valdo Kirjutas:yukyuk Kirjutas:... mõned kroomdetailid oma m 401 kollektsioonist. Tahaks need ära kroomida. Lasta kogu töö ära teha (normas, vasaras, ...) läheks see tohutu varanduse maksma. Tore oleks kui saaks ise oma "kodustes tingimustes" kroomi maha.
Kui Sa ei soovi just kroomi-alast töökoda koju rajada, siis unusta kodune mahavõtmine ära.
Maha võtta saab ainult keemiliselt - mehaaniliselt jääb esiteks palju alles ja teiseks on kroom palju kõvem materjal kui teras. Esiteks on Sul vaja koju korralikku keemialaborit koos vannide, reaktiivide jm sellisega. Teiseks - mida Sa teed jäätvetega, mis õudsalt reostavad? Kolmandaks ei ole ilma spetsiaalsete kaitsevahenditega sellise keemiaga mögimine just tervisele kõige parem.
Ka suured kroomi-tegijad lasevad kolm asja siiski spets-töökdades teha - mahavõtmise, vasetamise ja kroomimise enda. Muide, mis töömahtusid puudutab ja selle töö kalliks teeb, on mitte need 3 protsessi, vaid galvaanilise vase lihvimise-poleerimise protsess, mis on VÄGA aeganõudev käsitsitöö. Seda saad Sa aga teha ka kodustes tingimustes, kui on muretsetud spetsiaalsed lihvimispingid ja VÄGA palju kannatust... Ja kaitsevahenditest läheb vaja ainult maski/respiraatorit peene vasetolmu sissehingamise vastu.
Siin vaidleks esitatud VÄÄRINFOLE küll vastu. On täiesti võimalik mehhaaniline mahavõtmine. Esmaseks vahendiks teritatud kolmnurkne viil, edasi erinevad lihvimismasinad jämedamast peenemani.
Tõsi, kroom on tõesti kõva, samas on ta vanal detailil ilmastikust ja roosteussist puretud ja väga õhuke, lisaks on tal tavaliselt vasekiht all, mis on aga väga pehme -- selle päält tuleb kroom maha nagu midagi.
Lõpus liivapaberiga ketas, kõige lõpus vilt rohelise pastaga.
Edasi lased vase peale panna. Galvaanilise vase lihvimine juba on VÄGA LIHTNE ja kiire, kuid äärmiselt tervistkahjustav (samas väga õpetlik -- saab tunda, millised on paadunud suitsumehe viimased elupäevad), töömahukas on kroomitava detaili läikima löömine, detail peab enne vasetamist läikima nagu kroomituna.
Asi on kergem, kui rooste on õhuke ja detailid kahjustamata. Juhul kui on roostekihid ja detailidel süvised, siis peab need kas välja lihvima või tina täis valama (aga mitte galvaaniliselt!). Galvaaniline vask on juba lõppetapp, seob paremini kroomi ja võtab väiksemad kriimud kinni.
Tegin tuulal selle protsessi läbi -- tõesti tööd ja vaeva oli palju ja M 401-l on seda kordades rohkem, aga mitte midagi võimatut.
Kui vaeva ei pelga on tulemus 5+.
Ainuke, mis Valdo jutus tõde on, et vanne tõesti pole endal vaja. See tuleb lasta ära teha, samas on keemiline protsess on kõige lihtsam kroomimise puhul, eeltöö on meeletu. Vasetamine/kroomimine ise on ka väga odav -- mõnisada kr/m2. Eeltöö on see mis maksab.
Kellel on rahakott puuga seljas, võivad lasta teha töökojas, minult küsis Martin 1200 kr/dm2!!!!! Väike arvutus näitab, et Tuula omahind oleks julgelt Harley Davidsoni hinnaklassi läinud.
Pole mõtet targutada teemadel, mida ei valda.