18-08-2016, 13:04 PM
(18-08-2016, 12:43 PM)kr8nik Kirjutas: Viskan lihtsalt ühe küsimuse õhku, mis mind aeg-ajalt on kukalt kratsima pannud. Miks nimetatakse elektrilisi klaasitõstukeid mugavusvarustuseks?
Olen kasutanud palju erinevaid autosid, nii elektriliste klaasitõstukitega kui ilma. Kui tavalisel autol tahad akent veidi avada, siis tõstad vasaku käe (rooli taga olles), liigutad klaasitõstuki vänta ja lased käe uuesti alla. Kokku 3 liigutust. Niinimetatud mugavusvarustusega autos tõstad vasaku käe, vajutad nuppu ja lased käe alla. Täpselt sama arv liigutusi. Seis 1:1, kui elektriline klaasitõstuk tegi ikka akna vajalikul määral lahti. Vastasel juhul tuleb nuppu veel mitu korda ühte ja teistpidi klõpsutada.
Sageli tuleb aga autos istuda ja kedagi/midagi oodata (praamijärjekorras, kaupluse parklas, teeremondi foori taga jne). Kui mootor on välja lülitatud, piisab tavalises autos akna paotamiseks/sulgemiseks ikka kolmest liigutusest, niinimetatud mugavusvarustusega autos on aga juba jupp maad rohkem sebimist - tõstad parema käe, keerad süüte sisse (tuled süttivad, kütteseade ärkab ellu, turvavöö andur hakkab piiksuma jne, jne), tõstad vasaku käe, vajutad aknatõstuki klahvi, lased vasaku käe alla, keerad parema käega süüte välja, lased parema käe alla. Kokku vähemalt 7 liigutust. Seis 2:1 niinimetatud ebamugavama variandi kasuks.
Hoopis hulluks läheb aga asi situatsioonis, mil pead mõneks ajaks autost lahkuma, aga keegi jääb sind autosse ootama. Läksin hiljuti panka, 10-aastane tütar jäi autosse. Loomulikult ei jätnud ma süütevõtmeid ette, aga et lapsel liiga lämbeks ei läheks, jätsin akna veidi lahti. Pangas oli pisike saba, tuli oodata. Mingil hetkel läks õues päris pimedaks ja hakkas tihedat hoovihma sadama. Ilma mugavusvarustusega autos oleks lapsel piisanud sirutada käsi välja, keerata veidi klaasitõstuki vänta ja oleks kõik korras olnud. Aga kuna mul on mugavusvarustusega auto, pidin jooksma õue, avama auto ukse, istuma autosse, õngitsema taskust auto võtmed, toppima need süütelukku, keerama võtit, vajutama klaasitõstuki nuppu, lülitama süüte välja, eemaldama võtme süütelukust, ronima autost välja, virutama ukse tagantkätt kinni ja jooksma läbi tiheda vihma taas panka, et teada saada, et minu järjekord on juba läbi. Kokku tuli umbes 15 liigutust, pluss veel see, et olin läbimärg, nagu ka auto juhiiste. Mugav, kas pole? Seis 3:1 niinimetatud ebamugavama variandi kasuks.
Miks küll nimetatakse elektrilisi klaasitõstukeid mugavusvarustuseks?
Mitte keegi ei keela moskvitsiga sõita, seal ei ole seda painavat mugavusvarustust.
Uskumatu lihtsalt, mille üle inimesed vinguda viitsivad.