(04-03-2016, 10:30 AM)ZIL 131 Kirjutas: Pilk piiri taha, Norra. 2015. aastal osteti 25788 uut elektriautot, kasutatuna imporditi (üldse 5122 tk) automudelina enim Nissan Leafi 2088 tk!!! Volvo V70 imporditi kasutatuna vaid 872 tk. Eesti riik ei soosi elektriauto ostmist, elektriauto kasutamist (ainuld laadimispunkte on palju) liikluses ja kokkuvõttes oleme VAESED. Digitunnis räägiti, et alles kuue aasta pärast on elektriauto sama tasuv kui fosiilseid kütuseid põletav liikur.
Ma võin öelda, et norrakad osatavad iga aasta teist samapalju kaatreid, purjekaid, suuri luksusjahte jne. Lisaks luksusautosid, lennukeid, helikoptereid jne. Kahjuks ei ole siin mitte midagi võrrelda!
Kusjuures sama tasuvaks ei saa elektriauto mitte kunagi - ainult kunstlikult nagu tänane "roheline" elekter. Niipea, kui anda elektriautole "normaalse" pere aastaringsed vajadused ette, läheb see mull lõhki nagu nõelaga torgitav õhupall. Niipea, kui keegi tahab selel 365 päeva sees vedada tigumaja paar tuhat kilti sealsinases Norras mägedaes, siis mõned-kümned korrad tonni kaaluvat veesõidukit ja seda ka looduslikes slippides vette lasta ning paarkümmend otsa suvekodusse pisema O2 haagisega takkapihta, on elektrijunn junn. See uus väidetavalt mitmeveoline teslajunn upub kohapeal seistes ka maasse ära - kuradi 3-tonnine sõiduauto, mai äss!
Igasugune tasuvus tuleb arvutada
absoluutskaalal
absoluutrahanumbrite juures ja kuniks on elektrijunnide soetusmaksumus selline, nagu ta täna on + odaval otsal olematu läbisõit, on reaalselt ainus "öko" pill kas Dacia Logan või selle "normaalse" pere jaoks diisliga 4WD Duster (haagiste lubatud kaalud loevad ka!!!). Kui mingi mikropunn on veel odavam, siis personaalperse vedamiseks urbanistlikus keskkonnas on see "öko" aluseks. Kunagi olid odavaimad Tico ja Cinqucento, siis oli äkki Alto aga seda enam valikus pole.
Ma ei kujuta ette, missugune peab olema see läbimurre, et elektriauto oleks võrreldav tõesti kasvõi Daciaga
See oli kohe algusest peale kurb, kuidas tesla-peded püüdsid tõestada, et see junntükk on peaaegu sama "odav" pidada, kui A5quattro vms asjad.
Sõiduautole tuleb ka TÄNA esitada vaid need nõuded sest kõik muu sinna juurde - võimsus ja lisavarustus - ei ole üldse tähtis! Need on: UUS, teeliikluskõlbulik, kaasaegselt piisavalt ohutu, vettpidav, soojaks minev ja mõistliku ajaga vähemalt 120 km/h kiiruse saavutav 4 täiskasvanu ja mingi hulga pagasi liigutamise vahend. Kõik - muid tingimusi sõiduautole kui sellisele ei ole! Ja sellele vastab absoluutselt seesinane 7790 eur maksev Logan.
Ja see sisaldab (ebaolulise jätsin välja):
Tsitaat:- Juhi ja kaasreisija turvapadi (kaasreisijal väljalülitatav)
- Roolivõimendi
- ABS pidurid + EBA hädapidurdusassistent
- Turvavöö meeldetuletus ees
- Külgturvapadjad ees
- ESP elektrooniline stabiilsuskontroll ja ASR veojõukontrolli süsteem
- Tagumise akna soojendus
- Taga 3 peatuge
- 3 punkti turvavööd
- Rehvirõhu kontrollsüsteem
Tippkiirus (km/h) 162
Kiirendus 0-100 km/h (s) 14.5