Kuna masina mark on õige siis panen oma mure ka siia teemasse.
Minu masinal katel 2S90A Slavia ja kaaluga 152 kg. Ei tea palju kaalub ühesilindriline katel aga kindlasti vähem. Samuti on masina raskuskese kõvasti eespool kuna minu katel on ka tunduvalt pikem.(Esi ja tagakapoti poolte ühendamiseks on vahele pandud 10cm) Nüüd sulalume lükkamisega tekkis moment, et tera kergitades (vallis) tõusid tagarattad mast lahti ja ka tagarataste haakuvus ei olnud üldse arvestatav tegur. (Tera üleval asendis ronisin oma 90kg terale ja imekerge jõnksatusega sain ka tagarattad mast lahti). Esimene mõte oli haarata taha haakesse mingi raskem asi. Päeva lõpuks murdus pooleks aga roolikarbi alune (ülemine) keskliigendi kinnitus ja vähe puudus, et esirattad oleksid tagumistest eraldunud.
Hea, et midagi rasket ei haaranud tagumisse otsa oleks murdumine juhtunud palju ebameeldivamas kohas. Kiire keevitus ja sai masinaga sõita vaikselt garaazi. Samas on tera ise üsna kerge, mitte JOSSI oma, kuid tänu pikemale mootorile, asub samuti kaugemal kui originaal millest ta tegelikult ka tehtud on.
Tekkis mõte muuta esirataste asendit, kuid kas kellelgi on kogemusi sellise töö ette võtmisega ja kas sellest üldse abi oleks?. Nimelt tahan esisillal keerata -ei teagi kuidas õige nimetus oleks- külgülekanded- ette poole. Praeguses asendis on nad tahapoole suunatud. Sellega saaks silma järgi umbes 20...30cm rataste asendit ettepoole ja see peaks tunduvalt mõjuma raskuskeskmele. Aga kas on ka mingeid probleeme sellega.
Kas omab tähtsust, et esirattad on keskliigendist kaugemal kui tagumised?. (Muud vist ei tohiks juhtuda, kui et tagarattad ei sõida keeramisel enam samas jäljes).
Kas poldid seda üldse võimaldavad sest äkki on kuskil mingi erisus ja ei anna teisiti üldse panna (mingi fikseeriv tift, poldiaukude erinev vahe jne.)
Kui julmalt umber muuta asendit jäävad õlikontroll avad valesse asendisse, kuid selle vastu päästaks ka vasaku ja parema poole vahetus, kuid siis vist muutuvad hammasrataste veo küljed ja kas see ei soodusta mingit valet kulumist? (Samas saaks ka sillas õlid vahetatud kuna pole aimugi millal - kui üldse - seda tehtud on). Poritiivad ja muud pisidetailid ei oma tähtsust, nende paika saamine on "telo tehniki" nagu öeldakse.
Sai pikk jutuke ja esialgu aitab ka. Jään ootama arvamusi ja kommentaare, laupäeval kisun nii-kui-nii segavad faktorid küljest ja hakkan keskliigendit korralikult kokku keevitama . Praegu sai lihtsalt hädaabi tehtud, et saaks päeva õhtasse ja masina katuse alla. Panen järgmine kord ka pilte, saab jutule kaalu juurde.