Gaz 23 KGB variant
#21

Kunagi ammu töötas Kirovi kolhoosi kalatööstuses mees, kes omas tehpassi järgi GAZ23. Mootor oli asendatud tavalisega, 21 omaga. Mäletamist mööda oli härra nimi Vahtra Aadu. Tänaseks kardetavasti manalamees.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#22

(10-08-2016, 22:34 PM)Marko Kirjutas:  Kunagi ammu töötas Kirovi kolhoosi kalatööstuses mees, kes omas tehpassi järgi GAZ23. Mootor oli asendatud tavalisega, 21 omaga. Mäletamist mööda oli härra nimi Vahtra Aadu. Tänaseks kardetavasti manalamees.

 Huvitav, mis sellest autost on saanud? Kas keegi teab?
Vasta
#23

Eks tuleb võtta kinni nööbist mõnel endisel Kirovi töötajal, kes mäletab vanu olijaid ja hakata nii jälgi ajama. Kalmistud.ee andmebaasis Aadu Vahtra või Aadu Vaher'i nime all ühtegi maetut ei leia. Aga andmebaas pole ka täielik.

Aga selle jahuti võiks eeskuju olemasolul valmis teha mõni meie metallivirtuoosidest, ksf! valts näiteks.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#24

(11-08-2016, 09:47 AM)Aspelund Kirjutas:  Eks tuleb võtta kinni nööbist mõnel endisel Kirovi töötajal, kes mäletab vanu olijaid ja hakata nii jälgi ajama. Kalmistud.ee andmebaasis Aadu Vahtra või Aadu Vaher'i nime all ühtegi maetut ei leia. Aga andmebaas pole ka täielik.

Aga selle jahuti võiks eeskuju olemasolul valmis teha mõni meie metallivirtuoosidest, ksf! valts näiteks.

A.

Täielikult nõus, aga selleks ongi vaja mingitki näidist. Viimases hädas tuleb mul jälle pöörduda hr. Oleksi Makarenko poole.

Tal on üldse kõige paremini säilinud Gaz 23. Ja ta pole seda üldse renoveerinud. Ta oli nõus oma autolt maha võtma juhmestiku

komplekti, et viia see Valgevenesse, kus taastati see täielikult 60-ndate stardandite järgi. Tingimus oli see et pean ka temale

uue komplekti juhtmeid tellima. No mina poleks selle 250€ pärast küll hakanud juhtmeid maha kiskuma. Aga see on Ukraina.
Vasta
#25

Plaan musta numbri vääriliseks teha auto?
Vasta
#26

(11-08-2016, 16:15 PM)cesium Kirjutas:  Plaan musta numbri vääriliseks teha auto?

Ei tahaks vähemaga leppida, kui oled käinud läbi tulest,veest ja vasktorudest, siis peab ka tulemus vääriline saama.
Vasta
#27

(11-08-2016, 16:15 PM)cesium Kirjutas:  Plaan musta numbri vääriliseks teha auto?

Endise KGB autona ja tänapäeval taastatuna vääriks selline massin pigem valgeid numbreid sinisel taustal... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#28

KIrjutan siin vahepeal natuke üldse olemasolevatest gaz 23 - st. Võib-olla kedagi huvitab. Tänase päeva seisuga on neid leitud üle ex N. Liidu 16 tk. Juttu on ka olnud 17-st,kuid seda pole keegi kinnitanud, väidetavalt hävinud kere numbritega aga iseloomuliku 23 radiaatorikattega. Masinast pidi ka läbi põhja juba päris paras puu kasvama.
ühtekokku toodeti aastatel 1962 - 1970  603 GAZ 23

Alustan siis otsast
1. Harkovis Dmitri Svarelski 1962 avl. kerenr. 00054 Auto kompleksus pidi olema kusagil 75%. Plaan oli tal kusagil 6 a. tagasi auto renoveerida, kuid tänase päevani pole midagi teinud.
2. Kiievis Dimitri Gvozdejev 1968 avl. kerenr. 00455. Gaz 23 taasavastaja. On loonud internetilehekülje GAZ 23, kus leidub palju kasulikku informatsiooni mulle, kui sama mudeli taastajale. Tema auto on 95 % ulatuses originaalne,
kuid värvitud slaavilikult tumesinisks ja lakitud. Minu teada toodeti 23 ainult musti ja valgeid. Ka poldid on tänapäevased. Kuid tegemist on abivalmi härrasmehega, näiteks sain talt mootori padjad ja mõningad pisidetailid, samuti lasi ta mul põhjalikult uurida oma autot.
3.Dnepropetrosk Aleksandr, perekonnanime ei tea, 1962 avl. kerenr. 00071. hr. Gvozdejevi jutu põhjal küllaltki komplektne auto mis ootab oma päeva.
4. Moskva Aleksei Lomakin  1962 avl. kerenr. 00052. Valge sõidukorras. Ise pole näinud, kuid hr. Gvozdejevi jutu järgi tehtud originaalist suures ulatuses mööda.
5.Voronezi oblast Dmitri Zurupov 1962 avl. kere nr.00105. Müüs selle auto 4a. tagasi Ukrainast Ameerikasse emigreerunud juut Alex-le. perekonnanime ei tea. Alex lasi auto täielikult renoveerida, kuid värvis jälle potisiniseks ja lakkis üle. Muidu siiani kõige paremini tehtud auto. Sain temaga paar korda kokku. Müüs mulle täiskomplektse käiguvahetushoovatiku koos tagurduskäigu ja starteri blokeerimisvastaste lülitidega. S.T. starterit saab kasutada ainult siis kui käigukang on asendis N . See hoovastik on unikaalne, sest tchaika käigud lülituvad teatavasti nuppudega. Auto valmis tal kevadel ja kuuldavasti oli ta selle tšetšeenidele 150 000 $ eest maha müünud.
6. Kiiev Oleksi Makarenko 1962 avl. kere nr olen unustanud küsida. Kõige paremini säilinud GAZ 23, kuigi renoveerimata. Mees, kelle abiga sain ka mina oma 23. Aitas mul ajada dokumendid korda ja temalt sain Radiaatori, hädise küll, aga ikkagi originaalse. Samuti, nagu ma eelnevalt kirjutasin aitas ta mind juhtmestikuga.
7, Zaporjoze Dmitri Poznjak 1962 avl. Hr. Poznjakiga tutvusin juhuslikult, kuna tehti ettepanek sõita Zaporjozesse
mingit haruldust vaatama, mis osutus mingiks ZIM ja krokodilli ristsugutiseks. Siis kohalikud ütlesid, et neil on kohalikul rahatuusal oma isiklik automuuseum. Suurte eelarvamustega läksin kohale ja pidin tõsiselt üllatuma.
Mehel oli vähemalt 100 sõiduautot, kõik renoveeritud, teist niipalju mootorrattaid. Kõik endise N.Liidu toodang.
Alates EMKAST ja lõpetades kuni N.Liidu lõpuni. Pluss hoovis olevad veoautod ja 4 tanki, mis küll seisid linnavalitsuse palvel keskväljakul kodanikele uudistamisks. Dmitri ise, suur Ukraina patrioot, istus tohutus kabinetis
Ukraina sõjaväe mundris, läks lausa keema, kui kuulis et just olin soetanud endale GAZ 23-e. Oleksi sai käsu kohe ka temale selline auto otsida, ükskõik mis hinna eest ja mõni kuu hiljem oligi auto olemas. KOguti kokku kõik mis veel saadi ülejäänud kaheksalt autolt saada oli ja nüüdsks on ta Dnepropetrovskis restaureerimisel. Õhtul kutsus juba heatujuline Dmitri mind kohalikku restorani, tegi kõvasti välja ja siis viis mu hotelli, endal vähemalt liiter viina sees. Hommikul, kui läksin hotelli arvet maksma, öeldi, et kõik on makstud.
8. Auto kuulub kodanik Formikale 1963 avl. kere nr.00238.

Ülejäänud 8 autot ootavad oma saatust, kuid minule teadaolevalt pole neil orig. mootoreid, käigukaste, sildu ega muid spetsiifilisi osi.

Tänan tähelepanu eest.
Vasta
#29

http://faeton.zp.ua/tag/dmitrij-poznyak/

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

(12-08-2016, 16:56 PM)Aspelund Kirjutas:  http://faeton.zp.ua/tag/dmitrij-poznyak/

A.

 Jah. sama mees, kaalub vähemalt 150 kilo
Vasta
#31

Väga huvitav teema. Loen huviga. 
Tuleb välja, et KGB autode omamine on suuresti Dimitride eralõbu.  Toungue

hp
Vasta
#32

Kokku sai ka monteeritud tagasild. See on ka spetsiifiline 23-l ülekanne 3,38  vedav 13 hammast veetav  44 hammast
gaz 21 on ülekanne 4,55 hambaid vastavalt 9/41
mõned pildid ka
   
   
   

Mõni pilt ka taastamist vajavast radiaatorist

   
   
   
Vasta
#33

Loll küsimus aga ,kas ainult ülekanne erineb GAZ 21 ja 23 või on differentsiaalis endas veel mingeid iseärasusi?
V8 eeldaks tugevama ehitusega diffrikarpi?


Vasta
#34

(13-08-2016, 16:33 PM)MAZ Kirjutas:  Loll küsimus aga ,kas ainult ülekanne erineb GAZ 21 ja 23 või on differentsiaalis endas veel mingeid iseärasusi?
V8 eeldaks tugevama ehitusega diffrikarpi?

Asi hakkas ennast ka huvitama, sest polnud sellele tähelepanu pööranud. Läksin kohe garaaži tava Volga juurde. On küll erinev.
Pilt ka juurde

   
Vasta
#35

(13-08-2016, 17:20 PM)Formika Kirjutas:  
(13-08-2016, 17:17 PM)Formika Kirjutas:  [quote='MAZ' pid='399415' dateline='1471095208']
Loll küsimus aga ,kas ainult ülekanne erineb GAZ 21 ja 23 või on differentsiaalis endas veel mingeid iseärasusi?
V8 eeldaks tugevama ehitusega diffrikarpi?

Asi hakkas ennast ka huvitama, sest polnud sellele tähelepanu pööranud. Läksin kohe garaaži tava Volga juurde. On küll erinev.
Pilt ka juurde
Aga võib-olla ei ole ka
Vaatasin Gaz 23 kodulehelt järgi, tavalin 21 tagasild, ainult kiirema ülekandega.
Vasta
#36

Järelikult vene insener oli laisk,võttis siis traditsioonilise hüpoidülekande tagasilla aga otsustas,et paneb kiirema ülekande sisse.


Vasta
#37

(13-08-2016, 17:52 PM)MAZ Kirjutas:  Järelikult vene insener oli laisk,võttis siis traditsioonilise hüpoidülekande tagasilla aga otsustas,et paneb kiirema ülekande sisse.

Tegelikult on see üsna vägistatud projekt. Juba selle V 8 mootori paigaldus. Asi on nii millimeetri pealt tehtud, et mootorit ei saanud otse peale panna, vaid tuli keerata 4 kraadise nurga alla ja mis kõige suurem iroonia - starteri vahetuseks tuleb maha võtta mootor.
Vasta
#38

(13-08-2016, 18:09 PM)Formika Kirjutas:   mis kõige suurem iroonia - starteri vahetuseks tuleb maha võtta mootor.

Stalin oli selleks ajaks küll surnud, aga miskit peasekretär pidi olema, kes oli kindlasti sellise auto peakonstruktor. Pomo ütles, et ega me teepeale autot remontima lähe ja garaasis on meil aega küll. Eriteenistuse auto aga oli tolle aja kohta tasemel.

hp
Vasta
#39

(13-08-2016, 19:51 PM)motamees Kirjutas:  
(13-08-2016, 18:09 PM)Formika Kirjutas:   mis kõige suurem iroonia - starteri vahetuseks tuleb maha võtta mootor.

Stalin oli selleks ajaks küll surnud, aga miskit peasekretär pidi olema, kes oli kindlasti sellise auto peakonstruktor. Pomo ütles, et ega me teepeale autot remontima lähe ja garaasis on meil aega küll. Eriteenistuse auto aga oli tolle aja kohta tasemel.

Peasekretär 1961- 1962, kui see auto loodi, oli kukuruznik Nikita Sergejevits Hrutsov
Vasta
#40

"mis kõige suurem iroonia - starteri vahetuseks tuleb maha võtta mootor." - ?????



1. Volkswagen Touareg, suure V mootoriga: termostaadi vahetus pool tundi PLUSS, selleks, et seda saaks teha, mootor maha-peale 16 tundi. 
Ja sellisel ei lähe mootori külge 2 juhet ega neli veevoolikut, vaid ikka kümneid ja kümneid kordi rohkem, lisaks pärast mootori tagasipaigaldusele tuleb teha arvutiga vastavad seadistused.
Mootor tuleb, loomulikult, maha ainult koos kastiga, mingit riputamist ei toimu, vaid kere tõstetakse pealt üles ja mootor ja kast jäävad spetspukki maha.



2. Lambodel (neil uuematel, nelivedustel) tuleb igas hoolduses (20000) km mootor maha võtta, sest ette on nähtud vahetada ka siduriketas.
Sel käib samuti kast koos mootoriga maha, selleks on neil töökojas mingid lärakad ratastel kraanad...

.......

3. Jne
4. Jne


See on elu ja irooniat ei kuskil. Lihtsalt keegi pole käskinud luksusautot omale osta.
Mõlemaid autosid on toodetud kordi rohkem, kui Gaz23e.

Tundke autosid, mehed.
Ja ma ei arvaks, et nende kumbagi näite puhul peainsenerid idioodid oleks, pigem maailma tipud ikka.

Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 24 külali(st)ne