Liikluskindlustuse maffia!!!

otseselt ei sunni, aga paneb inimesed teadvustama, et registris tema nimel olev masin võib end ripakile jäädes postkasti potsatava arve läbi mingi hetk meenutada. Paneb inimesed ehk oma "hingekirja" üle vaatama (nagu autofoorumitest näha on Wink ) ning ehk ka üldjuhtudel ikka infot ajakohastama. Kui ei pane ja masin mingi hetk siiski kusagile vedelema jääb, tekitab uus seadus registrijärgsel omanikul vähemasti rahakoti läbi reaalse huvi olukord registris korda ajada. Seni puudus hoob sellise huvi tekitamiseks.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Piisaks ka meilist, normaalne inimene reageerib ja neil, kes paadi all elavad või Miamis on nagunii suva.
Seadusekuhja tagant ON NÄHA kindlustusseltside pikad kõrvad.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(01-10-2015, 14:30 PM)13piisab Kirjutas:  otseselt ei sunni, aga paneb inimesed teadvustama, et registris tema nimel olev masin võib end ripakile jäädes postkasti potsatava arve läbi mingi hetk meenutada. Paneb inimesed ehk oma "hingekirja" üle vaatama (nagu autofoorumitest näha on Wink ) ning ehk ka üldjuhtudel ikka infot ajakohastama. Kui ei pane ja masin mingi hetk siiski kusagile vedelema jääb, tekitab uus seadus registrijärgsel omanikul vähemasti rahakoti läbi reaalse huvi olukord registris korda ajada. Seni puudus hoob sellise huvi tekitamiseks.

Hoopis vastu pidi ... ka hetkel on kasulikum hoida auto paber registris alles (ajutine kustutamine) kui näha keppi "arvele-arveltmaha-arvele-arveltmaha-eisaagiarvele" vms ... nimelt on igal tõelisel uuniklasel kindlasti sõiduk, mis iga uue "isanda" puhul jälle ei päde arvele enam saama ... võimõnimuusellinejuradus. Konkreetne näide sõidukitega, mis on arvel ilma VIN koodita, neid ei ole enam võimalik peale arvelt maha võtmist, tagasi arvele saada, või kui siis läbi mingite jurade ja päraku kaudu hammaste ravimisena vms.

Ja veel, registris on ilmselt pool (st 20000) sõidukitest, mida ei saa arvelt maha võtta seoses kohtutäiturite, võlgade, surmade, pärimiste jms jama tõttu, arvel on aga maha võtta ei lasta.

Ja see teema, et kogu see jama ei toida muud kui kindlustusfirmade paksu rahakotti, on siiski üheselt 95% vaesema kodaniku koorimiseks, sest ülemine 5%: a) hoiab sõidukid firma arvel, b) hoiab sõidukid tankistide arvel, c) ei hoia üldse AS EW-s arvel.

Dad.
Vasta

(01-10-2015, 13:35 PM)13piisab Kirjutas:  just. Põhjus on aga hoopis Sinu (ja ka mõningate muude kodanike) siinse teema postituste infovaegus. Teemast sõltumata igasse teemasse "passiv" ülddemagoogia on infovaene.
selge pilt.
noored mehed ja poliitkorrektsus ruulivad. ei passi vanal kännul tõesti igal pool oma arvamust avaldada. katsun vähem sõna võtta.
Vasta

Smile

Ma ei panegi inimestele pahaks seda, kui nad ukse kõrval seistes üritavad seina peaga auku lüüa. Kui see neile meeldib, on olemas vastav soodumus ja traditsioon, siis aga palun.

Ma veidi kiiksuga inimesena üritan võimalusel siiski uksest käia (nõudku see siis arvutiga vahekorras olemist või mitte).

