Kas ostaksid endale elektriauto?

(04-03-2016, 12:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Elektriajam kui selline, ei ole üldse ebamõistlik!
...
Elektritraktoreid ei tule sest see on füüsiliselt ja füüsikaliselt võimatu.

Palun too üks põhjus, mis peale täna olematu energiavaru pakkuvate akude takistab elektritraktori loomist?

Andke mulle 200 liitri kütuse energiasisaldust loovutada suutev ja 200-liitrisesse tünni mahtuv "aku" ja elektritraktor näeb ilmavalgust. Aga kuniks needsinased 200 liitrit "elektridiislikütust" küsivad mahutamiseks pea 4 kantmeetrit ja maksavad kogu traktori eluea jooksul kuluva kütuse väärtuse - no ei tule.

Su ülejäänud arutelu on lühikeses perspektiivis täiesti paslik. Küsimus on vaid selles, millal Li-Ionakudest kordades parem element suudetakse turule tuua. Just turule, mitte laboris demonstreerida.
Vasta

(04-03-2016, 13:31 PM)v6sa Kirjutas:  
(04-03-2016, 12:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Elektriajam kui selline, ei ole üldse ebamõistlik!
...
Elektritraktoreid ei tule sest see on füüsiliselt ja füüsikaliselt võimatu.

Palun too üks põhjus, mis peale täna olematu energiavaru pakkuvate akude takistab elektritraktori loomist?
Sa ju ise vastasid küsimusele! Lisaks peab see hüpoteetiline akupank koos mootorite ja ülekannetega kaaluma mitte rohkem, kui tänane lahendus! Ehk siis akupakk 200 kilo, sest täpselt niipalju diislit täis plastiktank kaalubki... Kusjuures traktoril peab olema kõike "pauku" igal kiirusel - k.a. PTO'de ringiajamiseks - vabalt saadaval. KUI selline aku välja mõeldakse, siis muutub KOGU Maailm. Päevapealt. Aga seda praegu teada olevate keemiliste ühendite ja inimmõistuse tasemel veel kaugemaski tulevikus näha pole. See on termotuumareaktsioon jahutuseta tinakirstus - võimalik ka täna aga? Juba praegused moodsad akud on pommid ja iga järgmine tase mahutavuses ning laadimiskiiruses teeb neist veel hullemad pommid. See lihtsalt onn füüsika! Energiahulk ja selle ülikiire eraldumine = plahvatus. Ja protsess on mõlemasuunaline...

Vedelkütus on ju täpselt sama asi aga see on lihtsalt kontrollitav. Aga vajadusel teeb seegi koletumaid pauke Big Grin Eelkõige on edaspidi suurimaks probleemiks elektri OHUTU pakendamine. Ja et efektiivsust saavutada, peab ka pingeid tõstma ja siis tekib ka küsimus elavate organismide ohutusest. 
Vasta

(04-03-2016, 11:29 AM)v6sa Kirjutas:  Kuniks elektriauto loomisel määrab aku kõik ülejäänu, jääbki elektriajam millekski ebamõistlikuks. Täpselt nii, nagu oleks väga ebamõistlik 9-liitrise paagiga Dacia. Toungue
9-liitrise paagiga, mida täidetakse läbi morsikõrre.  Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(04-03-2016, 09:37 AM)v6sa Kirjutas:  
(22-02-2016, 20:30 PM)Mahno Kirjutas:  ...
No ei mina aru saanud, et hirmus püss oleks olnud. Vilega diisel ja vilega bensukas tunduvad mõlemad käbedamad olema.

"Õigest tundest" on ju puudu hääledWink

Ma ei tahaks küll uskuda, et sama kilovatiga dinosaurusepõletaja nüüd reaalselt jaksaks koleimevaga sammu pidada. Samas hinnas põletajad aga küll Toungue

No kust ma võtan sulle 35kw vilega diisli või bensuka Smile
Vasta

Tesla oli vist 65 kw , sellise leiab? Teslaga on tuldud hollandi tehasest eestisse, tripp Euroopas täiesti võimalik. Maksad vist hetkel veel ainult laevapiletite ja hotellide eest.  Elekter tasuta.(tesla enda laadijates) Tänast Euroopa autoturgu valitsevad nagunii autod millega ei vea mingit "tigumaja" nii et teiseks autoks passib hästi.  Norra ja Taani on autonduse puhul ekstreem näited nendega ei tasu midagi võrrelda.
Vasta

(04-03-2016, 22:33 PM)Mahno Kirjutas:  
(04-03-2016, 09:37 AM)v6sa Kirjutas:  
(22-02-2016, 20:30 PM)Mahno Kirjutas:  ...
No ei mina aru saanud, et hirmus püss oleks olnud. Vilega diisel ja vilega bensukas tunduvad mõlemad käbedamad olema.

"Õigest tundest" on ju puudu hääledWink

Ma ei tahaks küll uskuda, et sama kilovatiga dinosaurusepõletaja nüüd reaalselt jaksaks koleimevaga sammu pidada. Samas hinnas põletajad aga küll Toungue

No kust ma võtan sulle 35kw vilega diisli või bensuka Smile

Kolhv II türbudiislid kõlbavad kenasti võrdlusesse, kuigi on kilovattidelt kangemad Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(05-03-2016, 09:11 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(04-03-2016, 22:33 PM)Mahno Kirjutas:  
(04-03-2016, 09:37 AM)v6sa Kirjutas:  
(22-02-2016, 20:30 PM)Mahno Kirjutas:  ...
No ei mina aru saanud, et hirmus püss oleks olnud. Vilega diisel ja vilega bensukas tunduvad mõlemad käbedamad olema.

"Õigest tundest" on ju puudu hääledWink

Ma ei tahaks küll uskuda, et sama kilovatiga dinosaurusepõletaja nüüd reaalselt jaksaks koleimevaga sammu pidada. Samas hinnas põletajad aga küll Toungue

No kust ma võtan sulle 35kw vilega diisli või bensuka Smile

Kolhv II türbudiislid kõlbavad kenasti võrdlusesse, kuigi on kilovattidelt kangemad Smile

Sa ju saad ise ka aru, et kui inimene sõidab iga päev 100km või enam, on kolhvi soovitada lihtlabane inimvihkamine Smile

Kuigi, mul üleeile tekkis täiesti kaine peaga mingi veider uim, mis mõtles, et päris äge oleks ristata kohlv II ja 1.2 või 1.4 TSI + DSG Big Grin
Vasta

http://www.accelerista.com/auto/sportaut...ingapuris/

Võib nende elektriautodega ka nii juhtuda.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(14-03-2016, 13:51 PM)Marko Kirjutas:  http://www.accelerista.com/auto/sportaut...ingapuris/

Võib nende elektriautodega ka nii juhtuda.

Loogiline ju. Millestki peab kütusemaksude saamatajäämisel tekkivat eelarveauku ju täitma.
Või keegi äkki arvab, et piisava maksubaasi tekkimisel jäetakse sobivad maksud kehtestamata? Naiivitarid.....
Juba Jossif teadis, et kui kord paragrahv leiutatud, küllap siis kuritegugi olemas  Big Grin
Vasta

Aga kuna ametnik ei pea koolis käima vaid parteis olema siis ei pea ka matemaatikat oskama. Eks seal hakkavad kah kohtuveskid jahvatama aga üldiselt tundub et lihtsalt tõlkes kaduma läinud.
Vasta

Kiire pilk statistikale ütleb, et Singapuris on taastuvenergia osakaal tarbimisest alla 1% (Eestis >15%). Kui sõidukeid maksustatakse CO2-põhiselt ja elektriautodele mingit rohelise energia eraldi turult ostmise/tarbimise skeemi loodud ei ole, siis võib Singapuri maksuloogikat isegi mõista.
Vasta

Eks võetakse ikka sealt, kus on miskit võtta. Ja vahel on süüdi ka energiamonopolid, keda ähvardab kasumist ilma jäämine
http://www.renewableenergyworld.com/arti...ar-pv.html
Vasta

Kui soovid autohuvilisest sõbrale meeldejääva elamuse pakkuda, siis vali midagi meie suurepäraste pakkumiste seast ja nii edasi ja edasi
http://teslarent.eu/?product=tesla-model-s-proovisoit&lang=et
Hea siiski, et selline võimalus olemas ja mina vist juba tean, mida selle aasta sünnipäevaks soovida, juhul kui keegi juhuslikult küsima juhtuks Smile
Vasta

Olen mõelnud - hangiks 60V elektrimootori, ühendaks selle viie autoakuga ja vaataks kui kaugele ühe laadimisega saab. Mootor tuleks muidugi mingite pooltelgedega ka ühendada.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(20-03-2016, 23:54 PM)Marko Kirjutas:  Olen mõelnud - hangiks 60V elektrimootori, ühendaks selle viie autoakuga ja vaataks kui kaugele ühe laadimisega saab. Mootor tuleks muidugi mingite pooltelgedega ka ühendada.
Kas kuhugi kiiruseregulaator ka vahele käib? Smile
"Kui kaugele" aitab ehk hinnata just eile Autocarist loetud väide, et "täna mahutab tüüpiline elektriauto akupatarei 30 kWh, millest piisab umbes 150 km läbimiseks."
Kui võtta 60 Ah mahutavusega akud, siis viiene patarei mahutab 5*12*60 = 3600 Wh ehk umbes 1/8 "tüüpilise elektriauto" aku energiamahutavusest. Et siis 15-20 km liiguks heal juhul ära...
Elektri-Pobeda loost Tehnika Maailmas vaatasin, et see sisaldab 560 kg akusid ja laseb ühe laadimisega sõita 80-90 km.
12-voldise aku 1 ampertund kaalub, ütleme, 250 grammi (kaalusin just ühe 64 Ah isendi ära: 16 kg) ja annab 12 Wh, millest võib hinnata, et elektri-Pobeda akude energiamahutavus on ca 27 kWh.
Vasta

Krt kas sa kohe pidid selle siia kirjutama? Nüüd ma ei saa sellest mõttest enam üldse lahti Big Grin
Nimelt on mu päevased läbisõidud kahanenud just sinna suurusjärku.
Kiiruse reguleerimist õpeteti mulle Polütehnikumis. Rikkis Escorte saab Emexi väravast 50 eurikuga.
Akud mingi 3-400 umbes, tõstuki mootor paarsada ehk ja paar nädalat pusimist.
Oli seda nüüd vaja?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(21-03-2016, 15:13 PM)Marko Kirjutas:  Krt kas sa kohe pidid selle siia kirjutama? Nüüd ma ei saa sellest mõttest enam üldse lahti Big Grin
Nimelt on mu päevased läbisõidud kahanenud just sinna suurusjärku.
Kiiruse reguleerimist õpeteti mulle Polütehnikumis. Rikkis Escorte saab Emexi väravast 50 eurikuga.
Akud mingi 3-400 umbes, tõstuki mootor paarsada ehk ja paar nädalat pusimist.
Oli seda nüüd vaja?

aga kuidas legaalsusega on? kas see pobeda on registris ja kui on, siis mis imetrikke peab legaalse ehituse poolest tegema?
Vasta

(21-03-2016, 14:35 PM)olevtoom Kirjutas:  
(20-03-2016, 23:54 PM)Marko Kirjutas:  Olen mõelnud - hangiks 60V elektrimootori, ühendaks selle viie autoakuga ...
...
Kui võtta 60 Ah mahutavusega akud, siis viiene patarei mahutab 5*12*60 = 3600 Wh ehk umbes 1/8 "tüüpilise elektriauto" aku energiamahutavusest.
...

Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis tahetakse need 5 akut panna jadasse, et niimoodi odavalt pinget tõsta. Ehk 3600 asemel on meil kuhjas vaid 12*60=720 Wh. Sellega just kaugele ei purjeta... Rolleyes
Vasta

(21-03-2016, 16:16 PM)v6sa Kirjutas:  
(21-03-2016, 14:35 PM)olevtoom Kirjutas:  
(20-03-2016, 23:54 PM)Marko Kirjutas:  Olen mõelnud - hangiks 60V elektrimootori, ühendaks selle viie autoakuga ...
...
Kui võtta 60 Ah mahutavusega akud, siis viiene patarei mahutab 5*12*60 = 3600 Wh ehk umbes 1/8 "tüüpilise elektriauto" aku energiamahutavusest.
...

Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis tahetakse need 5 akut panna jadasse, et niimoodi odavalt pinget tõsta. Ehk 3600 asemel on meil kuhjas vaid 12*60=720 Wh. Sellega just kaugele ei purjeta... Rolleyes
See on viga. Viie aku energiamahutavus on ikka viis korda suurem ühe aku omast. Siin on ampertunnid ja vatt-tunnid vist pisut sassi läinud.
Kui ühe aku (elektri)mahutavus on 60 Ah ja pinge 12 V, siis tema energiamahutavus on 12*60 = 720 Wh. Kui ühendame akud jadamisi , siis selle patarei mahutavus on tõesti ikka 60 Ah, kuid pinge on 5 korda kõrgem ehk 60 V. Sellest saame ka 5 korda suurema energiamahutavuse.
Pealegi akude ühendusviis nende energiamahukust ei muuda -- kui nad oleksid paralleelühenduses, saaksime 5* suurema pinge asemel 5* suuremat voolu tarbida, aga ikka 3,6 kWh.
Energia jäävuse seadus, teate küll Smile

P.S. TM-is ilmunud Elektri-Pobeda artiklit võite lugeda siit:
http://www.tehnikamaailm.ee/sartsakas-vanake/

Muuhulgas on seal märgitud, et ARK oli asjast positiivselt huvitatud.
Vasta

(21-03-2016, 16:26 PM)olevtoom Kirjutas:  See on viga. Viie aku energiamahutavus on ikka viis korda suurem ühe aku omast.
...
Kui ühendame akud jadamisi , siis selle patarei mahutavus on tõesti ikka 60 Ah, kuid pinge on 5 korda kõrgem ehk 60 V. Sellest saame ka 5 korda suurema energiamahutavuse.
...
Energia jäävuse seadus, teate küll Smile

P.S. TM-is ilmunud Elektri-Pobeda artiklit võite lugeda siit:
http://www.tehnikamaailm.ee/sartsakas-vanake/

Muuhulgas on seal märgitud, et ARK oli asjast positiivselt huvitatud.

Märkus õige, ma nüüd lähen ja häbenen natuke. Sad

Tänane LRB vist erineb oluliselt toonasest ARKst...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: korvimees, 56 külali(st)ne