Pobeda vend Zim / Pobeda's Big Brother Zim
#61

(27-09-2014, 13:09 PM)koterman Kirjutas:  Ilusal laupäeval sai tuulatud kodumaise autosõidu ajaloo materjale - ja ka sa näe - lisaks Pobi-taksodele, mis ootamas kodanikke keda sõidutada punktist A punkti B, on Raekoja platsi ületamas nende noorem ja suurem vend G-12.
Kas esireas seisab ka üks kolmene bemm?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#62

(17-10-2014, 20:13 PM)zazik Kirjutas:  
(17-10-2014, 11:13 AM)koterman Kirjutas:  ".......
 
Era-autode arv Eesti NSVs 1945-1990.....
 
 
1951. aastal oli Eesti NSVle ette nähtud 140 uut sõiduautot: 110 Pobedat,
20 Moskvitši ja 10 GAZ-67 ning GAZ-69. Enamus uutest Pobedadest olid
 
Sõiduautode levik ja kättesaadavus Eesti NSVs 1945-1991
(MAANTEEMUUSEUMI AASTARAAMAT 2012, Mariliis Hämäläinen)

1951. eraldati Eesti NSV-le mõni GAZ-69 katsemudel? Seeriatootmine algas ju mitu aastat hiljem.

Eks sa pead sama autori, M Hämäläineni, käest uurima. Ehk on dokumentides selle kohta ka täpsemaid viiteid, mida täpsemalt toodi/määrati. Näiteks G-12 kohta on olemas isegi katsesõitude pildid ja ka nende inimeste pildid, kes neil osalesid. Viimaste nimed aga seni siinse foorumini ulatunud pole, küll aga üks asjakohane foto. Siin ta on -


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#63

Parempoolsel tegelinskil kõhul rippumas fotoaparaat " Ljubitel"

Tervitab Veteran.
Vasta
#64

Oleksin huvitatud GAZ 12 joonistest. 

Endal olemas joonised, aga vaid paljast kerest. Nende põhjal olen taastanud kaks Zim  -mi (plekitöö).
Üks valmis ja ootab ära viimist, teine lõpetamisjärgus.

Kuna foorumeid külastan harva siis kontakteeruks e-kirjaga-     heimanpoint(ät)gmail.com 

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta
#65

Kaunil ja äärmiselt vaiksel ja sisemõtisklusele suunat jõuluajal on hea ka meenutada, et pole mitte midagi paremat rallisõidust.

Talv on tulekul - nii et  head ksf!-sed, soovin Teile kõigile ägedaid talviseid starte. 

Ja kui vähegi võimalik, siis isegi G-12-ga!   Big Grin Big Grin Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#66

(24-12-2014, 10:17 AM)koterman Kirjutas:  Kaunil ja äärmiselt vaiksel ja sisemõtisklusele suunat jõuluajal on hea ka meenutada, et pole mitte midagi paremat rallisõidust.

Talv on tulekul - nii et  head ksf!-sed, soovin Teile kõigile ägedaid talviseid starte. 

Ja kui vähegi võimalik, siis isegi G-12-ga!   Big Grin Big Grin Big Grin

Kuna kahel korral on juba g-12 starditud ning edukalt  ka finiseeritud, siis selle aasta stardiautoks on zis 110

Kõikidele head uut!

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta
#67

Külmal talveajal on tulnud viimati nii mõnegi kange muusikamehe - Lemmy, Bowie jm - kohta sõnum, et nad oma pillidega on igavestele jahimaadele edasi liikunud.
Sel puhul on vast sobilik ka meenutada, et oli aeg, kus viimsele teele saadeti suurmehi ka Zimil. Viidat pilt all pärineb meie oma maa kange poja, hr Paul Kerese ärasaatmiselt. Aasta siis oli 1975.

Edit : Aastaarv parandet, tänud!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#68

Aasta peaks 1975 ikka olema.
Vasta
#69

(23-01-2016, 15:02 PM)koterman Kirjutas:  hr Paul Kerese ärasaatmiselt. Aasta siis oli 1974.

Loodetavasti polnud 1974. Keres elas 1975. aastani : )
Vasta
#70

Et saabunud on taas kaunis 8.märts, siis paneme sel puhul üles kevadise äraarvamise mängu - nimetatud pilt on võetud Tallinnas, 1958-ndal aastal (H.Sepa fotokogu). Pildil näeme vähemalt kolme Gorki autotehase klassikalist esindajat - Pobi (kabrio), Volga ja Zim. Küsimus: kas postimiilitsa kohalolust hoolimata vasakpööret teostav Volga rikub hetkel liikluseeskirju v mitte?  Põhjenda! Big Grin
Õigesti vastanu võib järgmisena vastata ära juba jõukohasemad küsimused - esiteks, millisel ristmikul on pilt võetud ning, teiseks, palju maksis liiter bensiini kõigi kolme juhtide jaoks paremal asuvas tanklas?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#71

No tundub,et volga sõitis miilitsast mööda(lähenes küljelt) ja siis teeb vasakpöörde,seega ei riku.
Vasta
#72

Tänapäeval saaks selle vasakpöörde eest ilmselt korraliku trahvi. Tanklast saab burksi ja parematel päevadel peksa!

Turbonegro
Vasta
#73

  Pakun , ristmik on Pärnu mnt. Estoonia pst. suund Eesti panga poole . Bensiini hind , enne 1961 aasta rahareformi - kuuskümmend kopikat liiter .
Vasta
#74

Kui bussidest mööda jalutad ja paremale pöörata oli enne Sakala risti (fooriga ristmik muuseas) piimapood, kust käisin 2 või 3liitrise piimanõuga piima toomas. Valamiseks oli pika varrega liirine toop. Bensu hind pärast 61a rahavahetust oli vist 3 kop või isegi 2 kop. Kas tõesti lasti odavamaks? Tollaseid hindu ise ei pannud tähele, vanusest nappis. Üldiselt paljud hinnad langesidki sel ajal ja hiljemgi. Alles 7-80-ndatel hakati tõstma, eriti nn lukskaupadel nagu autod-vaibad-kristall jm.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#75

Ilus suvelõpp ja äsjatoimunud Haapsalu nostalgiapäevad meenutasid, et kuulsa limusiini Gaz-12 ja tema omanike/kasutajate elust on meil pajatada veel nii mõndagi.

Nii näiteks on kaunis Piiteri linnas olemas üks väga kaunis hotell ja muidugi tema meeldiv(ad) restoran(id), nimega 'Astoria'. Tegu on siis raskel tsaariajal, 1912, korralike saksa ettevõtjate poolt rajatud tähelepanuväärse ehituskunsti näitega, millest on ajapikku saanud Piiteri üks kuulsamaist sümbolitest.

Niisiis, kui te sõidate Zim'iga mööda Piiteri linna (või tegite seda 50-te algul, keskpaigas ja lõpul), ja teil on plaan ette võtta korralikum 'arutelu sõpradega teatrist, kunstist ja oma lemmik-näitlejannadest', siis ainus koht, kuhu selleks siirduda, on ja oli muidugi 'Astoria' hotell!

Tänapäeval peatub seal aastas oma 70,000 külastajat, tänu asukohale, ja eriti muidugi Piiteri Maria teatri lähedusele, ja Isaakjevski kirikule, nii et kõik on endiselt väga tipp-topp. Kõigist põnevaist külastajaist saaks omakorda eraldi loo, nii et ehk piisab, kui viidata, et nii Andrei Mironov kui Mihhail Bulgakov on mõlemad olnud selle hotelli hindajate hulgas.

Olgu lisatud ka vastav meeleolupilt, kus Zim'e ja Pobisid on hotelli ees kohe ridamisi. Edasi, 'Astoria' ootab!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#76

(21-10-2014, 14:30 PM)koterman Kirjutas:  
(17-10-2014, 20:13 PM)zazik Kirjutas:  
(17-10-2014, 11:13 AM)koterman Kirjutas:  ".......
 
Era-autode arv Eesti NSVs 1945-1990.....
 
 
1951. aastal oli Eesti NSVle ette nähtud 140 uut sõiduautot: 110 Pobedat,
20 Moskvitši ja 10 GAZ-67 ning GAZ-69. Enamus uutest Pobedadest olid
 
Sõiduautode levik ja kättesaadavus Eesti NSVs 1945-1991
(MAANTEEMUUSEUMI AASTARAAMAT 2012, Mariliis Hämäläinen)

1951. eraldati Eesti NSV-le mõni GAZ-69 katsemudel? Seeriatootmine algas ju mitu aastat hiljem.
Huvitav, kas GAZ-67 ja GAZ-69 kuulusid tõesti erasõidukite kategooriasse? Pole nagu kuulnud, et nõukaajal keegi omale tuttuue "villise" oleks ostnud. Kui vaid mõni mõnest automajandist maha kantud masin ehk erakätesse sattus (analoogselt universaal-Volgadega, mida samuti uuena eraisik üldjuhul soetada ei saanud). Poisikesena sai kaheksakümnendatel Tartu Annelinnas majade vahel parkivaid autosid küllalt uudistatud, aga ei tule nagu meelde, et mõne maja juures pidevalt mõni UAZ või GAZ-69 oleks seisnud. Üksikuid LuAZ-e oli küll ja isegi üks kinniseks ehitatud sõjaaegne Ameerika Willys. Maal ühel sama küla mehel oli vist küll isiklik GAZ-69A, mida omanik kasutas nii igal pool ringi sõitmiseks kui ka põllu äestamiseks .

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#77

Kust loed välja - eraauto? Jutt ju sõiduautodest, sinna kuulusid kõik, ka taksod ja kgb sõidukid, v.a. armee.
Vasta
#78

(13-09-2016, 20:46 PM)honkomees Kirjutas:  Kust loed välja - eraauto? Jutt ju sõiduautodest, sinna kuulusid kõik, ka taksod ja kgb sõidukid, v.a. armee.
".......

Era-autode arv Eesti NSVs 1945-1990.....


1951. aastal oli Eesti NSVle ette nähtud 140 uut sõiduautot: 110 Pobedat,
20 Moskvitši ja 10 GAZ-67 ning GAZ-69. Enamus uutest Pobedadest olid

Sõiduautode levik ja kättesaadavus Eesti NSVs 1945-1991
(MAANTEEMUUSEUMI AASTARAAMAT 2012, Mariliis Hämäläinen)

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#79

(13-09-2016, 21:24 PM)Mossemees Kirjutas:  
(13-09-2016, 20:46 PM)honkomees Kirjutas:  Kust loed välja - eraauto? Jutt ju sõiduautodest, sinna kuulusid kõik, ka taksod ja kgb sõidukid, v.a. armee.
".......

Era-autode arv Eesti NSVs 1945-1990.....


1951. aastal oli Eesti NSVle ette nähtud 140 uut sõiduautot: 110 Pobedat,
20 Moskvitši ja 10 GAZ-67 ning GAZ-69. Enamus uutest Pobedadest olid

Sõiduautode levik ja kättesaadavus Eesti NSVs 1945-1991
(MAANTEEMUUSEUMI AASTARAAMAT 2012, Mariliis Hämäläinen)
Vaata natuke laiemalt kui pealkiri, arhiiviallikad annavad vaid Eestile eraldatud sõiduautode arvu, eraautosid välja pole toodud. Kuna enamus läks riigiasutustele, siis erakätesse läinute arvu üle võib vaid spekuleerida. Vt nt võrdluseks sealtsamast artiklist paari aasta taguseid andmeid kõigi autode arvu kohta ... suurem autoost algas ikka peale jossi surma, siis tekkisid ka autoostujärjekorrad.

P.S. täiesti juhuslikult lugesin täna päeval enne foorumisse sattumist ka sama artiklit ja rääkisin Mariliisiga natuke telefonis autoostulubade teemal
Vasta
#80

Ilusa jõulukuu algul on jälle hea põhjus teha juttu kiirabi-versiooni Zimist - Eesti tehnikasõbra vanad kamraadid, jää ja lumi, on pea kohal.

Ja juuresoleval pildil ongi näha kuidas usin meditsiinipersonal kimab mööda õdusat tänavat, õõtsudes kreemikas limusiinis sihtkoha ja patsiendi poole.
Nüüd aga ka küsimus - millises Eesti linnas on nimet pilt võetud ja kas võrreldes pildi võtmise ajaga on mõni ümbruskonna tänavanimedest ka muutunud? Milline? Big Grin

PS Ühtlasi toetame vapraid tänase Eesti arste, ja loodame, et neil värske     streigi korraldamisest ka tulu tõuseb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne