Punkri peal oleva kirja järgi СКП-4 ehk siis poolroomik(sünnist saati).Eks need roomikud asendati tavaliselt ratastega.
Meite kandis poolroomikkombaine polnud.Mõnel üksikul topeltrattad või siis valmidus selleks.
(Seda postitust muudeti viimati: 12-09-2014, 09:04 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(31-08-2014, 15:00 PM)E303 Kirjutas: ... kerkis küsimus miks ei kasutatud topelt esirattaid kombainidel nagu need olid küljes paljudel kombainidel põlva ja võrumaal tol ajal.
...
Laiskus, mugavus, tehniline keerukus. Ning sai ju ilma ka päeva õhtusse...
Meie kandis Mulgimaal kasutati küll ees topelt rattaid (lisaratastena CK-4 omad) tagaratastena kasutati ka E-liikurniiduki esirattaid või isegi ZIL-i balloone (kaarrehvid vis on täpne nimetus). Eriti hullul ajal passis metsaveo traktor põllu servas. Kui häda käes toetas plaadi vastu maad ja sikutas vintsiga- see oli ainuke mis aitas. T150 ja co olid väljatõmbajana suht mõttetud. Ühel aastal vedasin GAZ-53-ga vilja põllult kuivatisse. 3 Niva punkritäit pidi kasti mahtuma. Tihti muutus 3 punker saatuslikuks. Kui 2 punkritäiega sai põllul sõita, siis 3-s vajutas rattad kamarast läbi-oligi välja väljatõmbamisabi.
Kui meil veel põllumajandus au sees oli siis sain ikka tihti DT75-ga nivat sikutada, kui päris sillani kinni ei vajunud siis tuli ikka suht kergelt tagurpidi välja. Täis punkriga pehmeid kohti katsuma ei läinud tavaliselt.
Oli ikka ajad, tatt hakkab ninast jooksma kui mõnda Ck-5 põllul näen, meenub vaid see meeletu müra ja tolm mis kabiini täitsid. Suurte kallakute peal kippus peksutrummel seina vajuma ja siis kostus eriliselt lahedat nooti altpoolt... täis punkriga oli rohkem tunda igasuguseid anomaaliaid. Muidu polnud väga vigagi, poisikesena oli lahe muidugi ringi töristada igasuguse rasketehnikaga aga nüüd... täiesti külmaks jätab. Asendasin paar päeva oma kombainerist tuttavat, masinaks eelmise aasta New holland. Mis tänapäeval elul viga, keera nupust pöörded peale ja tuld kolvile, masin teeb ja mõtleb ise, sina istu vaid puhtas kabiinis ja jälgi olukorda, kuula head muusikat ja tunne elust mõnu.
(11-09-2014, 18:31 PM)deeremees Kirjutas: Minu kodukohas asunud kunagine Taagepera sovhoosi teraviljakombain SK 4. See kombain olevat olnud teraviljakoristuse ajal alati kõige esimena põllul. See SK 4 pidi alustama koristust alati esimesena. Kahjuks rohkemat kombainist ei tea mis temast edasi sai kui majand laiali läks. Võimalik, et see kombainer sai selle endale.
E303 - Võin kindlalt öelda et isegi kui kombaineril õnnestus see kombain endale sebida siis õige varsti lõppes selle masina teekond vanarauaks lõigatuna.Viimased CK-4 tüüpi kombainid töötasid eesti põldudel umbes 1981-1982 aastal ehk Antropovi ajal .See oli aeg kus alustati laialdast võitlust riigivara varguse vastu ning õudse kampaania käigus viidi kolhoosnike majapidamistest minema nii kolhoosist saadud mahakantud traktorid kui ka isetehtud aiatraktorid milles oli kasutatud põllumajandusmasinate osi . See seletab ka seda miks neid CK-4 on säilinud mõned masinad võrreldes hilisemate nivadega.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 13-09-2014, 14:17 PM ja muutjaks oli Sillu.)
(12-09-2014, 23:21 PM)E303 Kirjutas:
(11-09-2014, 18:31 PM)deeremees Kirjutas: Minu kodukohas asunud kunagine Taagepera sovhoosi teraviljakombain SK 4. See kombain olevat olnud teraviljakoristuse ajal alati kõige esimena põllul. See SK 4 pidi alustama koristust alati esimesena. Kahjuks rohkemat kombainist ei tea mis temast edasi sai kui majand laiali läks. Võimalik, et see kombainer sai selle endale.
E303 - Võin kindlalt öelda et isegi kui kombaineril õnnestus see kombain endale sebida siis õige varsti lõppes selle masina teekond vanarauaks lõigatuna.Viimased CK-4 tüüpi kombainid töötasid eesti põldudel umbes 1981-1982 aastal ehk Antropovi ajal .See oli aeg kus alustati laialdast võitlust riigivara varguse vastu ning õudse kampaania käigus viidi kolhoosnike majapidamistest minema nii kolhoosist saadud mahakantud traktorid kui ka isetehtud aiatraktorid milles oli kasutatud põllumajandusmasinate osi . See seletab ka seda miks neid CK-4 on säilinud mõned masinad võrreldes hilisemate nivadega.
Ma jäin just mõtlema, et mis seos saab olla meie kunagisel Politseiameti peadirektoril Robert Antropovil viimaste SK-4 vanarauaks minekuga, aga siis vaatasin aastaarve ja taipasin viimaks, et ilmselt on ksf! E303 silmas pidanud hoopis peale Leonid Brežnevi surma ametis olnud Nõukogude Liidu riigi- ja parteijuhti Juri Andropovit. Muide, Brežnev suri ka "alles" 10. novembril 1982, Andropovi ajast selles kontekstis saame siis rääkida november 1982 - veebruar 1984 (Andropov suri 9. veebruaril 1984)...
Täna 21 sept.sai seenemetsa mindud(seeni põle ju eriti enamp ja mida ma näen... kuskil võetakse veel vilja ja mis kombainiga Õnneks oli kaamera kaasas ja tegin mõned klõpsud.
Väga huvitavad pildid aastast 1979 kus on NIVA 12 meetrise heedriga (ЖФ-2-12) . Niva ise ei olnud võimeline seda viljamassi mis sealt ülilaialt heedrilt tuli ära seedima seega kasutati sellist laia heedrit ainult vilja vaaludesse niitmiseks.Kaasaegsed kombainid on võimelised ka 10 -12 meetrise heedriga vilja otse koristama.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(07-10-2014, 21:20 PM)deeremees Kirjutas: Kombainid Eestis. Pildid erinevatest Sots. põllumajandustest.
kõige paremapoolsem oli paljude omaaegsete ajakirjade esikaanel. kus see foto aga tehtud on?
teise vaheküsimusena oleks vaja teada niva haspli puitkodara mõõte. (ilma aukudeta)
(Seda postitust muudeti viimati: 21-07-2021, 01:10 AM ja muutjaks oli E303.
Muutmise põhjus: Fotode lisamine ja info lisamine
)
Midagi uut CK-4 ajaloost .Siin on kombainid CK-4M ja CKф-4 tõenäoliselt aastatest 1971-73.Kogu aeg teadsin et viimane tootmises olnud modifikatsioon oli CK-4A ning see oli varustatud mootoriga CMD-17 mis oli peal NIVA kombainide esimestel tootmisaastatel .Kuid selliste CK-4M või CKф-4 tähistusega kombaini kohta praktiliselt info puudub aga fotod on .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(23-11-2014, 21:16 PM)E303 Kirjutas: Kogu aeg teadsin et viimane tootmises olnud modifikatsioon oli CK-4A ning see oli varustatud mootoriga CMD-17 mis oli peal NIVA kombainil .
Kui E303 ei pahanda, siis täpsustan seda mootori asja veidi. SK-4A (võibolla ka CK-4M) pealt tuntud SMD-17 mootorit paigaldati Nivadele lühikest aega kuna ei jõutud Nivale mõeldud uut mudelit SMD-17 mootorist valmis. CK-4A peal oli lühikeste pihustitega ja pööriskambritega plokikaant omav mootor. Samuti oli vahe turbos ja siduris.
SMD-17 mida hiljem paigaldati Nivadele olid pikkade pihustitega, uutmoodi turboga ja alaliselt siselülitatud siduriga.
Meie kolhoosis oli ainult üks Niva vana mootoriga, ülejäänud tulid kõik uue versiooniga.
(Seda postitust muudeti viimati: 23-12-2020, 00:21 AM ja muutjaks oli E303.
Muutmise põhjus: Piltide lisamine
)
Tänu eelmisele postitusele saabus selgus ka niva mootori konstruktsiooniliste erinevuste osas mis olid 1973 ja 1975 aasta tumepunasetel nivadel võrreldes hilisematega. Kuna turbokompressori ehituse muutmise tõttu hilisematel nivadel alates 1976 kadus ka see püstine heitgaaside väljalasketoru mis oli ka CK-4A ning asendati ajuvaba kõverikuga mis suunas heitgaasid koos sealt tulevate sädemetega otse põhupunkri peale. Kindlasti selle tagajärjel ka mõni kombain tuleroakas sai. Piltidelt on näha mootorite erinevad õhupuhastid ja turbod mida kasutati Nivadel esimestel tootmise aastatel
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Püstine väljalasketoru oli sarnane T 150K omaga. See oli sädemepüüdjaga varustatud. Oskab keegi öelda kas ka mõni Kolos tuli tehasest kõvera väljalasketoruga.
Auto remondis ja vaja liikuda bussiga. Taustapildil oleva põllu koristamiseks on kasutatud tõenäoliselt teraviljakombaini Niva SK-5
Põlva-Võru tee peal sõitsid üle-eile jenissei 1200 ja Sk-5 üksteise järgi vilkurid peal. Ei läind palju aega mööda, kui nägin veel ühte Nivat põllal otra korjamas ning tagatipuks oli tuttav oma Niva
kuurist välja ajanud, sest lääne-volvo oli otsa saanud. Ahja kandis hetkel 3 Nivat koristamas - ei ole veel otsa saanud need ajad.
Kahjuks ei ole fotokas autos, et jagada materjali.