Kavz 621B taastamine
#81

Tere.
19.aprill 2015a.oli buss veel selline.
Aga doonor kollane KAVZ oli just soetatud siis.
Hanke lõpuni veel loetud päevad siis jäänud.
Nii meil nende riigihangetega.Hanke tähtajal ei sõitnud,ega pidurdanud see buss ja kehtivat TÜV polnud ammugi...
A.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#82

Mis see muud on kui allhanke töö ja raha kantimine. Usun,et selle bussi oleks sama raha eest mõni tõsisem entusiastide grupp nii üles löönud,et selle saanuks vaata,et isegi mustale numbrile esitada. See on lihtsalt haige,kuidas käib igasugu toetuste ja eurorahade kantimine. 


Vasta
#83

Natuke ohvtopik, aga seda kollamusta KAVZ-i ja veel mõnda olen aidanud omaenda väikeste valgete käekestega filmivõtteks sobilikku kostüümi riietada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#84

(02-12-2015, 12:49 PM)MAZ Kirjutas:  ...
See on lihtsalt haige,kuidas käib igasugu toetuste ja eurorahade kantimine. 

Millega tegelevad meie oma kallid kaasmaalased. Sad

Selle teema üheks plussiks on kindlasti võimalus virtuaalselt sääraste tegelaste (keda ka siin vähemalt alguses liikus) susserdamist laita. Seadused on üks malakas, kuid ühiskonna laitev suhtumine hoopis mõjusam. Kuniks aga saunaõhtul saab enim respekki see, kel jutu järgi enim on õnnestunud varastada, asjad ei muutu Sad

Kuna googel ei unusta, võivad  säärased infokillukesed nii mõnegi ämbri ära hoida.
Vasta
#85

See teema on igati õnnestunud. Täielik õppematerjal tulevastele bussitaastajatele. Eredad näited kuidas tuleb siis bussi restaureerida... Ja mida kõike tuleb teha,et kõikide rahulolu tagada.....
Siiani polegi minuarust kuskil samasugust asja reklaamitud. Seega võite siit kõik mõtteid koguda.
Inspiratsiooni on ju küllaga. Ja nagu üks minu hea tuttav tavatseb öelda: " Kes teeb sellel juhtub." "Kes midagi ei tee,sellel ei juhtu ka midagi!" Big Grin 
Ja teine sõber ütleb alati:"Mis sitasti,see uuesti!"

T.
Vasta
#86

Talupoeg kribas: "Ja teine sõber ütleb alati:"Mis sitasti,see uuesti!"" lisaks juurde klassika... 
 "Kiriku ja lastega on samuti... kui untsu läheb, saab alati uue teha"    Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#87

Oh issanda oksendust.... (tõesti ei oska muud öelda)....

Aga teisalt jälle hea õppematerjal, kuidas ei peaks asju tegema.
Vasta
#88

Moodne oleks küsida- kes vastutuse võtab?
Vasta
#89

Vastutust ei võta ilmselt keegi nagu meie riigis kombeks saanud.


Vasta
#90

Tegija oli rahul
Tellija oli rahul
Kes on rahulolematu rehvas ? Rahastaja s.t. mitte keegi kellega peaks arvestama.
Vasta
#91

(06-12-2015, 15:22 PM)oltsberg Kirjutas:  Oh issanda oksendust.... (tõesti ei oska muud öelda)....

Aga teisalt jälle hea õppematerjal, kuidas ei peaks asju tegema.
Tegelikult on see omnibuss oma õige koha juba leidnud: selle koht on just nimelt muuseumis, sest kolmekümne aasta pärast ei ole niikuinii kuskilt leida autentset 2015. aasta kolhoosiremondi näidist ning siis aetakse tikutulega taga isepuurivaid kruve ning tõmbneete.
Vasta
#92

Lugupeetud vanade busside huvilised!
Mina olen nüüd mõnda aega vait olnud, sest tunnen endal natuke süüd olevat. Nimelt sai asi alguse juba mõnda aega tagasi, kui suurem bussimaania lahti läks ja sellest isegi siinses foorumis juttu tehti. Siis tundus kusagil kellelegi, et minu puhul on tegu tohutu vanade busside taastamise autoriteediga, kes puhub koduses garaažis vanadele bussidele uusi elusid sisse nagu Piip ja Tuut lastehaigla kliendipäeval värvilistele õhupallidele. Muudkui väike zuzz, sõlm sisse ja liiklusesse. Mina küll täpselt ei suuda meenutada, kellega ma telefonitsi rääkisin, aga mitmeidki kordi oli juttu nimetatud muuseumile vana bussi valmistamisest. Eks minu trillerdav kõnepruuk bussiprojektide kajastamisel tõmmati halastamatult vahele. Kui pakuti, et tee siis meile ka, ei osanud ma miskit kosta kui, et tunnistada, et tegelikult ma ei tee neid busse päris üksi, ühe bussi taastamine võtab kiirendatud korras vähemalt kolm aastat ja eseme omakulu on umbes ühe tuletõrjuja kümne aasta palk. Ja seda kõike juhul kui mingigi mõistlik algmaterjal on olemas ja doonoreid või muid detaile vabalt saada. Mitte just päris vabalt, aga mingi perioodi jooksul leiab ju Tagadi laadalt mingigi 51 gabariiditule jäänuse, mida liivakaga nühkida. Ühesõnaga pidin tunnistama, et olen avalikkusele kergelt segast peksnud, vähemalt endal oli naljakas, tavatarbijad said, nagu alati düssata.
Algselt oli telefonitsi jutt TA bussi leidmisest või taastamisest. Selliseid ikka ju liigub ja neile on isegi raamatuid ja terve koduleht pühendatud. Minu selgituste alusel jõuti lõpuks sinnani välja, et kui puhast TA 6-te või TA 6-1-te keegi ei paku, siis mingi ajalooline taust on ka GZA 651 kujulisel bussikesel Eesti autoehituse ajaloos, kui täpseid replika valmistamise juhiseid järgida. Seda tõdesime kõik, et konkreetselt Kuban, PAZ ja muud sarnased derivaadid ei ole kunagi Eestis valmistatud. Ehk siis esimene ja oluline punkt riigihanke läbiviimisel sai tehtud, konsulteeritud erinevate spetsialistidega, niipalju kui neid Eestis on. Kas ma olin ainuke, või küsiti Regardmani käest ka, seda ma tegelikult ei tea.
Loomulikult on riigiasutuse ainus viis midagi soetada, korraldada avalik riigihange. Kui see omakorda välja kuulutati, siis minul olid täpselt sel ajal koeral päevad, muru niitmata, grill just põlema pandud, üks plätu kadunud, telefonil aku tühi ja tegelikult ei viitsinud ka. Ma lihtsalt ei viitsinud minna kusagile otsima mingit ronti, et siis sellest hakata valmistama midagi, mille kvaliteedis tuleb paratamatult järeleandmisi teha, mida tuleb ikkagi teha nii, et see igapäevaselt käivituks, et sellega saaks hakkama mingi juht, kes enamasti ei saa hakkama mitte millegagi ja et siis sellele kõigele veel anda garantii. Samas oli juba ette teada, et kui ma oleks seda teinud nii, nagu ma oleks ka ise rahule jäänud, siis oleks tulnud kõvasti peale maksta ja aega kulutada igasuguste peenistööde peale, et kogu maailma ees häbi ei oleks. Langetasin otsuse, et las teised inimesed teenivad riigihangetega raha, küll mina oma raha kulutamisega edukalt hakkama saan. Las noored saavad ka võimaluse huvitavate asjadega tegeleda.
Ühe võimalusena käis läbi ka idee, et juba olemasolevat TA 6-1 bussi võiks kasutada rendibussina vajalike ostukeskuste ja muuseumi vahelise liini sõitmiseks. Tegelikult oli see idee tagantjärele mõeldes isegi kõige mõistlikum idee, aga see takerdus jällegi minu viitsimatusesse või mingisse oportunismi, sest bussile on ju vaja juhti ja kui mina annan bussi, siis ega ikka igale karvajalale ei anna ja pealegi tahab ju inimene saada palka. Kust see va karvik oma palga teenib, kui ta on korralik ja usaldusväärne vanatehnikat tundev juht ja kuulub veel ka näiteks ametiühingu ridadesse, ta tahab ju sama palju saada kui normaalne juht pikamaa otsal või vähemalt sama palju kui linnaliini mees ja jamad ei piirdu tal ainult sellega, et triigib särgi ja istub puhta bussi rooli. Vanatehnika on ju vaja eelnevalt ette valmistada ja pärast kenasti kasida. Ühe keset päeva toimuva lühikese liini läbimiseks kulub reaalselt terve päev. Oleks läinud kalliks, kuigi kvaliteet oleks tegelikult olnud väga hea.

