Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

(27-05-2016, 14:42 PM)v6sa Kirjutas:  
(27-05-2016, 13:40 PM)maisalup Kirjutas:  see 5w30 ei kannatavat kuuma nii nagu w30 kannatab... õhkjahutusega mootoril on see teemaks

Misasi see w30 on?

Ma kah ei tea mis see on aga olen kuulnud, et hirmus asi pidi olema, kui kasutada ei oska....   Big Grin

See on vist lõunaosariikideparoolidegakaitstud toode, et teised ei teaks

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA

w30 on mineraalne ja 5w30 on miskine sünt või miskit. Ma ka siiani olen pannud muruniidukile auto pool sünti ja kreissael olevas mootoris fordi originaal täissünt, kuid näe paha pidi olema, mingi spetsialist ütles et oi oi nii paha see mootorile, kuna õli mõeldud vesijahutusega mootoritele. õhkjahutusega mootorites käib ikka mineraalne õli. 

(27-05-2016, 15:30 PM)maisalup Kirjutas:  w30 on mineraalne ja 5w30 on miskine sünt või miskit. Ma ka siiani olen pannud muruniidukile auto pool sünti ja kreissael olevas mootoris fordi originaal täissünt, kuid näe paha pidi olema, mingi spetsialist ütles et oi oi nii paha see mootorile, kuna õli mõeldud vesijahutusega mootoritele. õhkjahutusega mootorites käib ikka mineraalne õli. 

Trollid vä? Rolleyes

SAE klassifikatsioonist: http://www.viscopedia.com/viscosity-tabl...ty-grades/
Porseomanikud vast teavad üht-teist õhkjahutusega mootori määrimisest: http://lnengineering.com/resources/2014/...ce-engine/

Mineraal vs süntõlid on tegelikult puhas vaesuse teemaWink Juhin siinkohal tähelepanu ka sellele, et kui keegi müüb väidetavat täissünti alla 5 € liiter väikepakendis, siis tasuks üsna kriitiliselt tutvuda pakendi väikeste kirjadega. Üsna tihti on sünteetilised siiski vaid manused... Samas on keskmise koormusega toimetava mootori jaoks ka hää mineraal piisavalt tihti vahetatuna küll ja veel.


Ja algsele küsimusele vastuseks, et minu majapidamise muruniidukid on juba aastaid käinud autode pidamisest üle jäävate poolsündipäradega, mida on üsna loovalt kokku kallatud vajaduse tekkides. Null probleemi seni, mootorid keelduvad ää koolemast.

Aga võib-olla igapäevalselt 12-tunniseid vahetusi töötavad mootorid säärast kohtlemist ei taluks, seda ei oska arvata...

ehk siis soojal ajal kasutatavatel mootoritel pole vahet, kas panna sisse "SAE30" või "(SAE) 5W30" - töösooja õli viskoossust näitab 30-osa, mis on ju mõlemal sama ning pigem võiks eliitsema õlitootja / pakendaja kallim 5W-30 kraam lihtsalt muudes aspektides (tootjaspekkidele vastavused lähevad sügavamale) olla levinud aianduspoes pakutavatest nn nonamedest kvaliteetsem.

guugeldasin ja leidsin oma 5.5hp Honda mootoriga Husqu (mootor võib ka muudel riistadel kasutatav olla...) suunal 10W-30 ja 5W-30 viited:
http://www.justanswer.com/honda/1zvcd-ty...-engi.html
...ning viite, et OEM-komplektis muruniidukile on 10W30 õli:
https://www.linkedin.com/groups/8356368/profile

edit: muidugi selle "30" pealt paistab, et muruniiduki mootor ei käi eriti kuumalt - kuumalt käivates (õhkjahutus, rajal "karmimat kohtlemist" saavad masinad, ...) kulgurites pruugitakse ju kuuma mootori viskoossusklasse 50..60

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"

(27-05-2016, 11:41 AM)13piisab Kirjutas:  muruniidukiõlina müüakse tüütult hallatavas väikepakendis "SAE 30" kirjaga asja. Selle asemel 5W-30 pruukimine ei tee ju kurja - pigem ilmselt vastupidi? Pole rehknutti teinud, aga kõhutunne ütleb, et Castrol Edge 5W-30 (mida mul üks masin tarbib) liitrihind tuleb isegi niidukiõli väikepakenditest pisem Smile
Päris mitu hooaega käib muruniiduki Honda mootoris Mobil 5w50, murupõka sai sama, kompressor kah. Liitri hind odavam, õli nagunii hulgi ostuna. siiani probleeme pole


hiina mootoril on ette nähtud 15w40 tehase poolt ja külmemates oludes 10w40 aga see muruniiduki jutt tuli mehaaniku suust ja ise pole ma mingi õli spets valan sisse mis raamat ütleb või naised saunas räägivad Big Grin

Külmemal ajal (jaanuaris-veebruaris) tuleks muruniidukis küll 5w-30 või isegi 0w-30 kasutada! Cool
Ja üks tarkusetera veel: kes oskab, see teeb, kes ei oska, see õpetab. See käis niinimetatud spetsialistide kohta.
Mulle on autoteenindusse kunagi üks pulkadeks lahti võetud käigukast toodud, spetsialist olla seda parandanud. Meil paluti see uuesti kokku panna, spetsialistil polevat hetkel rohkem aega olnud. Kõva spetsialist olevat olnud.

Tekkis korra küsimus, et miks jaanuaris muruniidukit vaja läheb.

muruniidukiga saavat lund teerajalt ära puhuda...

(28-05-2016, 20:07 PM)karpaadid Kirjutas:  Tekkis korra küsimus, et miks jaanuaris muruniidukit vaja läheb.
Jaanuaris paar aastat tagasi olid lehmad karjamaal Selja kandis. Miks siis muru ei kasva?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.

(28-05-2016, 20:39 PM)aavu Kirjutas:  
(28-05-2016, 20:07 PM)karpaadid Kirjutas:  Tekkis korra küsimus, et miks jaanuaris muruniidukit vaja läheb.
Jaanuaris paar aastat tagasi olid lehmad karjamaal Selja kandis. Miks siis muru ei kasva?

Ka Detsembris ja Veebruaris võivad veised olla karjamaal aga, et piima lehm karjamaal oleks ei tea mina midagi kosta.

Piim läheb jäässe?

(28-05-2016, 23:27 PM)tanel. Kirjutas:  Piim läheb jäässe?

Ära sa talvel välja mine muidu läheb põis jääse ja kujuta ette kui sa kused purikaid ;D
Aga poole hullem on jämedama hädaga, kui see peaks ära külmuma tuleb nagu jääkuubikuid aint pruuni alatooniga ehk siis peaks olema pruunima maitsega (Kama) Big Grin

(28-05-2016, 23:49 PM)Qunts Kirjutas:  
(28-05-2016, 23:27 PM)tanel. Kirjutas:  Piim läheb jäässe?

Ära sa talvel välja mine muidu läheb põis jääse ja kujuta ette kui sa kused purikaid ;D
Aga poole hullem on jämedama hädaga, kui see peaks ära külmuma tuleb nagu jääkuubikuid aint pruuni alatooniga ehk siis peaks olema pruunima maitsega (Kama) Big Grin

piimalem  annab  külmaga  teadagi  jäätist .

Tõsine küsimus kuidas eemaldada autolt kleebiseid ?
Ühelt küljelt midagi nokkisin maha kuumaõhu puhuriga aga liim jäeb ikka, aga millega seda maha korralikult saada ?
Proovisin lahustiga see teeb liimi vedelaks, aga ikka pärast kleepub. Lisaks proovisin silikoni eemaldajaga ning lakibensiiniga aga tolku ei olnud ka nendest vedelikest.
Soovitage midagi.

