Postitused: 409
Teemad: 26
Liitus: Nov 2006
Maine:
0
Millega peaks poleerima värvitud pinda? Kust ja mida peaks kauplusest küsima?
Postitused: 420
Teemad: 4
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Üks asi millega võib jama tulla on "kalasilmad". Kui varasemalt on autot ohtrasti silikooni sisaldavate vahadega töödeldud, või on igasugu tihendeid silikooniga pulveriseeritud, vms., siis tekivad värvimisel kraatrid, kuhu värv ei heaga ega halvaga sisse lähe. Ei pruugi aidata ka silikoonpesu. Kui värv on tugevalt silikooniga läbiimbunud, siis aitab üldiselt vaid täielik värvieemaldus...
Postitused: 10
Teemad: 1
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
Jaotaks siis asja kaheks: liivapritsist tulnud ja vanad värviga kaetud detailid (nt auto kereremont)
Liivapritsist tulnud detailid tuleks kruntida nii kiiresti kui võimalik. Enne kruntimist võiks silikooni eemaldi või nitroga kergelt üle pesta ja tolm suruõhuga maha.
1. epoga kruntida (lasta kuivada üks 12h vähemalt)
Kergelt matistada jämeda karukeelega (3m oma lillakas punane), Pahteldada kust vaja(lihvimist alustada olenevalt pahteldatava koha suurusest P60-P180, kohad kus pahtel tuleb võib ka enne mingi 120 kergelt üle kraapida, jääb paremini kinni),
Kui kõik enamavähem sirge siis võiks pahtlis olevad poorid ja muud suuremad kriipsud kraapsud ka veel täis tõmmata ja kõik siis P240 üle lihvida nii, et pind ühtlaselt sile (kui tahad detaili katta märg märjalt siis peaks P320),Kui jätta jämedamad kriipsud kraapsud pahtlisse siis umbes kuuaja pärast läbi värvi need kiipsud näha.
Enne kruntimist pind puhastada silikooni pesuga.
Katta siis mingisuguse täite krundiga üks 2-3 kihti(tumedama värvi alla tumedam heleda alla heledam täitekrunt) 24h võiks küll kuivada.
Lihvida siis P320-400 ga siledaks siis P500 ga ja kõge lõppuks silikooni eemaldi ja musta (3m oma hallikas must) karukeelega koos veel üle (teeb pinna ühtlasemaks ja puhtaks).
Silikooni pesu, tolmueemalsus lappi (nn kleepuv vahalapp) ja suruõhuga veel üle ja värv selga.
Happekrunti kasutades tuleb enne pahteldamist pind mingi 2k krundiga veel üle kruntida. Ülejäänud sama.
2 Vana värviga ketud detailid
Pesta puhtaks sodist
Puhastada silikooni pesuga või muu sarnasega (kasuta mingit vana karukeele tükki)
Lahtine värv ja muu eemaldada, ebatasasused pahteldad
Kõik täkked ja kraapsud tuleks lahtilihvida, et ei jääks tervaid servi mingi P120-240 olenevalt jälle suurusest.
Kõik pind kuhu tuleb krunt (enne krunti siis ikka silkooni pesu) 240-320ga üle ja kus paljas metall sinna võiks ennem lasta õhukes kihi happekrunti ja siis täitekrunt peale. Kruntimiseks oleks sobilik 1.5-1,6mm düüsiga püstol
Niipalju siis eeltööst ehk sai kõik enamvähem kirja
Postitused: 26
Teemad: 5
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Liivapritsist tulnud detailid peab jah kruntima nii ruttu kui võimalik aga parim on nad peale liivapritsi relaka otsas traatkettaga üle käia, saab liivas sisalduvad räniosad välja, mis muidu soodustavad rooste teket.
Postitused: 502
Teemad: 120
Liitus: Jul 2004
Maine:
0
28-11-2012, 18:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-11-2012, 22:21 PM ja muutjaks oli
Erik.)
Otsin ja ei leia päris õiget kohta kuhu oma küsimusi esitada. Teen seda siin.
Kuna tekkis võimalus vägevat varustust värvitöödeks hankida, siis tahaks soovitusi koduseks tehnikanimekirjaks. Hakkasin siis valest otsast pihta ja liigun püssist kompressorini.
Olemas on kaks värvipüssi + seni tuvastamata vene-kompressor. Esimesena omistasin ühe ülivinge HVLP püssi mida aga proovima vist ei hakkagi, sest tarbib tõenäoliselt liiast õhku. (540l/min@2bar) Omistasin veel ühe säästlikuma. (245l/min@2bar)
Kuna ma ei taha ilma filtriteta neid püsse üldse oma kompressori lähedalegi panna, siis äkki keegi oskab aidata, et millised filtrid peaks kindlasti vahele panema? Mõni näide juurde (võibolla isegi hinnaga) abistaks palju!
Ma ei plaani tolmuses garaazis profimaalriks hakata. Lihtsalt hiinakate hinnaga tulevad "päris püssid" kätte. Seni olen oma mökerdised lasknud ilma filtrita ja vene-püssiga. Pisike täiendus on plaanis.
PS! Erilist äri ei plaani asjadega teha aga kellel väga korraliku püssi vaja ja oskab kibekiirelt reageerida võib privas täpsemalt küsida. Sammuti see HVLP 1.4/500 püss on võmalik endale saada.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Nii, küsimus siis spetsidele- Kas auto koopad saab nii värvida, et see sealt 2aasta jooksul maha ei kooru?
Sai 2aastat tagasi lastud teha koobaster korrosioonitõrje ja värviparandus. Nüüd 2aastat hiljem koorub alt servast värv uuesti maha ja hakkab rebaseks vaikselt minema.
Ei olnud sugugi odavaim koht, ja meister ütles, et parandatud kohalt enam värv maha ei tule aga no näed.
Kas keegi siinsetest tegijatest teeks sellise asja korda, või teab mõnda head kohta kus tehakse?
Asukoht on tagumise koopa esimene alumine serv. Sellest eespool on karbil ka kivitäkkeid hulga. Mõte oli korda teha, värvida ja kleebiks selle probleemse koha suuremalt kerekaitse kilega üle. See kaitseks ehk liiva, kivi ja soolarahe eest seda nurka ja püsiks värv kauem peal?
Muul osal koopal on siiani parandatud kohad korras.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Kuidas seda autopahtlit käsitletakse? Oleks vaja puitaknaid pahteldada, autopahtel olevat parim kuna on niiskuskindel Täpsem asi millega katsetaks oleks Soudal Metal Plastic soft. Kuidas neid komponente kokku segatakse? Mida peaks jälgima, et asi toimiks?
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Hariliku pahtli saab PVA liimi lisamisega niiskuskindlaks, vähemalt vannitupp või duširuumi sobib.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
eks kunagi on ikka esimene kord, tuleb siis see auto pahtel ära katsetada
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Seda PVA-d ei mõelnud ma mitte kahekomponentsele vaid lihtsale puidupahtlile. Aknaraamid (puidust) tahavad hingata, kas autopahtel on hea mõte? Ei oma kogemust kahjuks. Mõni ehitusfoorum äkki aitab.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 347
Teemad: 2
Liitus: Jul 2009
Maine:
3
Polüesterpahtel laseb niiskust läbi küll.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
ehitusfoorumist tuligi see autopahtli mõte kuna niiskuskindlat puidupahtlid googel välja ei andnud. Ja puidul ma ei tee sellega lauspahteldust, ainult vaigupesad ja oksaaugud. Ja laias plaanis ega email aknavärv ega lakk usutavasti ka ei hinga eriti läbi
Postitused: 347
Teemad: 2
Liitus: Jul 2009
Maine:
3
Niiskuskindel PVA + saepuru on ka väga hea augutäide.