Seega tuleb minul kokkuvõtteks olla päris tasa ja mitte siin eputada, et mina oleks teinud paremini. Minul oli võimalus küll, aga ma ei kasutanud seda võimalust. Kui nüüd mõnel muul muuseumil või ettevõtmisel oleks vaja midagi sellist teha, siis ma sportlikust huvist isegi võiks pakkumisega esineda. Küll aga oleks see neli korda kallim, võtaks vähemalt kolm aastat aega ja kui keegi minust parema pakkumise teeks, siis ma oleks südames isegi õnnelik, et keegi viitsib veel millegagi tegeleda.
Konkreetne valminud roheline bussikene ei ole ilmselt siiski "vanatehnika eksponaat", mida siinsed foorumikasutajad on harjunud heaks ja väärtuslikuks asjaks pidama. Pigem on tegu kunstilise lähenemisega vanaaegse bussi teemal ja selliseid asju on meie mail ennegi nähtud nagu näiteks vanalinnas rong "Toomas" või Saku reklaamveokas. Me keegi ju ei pea neid vanatehnikaks ja ei hinda nende vastavust mingitele vanatehnika kriteeriumitele. Me ei viitsi kulutada ka oma aega, et neid riigihanke korras valmistada. Nendel asjadel on oma sihtrühm ja sellised klaasplastikust publikumagnetid sõidavad igal pool maailmas lunaparkide juures ringi ja meelitavad lastevanemaid oma kukrut kergitama, mõnel lausa viie meetrine penoplastist vorst katusel või vilkuv õllepurk nina otsas. Kui seda teed edasi mõelda, siis oleks võinud olla ka algsetes tingimustes just kirjas, et pealt näha peab olema tegu "Eestis valmistatud bussiga" (sest see oli Eesti taluarhitektuuri muuseumi algne idee), alusena võib kasutada mida iganes, peaasi, et on turvaline tarvitada ja võimalik igapäevaselt liini sõita. Siis olekski võinud teha klaasplastist TA 6 kere MB Düsseldorfer Transporteri alusele. Või mida iganes, kunstniku enda asi kavand välja pakkuda. Antud juhul pakkus kunstnik sellise plekist veereva massivse skulptuuri välja, vanatehnikahuvilised pole rahul, aga ega päris kunstihuvilised Kangro loomingut ka millekski ei pea.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#93

Hariv lugemine päeva lõpuks Smile 5+
Vasta
#94

Väga nõus Tõnuga.

Põhiline, mis selle rohelise aretise juures ärritab, on siiski see, et see läks maksma ülemäära suurel hulgal meie kõigi raha ja lisaks rikuti vägagi väärtuslik vanatehnikatoorik.

Kui mõni eraisik ostaks teiselt omasuguselt selle raha eest samasuguse asja, siis kehitaks õlgu ilmselt.
Vasta
#95

(10-12-2015, 23:15 PM)zazik Kirjutas:  ...
Põhiline, mis selle rohelise aretise juures ärritab, on siiski see, et see läks maksma ülemäära suurel hulgal meie kõigi raha ja lisaks rikuti vägagi väärtuslik vanatehnikatoorik.
...

Esmalt kiitus austet ksf. Väravamehaanikule asjaliku kirjatüki eest. Kipubki olema nii, et virisemises saavutame hõlpsalt II koha (sest esimeseks tulemiseks ei viitsi me õigeaegselt liigutada), aga asja tegema viitsivad vähesed asuda.

Originaalis see buss vist ei olenud kuigi väärtuslik toorik? Ma pole küll nõukogude busside sugueluga väga kursis, kuid mo arusaamist mööda ei olnud tegemist rariteediga ka enne "taastamist". Ning kui palju muudatusi on pöördumatult originaali kahjustanud? Olukorras, kus alternatiiviks oleks olnud edasiroostetamine kusagil aia ääres.

Mis aga puutub hüpoteetilisse "meie raha" kulutamisse, siis pigem mingu sääraste krokodillide ehitajate palgaks kui järjekordse välismaise "konsultandi" elatamiseks. Nüüd on kõigile hoiatavaks eeskujuks olemas näide, mihandne näeb välja ületüratöö. Sad
Vasta
#96

(06-12-2015, 19:50 PM)MeelisV Kirjutas:  Tegija oli rahul
Tellija oli rahul
Kes on rahulolematu: rahvas? Rahastaja s.t. mitte keegi kellega peaks arvestama.
Mina olen küll rahul! Ehk ei saa aru sellest asiotaažist: täitsa kobe roheline kavz. Midagigi tehti.  
Aga Sm.Väravamehaaniku mõte plastkeredega vanadest bussireplicatest uutel veermikel on igati ok! Kõigist endisaegsetest Mootoris ehitatud bussidest on mingidki pildid olemas, mingit originaali, isegi sellele lähedast, pole võimalik reprodutseerida. Küll oleks võimalik välimuselt ja suures osas seest vana hõng taastada. 
Vasta
#97

(11-12-2015, 08:48 AM)v6sa Kirjutas:  
(10-12-2015, 23:15 PM)zazik Kirjutas:  ...
Põhiline, mis selle rohelise aretise juures ärritab, on siiski see, et see läks maksma ülemäära suurel hulgal meie kõigi raha ja lisaks rikuti vägagi väärtuslik vanatehnikatoorik.
...


Originaalis see buss vist ei olenud kuigi väärtuslik toorik? Ma pole küll nõukogude busside sugueluga väga kursis, kuid mo arusaamist mööda ei olnud tegemist rariteediga ka enne "taastamist". Ning kui palju muudatusi on pöördumatult originaali kahjustanud? Olukorras, kus alternatiiviks oleks olnud edasiroostetamine kusagil aia ääres.

See on vist üks suhteliselt ainumas sedasorti buss, mis siinmail järgi jäänud. Enamvähem bussi kujuga oli ja andnuks taastamiseks korraliku tooriku.

(11-12-2015, 14:01 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(06-12-2015, 19:50 PM)MeelisV Kirjutas:  Tegija oli rahul
Tellija oli rahul
Kes on rahulolematu: rahvas? Rahastaja s.t. mitte keegi kellega peaks arvestama.
Mina olen küll rahul! Ehk ei saa aru sellest asiotaažist: täitsa kobe roheline kavz. Midagigi tehti.  
Aga Sm.Väravamehaaniku mõte plastkeredega vanadest bussireplicatest uutel veermikel on igati ok! Kõigist endisaegsetest Mootoris ehitatud bussidest on mingidki pildid olemas, mingit originaali, isegi sellele lähedast, pole võimalik reprodutseerida. Küll oleks võimalik välimuselt ja suures osas seest vana hõng taastada. 

Priit, kas sa neid fotosid oled vaadanud, mis Allan tegi?
Küsimus ei ole niipalju selles, et antud buss pole taastatud originaalina, ega originaali poolegi, probleem on selles, et tulemus on täielik PORNO!
90.-datel tehti tati, teibi ja makroflexiga tunduvalt kvaliteetsemat tööd kui see buss.
Vasta
#98

(10-12-2015, 17:58 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Ühe võimalusena käis läbi ka idee, et juba olemasolevat TA 6-1 bussi võiks kasutada rendibussina vajalike ostukeskuste ja muuseumi vahelise liini sõitmiseks. Tegelikult oli see idee tagantjärele mõeldes isegi kõige mõistlikum idee, aga see takerdus jällegi minu viitsimatusesse või mingisse oportunismi, sest bussile on ju vaja juhti ja kui mina annan bussi, siis ega ikka igale karvajalale ei anna ja pealegi tahab ju inimene saada palka. Kust see va karvik oma palga teenib, kui ta on korralik ja usaldusväärne vanatehnikat tundev juht ja kuulub veel ka näiteks ametiühingu ridadesse, ta tahab ju sama palju saada kui normaalne juht pikamaa otsal või vähemalt sama palju kui linnaliini mees ja jamad ei piirdu tal ainult sellega, et triigib särgi ja istub puhta bussi rooli. Vanatehnika on ju vaja eelnevalt ette valmistada ja pärast kenasti kasida. Ühe keset päeva toimuva lühikese liini läbimiseks kulub reaalselt terve päev. Oleks läinud kalliks, kuigi kvaliteet oleks tegelikult olnud väga hea.
Väga hästi sõnastatud ja lahtiseletatud faktid, Väravamehaanik!

Täpselt sama lugu aga natuke teiste sõidukite ja sõnadega sobib kirjeldama pulmasõidu tegemist vanasõidukiga. On juhust olnud , täiesti ausalt. Lugu iseenesest on proosaline - tuntakse huvi ja pakutakse välja kuupäev. Enne seda on vaja teha ühel päeval autole salongipuhastus ja välispesu, teisel päeval vahatamine ja kapotialuse läbivaatamine + proovisõit. Sõit ise kestab ehk ainult kaks kuni 5 tundi kodust lahkudes, aga kogu see logistiga nõuab juba kolme päeva! Lisaks sellele on tarvis liikluskindlustus ja kütus paaki(paak on muidugi koguaeg täis, aga pärast on vaja ka tankida), ülevaatus on enamusel mõnikord kasutatvatel sõidukitel pidevalt olemas. Tulemus on see, et sõidu soovijal ei ole mingit ettekujutlust kui palju aega kulub ettevalmistusele, et kõik viperusteta toimiks. Ja kui ükskord tuldi jutuga, et tee pulmasõit tänava otsast maja ette, umbes 400m edasi tagasi, siis tekitasin tahtlikult hinnanumbri mille peale ainult sissepoole hingati. Ja tsiteerides Sind veelkord "ja tegelikult ei viitsinud ka."
Vasta
#99

Kolhoosiremont aastal 2015 on muidugi unikaalne ja eksponeerimist vääriv nähtus. Sellist omaaegses mõistes kapitaalremonti tänapäeval enam ei tehta, või kui tehakse, siis kordades kõrgema kvaliteediga (vanade busside osas on latt kõrgele tõstetud).

Samas on säärane tulemus juba süsteemi sisse programeeritud. Keegi ei vastuta, sest sisuline tulemus kedagi ei huvita, peaasi, et formaalne "linnuke" kirja saab. Kõikvõimalike eelarveliste struktuuride puhul (kuni Toompea tasandini välja) on asjapulgad huvitatud eelkõige oma vajalikkuse tõestamisest (näete, me ju tegutseme rahva hüvanguks!) kvaliteetne lõpptulemus ei ole primaarne. Seda enam, et tellija ei telli otseselt endale, ega ka mitte oma raha eest. Pealegi eelarvelised struktuurid peavad raha tingimata laiaks lööma, sest muidu uueks perioodiks enam niipalju ei anta. Ja kui kuskilt euroabi paistab, tuleb see ilmtingimata ära kasutada. Ja töövõtjat, kapitalisti huvitab võimalikult suur kasum võimalikult väikese panuse eest. Kui ma koolis käisin, siis räägiti: kapitalistid tahavad saada ainult kasu, ega arvesta töörahva huve. Ega see vale ei olegi...

Nii et tegelikult tulemus ootuspärane ja mõistetav. Iseasi, kas heakskiidetav.

Läheb küll teemaväliseks, aga mainin, et olen ka ise hangetel osalenud, võitnud, ja tellitud tööd ka ära teinud (järgnev aitab lahti seletada süsteemi olemust, millele eespool viitasin). Näiteks üks puitehitis KOV tellimusel. Lepingus oli lõpptulemus sõnastatud väga umbmääraselt ja ühe lausega. Minu kui töövõtja peas hakkasid kohe keerlema mõtted, kuidas võimalikult odavalt materjali hankida. Seetõttu saigi sisse viidud nö tehnoloogilised vead, kuigi  tavainimene nagunii midagi aru ei saanud, tulemus igati esteetiline. Vale materjal mõjutas niivõrd-kuivõrd ehitise kestvust, säilivust. Vahetult enne objekti valmimist telliti üks lepinguväline lisatöö. Keelduda ei saanud, kõik omad, kohalikud inimesed. Aga kuna alguses ei olnud selle peale mõeldud ega ka materjaliga arvestatud, sai tulemus pooletoobine. Aga tellija oli rahul ja minu süümekad said rahaga summutatud.

Järgmisel aastal uus hange sama objekti värvimiseks, värv tellija poolt. Kuskil poole töö aegu sai selgeks, et värvi ei jätku. Ütlesin, et ostke juurde. Vastati, et raha põle, pane vett juurde (tegemist rootsi värviga). Viimane ots oli seega vaid punakas vesi, aga tellija oli rahul... Nii et selline see köögipool on...

Kui siin teemas poleks "kadedaid", "õelaid" ja muidu "pahatahtlikke" inimesi oma postitustega, võibki mõnele noorele entusiastlikule pioneerile jääda mulje, et vanatehnika taastamiseks piisab dessandist ehituspoodi. Või kui oktoobrilapsed muuseumis seda omnibust näevad, siis arvavadki, et nõukogude tehnika oligi selline rõvedus. Nendega kaasas olev koolipreili ei oska ju selgitusi anda...

Isand Piiburile suur tänu hariva ja vaimuka postituse eest! Ka minul käis peast läbi, et muuseumil, mis ei ole tehnikamuuseum, oleks ehk mõistlikum bussi rentida.
Vasta

(17-12-2015, 13:24 PM)oltsberg Kirjutas:  Kolhoosiremont aastal 2015 on muidugi unikaalne ja eksponeerimist vääriv nähtus. Sellist omaaegses mõistes kapitaalremonti tänapäeval enam ei tehta, või kui tehakse, siis kordades kõrgema kvaliteediga (vanade busside osas on latt kõrgele tõstetud).

Seda minagi! Kapitaalremonditud asja ajastukohane restaureerimine käin tänastel tegijatel "üle jõu" või tegelikult "mõistuse", sest mõiste "Restaureerimine" alal mahuks ju vaid ülipedantne kopeerimine üli kõrgel tasemel teostusega! Samas palju ei mäletata, millised olid tegelikult need "kapitaalselt" remonditud aparaadid. Mina seda rohelist just sellise pilguga ka vaatan: kolhoosikaprem. 
Mina ei oska hinnata, oli see toorik tõesti nii hea ja originaalne või mitte. Aga mul oli kenade kollaste kleepsudega mootoriruumis Nuia EPT kapremitud Gaz 69 ja see oli USKUMATULT RÕVE, kuidas see oli "teostatud". Kereplekkidel olid roostes osad asendatud minu hinnagul gaasikeevitusega, mitte midagi maha ei käiatud - lihtsalt värviti üle. 

Täpselt sama käekiri oli ju ka enamuse Eestis omatehtud ja/või tundmatuseni muudetud keredega/tehnikaga autodega. Tegelikult on ka selline töö Eesti tehnikakultuuri üks ja lahutamatu osa ja kas peab siis KÕIK klantsajakirja pildi moodi olema??? Mujal ilmas nimetatakse sedasorti tehnikat, mis siis on juba taotluslik, rat-rod'induseks, emakeeli rotikateks! Võtkem asja nii, et too roheline kavz on üks esimesi Eesti tänavalegaalseid rotikaid Big Grin 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne