(22-02-2016, 14:33 PM)Laurts Kirjutas: Ühesõnaga ´92...´93 tulid "uued" 22kW mootorid, mis seal mootori juures ringi tehti et selline märkimisväärne 22% võimsusekasv saavutati?
Tagasilla käiste tikkpoltide probleem sai siis alles 1995 aastal lahenduse? Meie kuulutusteportaalides üle 1994 aasta masinaid müügis pole näinud
Siin seal kirjutatakse et 28" rattad on kehvemad, mille poolest?
Nii huvitav kui see ka pole, siis uuemat tüüpi mootor tuli juba kas 1989a välja. Kuid nimemuutus tuli jah õlifiltriga 93a. Väntvõll muutus veidi teistsuguseks (mõõtudelt sama, kuid kaaluvihid teised +mõlema otsa kinnitusmutrid erinevad) 1989a lõpetati ära ka vanatüübi d21a1 mootorite paigaldus ja need asendusid alguses d21a3 ja d21a4 mootoritega.
Ise jälle ei poolda 28" rattaid. Põhjus selles, et originaal t25a laiad veljed on hapud veljerõnga ja veljekilbi kinnituse kohapealt. 4 polti hoiab kogu seda kremplit kinni. Ma ei ole veel näinud isegi 32" velgi traktoritel all, millel ei oleks mõrasid sisse tulnud.
Uuemal alates 2002a tulid juba t30 veljed põkadele alla. St kui varem oli 4 poldiga kilbikinnitus siis muutus see 4x2 poldi vastu. Neid viimaseid aga Eestis praktiliselt pole.
neid uuemaid alates 1995a masinaid on jah ülivähe müügis. Arvesta seda, et rahval polnud raha peale iseseisvust ja maaletoojad ei toonud neid palju maale. Varem tõi 1 maaletooja ca 200 masinat aastas maale, siis 90ndate keskel heal juhul 10tk kui sedagi.
Otsin endalegi ühte sellist juurde paari tükki tean, kuid nad risud.
(22-02-2016, 14:38 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: (22-02-2016, 14:33 PM)Laurts Kirjutas: Siin seal kirjutatakse et 28" rattad on kehvemad, mille poolest?
Näiteks toon ühe seiga. Meil oli vene 4m. külvik. Panin selle siis põkale taha ja proovisin külvata. All olid parasjagu kitsad kummid ,kuna tahtsin proovida kuidas on. Poest ostes olid all laiad kummid ja veljed. No põka kaapis ka peale külvamise lisavaod.... laiade kummidega vedas ikka normaalselt edasi. Vahe on siis selline.... Kündmisel sama lugu kahehõlmalise sampo adraga. Ikka laiem kumm etem.
Nii huvitav kui see ka pole, siis kohati on see õige. Näiteks tänapäeva külvikute ees on suurtel traktoritel ka topeltrattad, et traktor raske külviku ees maasse ei kraabiks. Samas olen ka näinud, et lausa cs-3,6 külvikule on pandud laiad sk4 rattad alla.
Künni kohapealt. Aga pole näinud, et näiteks keegi rusiga künnaks ja tal laiad k700 või k701 rattad all oleksid olnud või siis kasvõi ühel pool topeltratas. Künni võistlusi vaadates jällegi on parimatel suht kitsad pitsalõikurid all.
Kündmise puhul on pigem tähtis pehme rehv, hea mustriga ja 4x4vedu. T25 puhul loota head kündi saada on hapu. Eks siin 50% ole süüdi ka vene idiootlikud 1 õlmalised adrad või sajand vanad hobuse omast tehtud nikerdised. Viimasel ajal jah tekkinud ka Fiskars adrad, kuid needki uunikumid ja suht raipeks töödeldud.
Seega vähemalt minusilmis pole t25a masinast künnimasinat - maasongijaks on ta küll
Välimuse kohapealt
Kellele meeldib ema, kellele tütar ja kellele vanaema. Viimaste pidajatele soovitan meie mehepoegadel öelda naisele, et vahetame noorema eksemplaari vastu välja. Vaata kui huvitavaks siis elu läheb.
Ma tahan öelda, et raske on t25a masinale asendust leida. Sellise hinnaklassiga masinad millega müüakse t25a masinaid ei ole midagi muud võtta. Ja kui isegi hinnaklassi kuni 15tuh tõsta ei saa ikka midagi mis oleks vastupidava. Siit ongi teinud paljud järelduse, et 10X kallimat vastupidavat masinat ei tasu soetada vaid vana t25a masinaga läbi ajada- nii tema heade kui halbade külgedega.
t25a masinast võib rääkida nii head kui halba. Kõik oleneb mille jaoks teda kasutada. kui tahta ideaalset masinat siis 10x rohkem maksvad lääne masinad teevad vene tehnikale ringidega ära. Vaadake või meie metsades töötavaid masinid. Isegi RMK uuendas enda masinapargi mtzide pealt Valtrate peale. Ehituse ja detailide lihtsuse poole pealt aga on t25a masin lihtsamast lihtsam.