Soovikontsert ka:

[video=youtube][/video]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Kas kõik on ikka aru saanud sellest, et sundkindlustus ootab ees üksnes neid sõidukeid, mis on liiklusregistris registreeritud? Ja et kindlustamise kohustust ei ole nende sõidukite kohta, mis on küll liiklusregistris, kuid mille registrikanne on Maanteeameti poolt peatatud (viimase ülevaatuse JA viimase kindlustuslepingu lõppemisest on möödunud üle kahe aasta) või mis on omaniku poolt ajutiselt registrist kustutatud kuni 24 kuuks. Kas ka see on olnud arusaadav, et kohustust ei ole kindlustust teha 12 kuu jooksul viimase kindlustuslepingu möödumisest? Kas ka see on arusaadav, et hoolimata ajutistest IT viperustest on võimalik sõiduk ajutiselt registrist kustutada kodus arvuti taga ning samuti registrisse tagasi võtta ilma raha maksmata, st tasuta. Kas see on arusaadav, et kui auto ongi mitte midagi tegemata üle kahe aasta olnud ülevaatuseta, siis registrikanne peatatakse automaatselt? 

Kui ülaltoodu on arusaadav, siis mis osa liikuskindlustuse seadusest on ebaõiglane ja halb? Kas see, et registreeritud sõidukitele on kehtestatud üldine kindlustuskohustus. Tänaseni ei ole ka teised riigid suutnud välja mõelda õiglasemat viisi, et jagada liiklusõnnetusest tekkivat kahju nende isikute vahel, kellest see kahju tekkimise risk lähtub, st sõidukite omanikest. Juhtide kindlustamine ei ole teaaolevalt kusagil riigis õnnestunud, see oleks veel ebaõiglasem, kuna maksta tuleb lihtsalt selle eest, et inimene on õppinud autot juhtima. Aga kahju tahaks ikka hüvitatud saada, kuigi mõnikord tuleb kindlustusega vaielda ning vahest keeldutakse põhjendamatult kahju hüvitamisest. Ja mina tean sea oma töö tõttu paremini kui keskmine inimene. 

Kas me suudame sõnastada eesmärgi, mida me soovime? Et kindlustus ei oleks üldse kohustuslik? Või et kui kindlustusleping lõpeb, siis ei peaks seda enne uuendama, kui endal selleks soov tekib? Nende soovidega on nii, et tegelikus liikluses kindlustamata sõidukite arv suureneb, kuna inimesed unustavad või välise sunnita lihtsalt ei sõlmi kindlustust (kindlustus on teenus, kus ma ei saa üldjuhul makse eest vastusooritust). Politsei ilmselgelt ei jõuaks seda kogu aeg kontrollida, kas ikka kindlustus on tehtud. Kõik puhuvad politseioperatsioonide kohaselt on juba ligi 20 aastat Eesti liikluses kõigi autojuhtide reas kontrollimisel 1-2% alkoholi tarvitanud. Igapäevaseid autojuhte on Eestis 400000. Kuid selles 1% ehk 4000-st saab politsei iga päev kätte keskmiselt 20-30. Loeme ja imestame, kui palju, aga tegelikult vaid väikese osa. Ja joobes juhtidele kulutatakse politsei tööaega rohkesti, kindlustuseta autod ei põhjusta otseselt õnnetusi ning neid kumminuia ja püstoliga taga ajada on ressursi raiskamine. 

Seda ja paljut muud olen oma varasemates postitustes korduvalt kajastanud, sealhulgas ka sundkindlustuse maksete suurust. Üksikisiku mätta otsast vaadatuna võiks paljud asjad olla lihtsamad. Ausa ja vastutustundliku inimese vaatnurgast vaadatuna on riik sagedasti põhjendamatult kahtlustav, kuid suures pildis on ühiskonnale ja ka üksikisikule siiski kasulikum, kui raamid on paigas ning kahju tekkimisel on võimalik hüvitist saada. Ma olen endiselt seisukohale, et kui sõiduki kasutamise soovi liikluses ei ole, siis ei ole mingit mõtet kirjutada Eesti Vabariigile avaldust, et tahan sõiduki liiklusregistris registreerida. Sest liiklusregister on liiklusvahenditele, mitte lihtsalt oma vara üleskirjutamiseks. Samas möönan, et teatud juhtudel on sõiduki registreerimine õiguslikult keerukas ja meie hobi valguses võiks olla kindel, et sõiduki ikka saab registrisse. Aga selleks on võimalik sõiduk kohe pärast registreerimist ajutiselt registrist kustutada ja ei pea muretsema sundkindlustuse pärast. 12 kuu periood viimasest kindlustuslepingust kuni sundkindlustuseni on just meiesuguste jaoks tehtud, kes aastaringselt sõidukit ei kasuta (mootorrattad, hobisõidukid, hooajasõidukid jne). Minu arvates on see hea ja vajalik, et sõidukitel peab olema kindlustus ja et kindlustus peab olema enne liiklusse sukeldumist. Ja et vältida kindlustuse puudumist, ongi mõistlik, et see on kohustuslik. Siis on riskid jagatud ja ei pea omast taskust kogu kahju kinni maksma. 

Rohkem konkreetsust, head hobikaaslased ja püüame leida lahenduse konkreetsetele probleemidele. 

Indrek Sirk
Vasta

Ilus jutt, loogiline ja selge. Siiski on ka siia väike apsakas sisse juhtunud - nimelt saavad need ilma kindlustuseta sõitjad kuritarvitada samamoodi edasi seda 12-kuulist perioodi, mille jooksul sanktsioonid puuduvad. Seega võib kahuri omanik raporteerida varblase hävitamisest (sai paarile registrist kustutamise unustanule trahvi teha) Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ma ei ole miskil põhjusel veendunud et LKF kuulub Eesti riigile ja rahake läheb riigile .Ehk jälle mingid haldurid majandavad riigi nimel?
Vasta

(01-10-2015, 13:46 PM)13piisab Kirjutas:  
(01-10-2015, 13:40 PM)Marko Kirjutas:  See registri korrastamine sundkindlustuse põhjusena ei päde. Täpselt samamoodi toimiks automaatne kustumine autodele, mida pole 2 aastat üle vaadatud ega kindlustatud ka ilma käte väänamiseta. Nii lihtne ongi.
...aga need masinad, mis registris on vale inimese nimel, aga ÜV-l käivad ja kindlustust omavad, vuraksid samamoodi edasi, sest inimestele ei läheks (enne liikluskahjusid) ikka korda see, kas ta on registri järgi millegi omanik või mitte? Isiklik rahakott on hea asi, mille abil inimesed liigutama panna Smile

...ja ma olen üpris kndel, et nn automaatse registrikande peatamise puhul oleks mõningad "põhimõtteliselt rahulolematud" kodanikud täpselt sama rahulolematud, kui nn sundkindlustamisegi puhul.
 Rahva suureks rõõmuks on veel lisaks meelde tuletajatena (ära lase võõral sõita oma nimel oleva autoga) ka Tallinn-Tartu mntl kiiruskaamerad. Halleluuja, kuidas me küll enne hakkama saime Smile

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Konkreetseid küsimusi oodati. 

1. Kuidas erineb arvel olev auto ja mittearvel olev auto liikluskahjude põhjustamisel. et ühele on vaja sundkindlustust ja teisele mitte. Mainitud fakt, et politsei ei suuda kindlustamata autosi kõiki leida liiklusest, on õige. kuid reaalselt omab ka arvelt peatatud või arhiivdokumentidega auto liikumisvõimet. kuidas kavatsetakse maandada viimati mainitud masinate liikumisel kahju korvamisi? või on see plaan poolikuks mõeldudki.

Edit: 537 postitus Markolt: (Ilus jutt, loogiline ja selge. Siiski on ka siia väike apsakas sisse juhtunud - nimelt saavad need ilma kindlustuseta sõitjad kuritarvitada samamoodi edasi seda 12-kuulist perioodi, mille jooksul sanktsioonid puuduvad. Seega võib kahuri omanik raporteerida varblase hävitamisest (sai paarile registrist kustutamise unustanule trahvi teha))

2. Totrus nagu kärukindlustus (ja muidugi ka registreerimine ja ülevaatus + load üle 750 kg tarvis. mille koolitusel ei õpita siuliselt mitte midagi mis põhjendaks käru lisakaalu. õpitakse käru gabariitide arvestamisega mitte dünaamikat). Minuteada ei ole käru ilma autota erilise sõidu võimega. Ok käru võib veereda hoovist tänavale ja põhjustada kahju. Samas võib misiganesasi sealt vehkat teha.
Ettepanek kerghaagise vin koodi tarbida omaniku tuvastuseks. sõidus kasutada vedava masina nn. kolmandat reg. numbrit ja katta kindlustus kah veovõimeliselt osalt selles komplektis.
Vasta

(01-10-2015, 18:10 PM)indreksirk Kirjutas:  ...Juhtide kindlustamine ei ole teaaolevalt kusagil riigis õnnestunud...

Niipalju kui mina olen UK-s toimiva kindlutusega kokku puutunud, siis on seal võimalik kindlustada ennast, ükskõik millise sõidukiga ma siis ei liikleks.

Sinna juurde veel, et UK-s on olemas ikka veel sarnane kindlustusviis nagu meil oli 5 sõidukit ühel poliisi, ka mugav meiesugustele ... aga õige jah ... UK hoiab ju nüüd ennast EU-st eemale Smile

Dad.
Vasta

(01-10-2015, 19:01 PM)umm Kirjutas:  ...
Minuteada ei ole käru ilma autota erilise sõidu võimega. Ok käru võib veereda hoovist tänavale ja põhjustada kahju. Samas võib misiganesasi sealt vehkat teha.
Ettepanek kerghaagise vin koodi tarbida omaniku tuvastuseks. sõidus kasutada vedava masina nn. kolmandat reg. numbrit ja katta kindlustus kah veovõimeliselt osalt selles komplektis.

Haagisega LÕ põhjustamisel maksab veduki kindlustus, kui haagis oli haakes. Haagise enda kindlustus hakkab maksma siis, kui haagis liikumisel veduki küljest lahti tuleb.

Või vähemalt menetleti nii minu tähelepanematust. Sad

Lisan Indreku varasemale asjalikule postitusele veel ühe tähelepaneku: meie vaatame praegu asju ausa eraisiku vaatenurgast. Aga sama seaduse alusel ajavad asju ka paljud ettevõtted üsna erineva liikuvseadmetepargi ja -leidlikkusastmega.  Ning seadusi tehakse paraku just nende leidlikumate oinaste teiste kulu elamise võimalikult ebamugavaks tegemiseks.

Loomulikult oleks parem, kui sääraseid seadusi poleks tarvis. Kui igaüks oleks viisakas, alalhoidlik ja kaastundlik ning hoolitseks ligimese heaolu eest. Aga paraku see nii pole... Sad
Vasta

Aga haagisel on ju raaminumber olemas juhuks kui jääb selgusetuks kelle auto tagant ta lahti pääses. Omanik peab ikka teadma kelle käes oli. Sama nagu liiklus kaameratega pead teadma kes sinu autoga radarisse sõitis.

Leidlike oinaste püüdmiseks see kolmekordne sundkindlustus nüüd küll ei ole. pigem uimaste maakate püüdmiseks.
Vasta

(01-10-2015, 18:10 PM)indreksirk Kirjutas:  Rohkem konkreetsust, head hobikaaslased ja püüame leida lahenduse konkreetsetele probleemidele. 

Täna kargas pähe, et kas ei saaks siis kõiki neid 40k sõdukit lihtsalt ajutiselt arvelt maha võtta? 1 agent baasis ja oleks palju jama olemata. Sellist masskustutamist on ka varme tehtud, ei tea miks siis see kord peab kedagi pooma hakkama? Vaja jälle SKP-d tõsta vms ... ei saa nagu aru.

Dad.
Vasta

(02-10-2015, 08:53 AM)dad Kirjutas:  
(01-10-2015, 18:10 PM)indreksirk Kirjutas:  Rohkem konkreetsust, head hobikaaslased ja püüame leida lahenduse konkreetsetele probleemidele. 

Täna kargas pähe, et kas ei saaks siis kõiki neid 40k sõdukit lihtsalt ajutiselt arvelt maha võtta? 1 agent baasis ja oleks palju jama olemata. Sellist masskustutamist on ka varme tehtud, ei tea miks siis see kord peab kedagi pooma hakkama? Vaja jälle SKP-d tõsta vms ... ei saa nagu aru.

Dad.

Põhimõtteliselt oleks ka see lahendus, mida juba kasutati aasta tagasi, kui mitukümmend tuhat sõidukit aktiivsest registrist kadusid seoses registrikande peatamisega. Ehk siis 1995, 2000 või ka 2010 aastal viimati kasutuses olnud sõidukid ongi vaikselt ja kärata arhiiviriiulile pandud. Sellise klausliga, et kui on vaja sõidukit kasutada, siis pärast ülevaatuse läbimist on sõiduk automaatselt jälle registris. Automaatselt tähendab, et ilma riigilõivu maksmata ning omanik ei pea ka midagi tegema, see toimub virtuaalse "ülevaatustempli löömisega registreerimistunistusele". Liikluses osaledes peab loomulikult olema sõlmitud ka kindlustusleping, mida registreerimata sõiduki puhul saab teha kuni 1 kuuks. 

Need tänaseks ca 150000 sõidukist allesjäänud 30000 sõidukit on sellised, millega omanikud on ikka midagi teinud viimase mõne aasta jooksul, seega on nendega suurem tõenäosus, et nad liiklemisvõimelised ja nendega võidakse liiklusse minna. 

Täiesti õige on ka väide, et ka esimese 12 kuu jooksul võivad kindlustuseta sõidukid kahju tekitada. Kohustusliku liikluskindlustuse süsteem on selline, et tagatud saaks kannatanute nõuded. See, et süüdlane peab kindlustuse puudumise korral kahju tagasinõude korras hüvitama kindlustusele, on järgmine samm ja ei mõjuta kannatanule kahju hüvitamist. Selleks, et kindlustusel oleks raha kahju hüvitamiseks, kogub ta seda sõidukiomanikelt. Mida laiem ring sõidukiomanikke, seda väiksem on ühe omaniku makstav kindlustus. Kuna aga kindlustamata sõidukite tekitatud kahju tuleb ka kannatanule hüvitada, siis tuleb ka selleks kate leida. Ma arvan, et oleksime palju vihasemad, kui kehtiks süsteem, et kindlustuseta sõiduki korral tuleks selle omanikult või juhilt kahju nõuda. Kuulsin seda nurinat sagedasti enne mopeedide kindlustuskohustust ning kuulen siiani jalgratturite või jalakäijate põhjustatud õnnetuste korral. Seda raha kogutaksegi sundkindlustusega, mis paljudes riikides on alates eelmise kindlustuslepingu lõppemisest. Eestis aga maksab 12 kuu jooksul lepingu lõppemisest kahju kinni see kindlustusselts, kus tehti viimane kindlustusleping. See tähendab, et kindlustusselts kindlustusmakset ei saa, kuid ometi on kohustatud kahju hüvitama. Kuigi kindlustusel on õigus sõiduk omanikult see tekitatud kahju sisse nõuda, osutub see sagedasti võimatuks (kahju tekitajalt ei ole lihtsalt midagi võtta).  Karta on, et see süsteem kaua ei kesta. Sundkindlustusega kogutakse reserv Liikluskindlustuse Fondi (mis ei kuulu riigile), et hüvitada kannatanutele kahju ning sellesse süsteemi on sisse arvestatud, et hüvitada tuleb ka selliseid kahjusid, mille on põhjustanud sõidukid, millel üldse ei ole kindlustust (ka sundkindlustust) ning et tagasinõuded on perspektiivitud.

Selle 12 lepinguvaba kuu sisuks on tegelikult usaldus sõidukiomanike vastu, kuid igavesti ei ole ka viimane kindlustusselts võimeline ja nõus kahjusid hüvitama. Õiguspoolest on kindlustused väga jõuliselt ka sellele 12 kuu sättele vastu võidelnud, kuid riik on neile siiski sellise kohustuse pannud. 

Suurem eesmärk on siiski, et võimalikult paljud liiklusse jõudvad sõidukid oleksid kindlustatud, et liiklusõnnetuse korral saaks kannatanule kahju hüvitatud ja süüdlasel ei tuleks terve ülejäänud elu võlakoormat kanda. Kuna aga kindlustus on nagu loterii ja makstud raha eest justkui ei saa midagi vastu, siis tekib kiusatus jätta kindlustus ostmata lootuses, et ehk ei juhtu. 

Mulle tundub, et süsteem, kus sõiduki omanik peab muretsema ja tundma vastutust oma sõiduki pärast, on õige. Ja minu arvates on mõistlik, et meie riik on võimaldanud raha maksmata neid kohustusi täita. Üldiste demagoogiliste küsimuste asemel ootaksin ikkagi konkreetseid kaasuseid, mille pinnalt saaks teha järeldusi, et olemasolev süsteem ei toimi või on mingil põhjusel ebaõiglane. Ma näen 4-5 aktiivset kritiseerijat, osa neist tunnevad mind isiklikult. Võtke ühendust ja vaatame üle konkreetsed kaasused ja leiame lahenduse. 

2012. aastal tegelesin liiklusõnnetusega, kus üks 30 aastat vana Moskvitš kaldus vastassuunavööndisse ja toimus kokkupõrge vastuliikunud sõiduki juhiga. Moskvitši juht hukkus, teine sõiduk läks mahakandmisele (kahju ca 20000 eurot), kannatanute ravikulud ulatusid üle 30000 euro + perioodilised püsiva töövõimetuse hüvitised. Kindlustus maksis kannatanutele kahju kinni. Moskvitšil ei olnud kehtivat kindlustust. Kui kindlustussüsteem ei kohustuks tasuma ka sellistel juhtumitel kahjuhüvitist, siis ei oleks need kannatanud saanud kahjuhüvitist. Loo veelgi kurvem pool on aga see, et Moskvitši juht oli auto saanud müügikuulutuse kaudu 200 euro eest, kuid ei olnud seda enda nimele vormistanud. "Endine" omanik ei suutnud tõendada, et ta oli auto müünud, kuna ei olnud endale jätnud müügilepingut ja liiklusregistris ei olnud uus omanik kannet teinud. Endine omanik sai tagasinõude, mille tulemusena pidi ta loobuma oma laenuga ostetud kodust ning kuna ikka jäi puudu, siis kuulutas välja eraisiku pankroti. Registrist kustutamine ei oleks ära hoidnud õnnetust, kuid vastutustundlik suhtumine oma varasse ning tegelikkusele vastavate andmete deklareerimine registrile oleks ära hoidnud ühe pere elu traagilise kokkukukkumise võlgade tõttu. Sundkindlustuse meeldetuletus oleks pannud omaniku tegutsema, et selle makse vältimiseks korrastada andmed tegelikkusele vastavaks. Kuna ka politsei ei näe kindlustuseta sõitmises olulist ohtu ja sellega aktiivselt ei tegele, siis tuleb kindlustuskohustuse täitmise tagamiseks leida muid teid. See on sama tee nagu kiiruskaamerad - sanktsioonid on ainult rahakotile ning sanktsioonid on ärahoitavad. Kui aga anname sõiduki teisele inimesele kasutada, siis jääme ikkagi ise selle eest vastutama. Nagu me vastutame oma laste, loomade, majade, tulirelvade eest ka siis, kui me ei viibi nende kõrval. 

Suures pildis tuleb arvetsada ka sellega, et lihtsalt registrist kustutamine ei lahendagi probleemi, kuid annab võimaluse seaduskuulekatele inimestele pääseda sundkindlustusest või alternatiivina kohustusest sõiduk utiliseerida. Ma olen kaugel sellest, et kuidagi idealiseerida meie jäätmekäitlust, aga kui prügikogumine ei ole kohustuslikus korras organiseeritud, siis oleks meie metsaalused veel rohkem reostatud. Mölakad teevad ikka roppusi, aga nende arv on väiksem. Paratamatult tuleb meil oma elutegevusele seada piirid, sest inimene ikkagi ei suuda alati mõistlikult ning teisi arvestavalt käituda. 
Vasta

(02-10-2015, 11:06 AM)indreksirk Kirjutas:  2012. aastal tegelesin liiklusõnnetusega, kus üks 30 aastat vana Moskvitš kaldus vastassuunavööndisse ja toimus kokkupõrge vastuliikunud sõiduki juhiga. Moskvitši juht hukkus, teine sõiduk läks mahakandmisele (kahju ca 20000 eurot), kannatanute ravikulud ulatusid üle 30000 euro + perioodilised püsiva töövõimetuse hüvitised. Kindlustus maksis kannatanutele kahju kinni. Moskvitšil ei olnud kehtivat kindlustust. Kui kindlustussüsteem ei kohustuks tasuma ka sellistel juhtumitel kahjuhüvitist, siis ei oleks need kannatanud saanud kahjuhüvitist. Loo veelgi kurvem pool on aga see, et Moskvitši juht oli auto saanud müügikuulutuse kaudu 200 euro eest, kuid ei olnud seda enda nimele vormistanud. "Endine" omanik ei suutnud tõendada, et ta oli auto müünud, kuna ei olnud endale jätnud müügilepingut ja liiklusregistris ei olnud uus omanik kannet teinud. Endine omanik sai tagasinõude, mille tulemusena pidi ta loobuma oma laenuga ostetud kodust ning kuna ikka jäi puudu, siis kuulutas välja eraisiku pankroti. Registrist kustutamine ei oleks ära hoidnud õnnetust, kuid vastutustundlik suhtumine oma varasse ning tegelikkusele vastavate andmete deklareerimine registrile oleks ära hoidnud ühe pere elu traagilise kokkukukkumise võlgade tõttu. Sundkindlustuse meeldetuletus oleks pannud omaniku tegutsema, et selle makse vältimiseks korrastada andmed tegelikkusele vastavaks. Kuna ka politsei ei näe kindlustuseta sõitmises olulist ohtu ja sellega aktiivselt ei tegele, siis tuleb kindlustuskohustuse täitmise tagamiseks leida muid teid. See on sama tee nagu kiiruskaamerad - sanktsioonid on ainult rahakotile ning sanktsioonid on ärahoitavad. Kui aga anname sõiduki teisele inimesele kasutada, siis jääme ikkagi ise selle eest vastutama. Nagu me vastutame oma laste, loomade, majade, tulirelvade eest ka siis, kui me ei viibi nende kõrval. 

Suures pildis tuleb arvetsada ka sellega, et lihtsalt registrist kustutamine ei lahendagi probleemi, kuid annab võimaluse seaduskuulekatele inimestele pääseda sundkindlustusest või alternatiivina kohustusest sõiduk utiliseerida. Ma olen kaugel sellest, et kuidagi idealiseerida meie jäätmekäitlust, aga kui prügikogumine ei ole kohustuslikus korras organiseeritud, siis oleks meie metsaalused veel rohkem reostatud. Mölakad teevad ikka roppusi, aga nende arv on väiksem. Paratamatult tuleb meil oma elutegevusele seada piirid, sest inimene ikkagi ei suuda alati mõistlikult ning teisi arvestavalt käituda. 

Kas selle sama näite najal, poleks siiski kasulikum saata kõik need sõidukid "hingusele"?? Ja politseil on need võimalik liiklusest eemaldada ning suurem kahju jääb juba eos sündimata. Ja kahju, kui selline, tekib just sekeemitajatel, kes ei tee registris toiminguid lõpuni.

Dad.
Vasta

Võibolla lõpetaks hoopis selle paberilipakaga auto müümise? Eluaeg on autot ARKis või autokaupluses vormistatud, saaks praegu ka samamoodi. 

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(01-10-2015, 22:18 PM)dad Kirjutas:  
(01-10-2015, 18:10 PM)indreksirk Kirjutas:  ...Juhtide kindlustamine ei ole teaaolevalt kusagil riigis õnnestunud...

Niipalju kui mina olen UK-s toimiva kindlutusega kokku puutunud, siis on seal võimalik kindlustada ennast, ükskõik millise sõidukiga ma siis ei liikleks.

Sinna juurde veel, et UK-s on olemas ikka veel sarnane kindlustusviis nagu meil oli 5 sõidukit ühel poliisi, ka mugav meiesugustele ... aga õige jah ... UK hoiab ju nüüd ennast EU-st eemale Smile

Dad.

Huvitav, et sealkandis oiatakse kindlustusmakse suuruse üle oluliselt enam, kui siinkandis. Ning sealmaal läheb kindlustuseta auto tabamisel pressi alla... Rolleyes
Vasta

(02-10-2015, 12:23 PM)Marko Kirjutas:  Võibolla lõpetaks hoopis selle paberilipakaga auto müümise? Eluaeg on autot ARKis või autokaupluses vormistatud, saaks praegu ka samamoodi. 

Miks peaks mõne süüdimatu tegelase pärast hästitoimivat süsteemi rikkuma? Kui igaüks hoolitseks selle eest, et sõlmitud lepingud oleks dokumenteeritud ja kohustused täidetud, poleks jamasid.
Vasta

 Minul ei ole küll selle nn. sundkindlustusega mingeid probleeme.
Asi on üsna mõistlikult üles ehitatud, inimese jaoks, kes oma sõidukite asjadega ise ennast kursis viitsib hoida.
See mõni klikk netis mind ei koorma.

Küll aga läheb minul hari punaseks selle lammutustõendi peale.
Konkreetselt mul endal on üks sõiduauto, mis just jäi kasutusest välja läbiroostetanud kere tõttu.
Mootor ja käiguosa on väga OK ja korralikult hooldatud. Aga auto on oma ajaloos tõenäoliselt üleujutuse üle elanud  ja kere remont on majanduslikult mõttetu.
Samas on mul konega mõned plaanid, prooviks enda tarbeks ehitada midagi võibolla.
Samas olen ma nüüd väga vastiku valiku ees. Esialgu on auto "ajutiselt arvelt maas". Kui ma nüüd mootori maha võtan, siis legaalselt utiliseerida ma ülejäänud osa enam ei saa. See on lammariomanike lobitöö otsene tulem.
Ütlete, et mine Liiklusregistri büroosse ja seleta asi ära. Mõtlesin sellele, aga ei julge. Sest kõigile ametnikele on ilmselt antud käsk obrokit koguda ja dollarimärgid plingivad silme ees. Teades veel kohalikku parteilast, saaksin ilmselt täie rauaga.Trahvimäärad on ju kindlaks määratud.
Miks ei ole seaduses ette nähtud erandit, nagu igale reeglile kohane.
Miks ma ei saa mittekomplektset autot registrist maha, kui mul mingeid asju endale tarvis, ja ülejäänud mudrule esitan siis arved vms. millega seletan siis, mis sest masinast on saanud.
Seni lähen lihtsama vastupanu teed ja võtan teda niikaua ajutiselt arvelt maha, kuniks lastakse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne