Miks kadusid suured kupeed?
#41

Konkreetne slk oli kole nagu neegrisitt, kuigi ega järgminegi mingi silmapaitaja ole. Suureks kupeeks risttuli muidugi ei kvalifitseeru.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#42

(18-01-2016, 22:32 PM)Jansa Kirjutas:  
(18-01-2016, 22:22 PM)aeroplano Kirjutas:  Seega milleks vilets koopia kui kõlbulikke originaale on veel piisavalt saadaval?
Jama on selles, et see mersu oli SLK, ehe naistekas.
Too konkreetne SLK oli ja on siiani luuüdini kole "peediku"auto. Koos esimese A-klassiga ajaloo kõige jäledamad Mersud. 
Chrysler seevastu võttis nii Crossfire kui 300C puhul suhteliselt hea veermiku (väga häid Mersul ju pole - ta pole siiski BMW Big Grin ), suhteliselt hea tehnika ja tegi selle ümber ISASED disainid! Mõlemad on testosteroonist pakatavad, siiani, kui tuleb teepeal vastu, tekitab kerget aupakklikust ja paneb silma särama! 

Just Crossfire ja 300C juhatasid sisse oma disainikeelega praeguse, eriti "isaste" USA-raudade, peamiselt SUURTE kupeede, ajastu! Eric Stoddard oli peadisainer ja nüüd töötab Hyundais, mis on ka ilusaks ja kohati isegi "isaseks" muutunud. Kõiksepealt tuligi isane Crossfire 2003, siis 2004 300C, siis 2004 lõpus uus Mustang, sest SN95 on nii naisteauto, kui olla saab ja peale seda on edasine puhas ilu ja ajalugu alates 3.geni Challengerist 2007! Ausside Monaro, mis meie jaoks tähendab neljanda põlve GTO'd, on disainikeelelt ka naistekas, sisu on isane.
Muidugi ei saa me üle ka Cadillac CTS'ist aastal 2002, mis oli esimene "isane" Kädi-sedaan üle pikkade aegade. Ja üldse esimene "jõhkrate joontega" auto... mis polnud telliskivilaadne toode.

Aga mida tegi Mersu: libedaid pedeautosid...

Edit: sellega seoses tuli meelde "vanaisa mure" lastelastest, suurest kupeest, kuugari asendamisest jne aga Ta meil ju tuntud "Kädi-mees": justnimelt suur kupee on ju CTS Coupe!!! Eestis vist polegi näinud?
[Pilt: 112_0801_07z%2Bcadillac_CTS_coupe_concep...r_view.jpg]
Vasta
#43

(19-01-2016, 12:31 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Aga mida tegi Mersu: libedaid pedeautosid...

Tehakse seda, mida soovitakse osta. Libedad peded on seega ostujõulised... Toungue
Vasta
#44

(19-01-2016, 12:34 PM)v6sa Kirjutas:  
(19-01-2016, 12:31 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Aga mida tegi Mersu: libedaid pedeautosid...

Tehakse seda, mida soovitakse osta. Libedad peded on seega ostujõulised... Toungue
JAh aga kõnealune ajastu on Mersu ajaloo üks kõige sitemate autode ajastu üldse! Ok, alustasid seda nad ju kürb-silmaga... Samas: Gelandewagen, kui robustsuse tipp ja kandilisuse etalon on neil SIIANI tootmsies ja siiani KÕIGE KALLIM mudel üldse! Ja vaat pederastist G-omanikku ma küll ei tea (küll armastavad mehi G-punkti omanikud). Äkki mõni isegi on... aga peedikute auto oli ja on siiani nii Eestis kui Maailmas Range Rover Wink 
Vasta
#45

(19-01-2016, 12:44 PM)PlyVal64 Kirjutas:  JAh aga kõnealune ajastu on Mersu ajaloo üks kõige sitemate autode ajastu üldse! Ok, alustasid seda nad ju kürb-silmaga... Samas: Gelandewagen, kui robustsuse tipp ja kandilisuse etalon on neil SIIANI tootmsies ja siiani KÕIGE KALLIM mudel üldse! Ja vaat pederastist G-omanikku ma küll ei tea (küll armastavad mehi G-punkti omanikud). Äkki mõni isegi on... aga peedikute auto oli ja on siiani nii Eestis kui Maailmas Range Rover Wink 
Ole hea ja paranda ennast, lisades aastaarvud/põlvkonnad. Sellise autoga käib lord oma valdusi üle vaatamas, mitte ei minda vaidoneigaust kuulama.

EDIT: et teemasse ikka oleks, siis oleks pidanud selle pildi panema, kah nagu "kupee" või nii Smile
Vasta
#46

(19-01-2016, 12:31 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Edit: sellega seoses tuli meelde "vanaisa mure" lastelastest, suurest kupeest, kuugari asendamisest jne aga Ta meil ju tuntud "Kädi-mees": justnimelt suur kupee on ju CTS Coupe!!! Eestis vist polegi näinud?
[Pilt: 112_0801_07z%2Bcadillac_CTS_coupe_concep...r_view.jpg]
 Vabandused pildiga tsiteerimise pärast aga ma olen pika uksega CTS-V-ga Eestis isegi sõitnud, nägemisest rääkimata. Kusjuures tagaistmel on kahele täismõõdus inimesele nii põlve-, kui õlaruumi. Pea tuleb vaid sülle võtta Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#47

(19-01-2016, 13:05 PM)41Degree Kirjutas:  Ole hea ja paranda ennast, lisades aastaarvud/põlvkonnad. Sellise autoga käib lord oma valdusi üle vaatamas, mitte ei minda vaidoneigaust kuulama.
Ajaloost pole mõtet enam rääkida, kus ka Disco on nn"etiketiauto". Kuid ma ei pea ka neist "lordidest" ega muudest kroonitud siniverelistest (loll)peadest mitte midagi! Sisuliselt jätab mind kõik see kokku varastatud ja röövitud koledate "kahekraani"-inimeste impeerium täiesti külmaks. 
Täna, praegu ja juba mõned paljud aastad on see mark kahjuks just vaigoneuauside ja jalgpallurite auto. Ja just seetõttu, et sel kaadril on raha (isegi Eestis!), tehakse ka neile meelepärased tooted. Mul piisas ühest antud margi õhtusest esitlusest, kus kõik kohalik vastav kaader ilaste lõugadega (hääde autode järele, mitte muus mõttes) kohal oli Wink Kusjuures, egas nad seepärast pahad inimesed pole. LR ja Jag panid ilastama, kui matsdadest käidi kaarega mööda Wink Seda ei saa muidugi ju üldse pahaks panna Wink 

Siit aga jõuamegi tuumani, miks neid suuri kupeesid on väheks jäänud. Mistahes auto välja töötamine on täna oluliselt kallim ja töömahukam, kui nende suurte kupeede kuldajastul. Et seda natuke ebapraktilist autot piisavalt ostetaks, peab olema see "miski". Lihtsam on aga see suur kupee ära jätta ja "miskit" koos hea mootoriga lisada väiksematele, milledega tehakse ka sporti. Autosport tagab kohe teatud suurema mahu ainuüksi keredele aga läbi "samastumise" annab ka niisama müügimahtu. Kuna väiksem on ka odavam ehk kättesaadavam. Lisaks on ju suurte "odavamate" kupeede turg kolme suure Saksa tootja poolt vallutatud ja jagatud. Neil igaühel on see "miski" olemas: Bemmil muidugi ülim juhitavus, Audil nelivedu ja Mersul... lihtsalt nimi. Samas on ju teisedki lähiajaloos teinud mudeleid, mida on kiidetud taevani küll just juhitavuse, mitmikveo vms osas aga seesinane Cougar oli ju Mondeo kupee ja ei olnud edukas, kuigi 2.geni Mondeo oli ja on siiani sitaks hea auto. Uus kupee-Mondeo on ju uus Mustang! Või teeks Opel uue Monza AWD Insignia põhjale, või Škoda lõikaks Superbi pisut lühemaks, venitaks esiuksed pikemaks ja säilitaks superlahenduse twindoori taga? Ma ei kujuta ette, kui mitu inimest ostaks ~50K maksva Škoda Superb Coupe? 

Tegelikult on ju selgi sajandil veel olnud ka Volvo suur kupee C70 piskese (C30) kõrval aga polnud seegi eriti edukas. Suure kupee-Volvo saab täna kätte juba alla tonni...
Vasta
#48

Pisut küll hiljaks jäänud, asun siiski I põlvkonna SLK kaitsele. Minu arvates ei ole ta nii kole midagi, arvestades 90. aastate konteksti. Vaadake teda küljelt, proportsioonid on igati paigas. (Ega's neid Crossfire-i tegemise ajal enam muuta saanud). Momeelest on ta ainus kabriokupee, kes auto moodi välja näeb. Noh, ja lihtne, isegi lame kujundus on nagu on, aga vähemalt ei lähe ka iial moest välja.
Järgmiste põlvkondade jures läks Mercedesel minu arvates kaduma esialgne idee -- teha lihtne ja (M-B kohta) odav auto. Või ... pigem nad märkasid, et ostjad on nõus kõvasti rohkem raha maksma ja arvestasid sellega. Mistõttu ma pean uuematest SLK-dest vähem lugu -- nad on tõesti juba "Kurz"-SL-id.
Vasta
#49

Küll ostetaks ka 50K € skooda kupeed kui arvamusliidrite grupp eeskujuks teha.

E: "Maitse asi", ütles kodulind, aga SLK osas olen eelpostitajaga nõus. Plekkkatusega kabriolettidest üks viisakamaid siiani. Puuduvad ajastule omased paistes vormid (välja arvatud esituled) ja kärab nii katusega kui katuseta vaadata. Võib ju nimetada seda pedikute, meedikute või kelle tahes ratasteks, aga samamoodi on see Crossfire viidatud isast välimust arvesse võttes paras Tom of finland-i unenägu.
Vasta
#50

(19-01-2016, 17:38 PM)olevtoom Kirjutas:  Pisut küll hiljaks jäänud, asun siiski I põlvkonna SLK kaitsele. Minu arvates ei ole ta nii kole midagi, arvestades 90. aastate konteksti. Vaadake teda küljelt, proportsioonid on igati paigas.
No kuule - justnimelt 90'te kontekstis ta eriti plönn ongi!!! Jah, CC'na on katus tehniliselt äge aga just ja ainult lahtisena SLK kuidagi natukenegi "välja näeb". Katus peal on ta suisa väärakas. 
Mõtle, MIS kõik enne seda asja juba müügil olid ja seda just DISAINI poolt: Alfa GTV/Spider, BMW Z3 (võib ilu üle vaielda), MG-F keskmootoriga, Fiat Barchetta ja Coupe, ammu oli olemas Miata jne. Nendest kõige "sarnasem" välimuselt  (lamenägu) on esimene SLK üldse MG'ga ja ka selles võrdluses on Mersu lihtsalt kole, sest MG puhul teeb küljejoon ja tagaots asja ära. No ja samaaegne oli ka Boxter (986) ning ka siin pole midagi võrrelda! 
Vasta
#51

(19-01-2016, 17:11 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(19-01-2016, 13:05 PM)41Degree Kirjutas:  või Škoda lõikaks Superbi pisut lühemaks, venitaks esiuksed pikemaks ja säilitaks superlahenduse twindoori taga? Ma ei kujuta ette, kui mitu inimest ostaks ~50K maksva Škoda Superb Coupe?

OT: Esimese põlvkonna Superbist oli selline kavand täitsa olemas - Škoda Tudor

[Pilt: tudor_front.jpg]
Vasta
#52

(19-01-2016, 21:54 PM)raul Kirjutas:  
(19-01-2016, 17:11 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(19-01-2016, 13:05 PM)41Degree Kirjutas:  või Škoda lõikaks Superbi pisut lühemaks, venitaks esiuksed pikemaks ja säilitaks superlahenduse twindoori taga? Ma ei kujuta ette, kui mitu inimest ostaks ~50K maksva Škoda Superb Coupe?

OT: Esimese põlvkonna Superbist oli selline kavand täitsa olemas - Škoda Tudor
Mis ta nüüd nii OT, üks suur kupee ka muule jutule vahelduseks Smile
Vasta
#53

(19-01-2016, 22:55 PM)Jansa Kirjutas:  
(19-01-2016, 21:54 PM)raul Kirjutas:  
(19-01-2016, 17:11 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(19-01-2016, 13:05 PM)41Degree Kirjutas:  või Škoda lõikaks Superbi pisut lühemaks, venitaks esiuksed pikemaks ja säilitaks superlahenduse twindoori taga? Ma ei kujuta ette, kui mitu inimest ostaks ~50K maksva Škoda Superb Coupe?

OT: Esimese põlvkonna Superbist oli selline kavand täitsa olemas - Škoda Tudor
Mis ta nüüd nii OT, üks suur kupee ka muule jutule vahelduseks Smile

Iksäkli, sest moodsatest suureks kvalifitseeruvad vaid retrotšällendžer (mööndustega) ja essklassikupee ja mõistagi Rollsid. Kui keegi arvab, et ka A5 või näiteks kuuene pemm, siis algatuseks võiks proovida neisse üksteisetaha kasvõi kaks 185 pikkust olevust panna. 

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#54

(19-01-2016, 20:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(19-01-2016, 17:38 PM)olevtoom Kirjutas:  Pisut küll hiljaks jäänud, asun siiski I põlvkonna SLK kaitsele. Minu arvates ei ole ta nii kole midagi, arvestades 90. aastate konteksti. Vaadake teda küljelt, proportsioonid on igati paigas.
No kuule - justnimelt 90'te kontekstis ta eriti plönn ongi!!! Jah, CC'na on katus tehniliselt äge aga just ja ainult lahtisena SLK kuidagi natukenegi "välja näeb". Katus peal on ta suisa väärakas. ...
Vana karu enam tantsima ei õpeta; jään oma arvamuse juurde. A' ma olen tuntud maitselage inimene kah, ma ei karda näiteks kõva häälega kuulutada, et E-tüüp on minu arvates inetu auto; oli seda siis, kui olin 16, ja on ka siis, kui olen 60... (Mõne auto suhtes on arvamus ajas muutunud).
Millega on seletatav ka see, et kui meie maja garaažis vahepeal seisis üks kärtskollane SLK, siis iga kord sellest möödudes limpsasin keelt Toungue
Vasta
#55

E-tüüp on jube kääbakas küll ka minusilmis Smile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#56

Olev, ka minu silmis on E-type kinnisena kuradi kole, lahtisena enam-vähem! 

Aga too Tudor tšehhidelt oleks võinud ju olemas olla, Škoda siiski vana tuntud kupeede ehitaja. Ja täitsa ilus näeb ideeauto ka välja, suisa lõpptoodangumudel või nii. Aga näed: ei tehtud, sest arvatavasti poleks piisavalt turgu. Sellisel 2+2 täismehe kohtadega 2-ukselisel GT'l ei ole eriti kohta tänases maailmas. Samas, Škoda võiks ju kasvõi ühe korra selle ära teha, sest just Superbil on olemas kõik "eeldused": kange katel, nelivedu, seesinane imeline tagaluuk, kõikmõeldavad kohased lisad GT'le jne. No ja isegi baasi vähendades jääb tagaistujatele kahe teise auto jagu veel jalaruumi alles Big Grin Ahjah, tagaakna joon on sigailus ja otsene vihje järjepidevuses "Rapidile".

Suurim häda nende suurte ja paksude(turvaliste) ustega: mitte kusagil parklates käia ei saa, ei mahu ei sisse ega välja! Reaalslet peaks enamus sedasorti autodest olema minimaalselt nn"lambo ustega" või Avantime' uste hingede lahendusega. Aga need on kõik "liiga radikaalsed" ja ökonomistid raamatupidamisest ei laseks seda ka tavaautol läbi. Poekott tegi ju liuguksed nagu on bussilaadsetel aga needki olevat reaalkasutuses ikaldus - rasked ja logisevad. 
Kuigi TG ja klaarkson oma Ford GT'ga oli stuudios show, siis on see ka tegelik ja suur probleem sedasorti pikkade uste ja paksude külgseintega autodega. Lisaks peaks "suur" olema ise ka piisavalt lai, et olla kurvisuutlik ja seest mugav... 
Tegelikult on tänapäevases maailmas elades ja seda tarbides isegi nende "väikeste" kupeede ja nende ustega ikaldus kasutada. Jällegi Renault, kui tõesti "autode looja", tegi ju ka oma Megane Coupe Concepti "gullwing"idega. Eks nad teavad, kui kuradi tüütu on tavaustega kupeega Lõuna-Euroopas tegelikult majandada Wink 2-istmelise autoga aga võid ukseaugu ikka päris väikseks projekteerida, sest tahapingile ei pea ju pääsema. Seega Roadsterid on rohkem "moes". 

[Pilt: 6870764-chrysler-crossfire-3-2-1.jpg]
[Pilt: 682344171227737745.jpg]
Vasta
#57

Maitse üle ei vaielda, maitse pärast kakeldakse!

Kas nüüd oleme jõudnud ka siin portaalis „autode sexikuse“ üle arutlemiseni? Big Grin
Minul tekkis juba ammu seda rubriiki lugedes küsimus, milleni tahtis lp teemaalgataja üldse jõuda, või mis oli selle küsimuse püstitamise eesmärk?
Ehk olengi pikajuhtmeline...
Vasta
#58

(20-01-2016, 12:13 PM)samodelkin Kirjutas:  Minul tekkis juba ammu seda rubriiki lugedes küsimus, milleni tahtis lp teemaalgataja üldse jõuda, või mis oli selle küsimuse püstitamise eesmärk?
Ehk olengi pikajuhtmeline...

Oled vist jah, sest teemapüstitus on lausa "uskumatult" konkreetne!!! Ja auto- ning motoga vägagi seotud! 
Miks nad olemas olid ja kuhu "kadusid". Või õigemini: mis tüüpi autod need välja sõid? Põhimõtteliselt on ka kõik vastused, mide meie siin konnatiigis suudame välja mõelda, ka olemas. 
Esiteks lennutranspordi odavus pikkade vahemaade läbimiseks. Siis ebapraktilisus ja vähese toodanguarvuga autode väljatöötamise mittekasumlikkus. Kunagised suured kupeed on tänaseks asendunud "look's a like" kupeedega ja alustas seda ei keegi muu kui Alfa oma 156'ga. Siis Mersult CLS, mis on reaalselt suur, siis tegi Renault kupeekaubik Avantime'i aga see ei leidnud siiski suurt poolehoidu ja edasi on juba ajalugu kupeemaasturitest kupee"bussideni". Kõige napakam nende seast on aga muidugi Пасат CC ehk Comfort Coupé..  Lihtsalt täna pannakse täiesti suvalistele "plönnidele" külge edev liignimi "kupee". 
Vasta
#59

Kusjuures eelmainitud CLS, vähemalt esimese põlve oma, pole küll ühestki asendist suur (võinoh, jewroopamõistes pikkuselt vist on aga niisamuti on ka esimese põlve paraolümpia kuuseitse, kus siseruum on välise gabariidi suhtes ikka naeruväärne, isegi pagasiruumis oli toonasel kolhvi universaalil liitreid rohkem). See on vist ainuke auto, kuhu esiistmele istumiseks peaks minusugune pea kehast eraldama. Ühe korra üritasin, kui see oli vileuus ja moodne mudel, ja lõin pea niimoodi ära, et lubasin endale - ei iial enam. See, et tagaistujad tuleb enne sisestamist giljotineerida, paistab juba kaugele välja aga esiistmelt poleks seda oodanud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#60

Kui nüüd pea äralöömisest rääkida, siis esimest korda kogesin seda kui kunagi V70 Volvo ostsin.
Tal esiklaas ikka kõvasti längus ja senise sisenemisliigutusega käis kohe laks ära.
Mis kõige naljakam- tihend oli selle kohapealt silmanähtavalt kulunud, ilmselt polnud ma esimene Big Grin

Samas mina harjusin kuidagi teistmoodi sisenema, valu enam ei tekkinud (äkki varasemad juhid polnud nii kohanemisvõimelised).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne