug võib ühe ringi läbi lasta ja alles järgmisel kinni püüda.
Turbole selline õnnemäng ei meeldi aga mingi suurusega osakesed käivad niuhti läbi, nii et midagi ei juhtu.
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Ei maksa seda tsentrifuugi nii maha ka teha. Miks Scania tänase päevani toodab oma mootoreid tsentrifuugiga kui see nii s....t on?
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
(13-04-2015, 10:33 AM)Daff Kirjutas: Ei maksa seda tsentrifuugi nii maha ka teha. Miks Scania tänase päevani toodab oma mootoreid tsentrifuugiga kui see nii s....t on?
Maailm peabki olema mitmekesine.
Kasulikust ja kahjulikust näitab asjale aeg. Samamoodi võib kiita valimislubadusi ja siis lõpptulemust. Tahetakse head aga tulemus....
See, et mingi asja puhastus ei maksa midagi, see pole piisav argument, asja kasulikusest.
Kas keegi julgeb vene tehnika kvaliteeti arvesse võttes garanteerida, et see tsentrifuug töötab 100% alates esimesest masina väntvõllipöördest, kuni utiliseerimiseni. (reaalselt tänapäeval seal jutti töötades 10 000 töötundi juures. Potipõllumehel kärvab vene tehnika juba 3000tt juures ära, millest 2/3 on majandus töötanud ja 1/3 viimase 25aasta jooksul )
Filtri eelis on see, et ta töötab koheselt. See, kas ta terve õli läbi laseb on jah küsitav. Kuid mootor teeb minutis 1800pööret ja selle ajaga ajab ta ikka terve õli filtrist läbi, et kõik lahtised osakesed kinni püüda. Samal ajal võib väita, et tsentrifuug pole veel töölegi hakanud. Minu vihje ongi selles, et kui masin 8h jutti ja 5 päeva nädalas töötab - ei ole vahet kumb on. Aga kui masin töötab SARNASELT EESTI TEHNIKAPARGILE 100töötundi aastas siis on masna heaolu silmaspidades soovitatav tsentrifuug kuusakoski hunnikusse visata.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Ilmselt parima tulemuse me saavutaks kasutades koos nii filtrit kui tsentrifuugi, mida teevad paljud suuremate mootorite tootjad.
Kindlasti ei pane aga oma tehnikast hooliv inimene sinna venemaal tehtud filtrit, mille kvaliteet ja puhastusvõime on nagu loto mängimine.
Juba sellest peks hoiatuseks piisama mis eelnevalt videos näha oli.
Postitused: 87
Teemad: 0
Liitus: Aug 2013
Maine:
0
Enne siia krjutamist otsisin kinnitust netist, vene keelsest kirjandusest. Lühikokkuvõte oleks; tsentrifuugi puhastusvõime on võrdne peenpuhastus filtriga, normaalsed tsentrifuugi pöörded on 75...80 kraadise õli temperatuuri ja 3 bar rõhu korral 4000..6000 p/min. Selline pöörlemise kiirus on parim saasta eemaldamiseks. Lisaks leidsin vastuse küsimusele, kas tsentrifuug püüab õlist kinni ka kasulikke lisandeid, vastus oli, et ei- lisandid on homogenne õli osa, mis praktiliselt ei ladestu õlist välja.
Nii et korras mootori korral töötab tsentrifuug isegi mootori tühikäigul, sest õlirõhk normaalsel mootoril ei lange ka kuuma õliga alla 2,5 bar.
Postitused: 323
Teemad: 6
Liitus: Dec 2009
Maine:
0
Mul on plaanis russile vahe-ja käigukasti remont, sest tundub, et teatud käikudega on müra/undamine/jõuramine jne liiga suur. Ja kasvab koos koormuse tõusuga. Eriti just aeglasem rida. Ühe hästi hoitud ja väidetavalt 2000 tt sõitnud 1993a 82'ga sain sõita ja see oli küll vaikne masin ja sealt see mõte tuli. Paljudel on siiski jõuülekandel mingi teatud hääl/müra kohe kui liikuma hakata. On see siis uuest peast või kulumise märk? Kuidas teiste kogemused on selle koha pealt. Kas Mtz puhul seda viimast on mõtet taga ajama minna laagrite ja hammasrataste vahetamise teel või on aja ja närvide raiskamine?
Mõned näited, mida silmas pean:
1)
https://www.youtube.com/watch?v=2ma-MaEfLPY
2)
https://www.youtube.com/watch?v=461A6H97Nhc
jne
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kindlasti saab kasti vaikseks, kui vaeva näha.
Esiteks tuleks kindlaks teha, mis hääled on kõigi käikudega mis mõne konkreetsega.
Siis polegi muud kui mõelda kasti vaadates või skeemilt välja, mis hammakad on ühised mingile häälele ja nendega tegeleda.
Mingi konkreetse käigu puhul tuleb selle käigu hammakad paarina(!)välja vahetada.
Kui kast viimase käiguga, mis teatavasti otsekäik häälitseb on peaülekande hambumine vale.
Kui teol ja taldrikul kulumisjälgi sõrmega katsudes ei tunne, saab reeglina reguleerimisest abi.
Pimesi ei tohi lihtsalt seademõõdu järgi seda asja taha vaid ikka värviga kontrollida.
Väga tähelepanelik peab olema hammasrataste kvaliteedi osas mida uusi osta.
Peaülekande näiteks ostsin uue ja seda hambuma ei saanudki.
Pane kuis tahad, ikka kannab nurgaga ja jäi mulje, et tigu on viltu pandud hambalõikepinki.
Lõpuks läks vana komplekt tagasi aga see oli töötanud teolaagri lõtkuga ja seega viltu kulunud.
Siiski õnnestus saada viisakas hambumisjälg ja sõites on täiesti vaikne, kuid mootoriga pidurdades möliseb topelt jälle.
Postitused: 5,274
Teemad: 71
Liitus: Oct 2011
Maine:
130
Pole bellarussil väga viga midagi aga meil eestis müüdavad bellakad on kokku pandud kuskil poola piiri ääres mistõttu kvaliteet on praktiliselt olematu...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
15-04-2015, 10:21 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-04-2015, 10:25 AM ja muutjaks oli
unimüts.)
(15-04-2015, 08:51 AM)mlsluik Kirjutas: Pole bellarussil väga viga midagi aga meil eestis müüdavad bellakad on kokku pandud kuskil poola piiri ääres mistõttu kvaliteet on praktiliselt olematu...
See jutt jumala põõsas. Ühtegi belarusi pole tehasest väljapoole komplekteeritud kuskil Poloa või selle läheduses ja siis müüki pandud. Isegi Poola juures ümberehitatavad masinad tuuakse tehasest täis komplektsena. (Kallimad detailid vahetatakse lihtsalt odavamate vastu välja ja ülejäävad jupid lähevad kaubaks) Jutt mingist kolhoosi kvaliteediga pärapõrgus mtzi ehitusest ei vasta tõele. Sassii on tehase poolt komplekteeritud (kui tegu ikka raaminumbriga mtziga - neid ilma raaminumbrita masinaid jah saab kõikjal kokku panna - ise pole neid ka kohanud)
Mtze toodetakse kaht liini pidi. Eksporti ja "omale". Hinnavahegi neil mitu tuhat odavama masina puhul. bel-est toob vaid eksport masinaid sisse. Jõgevale tuuakse aga tavalisi. Ülejäänud 10kond tegelast toovad neid masinaid maale, mida Eesti, Läti, Leedu ladudes võtta parasjagu on. (tehasega suhtlevad vaid 2 tegelinskit)
Sisu poolest on ka kõik erinevad. Export masinad on 99% jumala vaiksed, Tavalised laulavad nii et kõrvad undavad. Kahe kangiga käigukastid laulavad aga kõik. Seal ei aita muu kui kabiini põhja paremini summutada mattidega.
Tavamasinaid vaikseks saada on suht vaevarikas ja tulemusvaene töö. Juppide kvaliteet kõigub ja korpused pole ka enam tea mis täpsed. Ise teeks vaid käigukastis laagrite vahetuse ja kulunud hammakate vahetuse ja oleks happy, Kõik lisa tööd on vaid bingo peale mängimine.
Ma näitan t-25a kvaliteeti tänapäeva tehasest tulevatel masinatel :
https://www.youtube.com/watch?v=es7T7sQtptU
Võrdlusena sai siin üks t25a remontitud , millel 2500tt ja tollel polnud mingeid hammaka lõtke sees veel võrreldes tänapäeva 1000tt masinaga.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Uue Belarusi ostmine on nagu rulett suurte panustega Türilt ostetud mitteeuro traktori näitel.
Mootoril vähem jõudu kui ilma turbota, vibratsioon sihuke et rool muutub poole jämedamaks silmale suurematel pööretel, 9 käik ei tule välja ilma suure jõu ja jõnksutamiseta, Kiirema käiguga kasti müra kabiinis 102dB, sidur hüppab hirmasasti kohalt minnes.
Hüdropumba ajami lülituse kang nii viltu kokku keevitatud, et pump sees ei püsi, kaugtuled puuduvad, kuna pole klemme lülitisse sisse pandud ja juhtmeots lahtiselt, õhupaak lekib stutsi keevituse vahelt kabiin seest sama märg kui väljast vihmaga, kuna sõrestik kõveralt kokku pandud.
Rippsüsteemi positsooniregulaator lõpetas töö esimene päev, käisid hooldusmehed, sõimasid et ei oska reguleerida, said tööle ja kadus jälle tunni töö järel.
Panime voolikud külgmisest väljavõttest ja nii ongi.
Mootor jooksis maanteesõidul tühja traktoriga korra kinni ja varsti lasi vee karterisse.
Võtsime laiali, hülsi tihendisooned viltu lastud-ühel pool pole rõngas piisavalt jäme, vastasküljel jääb pool välja...
Sobitasime jämedamast rõngast vastava kuju ja praegu peab.
Kinnijooksmise põhjus kolvid alla sajandiku lõtkuga, jõupuuduse põhjus vända 4 raamile õliauk pooleni puuritud ja käis ilma õlita.
Vibratsiooni põhjus vända vastukaalud panemata.
Turbo summuti põlve vahelt ajas ka meeletu vingu kabiini, mehed tulid ja ütlesid, et küll tahmaga kinni jääb.
Praegu 51 tundi ees ja garantii läbi.
Esimese hoolduse ajal vahetati sellest nimekirjast ära tulelüliti ja ülejäänud asjade peale öeldi kalanäoga, et tooge meile oma kulu ja kirjadega siin ei saa teha.
Hooldusmehed olid ka nagu vene aja autoteenindusest välja astunud samade kitlitega täpselt.
Uuema eurotraktori põlev mootorituli oli neile kosmos...
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
(15-04-2015, 14:38 PM)mlsluik Kirjutas: Ilma tootja tähisteta ja orginaal dokumentiteta russe terve baltikum täis, mul endal istumise all olnud kaks isendit millel ei ole ühtegi viidet valgevenele ning tootja tehasele....
Ausalt ma ei ole ise selliseid kohanud. Enda tuttavatel kõigil uued tehase masinad toodud. Siiani on ainus mis saba andis tulede lüliti armatuuris. (kellal kas 2800tt vms)
Sõber ostis 2006a uue 920 ja samamoodi ei mingit muret. Ainult kalla ja talla. Loomulikult terve hooldus sai koheselt tehtud kui treileri pealt maha veeres. fekaal omadus oli sellel 920, et harjumatu 5ne kast alguses. Rusi raipe kõige suurem viga on see, kui masin kaua seisab. Loota, et sügisel paned garaazi ja kevadel võtad - huiat - käi ikka terve elekter jälle üle ning tehniline poool samamoodi.
Rusi puhul türil on nii, et masinaid võib 10tk reas olla, kuid kui ligemale lähed siis näed juba erinevused kaugelt. Ühtedel on vene keeles kirjad kõikjal, teistel ingliskeelsed.
Ise mõtleme ka uue rusi ostu peale, kuid viimasel ajal hakkab tervis muutuma olulisemaks kui odav hind.
(15-04-2015, 13:39 PM)2715 Kirjutas: Uue Belarusi ostmine on nagu rulett suurte panustega Türilt ostetud mitteeuro traktori näitel.
Selle kohapealt rohkem ei vajagi ju kommentaari. See reaalne, et kui sul standardit ees pole, siis on kolb hülsis kinni. Türi remondivennad jah tuntud "kolhoosi mehaanikud"
Õnneks Eestis paar teist meest, kes jagavad ka russe hästi ja toovad neid maale.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 323
Teemad: 6
Liitus: Dec 2009
Maine:
0
Kui keegi tahab uut russi, siis ilmselt otsigu mõni vana, võtku 50% laiali , pangu kvaliteetsed laagrid/jupid sisse, uus värv, uus jagaja, sirge sild, hüdrorool, Poola kabiin ja tuleb isegi odavam - kas nii?
Mismoodi 2 kangisel kastil need käigud on ja kas üks kang on siis revers?
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.