Postitused: 2,317
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
01-01-2015, 20:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-01-2015, 20:24 PM ja muutjaks oli
pen.skar.)
Juhtplokk- ei vea traati ega tüüri voolu enam. On teine üleni eposse valatud. Uue ploki eest tahavad jälle õige mitu raha. Vahepeal tekkis väikse 160 A ühefaasilise Esab`i kõrvale 315 A Esab, nii et kogub tolmu see Lincoln. Alumiiniummähis tahab siis maha põleda, kui mõni polt lõdvaks läheb või metalliga tagitükk mähistele satub. Vask elab selle rahulikumalt üle- lööb korgi läbi ja vaikus. Ksf Jurkalt sain alumiiniummähistega vene trafokeevituse ja see tõesti talub vihma-lund ja kevadel lõikab jälle adrapolte.
Postitused: 3,777
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
(01-01-2015, 20:17 PM)pen.skar Kirjutas: Juhtplokk- ei vea traati ega tüüri voolu enam. On teine üleni eposse valatud. Uue ploki eest tahavad jälle õige mitu raha.
Kui palju selline mahapõlenud juhtplokiga masin väärt on? Küsin selle pärast, et võib olla on tulevikus reaalne endale sel moel kallis riist soetada. Elektroonika poolega saaks ehk pikapeale hakkama.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Kodukasutusse, kus vahest harva tuleb mõni asi kokku lappida tundub täitsa mõistlik masin.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
Mul on kodukasutuses masin mille 100% tööaega on lubatud 110A juures ja olen sellega igasugu asju kokku nikerdanud. Lingitud masinale leidsin mingilt välismaa lehelt lubaduse lausa 140A 100%. Kui see paika peab, siis igal juhul piisav masin.
Natuke roosiline on eesti lehel lubadus seda saavutada 16A vooluga. Ilmselt käib quantum energy pealt osaliselt.
Tegelikult on vast mõeldud 25A, aga see ei tähenda, et 16A jures hädasse jääks. Lihtsalt täisvõimsust ei saa kasutada, mis odava otsa masinate puhul on ainult kasuks.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
17-08-2015, 01:27 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-08-2015, 01:32 AM ja muutjaks oli
karvik.)
Siis ongi quantum energy masinad. Miskit valesti nende ampritega.
Lingitud masinal lubatakse 180A ja pinge on selle juures 26,4V mis on kokku 4,752kW. Kui nüüd võtta see 16A ja 230V siis 3,68kW. Tavaliselt on inverterite kasutegur täisvõimu peal seal kusagil 85%. Mitte 125% ja peale.
Võimalik, et need impulss tarbijad kuidagi selle kaitsme ära petavad, kuigi ei tundu loogiline, aga selle kohapealt võiks targemad rääkida.
Võimalus on ka pikendusjuhtme sisetakistus piiras lihtsalt pinge ära ja keevitus pakkus mis oskas ja kokku ei tulnud ikka seda võimu mis tegelikult oleks pidanud. Ise olen kogenud olukorda kus keevituse ajal pinge landes seinas 160V peale ja vajaliku raami sai kokku punktitud. Hiljem sai keevitusgeneraator toodud, et maja elektrisüsteemi mitte maha põletada.
Järgmine olukord kus oli pikenduseks 1,5mm2 väitega 16A ja 110A juures oli märgata, et keevitus ei ole enam see mis peaks. Asendasin pikenduse 2,5mm2 25A ja seda nähet enam ei olnud. Et ei saaks öelda, et mu keevitus niru, siis oli kasutusel kaks keevitust ja mõlemale mõjus see kaablivahetus positiivselt. Keevitused ei olnud korraga järgi.
Mina lülitan muu majapidamise vooluvõrgust välja kui raskemat rauda keevitan.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
Ma küll midagi tarka ei oska soovitada konkreetse masina suhtes, aga kaks küsimust. Mismoodi trafo rohkem voolu pakub ja kumb siis lõpuks parem oli kas trafoga või inverteriga lödistamine?
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
Ma hakkasin ise ka seda kahtlustama, kui olin juba posti teele saatnud.
Omal on viimaselajal olnud sundolukordlik kokkupuude selle masinaga millest räägitakse teemas
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=1315&pid=390572#pid390572. Õigemini selle eelkäijaga. Ja nagu sealgi teemas, siis olen täiesti nõus, et ega ühefaasilise trafoga keevitamisel peab olema tunne hea, siis keevitab küll. Või noh, paigaldab mustikaid materjali külge.
Kui suudad metallisula jälgida, siis saab hakkama ka enamvähem tulemusega. Serdieksamile selle masinaga ei soovita minna. Sinna ei soovitata isegi suuremate 3f 280A(tegelikult, kui kõik asjad väga korras on, siis olen visuaal eksamilt sellega läbi läinud
. läbivalgustust seekord ei olnud plaaniski) ja selliste tilwinitega.
Sellel odavaotsa masinal on üks omapärane häda. Et hinda alla saada on tema trafo tehtud alumiiniumist. Trafo otste külge on pandud edasised juhtmed mingi napaka klemmi abil, mille vahele siis on klemmi survega ühendust andev alumiinium traat. Seesama ühendus tuleb korralikuks teha. Saab Tulemuse palju palju paremaks. See häda küll uuestpeast ei pruugi ilmneda, aga aasta paaripärast võib ta täitsa olemas olla. Sinna ühendusse hakkab niigi vähest voolu kaotsi minema ja ei ole sedagi "võimekust" enam.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
Üle viie läheb keeruliseks.
Kui oskad altüles, siis saab lasta üsna paksu. Ka sellist 10mm täitsa vabalt. Eeldab mitu läbimit ja aega läheb palju.
Viiese materjale põkkliite tegemine alt üles on kusagil meeter poolteist tunnis. Paksemaga ei ole aega võtnud ja viiese puhul On vaja teha kaks läbimit. Seda siis kui ise käiad relakaga faasi. Kui saad juba faasitud materjali, saad aega kõvasti kokku hoida. Kui faasida ei viitsi, siis tuleb kahe materjali vahele jätta suurem vahe ja saab ka läbikeevise tehtud(mitte küll nii hea).
Kui vahet ei jäta, siis ei keevita läbi. Õhukese materjali puhul muidugi ei ole vaja faasida ega vahesi jätta. Ja kui voolu palju, siis võib kah ilma vahedeta saada hea tulemuse.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
See küsimus, et kui paksu üldse mõistlik, läks meelest.
10-25mm oli tehases tavaline. Esines ka 40mm.
8mm oli ikka täitsa plekk.
Sealsed aparadid olid sellised 600A pluss/miinus 200A.
Väiksemaid oli ka muidugi.
Paksemate materjalide(sõltus nõuetest) puhul tuli teha, sõltumata masina võimusest, mitme läbimiga. Termika teema oli seal oluline.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
Sellisega on see
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36861&pid=374806#pid374806 valmis tehtud.
Raskemates kohtades pakkus puhkepause termokaitse rakendumise tõttu. Keevitamisel peab olema kõri võimalikult ilma järsemate jõnksudetta. Traadi ajam on üheratta veoline ja see ei suuda palju kurve võtta. 6mm materjali juures tõin kodust elektroodi keevituse.
Kõri on lühike. Pikemat ilmselt ei saa ka panna. Tal see ajam ei veaks siis enam üldse välja. Mootor on tal selline pöidla suurune.
Massi kaabli vahetaks küll ära. On väga peenike. Võimalik samas, et on arvestatud massi kaabli voolu kaoga ja ülekuumenemiskaitse rakendub veelgi kergemalt kui vahetada jämedama vastu.
Plekitöö juures käib küll. Elustan üht Dnepri korvi sellega praegu.
Jookseb suht talutavalt ühe faasise kohta. Tal on pandud peale jõutrafot ka üks paispool ja see ilmselgelt silub palju ära. Kolmefaasised ja inverterid on muidugi siledamad.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.