(21-03-2016, 19:58 PM)Simmerling Kirjutas: Olen kuulnud, et mõni mees saab ühtede lõiketeradega läbi kaks aastat ja enam. Oma kogemuse järgi julgen väita, et tegu on ilmselt legendiga Mul peavad hooaja alguses paigaldatud terad vastu poole juulini. Juuliks on nii kulunud, et enam niidust decki alt välja ei puhu.
Minu Husqvarna LTH-154 läheb originaalteradega 5 hooaeg.
Niitmispind algul oli 0,8Ha, nüüdseks tõusnud aasta aastalt 1.3-ni kuskil.
Tegu klassikalise talumuruga, ehk siis kõik looduslik. Küll muidugi enne murutraktorit aastaid niidetud lükatava bensiinimootoriga niidukiga, ehk siis kõik juba suhteliselt sile.
Kui ikka kahe kuuga terad siledad, siis tegemist rohkem maapinna profileerimise mitte muruniitmisega. Aga see selleks.
Kuna siin teemasid on kerkinud vahepeal üles hüdrokäigukasti osas, siis endalgi tekkis väikselt hirm.
Nagu öeldud Husqvarnal minemas 5 hooaeg ja on minugi traktoril Tuff Torq K46 käigukast.
Võtsin ta siis küljest ära.
Esimesena hakkas silma, et õlipunn ära mõranenud. Kuna asi oli vaja kokku saada, siis pärast punni tagasipanekut tõmbasin mõradele hermeetiku kihi lihtsalt peale. Eks tuleb uurida, kas ja kust saab.
Õli iseenesest värvuselt suht ok.
Järgmisena tuli otsustada, kuidas õlivahetusel toimida. Kas käigukasti alumine kaan maha ja kõik lauapeale pulkadeks, ära pesta jne.
Või siis nagu on soovitatud mitmes kohas, et lihtsalt käigukast tagurpidi ja välja kallata, nõrutada. Ja remondi puhul siis juba pulkadeks.
Läksin siis selle välja kallamise teed, kuna käigukastile otseselt midagi ette heita ei olnud.
Kummikorgi all oli magnet, seal ikka mustust küljes oli.
Õlis endas oli ka ikka läikivaid osakesi omajagu päikse käes vaadeldes. Eks tagantjärgi oleks kindlasti võinud ennem ka selle vahetuse ära teha, kui oleks teadnud. 50 tundi on täitsa mõistlik esmakordseks vahetuseks, algul ju sissetöötamisel, sobitumisel seda metallipuru kõige rohkem tekibki.
Tund nõrutatud, läks uus õli sisse. Ventilaatorist sai näpuga ringi aetud, seni kuni rattavõllid pöörlema hakkasid. Siis veel tagurpidi käik sisse ja sama tegevust korratud. Õli sai siis 20mm allapoole korgi äärt, nagu ette nähtud.
Käigukasti küljes jäi silma mingi regull, mida sealt timmida võiks saada?
Veel jäi silma, et käigukasti identifitseerimine toimubki tõenäoliselt kleepeka abil, mis suvalisel ajal jalutama võib minna.
Ehk siis tasub üles tähendada see kleepekas, hilisemalt endal lihtsam.
Üldiselt vist need K46 on paljukirutud, sama siiski toimivad lahendused.
Vaatasin, tööjuures kasutusel YTH seeria Husqvarna traktor, peaks olema juba profiseeria. 2 pütane Kawasaki mootor, laiem dekk, suuremad niidirullid all.
Aga ikkagi K46 kast all.
Euroaja alguses ostetud, mitme tegelase kasutada. Mootori õligi väidetavalt selle aja jooksul kaks korda vahetatud. Käigukasti õlist ei tea keegi miskit. Ja liigub. Nii et ei ole see käigukasti mure nii problemaatiline siiski mitte. Küll aga on näha, et haakekonksu kunagi kasutatud pole.
Olen siit sealt kuulnud, et hüdrokastid ei talu vedamist. Kui ikka miskeid äkkeid, relssi tasanduseks enda järel vedama hakata, siis lõpp kiire tulema.
Enda traktoril näiteks sellised lubatud jõud kirjas.
Kilogrammidesse arvutatult olematute numbritega tegu.
Järelikult, olgu profiseeria YTH, või roheline Hirv. K46 on see lüli, mis määrab asja vastupidavuse.
Pole huvi pärast vaadanud, mis kastid kasutuses neil kõige odavama otsa McCullochitel.