Kas ostaksid endale elektriauto?

(17-02-2016, 22:06 PM)motamees Kirjutas:  Miks peab auto üldse ilus olema? Kui sihtotstarbeliselt tarvitada, siis oleks esikohal hoopis praktilisus ja õkonoomsus.

Noh, praktiline oleks 10min laadida 500km Smile Seejuures makstes noh, u 5€, oleks ökonoomne ju kah. Kaarik võiks poe-uuena nii 10-20 keuri maksta.
Aga noh, näe, ei pakuta ju sellist.
Ja kuniks ei pakuta, siis ongi vaid friikide mänguasi. Praktilises elus on ikka diisel-hall-metallik-universaal.
Vasta

Nendesse "friikidesse" tuleb suhtuda oluliselt lugupidavamalt, nad maksavad meie tulevikus soodsa kulgemise arendustöö kinni.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(18-02-2016, 20:31 PM)Marko Kirjutas:  Nendesse "friikidesse" tuleb suhtuda oluliselt lugupidavamalt, nad maksavad meie tulevikus soodsa kulgemise arendustöö kinni.

See pole mingi uudis, friigid ongi need, kes igal alal arendustöö kinni maksavad.
Mäletab keegi veel, palju omal ajal näiteks 1,44MB flopi maksis? Või CD-kirjutaja?
Vasta

Kusjuures ei pruugi olla ilmtingimata hallmetallikmasuutperevagun, võib olla ka võimsa bensiinimootoriga kaheukseline või maailmatusuur SUV, peaasi, et saaks ühe tankimisega pikalt sõita ja tankimine oleks kiire.

A mis puudutab seda olematu autonoomsusega ja elukoledat IMEVat, siis olen seda kasutanud reedeõhtul takso aseainena linna joomajõudmiseks. Selle ülesande täitis imetabaselt ja kogukulu oli ka 3 juudirubla, mida reedeti sellel kellaajal peetakse idioodi lalinaks.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kuidas kellelegi, mõnele ongi auto tarbeese, mõnele jällegi kallis mänguasi. Mina kuulun kahtlemata teise gruppi. Kasvõi juba selle pärast, et mul ei ole auto jaoks praktilist vajadust, poodi saab 100m kaugusele minna ja linnasisesed käigud on ühistranspordiga kasvõi juba parkimise pärast vähem peavalu valmistavamad (rääkimata maksumusest).
Kui ma praegu ostaks mingi elektriauto, siis oleks see kahtlemata midagi "teistsugust", midagi ägedat. Nii nagu naised kingi ostavad Big Grin
Vasta

Ma olen seoses tööülesannetega aegajalt sunnitud sõitma nimetatud ai-mjauga. Kuna auto seinast võtad ja seina paned ning sõidud on linna sees lühikesed, siis sõiduulatus pole probleem. Küll aga on probleem see, kui vaja on sõita rohkem kui kahekesi. Kogu selle auto tunnetus on selline....nagu vineerist saapakastil. Aga noh, sõidab. Veermik kolises suht koledalt 15 000km läbisõidu juures. Samades oludes pruugitavad opeli ja skoda väikeautod nii igatahes ei teinud.

Tahaks leafi proovida, see võiks palju normaalsema sõidukvaliteediga olla.
Vasta

See ta on. Paar aastat tagasi oli tihedalt pärnu vahet liikumist ja ükskord hommikul kuskil varbola kandis sõitsin ühest sellisest saapakastist mööda, vabal teelõigul ikka, et enda närve säästa, ukerdas seal mingi 80-ga. Minul kiirus selline maanteele kohane 100 spidoka järgi. Nüüd juhtus midagi sellist, mida poleks nagu oodanud, asi võttis lõpuks hoo üles ja jäi sappa, ma ei tea kas solvus või nii. Ja täiesti käsi südamel võin väita, et edaspidi tegi kaasa paar möödumist koos minuga ja alles Märjamaa kandis väsis ja keeras kuhugi aleviku vahele ära. Ise täitsa imestasin, kas neil reisijail veidi hirmus ei olnud sellist rallit teha. Liigub küll tegelikult.
Vasta

(21-02-2016, 09:35 AM)alfredo Kirjutas:   Märjamaa kandis väsis ja keeras kuhugi aleviku vahele ära.
Laadima?  Big Grin   Ajasid teisel harja punaseks ja nii kulutaski kojusõiduks mõeldud särtsu võidusõidu peale ära.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Liigub, liigub, ega ta päris seisma jää. Mulle ka esimesel korral enne sõitma minekut räägiti, et pidi koledal kombel edasi käima. No ei mina aru saanud, et hirmus püss oleks olnud. Vilega diisel ja vilega bensukas tunduvad mõlemad käbedamad olema.
Vasta

http://tallinncity.postimees.ee/3605441/fotod-ja-video-savisaare-imeratastoolil-on-koht-vihmavarjuhoidja-jaoks
 
Stiilne elektripill koos platvormiga vihmavarjurile.
Vasta

Kineetilist jalga vist undisilmalisel korralikult käima saadudki, nüüd siis vaja ehituslubade eest väike altkäeabi vastu võtta. Ootan huviga selle vihmavarjuri(milline ilus sõna, kõlab peaaegu nagu ВДВ)memuaare...
Vasta

(22-02-2016, 20:30 PM)Mahno Kirjutas:  ...
No ei mina aru saanud, et hirmus püss oleks olnud. Vilega diisel ja vilega bensukas tunduvad mõlemad käbedamad olema.

"Õigest tundest" on ju puudu hääledWink

Ma ei tahaks küll uskuda, et sama kilovatiga dinosaurusepõletaja nüüd reaalselt jaksaks koleimevaga sammu pidada. Samas hinnas põletajad aga küll Toungue
Vasta

Pilk piiri taha, Norra. 2015. aastal osteti 25788 uut elektriautot, kasutatuna imporditi (üldse 5122 tk) automudelina enim Nissan Leafi 2088 tk!!! Volvo V70 imporditi kasutatuna vaid 872 tk. Eesti riik ei soosi elektriauto ostmist, elektriauto kasutamist (ainuld laadimispunkte on palju) liikluses ja kokkuvõttes oleme VAESED. Digitunnis räägiti, et alles kuue aasta pärast on elektriauto sama tasuv kui fosiilseid kütuseid põletav liikur.
Vasta

(04-03-2016, 10:30 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Pilk piiri taha, Norra. 2015. aastal osteti 25788 uut elektriautot, kasutatuna imporditi (üldse 5122 tk) automudelina enim Nissan Leafi 2088 tk!!! Volvo V70 imporditi kasutatuna vaid 872 tk. Eesti riik ei soosi elektriauto ostmist, elektriauto kasutamist (ainuld laadimispunkte on palju) liikluses ja kokkuvõttes oleme VAESED. Digitunnis räägiti, et alles kuue aasta pärast on elektriauto sama tasuv kui fosiilseid kütuseid põletav liikur.

Ma võin öelda, et norrakad osatavad iga aasta teist samapalju kaatreid, purjekaid, suuri luksusjahte jne. Lisaks luksusautosid, lennukeid, helikoptereid jne. Kahjuks ei ole siin mitte midagi võrrelda! 
Kusjuures sama tasuvaks ei saa elektriauto mitte kunagi - ainult kunstlikult nagu tänane "roheline" elekter. Niipea, kui anda elektriautole "normaalse" pere aastaringsed vajadused ette, läheb see mull lõhki nagu nõelaga torgitav õhupall. Niipea, kui keegi tahab selel 365 päeva sees vedada tigumaja paar tuhat kilti sealsinases Norras mägedaes, siis mõned-kümned korrad tonni kaaluvat veesõidukit ja seda ka looduslikes slippides vette lasta ning paarkümmend otsa suvekodusse pisema O2 haagisega takkapihta, on elektrijunn junn. See uus väidetavalt mitmeveoline teslajunn upub kohapeal seistes ka maasse ära - kuradi 3-tonnine sõiduauto, mai äss! 

Igasugune tasuvus tuleb arvutada absoluutskaalal absoluutrahanumbrite juures ja kuniks on elektrijunnide soetusmaksumus selline, nagu ta täna on + odaval otsal olematu läbisõit, on reaalselt ainus "öko" pill kas Dacia Logan või selle "normaalse" pere jaoks diisliga 4WD Duster (haagiste lubatud kaalud loevad ka!!!). Kui mingi mikropunn on veel odavam, siis personaalperse vedamiseks urbanistlikus keskkonnas on see "öko" aluseks. Kunagi olid odavaimad Tico ja Cinqucento, siis oli äkki Alto aga seda enam valikus pole. 

Ma ei kujuta ette, missugune peab olema see läbimurre, et elektriauto oleks võrreldav tõesti kasvõi Daciaga Big Grin See oli kohe algusest peale kurb, kuidas tesla-peded püüdsid tõestada, et see junntükk on peaaegu sama "odav" pidada, kui A5quattro vms asjad. 
Sõiduautole tuleb ka TÄNA esitada vaid need nõuded sest kõik muu sinna juurde - võimsus ja lisavarustus - ei ole üldse tähtis! Need on: UUS, teeliikluskõlbulik, kaasaegselt piisavalt ohutu, vettpidav, soojaks minev ja mõistliku ajaga vähemalt 120 km/h kiiruse saavutav 4 täiskasvanu ja mingi hulga pagasi liigutamise vahend. Kõik - muid tingimusi sõiduautole kui sellisele ei ole!  Ja sellele vastab absoluutselt seesinane 7790 eur maksev Logan. 
Ja see sisaldab (ebaolulise jätsin välja):

Tsitaat:- Juhi ja kaasreisija turvapadi (kaasreisijal väljalülitatav)
- Roolivõimendi
- ABS pidurid + EBA hädapidurdusassistent
- Turvavöö meeldetuletus ees
- Külgturvapadjad ees
- ESP elektrooniline stabiilsuskontroll ja ASR veojõukontrolli süsteem
- Tagumise akna soojendus
- Taga 3 peatuge
- 3 punkti turvavööd
- Rehvirõhu kontrollsüsteem
Tippkiirus (km/h) 162
Kiirendus 0-100 km/h (s) 14.5
Vasta

(04-03-2016, 11:07 AM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Ma ei kujuta ette, missugune peab olema see läbimurre, et elektriauto oleks võrreldav tõesti kasvõi Daciaga
...

Asjad muutuvad kohe, kui suudetakse lõpuks tuua turule energiamahuti, mis:
1) omab vedelkütuse energiatihedust;
2) laadub loetud minutite jooksul;
3) ei kaota sisselaaditud energiat kuudepikkusel seismisel;
4) maksab mitte enam, kui võrreldava jõudlusega naftat tarbiv analoog.

Skeletoni moodulid vastavad nõuetele 2 ja 3, aga hinna kohta pole veel mitte sittagi teada. Ning energiatiheduses olla veel kolmekordne vahe vedelkütuse kasuks.

Kuniks elektriauto loomisel määrab aku kõik ülejäänu, jääbki elektriajam millekski ebamõistlikuks. Täpselt nii, nagu oleks väga ebamõistlik 9-liitrise paagiga Dacia. Toungue
Vasta

Tuleb ka meeles pidada asjaolu, mida pea kõik elektriauto propageerijad/maaletoojad toonitavad et ennekõike sobib elektriauto pere Teiseks Autoks. Kellegil pole mõttessegi tulnud et haagist vedada või eurotrippi ette võtta elektriautos. Küll aga kui on vaja näiteks linna toidupoodi minna, lapsele lasteaeda järgi või kesklinna asju ajama (parkimine ja auto väikesed mõõtmed) siis oleks igal juhul igapäevaselt soodsam kasutada elektriautot kui näiteks bensu/dislatoitel mahtuniversaal või linnamaasturit (iseasi kui paljude "edukate inimeste" ego kannatab sellist vahetust välja Big Grin). Kui aga vaja paati vedada või reisida siis sobib jälle viimane masin.

Ja see aspekt et elektriauto on nii mõttetult kallis võrreldes Dacia Logani v. Nissan Micraga meenutab asjaolu kuidas pärast iga Kurtna laata on kuulda kaebelaulu, et ei saanud midagi osta sest hinnad olid nii valed ja kõrged ning niipalju ei saa maksta. Samas käivad inimesed värskelt ostetud kaubaga ringi ning äri siiski käib. Võibolla pole mitte hinnad valed vaid enda rahalist seisu veidi valesti hinnatud.

Näiteks mina olen ka nii vaene et ei mõista kuidas sellise asja eest sellist raha makstakse. Samas mõne teise jaoks on tegu vb. tavalise väljaminekuga hobiga tegelemisel. Elektriauto on samuti liiga kallis ja mina seda endale lubada ei jaksa teise autona, samas seda igakülgselt maha tegema sellepärast ka nagu ei hakka.
Vasta

(04-03-2016, 11:38 AM)mossepower Kirjutas:  Tuleb ka meeles pidada asjaolu, mida pea kõik elektriauto propageerijad/maaletoojad toonitavad et ennekõike sobib elektriauto pere Teiseks Autoks. Kellegil pole mõttessegi tulnud et haagist vedada või eurotrippi ette võtta elektriautos. Küll aga kui on vaja näiteks linna toidupoodi minna, lapsele lasteaeda järgi või kesklinna asju ajama (parkimine ja auto väikesed mõõtmed) siis oleks igal juhul igapäevaselt soodsam kasutada elektriautot kui näiteks bensu/dislatoitel mahtuniversaal või linnamaastur (iseasi kui paljude "edukate inimeste" ego kannatab sellist vahetust välja Big Grin). Kui aga vaja paati vedada või reisida siis sobib jälle viimane masin.

Täpselt nii...  Tuleb meelde nõukaaeg, kui diisel autodest olid liikvel ainult MAZ ja KRAZ veokad ja siis Imporditi suurem kogus MULTICAR`e mille max kiirus oli 50 km/h ja mootori pöörded laes. linnakiirus ol siis 60 km/h ja maal veokatele 70 km/ h. Tunnen kaasa mehele, kes igapäevaselt sõitis sellisega Tallinn-Pärnu vahet  (maanteel oli teda pidevalt näha)   Big Grin Multicar on ju ette nähtud kommunaalmasinaks linnas ja territooriumidel-parkides.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Teslaga on täitsa võimalik sõita Euroopat avastama. Olen teisi näinud Soomes, Rootsis, Taanis ja Prantsusmaal. Norra registris olevaid autosi siis.
Vasta

(04-03-2016, 11:29 AM)v6sa Kirjutas:  Kuniks elektriauto loomisel määrab aku kõik ülejäänu, jääbki elektriajam millekski ebamõistlikuks. Täpselt nii, nagu oleks väga ebamõistlik 9-liitrise paagiga Dacia. Toungue
Elektriajam kui selline, ei ole üldse ebamõistlik! Ma ütleks, et teatud tingimustel - ja neid on ka tänapäeval palju ja tihti! - on justnimelt elektriajam ainuõige! Kogu küsimus on ju, kuskohast see vajaliku voolu saab Big Grin Diiselgeneraatoriga nelja elektrimootoriga auto on täitsa jumekas. Meeletu hulk ebavajalikke energiat kulutavaid hammasrattaid jääb ära. Sest elektrimootor ise on palju parem, kui sisepõlemismootor. Kui nüüd panna erinevad komponendid kokku kaalupõhiselt, siis diiselgenekas on u. samas kaalus, mis sama sõidudünaamika andev klassikalise lahenduse otsas katel. Käigu- ja vahekastide ning diffrite kaal kokku võiks siis olla 4 elektrimootorit + puhverakud/kondekad. Ligilähedased apastraadid on ju olemas aga nendegi hind on kohe ebamõistlik! Liignimi "Hybrid" ajab kohe hinna kosmosesse ja sellega on mõtekus kohe kadunud. Jääbki vaid edevus.

Diisel-elekter rongid, laevad, ekskavaatorid, megakallurid jne on ju igapäev. Ja mereinimesena on minu jaoks ka igapäev abimasin ehk siis seesamane generaator, kes mul purjede all öösel sõites (kui paneelid ei tooda aga voolu tarbimine alusel on suurim) vajadusel akud täis laeb või lubab merel olles sauna kütta Big Grin  Mis on meie kliimavöötmes aga paratamatu: sõitjateruumi kütmine! Jahutama ei pea, kütma küll, sest jääs klaasid on liiklusohtlik, õigemini füüsiliselt võimatu autot kasutada. Ainsad kaks toimivat lahendust on vedelikkütus või omajagu elektrit tarbiv soojuspump. Ja nii ma olen suhteliselt kindel, et tulevik on pigem hübriidide päralt, kus sõiduvahendis on mingi lihtsalt tangitava vedelikuga energiaallikas liikumiseks ja soojuseks/jahutamiseks aga selle efektiivsus on tõusnud (nagu tänaseks elektrimootoritel), pinged tõusevad, akud arenevad ja CO/CO2 väljutamine ning selle vedelikkütuse tootmise/hinna suhe on parim võimalik. 

PS: elektriajam on ju oma olemuselt sama, mis hüdroajam. Ka absoluutselt tavaline ja suisa vältimatu lahendus. Elektritraktoreid ei tule sest see on füüsiliselt ja füüsikaliselt võimatu. Põld, mets ehk üldisemalt maapind ja selle koormustaluvus ajas ei muutu Big Grin Ainus MÕISTLIK tee ongi hübriid ja generaatorite efektiivsuse tõstmine. 100% elektriauto on tupiktee. Traktoreid ei saa teha suuremaks ega veel vähem raskemaks, efektiivseks majandamiseks on vaja suuremaid tööseadmeid, rohkem jõudu ja seda ei saa kunagi akudega traktorilt saama. Maakera sees ei ole suuremat maakera...
Vasta

(04-03-2016, 12:22 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Teslaga on täitsa võimalik sõita Euroopat avastama. Olen teisi näinud Soomes, Rootsis, Taanis ja Prantsusmaal. Norra registris olevaid autosi siis.

Aga kas sinna sappa, selleks Euroopa avastamiseks, saab panna ka 1300 kg 6-meetrise tigumaja??? Ei saa. Seega ma sõidan parem lennuki või bussi või rongi... või minu puhul purjekaga edasi Big Grin Selle tesla-junni raha eest saan ma selise purjeka, millega reaalselt ja füüsiliselt võin kogu maamunale igatepidi tiirud peale teha. Ja kohapeal valin siis oludele vastava liiklusvahendi, mis võib olla koerarakendist jalgrattani, liinibussist rikšani Big Grin Aga võin ka rendiauto võtta, mis võib kogemata siis ka tesla-junn olla Wink 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 31 külali(st)ne