(29-05-2016, 20:38 PM)Qunts Kirjutas:  Tõsine küsimus kuidas eemaldada autolt kleebiseid ?
Ühelt küljelt midagi nokkisin maha kuumaõhu puhuriga aga liim jäeb ikka, aga millega seda maha korralikult saada ?
Proovisin lahustiga see teeb liimi vedelaks, aga ikka pärast kleepub. Lisaks proovisin silikoni eemaldajaga ning lakibensiiniga aga tolku ei olnud ka nendest vedelikest.
Soovitage midagi.

Tk-off - Ise kasutanud ja rahul antud asjaga. Ainuke asi, et pärast tuleb see pind millegi muuga üle pesta (jääb rasvane). Ise kasutanud kas autosampooni veega või isegi samalt firmalt akende puhastus vedelikku.

Tk-off
Glas

Tehniline piiritus on väga hea abimees, saab ehituspoest. Mul oli üks auto suuri larakaid täis pandud, tulid ühe õhtupoolikuga kõik maha. Kleepsud tuleb muidugi mehaaniliselt enne maha tirida. Serva tõstmiseks sobib suurepäraselt samast ehituspoest soetatud aknaklaasilt värvi eemaldamiseks mõeldud kaabits. Liiv ja tolm enne maha, siis jääb värv korda!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Üsna hea vahend kleepsu liimi eemaldamiseks on elektroonikas kasutatav trükkplaatide puhastusvahend:
https://www.elfadistrelec.ee/et/cleaner-...30025862?q=*&filter_Category3=Puhastusvahendid%2C+m%C3%A4%C3%A4rdeained+ja+kaitselakid&filter_Manufacturer=Kontakt+Chemie&filter_Category4=Aerosoolid&filter_Function=Defluxor&filter_Buyable=1&page=1&origPageSize=10&simi=98.8
Avastasin selle kunagi elektroonikavabrikus töötades, kui oli tarvis valesse kohta paigaldatud kleepsu jälgi kaotada. Vahend on piisavalt õrn, et midagi üles ei sulata, aga liimi teeb ilusti pehmeks. Veelgi parem on see veekindla markeri mahapesemiseks. Markeri jälg kaob hetkega ja kui see pole pinda sügavalt sisse imbunud, siis jääb pind täiesti puhtaks.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.

(29-05-2016, 20:38 PM)Qunts Kirjutas:  Tõsine küsimus kuidas eemaldada autolt kleebiseid ?
Ühelt küljelt midagi nokkisin maha kuumaõhu puhuriga aga liim jäeb ikka, aga millega seda maha korralikult saada ?
Proovisin lahustiga see teeb liimi vedelaks, aga ikka pärast kleepub. Lisaks proovisin silikoni eemaldajaga ning lakibensiiniga aga tolku ei olnud ka nendest vedelikest.
Soovitage midagi.
On olemas veel kummiketas relaka otsa mida soovitatakse, aga see pmst kleebiste, mitte liimijälgede eemaldamiseks.
Kaubikul tulid kleebised raskelt maha, oletatavasti 10+ aastat peale olnud, liimijäljed sai suure vaevaga maha, lakibensiin (kindlasti mitte atsetoon/nitrolahusti) ja pärast poleerimine võttis viimasedki ribad. Sisse pleekinud jälgi välja ei saanudki, lõppeks läks asi värvimisse.
Pakiruumi luugilt embleemide all olnud liimi jälgi eemaldasin just eelmisel nädalal, hea saksa kvaliteet liim, lahusti peale ei midagi, lamell ketas võttis nähtava osa maha ja esimese krundi alt kumas ikka läbi...


Palju võiks olla teie pakkutud keemia toodete kulu, umbes 4m2 kleebis reklaami liimi eemaldamiseks mis on ülesandeid täitnud umbes sellest ajast kui auto tehasest tuli, ehk siis aastast 2002 ehk siis minu arvutuste kohaselt umbes 14 aastat aga ma ei ole mingi spets arvutaja ka Big Grin
Ei tahaks osta ühte ja sellega nühkida nii, et näppud villis ja kulu on mingi 5liitrit ruutmeetrile. Olen laisk ja tahan kõike kiirelt ja kohe !!! Ja samas minimaalsate kuludega.
Tänud kaasvõitlejad.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne