Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Tsitaat:vähemalt mulle tundub oma 1,3mm ja 1,6mm kogemustest, et värskelt teritatud kettide puhul on 1,6mm poolt tekitatav saepuru / laast jämedam ning kett püsib kauem terav.

Mulle tundub jälle, et 1,3 lõikab kiiremini. Kuniks 1,5(6) saepuru tekitab, on 1,3 näuhti lõike läbi tõmmanud  ;-)  Aga eks sõltub, mida lõikad ka, võimsama saega jämedat palki ikka 1,5(6) jah.
Vasta

Te olge etevaatlikud nende lattide ringiviskamistega, esimene kord märkasin võimalikku probleemi ja lasin rellaga mingi siuhsäuh pikenduse õlitusele. Tulemuseks oli õlipidu veotähiku ümbruskonnas. Kett sai määritud aga vist mitte piisavalt.
Järgmine kord sama mure puhul lähenesin asjale natu teaduslikumalt, mõõtsin plaadi sees ja sael õlitusavade /pilude kaugused kinnitusest ja määrimine töötab.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(11-03-2016, 21:14 PM)Daff Kirjutas:  
(11-03-2016, 20:41 PM)tcumen Kirjutas:   Keti pikkust loeatakse ikka hammaste arvuga, mis konkreetsele saele sobib.
Mul on siin üks nn. saelaadne toode: Partner 351. Cool Sellele istub täpselt Stihli latt. Selle klausliga, et kui see latt panna Stihli külge, läheb peale 50 hambaga kett. Partneri küljes aga 52 hambaga kett.
Mitu tolli see latt nüüd on, ei teagi peast.

Mul 351 kodus ja sellel 14 tolli kett. 13 ja 15 tollist sellele kommejandile panna ei anna kuna veotähik ka teine, muidugi 14 tollisel ketil samuti samm teine kui normaalsetel kettidel. Uurinud pole, kas on olemas selliseid tähikuid millega saaks ketivalikut muuta.

mul echo sael tähik ujuv väljaspool sidurit ja poes oli 8 eur tk, olemas 325 sammuga väikese plaadi jaoks 15tolli ning kui suured puud siis näuh splint eest ja läheb asemele 3/8 tolli tähik, plaat ja kett. Kui aga on tähik sidurikorpusega koos siis nii lihtne enam pole see keti/lati vahetada
Vasta

(12-03-2016, 02:13 AM)Marko Kirjutas:  Te olge etevaatlikud nende lattide ringiviskamistega, esimene kord märkasin võimalikku probleemi ja lasin rellaga mingi siuhsäuh pikenduse õlitusele. Tulemuseks oli õlipidu veotähiku ümbruskonnas. Kett sai määritud aga vist mitte piisavalt.
Järgmine kord sama mure puhul lähenesin asjale natu teaduslikumalt, mõõtsin plaadi sees ja sael õlitusavade /pilude kaugused kinnitusest ja määrimine töötab.

 Hoiatus on kindlasti asjakohane. Sel konkreetsel juhul aga pole vaja midagi nikerdada, klapivad üks-ühele.
Vahetuse põhjus on ka üsna proosaline: Stihli lati vastupidavus on hoopis teisest klassist, kui võrrelda originaalidega.
Vasta

(12-03-2016, 04:15 AM)maisalup Kirjutas:  
(11-03-2016, 21:14 PM)Daff Kirjutas:  
(11-03-2016, 20:41 PM)tcumen Kirjutas:   Keti pikkust loeatakse ikka hammaste arvuga, mis konkreetsele saele sobib.
Mul on siin üks nn. saelaadne toode: Partner 351. Cool Sellele istub täpselt Stihli latt. Selle klausliga, et kui see latt panna Stihli külge, läheb peale 50 hambaga kett. Partneri küljes aga 52 hambaga kett.
Mitu tolli see latt nüüd on, ei teagi peast.

Mul 351 kodus ja sellel 14 tolli kett. 13 ja 15 tollist sellele kommejandile panna ei anna kuna veotähik ka teine, muidugi 14 tollisel ketil samuti samm teine kui normaalsetel kettidel. Uurinud pole, kas on olemas selliseid tähikuid millega saaks ketivalikut muuta.

mul echo sael tähik ujuv väljaspool sidurit ja poes oli 8 eur tk, olemas 325 sammuga väikese plaadi jaoks 15tolli ning kui suured puud siis näuh splint eest ja läheb asemele 3/8 tolli tähik, plaat ja kett. Kui aga on tähik sidurikorpusega koos siis nii lihtne enam pole see keti/lati vahetada

Just, siin see vähk kivi all on. Sellel 351 Partneril on tähik koos siduriga. Aga lihtne on uut ketti osta. Ütled võlusõna 351 ja kohe müüja teab mida vaja, mööda siin ei pane. Ainuke viga, et osad ketid ei pea vastu. 3 uut Oregoni ketti järjest ribadeks lennanud enne esimest teritust. Nüüd on Husqu kirjadega kett peal see on vedanud kenasti poolepeale välja, loodame et veab võiduka lõpuni.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Mul omal ka kõik ketid stihli omad olnud, peavad ilusti lõpuni vastu, plaat on ka stihl, kuid õlitus soont tuli puurida 4mm kõrvale. Puurimis koha mõõtsin originaal plaadilt
Vasta

Mul ka 351, mis teeb rasket tööd juba 14 aastat ja peale tehaselati otsatähiku kokkujooksmist (kui oli hoogtöö automotolastega Kirimäe vana piimatööstuse ümbruse puhastamisel) ostsin Oregoni 4-needilise. Veotähik ka korra vahetatud. Koos Oregoni kettidega ei ole ühtegi probleemi nende asjadega olnud. Kulumaterjal on olnud raamivedrud u. 10 tk ja ära murdus plasti seest palgihammas. Kogu selle aja jooksul pole kordagi pidanud reguleerima, isegi küünalt pole vahetanud! Alati paugupill olnud, lihtsalt algusest peale lahja jämedate puude tarbeks. Kuna kodus käisid vargad ja viisid Solo hea-võimsa sae minema, siis sel hetkel oli maamaja ehituseks kohe kettsaagi vaja ja ostsin odavaima suures piires "ühekordseks suuremaks ehitustööks" (august 2002). Ja näed, kestab igavesti Big Grin 
Vasta

(12-03-2016, 09:22 AM)Daff Kirjutas:  ...
Sellel 351 Partneril on tähik koos siduriga. Aga lihtne on uut ketti osta. Ütled võlusõna 351 ja kohe müüja teab mida vaja, mööda siin ei pane.
...

Saelaadsel tootel Partner 351 on täiesti võimalik paigaldada siduritrummel .325 veotähikuga ja minna üle hambulisematele kettidele. Kasu on sellest vähe, kuna mootoril on rammu vähevõitu. Aga kel vastav latt ja ketid olemas (mul oli), siis närib küll parema puudumisel. Nagu eelkirjutaja jutust selgub, siis mõni isend isegi töötab...

Nii palju siis "üks 351 kett, palun" lootusest. Ei pruugi olla 3/8" 52 hammast, kuigi tõenäosus selleks on suur.

On mehi, kellel ei kesta ükski kett. Ja on mehi, kel ketid katkevad haruharva. On, mille üle mõtiskella... Toungue  Mina ei saa Oregoni kettide kohta halba sõna öelda: katkenud on vast üks kümnest ja needki oma lolluse pärast. Hambutuid kette on kuuriseinal üksjagu. Ma muidugi ei välista, et Hortuluse meeste müüdavad ketid mingist paremast seeriast on, kui Valgest Kaubikust pakutavad...
Vasta

 Jajah, ma ostangi ketti niimoodi, et loen ette: 1,3 ; 3/8; 52 hammast. Sae marki pole mõtet mängu tuua, see tekitab liigset müra tavaliselt.
Hortulusest ostetud Oregoni ketid on jah korralikud, samas olen viimasel ajal Stihli omasid kasutama jäänud.
Lihtsalt saadavus on minu jaoks parem ja kvaliteedi üle pole põhjust nuriseda.
Vasta

Plaadist saab lihtsa vaevaga lahti kui panna 1.5 mm. kulunud soonde 1.3 mm. kett.....
Vasta

(12-03-2016, 17:40 PM)v6sa Kirjutas:  
(12-03-2016, 09:22 AM)Daff Kirjutas:  ...
Sellel 351 Partneril on tähik koos siduriga. Aga lihtne on uut ketti osta. Ütled võlusõna 351 ja kohe müüja teab mida vaja, mööda siin ei pane.
...

Saelaadsel tootel Partner 351 on täiesti võimalik paigaldada siduritrummel .325 veotähikuga ja minna üle hambulisematele kettidele. Kasu on sellest vähe, kuna mootoril on rammu vähevõitu. Aga kel vastav latt ja ketid olemas (mul oli), siis närib küll parema puudumisel. Nagu eelkirjutaja jutust selgub, siis mõni isend isegi töötab...

Nii palju siis "üks 351 kett, palun" lootusest. Ei pruugi olla 3/8" 52 hammast, kuigi tõenäosus selleks on suur.

On mehi, kellel ei kesta ükski kett. Ja on mehi, kel ketid katkevad haruharva. On, mille üle mõtiskella... Toungue  Mina ei saa Oregoni kettide kohta halba sõna öelda: katkenud on vast üks kümnest ja needki oma lolluse pärast. Hambutuid kette on kuuriseinal üksjagu. Ma muidugi ei välista, et Hortuluse meeste müüdavad ketid mingist paremast seeriast on, kui Valgest Kaubikust pakutavad...

Kui ma õieti aru saan isand V6sa jutust siis ma olen loll mis loll. Jah egas Sinuga ei võistlegi, mees nagu orkester aga jätka samas vaimus. EDU. 

Aquila captas non muscas.
Vasta

(13-03-2016, 22:30 PM)Daff Kirjutas:  
(12-03-2016, 17:40 PM)v6sa Kirjutas:  Ma muidugi ei välista, et Hortuluse meeste müüdavad ketid mingist paremast seeriast on, kui Valgest Kaubikust pakutavad...

Kui ma õieti aru saan isand V6sa jutust siis ma olen loll mis loll. Jah egas Sinuga ei võistlegi, mees nagu orkester aga jätka samas vaimus. EDU. 

Nii õrnapõrnaline? Toungue Ma küll ei suuda oma tekstist kuskilt leida ütlemist, et kasutaja Daff loll on. Mul on kahju, et Sa end lollina tunned...

Minu tähelepanek tuli elust enesest: mõnel mehel ketid katkevad pidevalt ja põhjuseta, minusugused lõhuvad kette ettevaatamatusest ja kiirustamisest. Ja siis on mehed, kel kunagi midagi ei juhtu, eksole Big Grin

Kui kettide katkemine tuska teeb, siis vaata üle oma kasutusharjumused. Vana metsamehe jutust jäi meelde, et töösooja saagi ei tohi panna ketiga lumme. Mina seda pole märganud, kuid olen korduvalt rikkunud kette teritamisega liiga sügavale minnes - ketist viimast võttes on lihtne vahelülile liiga teha. Ning pärast katkenud ketti uurides on kohe näha, et seekord sai jälle liiga sügavalt tõmmatud.

Metsakuiva kuuse laasimisel rapsimine on lõhkunud mitu ketti Sad  Hakkad kiirustama, kaotad tasakaalu ja tõmbad pingesse jäänud ketti ning krõps käibki. Huvitav, et nii läheb just uus kett kulunud latil, vana pael kannatab väänata küll.

Mürsukild tõmbab ka pooleks. Ja peene risu "niitmisel" leitud metallist karjusepost.

Hakkasin praegu mõtisklema, et palju mul siis kette õige kulub. Kasutuses on 3 erinevas mõõdus saagi ja aastas saab nendega läbi saetud liitrit 20 segukütust. Siin sees nii küttepuud kui tarbepalk, hulgaliselt risukoristust ja mõned pikilõiked. Mõni aasta vähem, mõni aasta rohkem. Arvete järgi näikse iga saag aastas ühe keti saama. Viimasel paaril aastal pole katkevate kettidega enam muret olnud. Ilmselgelt on Hortuluse müüdavad ketid paremaks läinud Big Grin
Vasta

Tsitaat:Ilmselgelt on Hortuluse müüdavad ketid paremaks läinud
Ega jah  ;-) Viimane katkemine jääb paari aasta taha, aastane töömaht umbes sama. Ega jämedatega ongi lihtsam, sarapuu on see õige põrguline. Tema elutsemise strateegiaks on laiutamine ja teiste lämmatamine. Ise kavaldab ennast üle - lämmatab omas põõsas osa varsi nii, et suuremad põõsad on segamini mädadest ja toorestest vartest. Sae siis seda, lumi, muld ja kõva puu vaheldumisi. Mõne sellise metsa kurnaja lahtiharutamine võtab pool paaki. Lisaks krdi moodi kannatlik ja visa tuleb olla, rapsides läheb kett kohe.
Vasta

(14-03-2016, 09:25 AM)v6sa Kirjutas:  Minu tähelepanek tuli elust enesest: mõnel mehel ketid katkevad pidevalt ja põhjuseta, minusugused lõhuvad kette ettevaatamatusest ja kiirustamisest. Ja siis on mehed, kel kunagi midagi ei juhtu, eksole Big Grin

Kui kettide katkemine tuska teeb, siis vaata üle oma kasutusharjumused. Vana metsamehe jutust jäi meelde, et töösooja saagi ei tohi panna ketiga lumme. Mina seda pole märganud, kuid olen korduvalt rikkunud kette teritamisega liiga sügavale minnes - ketist viimast võttes on lihtne vahelülile liiga teha. Ning pärast katkenud ketti uurides on kohe näha, et seekord sai jälle liiga sügavalt tõmmatud.

Metsakuiva kuuse laasimisel rapsimine on lõhkunud mitu ketti Sad  Hakkad kiirustama, kaotad tasakaalu ja tõmbad pingesse jäänud ketti ning krõps käibki. Huvitav, et nii läheb just uus kett kulunud latil, vana pael kannatab väänata küll.

Mürsukild tõmbab ka pooleks. Ja peene risu "niitmisel" leitud metallist karjusepost.

Hakkasin praegu mõtisklema, et palju mul siis kette õige kulub. Kasutuses on 3 erinevas mõõdus saagi ja aastas saab nendega läbi saetud liitrit 20 segukütust. Siin sees nii küttepuud kui tarbepalk, hulgaliselt risukoristust ja mõned pikilõiked. Mõni aasta vähem, mõni aasta rohkem. Arvete järgi näikse iga saag aastas ühe keti saama. Viimasel paaril aastal pole katkevate kettidega enam muret olnud. Ilmselgelt on Hortuluse müüdavad ketid paremaks läinud Big Grin

See kettide katkemine on olnud juba siis päevakorras kui ma veel metsavahina  leiba teenisin. Lihtsalt partiide viga. Ja need kõnealused kolm ketti on ostetud ühest poest ja 3 nädala jooksul. Ilmselge partii viga kuna kõigil kolmel ketil katkemise koha pealt needil pea maas. Ei taha antireklaami teha sellepärast poe asukohta ei maini aga vahelduseks ostsin uue keti teisest poest. 

Ja see peab paika , et töösooja saage vanasti lumme ei maksnud panna. Diisel ja autool olid vee suhtes väga tundlikud. Vesi pesi lihtsalt õli välja ja külmunud kett käis krõmpsti ribadeks. Oli väga tõsine probleem. Kui esimesed husqud hakkasid majandisse tulema siis kett maksis hinge hinda. Veits paremaks läks asi kui hakkasime ketiõli ise tempima. Panime viie liitri autooli kohta ühe liitri TAD-i. Alles siis kui turule tuli spets saeketiõli need mured kadusid kuna seda vesi välja ei pese. 

Aquila captas non muscas.
Vasta

mõtlesin et kuna  oma sael viimati kett katkes! see oli vist 2a tagasi. Sai mingit hiina saage (sae moodi asi), proovitud. Krõps ja kett pooleks.
Oma saagedel pole põhjust olnud et ketid katkeksid, ennem kuluvad ära ilusti. No muidugi mul pehme lehtpuu ka enamuses lõigata. Tamme ja saart ning sarapuud 5a tagasi lõikasin, siis ühe korra lõi keti puruks. See oli ka nn rulli kett - "meetriga" müüakse, ilmselt oli fekaal neet.
mis puutub selle plaadi ja keti segi ajamisse, et laia soonega plaadile kitsas kett. Oehhh! Lõppes nii et plaat  tuli minema visata ja siduri veotähik samuti. 
Kuna nüüd oma saed ja mingit jama nagu ei saa tekkida.

Veel pole maha löödud
Vasta

Ostsin paar talve tagasi ühe stihli keti. Panin peale ja läksin 50 cm kuivi kuusehalge pooleks lõikama. Esimese sain ära lõigata ja teisega läks klõpsti kett puru. Lasin ketti kokku neetida ja lõikas oma elu lõpuni.

Küsin aga keti teritamise kohta. Kui mõnd hammast on rohkem teritatud (sai naela) ja lühemaks kulunud, kas see on piisav, et hakkaks viltu lõikama? Hambad kõik ühe nurga alla teritatud viiliraamiga.
Vasta

Viltu saagiva keti ja plaadi hingeelu on päris raske ära tabada. Siin on mitmeid nõkse. Näiteks loevad siin mitmed asjad nagu plaadi kulumine,kõverus jne. Keti teritamisel loeb ka see,et kui viiliga lükates on tekkinud selline olukord,et ühe poole hambaid on tihtilugu viilitud pisut teise nurga all.... see juhtub ikka paljudest olukordadest. Käe oskusest ja viili lükkamise asendist. Kuidas siis keegi mõistab ja oskab. Põhiline viga tehakse sellega,et kui uue keti puhul peale mingit aega kulub sae hammas niipalju,et saepuru hambad hakkavad juba kandma.... surutakse jõuga aga kurask,ei sae! Hambad kõik teravad aga ei võta. Neid saepuru hambaid tuleb ka hakata madalamaks võtma. Ja kui nüüd nende mahakäiamisel ühe poole omasid rohkem võtta maha siis hakkab ka kohe viltu saagima....  Olen märganud vanarauahunnikutes täitsa kobedaid kette... visatakse ära kuna ei taibata enam miskit edasi teha.... Big Grin 
Kui on plaadil keti soon kulunud siis hakkab ka viltu saagima. Selle vastu aitab vahel käiamine. Käiad pinnad jälle siledaks ja ühekõrguseks. Kõvera plaadi puhul aitab ka õgvendamine. Enamjaolt tuleb selline vigane plaat ikka üle selja visata.... Ja kui kokku saavad kõver ja kulunud plaat,valesti käiatud kett siis hoia,hoia,hoia.... olen mõnega pusinud ja saab villand ka. Pole midagi teha,mis läbi ,see läbi. Selline kooslus kõlbab ainult mädand nottide ja naeltega lauajuppide tükeldamiseks. Abiks ikka.
Seda juttu võiks veel jätkata aga vast aitab....
Vasta

(15-03-2016, 22:03 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Viltu saagiva keti ja plaadi hingeelu on päris raske ära tabada. Siin on mitmeid nõkse. Näiteks loevad siin mitmed asjad nagu plaadi kulumine,kõverus jne. Keti teritamisel loeb ka see,et kui viiliga lükates on tekkinud selline olukord,et ühe poole hambaid on tihtilugu viilitud pisut teise nurga all....
...
Pole midagi teha,mis läbi ,see läbi. Selline kooslus kõlbab ainult mädand nottide ja naeltega lauajuppide tükeldamiseks. Abiks ikka...

Ühe hamba mõju ei ole tunda. Kui kõik on erineva pikkusega, siis võib olla. Sõltub puruhamba kõrgusest, nagu juba mainiti.

Arvestades täna poes lati eest küsitavat rublavirna, siis kuigi kaua ei tasu kulunud asjaga jännata. On fifti-siksti võimalus, et ei saagi korda. Aga võib ka saada, eksole. Toungue

Rikutud kett ja latt sobivad hästi ka kiviaedade puhastamiseks ja mujale, kus tõenäosus lõikeaparaadi vägivaldseks lõpetamiseks on kõrge Big Grin
Vasta

Olen seda teemat lugenud aga pole silma hakanud või pole keegi sellest kirjutanud aga aeg ajalt tuleb plaadil teine külg keerata. Eriti kui tekib küsimus nagu eespool mainiti, et miks kisub, aru ei saa. Keera teine külg ja tavaliselt aitab.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(16-03-2016, 14:12 PM)Daff Kirjutas:  Olen seda teemat lugenud aga pole silma hakanud või pole keegi sellest kirjutanud aga aeg ajalt tuleb plaadil teine külg keerata. Eriti kui tekib küsimus nagu eespool mainiti, et miks kisub, aru ei saa. Keera teine külg ja tavaliselt aitab.

Märkus on küll õige, kuid kord ühelt poolt viltu kulundu latil on harva ka teine külg veatu. Või vähemalt pole minu kätte säärast "ühepoolset" sattunud...

Paneme siis kirja: latti tasub pöörata iga kord, kui kaas maha käib. Enne siis põhjalik puhastus soontele ja õliava tihendile (kui on). Kui näpuga mööda serva tõmmates on tunda kraati (ettevaatust, et sisse ei lõikaks!), siis see tuleb ka maha viilida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne