Opeli OHV
#1

Kuna pole oblika mootoritega väga tegelenud, siis mõned küsimused.

Olemas 2 mootorit 1.1 liitrine ja 1.2 liitrise käredam versioon 12S oma röögatu 44 kw. Probleem selles, et viimane niipalju kulunud, et silindrite ülaservas tunda rant. Nüüd olen lõhkise küna ees, mis teha. 1,1 hingeeluga pole ma veel tutvunud aga arvestades tema 37 kw, eelistaks "sportmootorit".

Esimene variant- võtta 1.1 plokk ja lasta puurida üle (75mm tuleks puurida 79 peale) ja laduda sinna sisse 1,2 kolvid koos uute rõngastega. Risk on see, et äkki plokid ei ole sama vormiga valatud ja 2 mm silindri seinast maha puurides on 1,1 puhul fataalne.

Teine variant on 1,2 rem mõõtu puurida ja uued kolvid, rõngad - aga ma pole suutnud OHV rem mõõtu kolbe ja rõngaid leida, pole suutnud leida ka mõne muu masina 79+ kolbe, mille silma läbimõõt oleks 20 ja silma tsentrist kolvi ülemise pinnani 38 mm. Lugesin küll kuskilt, et on sinna lada 1600 kolbe aretatud, aga mul pole ühtegi kolbi käepärast, et mõõta ja netist ka ei leidnud. Kui kellegi on riiulil ja viitsib nihikuga mässata võiks teada anda. 

Kolmas variant - visata see iganenud tehnika põõsasse ja aretada peale midagi modernset.

Ehk siis milline variant, või pakkuge muid lahendusi.  

Margus
Vasta
#2

keskmiselt 150 eurtsi eest müüakse omegaid kust saad 85kw ohc mootori koos kastiga. igaljuhul kõige mõistlikum lahendus. need asjad ei lagune ka, vala kasvõi liiva sisse.
Vasta
#3

Töömahu järgi eeldaks et tegu esiveolise põikimootoriga ehk selle asemele tagaveolise Omega jõuallika+käimakasti aretamine nii et auto jääks esiveoliseks on muidugi paras pähkel. Lihtsam mõni läbiussitanud kerega Astra ront ligi võtta ja tehnika ringi visata. Teine teema kui tahetakse teha tagaveoline aga see on teine teema.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#4

ma eeldan jälle töömahu ning "OHV" järgi just tagavedu Wink

C20NE (2l 85kW OHC, pritse enamusel Motronic 1.5) mõttele kiidan takka. KadettC-sid ja vastavaid Vauxhalle (Viva?) on mõningaid juba Eestis taolise tehnikaga kulgenud.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

(07-03-2016, 17:27 PM)13piisab Kirjutas:  ma eeldan jälle töömahu ning "OHV" järgi just tagavedu Wink

C20NE (2l 85kW OHC, pritse enamusel Motronic 1.5) mõttele kiidan takka. KadettC-sid ja vastavaid Vauxhalle (Viva?) on mõningaid juba Eestis taolise tehnikaga kulgenud.
 


Tegu jah tagaveduse kadetiga. Nokkisin täna 1,1-l ka kaane maha ja hinnanguliselt on silindriseina paksus kohast, kus ligi sai kuskil 4-5 mm (hinnanguliselt sellepärast, et rant on ees ja ega mõõta väga nagu ei saa. Kuna ka 1,2 paistab seina paksus suht sama olema, siis järelikult plokkide valu erinev. Seega 1,1-se puurimine vist väga head resultaati ei anna. C20 ne on jah jube hea variant aga ... tähendab see, et tagasild ei pea sellele paugule vastu, esisilda tuleks kettad leiutada, füüsiliselt mootori ja käigukasti mahutamiseks tuleb ümberehitada nii tulemüür, kardaanitunnel, kui ka esimene põll jne, jne, jne. Esialgu aga ei tahaks sellest asjast suuremahulist projekti teha. Seega tuleb vist hakata otsima kas kolbe või teist plokki.

EDIT
Nii, tundub, et leidsin kolvid, mis peaks sobima. Nimelt Ford escort rs turbo. Mõõdud on järgmised (opeli mõõdud sulgudes) 
Läbimõõt standard 80 mm (Opelil 79)
Kompressioonikõrgus 38,81 (38)
Sõrme läbimõõt 20,63 (20)
Kolvi üldpikkus 68,81 (76)

Ehk siis tuleb kolvi pealt 0,81 mm maha treida - freesida. Kepsu silm tuleb suuremaks hoonida. Sisse freesida klapi pesad ja plokk üle puurida. Miinuseks on see, et kolbidel on juba klapipesad sees, mis on vales kohas ja mida treimine välja ei võta. Mis arvate, kas toimiks asi?  
Vasta
#6

Lada1600 kolvi mõõdud:
Läbimõõt 79
Sõrm 22
Sõrme tsenter kolvi ülemisest äärest 38

Eesti Ladaklubi
Vasta
#7

kui juba niiehknaa ehituseks läheb, siis ma uuriks NE-mootoriga kaasnevat detailsemalt. Väänab see pelgalt 170Nm-ga, mis on ju väga tagasihoidlik rattamutri pingutusmoment - pole suurem asi tagasilda lõhkuv jõud Smile
...ning tulemüüri, kardaanitunneli ja põlle ümberehitus - on need ikka kindlad vajadused? Põlle võtmes võib nt hakatuseks proovida algupärase radikaga - või el vendi vajadusel vaadata pisema mootoriga FWD-Opelite poole.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

hilisematel peal ka 1.6 cih mootorid 
tuunijad panid ka 2.4 cih-id
võimalus vaadata ja otsida rekord 1.8 OHC mootor koos kasti kardaani ja tagasillaga 
Vaata Fritsude foorumitest ehitusi.

jne. 
Jõudu ehitamisel.
Vasta
#9

(08-03-2016, 16:33 PM)hundu77 Kirjutas:  hilisematel peal ka 1.6 cih mootorid 
tuunijad panid ka 2.4 cih-id
võimalus vaadata ja otsida rekord 1.8 OHC mootor koos kasti kardaani ja tagasillaga 
Vaata Fritsude foorumitest ehitusi.

jne. 
Jõudu ehitamisel.


Kadett B millega antud juhul tegemist on oma kerelt natuke erinevad, kui rääkida CIH ja OHV mootori asumisest kaboti all.
Cih mootori puhul asub radiaator tunduvalt eespool:
[Pilt: 69underhood.jpg]

kui ohv puhul
[Pilt: hqdefault.jpg]

Kabiinis on käigukastile cih puhul eraldatud hoopis enam ruumi,
[Pilt: Opel-Kadett-B-560x373-92c93a6d2d8175ad.jpg]
ja ohv puhul

[Pilt: image20.jpg]

Ehk siis jutu moraal - CIH mootorile mõeldud kere puhul pääseks SOHC paigaldamisel eeldatavasti palju lihtsamalt, kui OHV puhul. See muidugi ei tähenda, et see ka OHV puhul tehtav ei ole aga see on juba suurem ehitamine. Esmane eesmärk nagu juba mainisin teha vajalikud parandused ja masin legaalselt sõitma panna, kui siis ühel hetkel isu hakkab suurenema, siis alles sellest kadetist teha projekt. Iseenesest on mul olemas GT tagasild, kast ja ka CIH mootoreid nii 1,9 kui ka 2,2 koos käigukastiga + üks getrag240 samuti. Puudu on ketastega esisild, aga hetkel ei ole see eesmärgiks.  

Aga siiani tänud kõigile kaasamõtlejatele.
Vasta
#10

(07-03-2016, 10:14 AM)sugraM Kirjutas:  Teine variant on 1,2 rem mõõtu puurida ja uued kolvid, rõngad -

Mina kasutaks seda teist varianti, kus kõik asjad originaalsed.
Kolvid kusagilt ikka leiab, kaevatakse neid ju aeg-ajalt ka kapsalehtede alt välja.
Näiteks kasvõi need kolvid.

See oksjon küll kohe lõpeb, aga keegi pole pakkumist teinud ja tõenäoliselt tekivad mõne aja pärast uuesti müüki.
(ma ei saagi aru, kas see hind on 5e komplekti eest või peab ühe valima; esimesel juhul saab ju teised uuesti maha müüa)

Mingeid kardanitunneleid ma küll aretada ei viitsiks, see eeldab ikka põhjalikku ümberehitust - vaibad asjad välja, uut mootorit ja kasti 100 korda peale maha sobitada ja lõpuks kõik uued plekid ja kronsad kahelt poolt üle värvida. Kogu see jama eeldab juba ideaalset ning roostevaba keret. Ja lõpuks selgub, et see "uus mootor" on samamoodi kohvi ning saaga hakkab otsast peale.
Igasugu kardaani- ja sumpsijamad peale selle.

Ketaspidur pole ka mingi imeasi - tee oma trumlid/klotsid korda, reguleeri täpselt ära ja see kerge auto jääb pidurdades seisma nagu mõte. Vblla pidurivõimu mõtleks kuidagimoodi juurde, kui tal pole. See 1,2 sisistab selle jaoks piisavalt vaakumit küll.
Vasta
#11

(09-03-2016, 14:06 PM)stihl Kirjutas:  
(07-03-2016, 10:14 AM)sugraM Kirjutas:  Teine variant on 1,2 rem mõõtu puurida ja uued kolvid, rõngad -

Mina kasutaks seda teist varianti, kus kõik asjad originaalsed.
Kolvid kusagilt ikka leiab, kaevatakse neid ju aeg-ajalt ka kapsalehtede alt välja.
Näiteks kasvõi need kolvid.

See oksjon küll kohe lõpeb, aga keegi pole pakkumist teinud ja tõenäoliselt tekivad mõne aja pärast uuesti müüki.
(ma ei saagi aru, kas see hind on 5e komplekti eest või peab ühe valima; esimesel juhul saab ju teised uuesti maha müüa)

Mingeid kardanitunneleid ma küll aretada ei viitsiks, see eeldab ikka põhjalikku ümberehitust - vaibad asjad välja, uut mootorit ja kasti 100 korda peale maha sobitada ja lõpuks kõik uued plekid ja kronsad kahelt poolt üle värvida. Kogu see jama eeldab juba ideaalset ning roostevaba keret. Ja lõpuks selgub, et see "uus mootor" on samamoodi kohvi ning saaga hakkab otsast peale.
Igasugu kardaani- ja sumpsijamad peale selle.

Ketaspidur pole ka mingi imeasi - tee oma trumlid/klotsid korda, reguleeri täpselt ära ja see kerge auto jääb pidurdades seisma nagu mõte. Vblla pidurivõimu mõtleks kuidagimoodi juurde, kui tal pole. See 1,2 sisistab selle jaoks piisavalt vaakumit küll.



Tänan Hart vihje eest. Võtsin müüjaga ühendust ja saan vast vaid mulle sobivad kolvid ostetud.

Margus
Vasta
#12

(07-03-2016, 10:14 AM)sugraM Kirjutas:  Teine variant on 1,2 rem mõõtu puurida ja uued kolvid, rõngad - aga ma pole suutnud OHV rem mõõtu kolbe ja rõngaid leida, pole suutnud leida ka mõne muu masina 79+ kolbe, mille silma läbimõõt oleks 20 ja silma tsentrist kolvi ülemise pinnani 38 mm. Lugesin küll kuskilt, et on sinna lada 1600 kolbe aretatud, aga mul pole ühtegi kolbi käepärast, et mõõta ja netist ka ei leidnud. Kui kellegi on riiulil ja viitsib nihikuga mässata võiks teada and

Ehk siis milline variant, või pakkuge muid lahendusi.  

Margus

Tere.
Pakuks välja neljanda variandi.
Sai kunagi Patroli SD33 mootorile Nuias sisse puurida lasta sigulli hülsid ,et sobiks standard kolvid,et ehk need mis mootoris sees. Rõngad said uued pandud. Sai nendega sõidetud ca 3 aastat ja umbes 40000 km. Pärast sai masin müüdud ja teise omaniku käes töötas veel paar aastat. Praegune käekäik teadmata. Loomulikult tuleks meistrimeestega konsulteerida eelnevalt,et kas võimalik teha.

Ketaspidurid? Võta Rekordi kettad. Laagrid samad mis Kadetil ja edasi delo tehniki. Võin mingil hetkel pildi panna. 

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#13

Minu jaoks hetkel on kolvi teema ammendatud. Kui pildid just ei valeta, siis järgmine nädal peaks ohv +1mm kolvid minuni jõudma.

Mis aga seejärel päevakorrale tõuseb on kus puurida ja palju see tänasel päeval ka maksab? Kuna ise pealinn kandist, siis esmalt meenub Tõukur - Drews minuteada enam mootoritega ei tegele, kuskilt on jäänud kõrva ka jutt katusepapi tänavast. Ehk keegi valgustab.
Vasta
#14

  Pakun : Jaan Kirs 5067771 , tegeles ja ka tegeleb mootoriplokkide töötlemisega .  Edu !
Vasta
#15

Katusepapi 16 õues, vasakut kätt roheline uks. Detjonõsev nimeks.
Vasta
#16

Tõukur teeb endiselt neid töid ja tegija ka endine Toungue .Kui nr vajalik anna märku.
Vasta
#17

Kui vahetamiseks läheb, siis väljamaa foorumites on päris hea pildimaterjal olemas (aega ja kannatust peab pisut varuma).

http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/
http://www.opelgt.com/forums/engine-swap-forum
https://penti.org/~harald/opel/howtos/c24ne-ascona.html

ja nimetamatu kogus Kadett C põhiseid foorumeid.
Vasta
#18

Vahetamise mõtteid ei plaani (õigemini plaanin, 1.1 ohv vahetub 1.2 s ohv-ga)- kolvid saabusid eile, sain tõukurist ka pakkumise, seega läheb plokk järgmine kuu puurimisse. Veelkord tänud Hart-ile kolbide vihje eest. Palusin Teedul ka teema projektide alla liigutada, siis saab seal vaikselt edasi kajastada ja arutada, kuigi kiiret projekti sellest tulemas ei ole.
Vasta
#19

Arendaks edasi teemat. Nimelt plokikaas. Kuna tegu vana pliikütusele mõeldud mootoriga, siis tuleks lasta sobitada tugevamad klapipesad. Välismaistes foorumites kiputakse sinna ka tiba suuremaid klappe soovitatama. Sisselaskel on hetkel 32 ja väljalaskel 27 mm. Mahub sinna vabalt + 2 mm klapid, mis on ka lihtsalt leitavad. Ok, ilma portimise ja nukata ei saavuta nende klappidega midagi aga ka see on ju tehtav. Minu küsimus on see, et mida sellega siis lõpuks saavutab - madalamast otsast kaob vääne ja kõrgemasse otsa lisandub jõudu? Kui suur see muutus on? Jube kihelus oleks katsetada aga kahtlused ei lase elada. Ehk siis jagage kogemusi.  
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne