Postitused: 1,798
Teemad: 9
Liitus: Oct 2014
Maine:
33
Kaubanduskeskuse parklas aitab natukene selline taktika, kui parkida auto kuhugi teiste vahele, soovitavalt kitsasse vahesse ja taguots peaaegu vastu teise samas vahes oleva parkija tagaosa. Ja siis hästi kähku poes ära käia. Või siis mõni kurjem koer autosse jätta, soovitavalt selline tasasema loomuga - rotveiler või dobi.
Postitused: 2,235
Teemad: 34
Liitus: Aug 2014
Maine:
17
Just oli Kukus juttu arstide ,õpetajate jne.madalast palgast.Et nad seda tööd ikkagi teevad nimetatakse kutsumuseks.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
(02-10-2016, 13:46 PM)veix__ Kirjutas: (02-10-2016, 11:56 AM)mossepower Kirjutas: (01-10-2016, 13:26 PM)Edel Kirjutas: ...väga kehv on tagurpidi liikudes sõita (unustage oma peeglijutud, mina vanakooli juht tahan näha otse, mis vaateväljas toimub!), peaaegu nagu sein oleks ees. Ka suvel salongi hämarus ei istu mulle kuidagi.
Tundub et veoauto v. kaubikuga eriti sõitnud pole. Üldjuhul kui mõnda aega veoka/(väike)bussi roolis olla siis ununeb ka sõiduautos ära tahavaatepeegel ja läbipaistev "tagasein". Tekib 100 % usaldus küljepeeglitele sest noh lihtsalt ei näe mujalt selja taha Olen ka tähele pannud ja ka spetsiaalselt jälginud, et selle järgi kas juhi jaoks võõra autos rooli istudes hakkab ta salongipeeglit enda järgi paika panema v. mitte saab suht. määrata inimese "veokakogemust". Siiani on täppi läind et kutselised juhid salongipeeglit ei kruti ja üldjuhul ei pööra pilkugi sinnapoole.
Täpselt. Olen aastaid sõitnud kaubikutega, millel tagaosa vaid plekist ja aknaid seal ei olegi. Oma sõiduautol ikka taga klaasid on, aga peaaegu läbipaistmatu kardin on ees, sisemise tahavaatepeegli asemel juba mitmeid aastaid pardakaamera, väga hästi sobib sinna, häirib vaatevälja vähem kui peegel. Ülevaatusel küll mainitakse ja pannakse väheohtlik viga, aga sellest pole probleemi, läbi saab ikka.
Sedaaniga (kinnine pakiruum) sõidan, sellele pole seda musta s...ta sinna akendele vaja. Ja tööalaselt pean koguaeg neid peeglite järgi töökojast sisse-välja ajama ja seda juba aastaid. Kuni on võimalik endal elu lihtsamaks teha segavate hujoovinate vaateväljast likvideerimisega, siis seda ka teen. Igapäevapilliks ma suuri sõidukeid ei taha. Tänapäeva paljudel "akvaariumitel" on kinni tõmmatav pagasiruumi kate ka olemas ja kui ei, saab need ise teha. Tänapäeva enamus autodel ongi see tagasivaatel nähtavus kehvem kui aastakümneid vanemal sõidukil, see üks paljudest põhjustest, miks tänapäeva tehnikat endale igapäevaseks liikumiseks ei taha.
Lõppeks võin öelda, et ma kodus pean sõitma oma parkimiskohale tagurpidi mitukümmend meetrit, seda siis kortermaja ees teiste autode ja laste vahel. Seal lihtsalt peab nägema rohkem kui peeglist paistab.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 659
Teemad: 24
Liitus: Nov 2008
Maine:
7
Tegu ei ole firma logodega autoga mul vaid välimuselt täiesti tavaline vana pereuniversaal. Narkar selle juures narkariks, aga lihtlabane kaine pätipoiss ei tule ja ei löö klaasi ikkagi sisse kui ta ei näe kas autost ka midagi võtta on. Ja kui ta juba läbi selge klaasi näeb ja otsustab ära et mis ja kuidas võtta, siis klaasi sisse lüües peab ta hakkama alles kalkuleerima asja - ja pealegi on ju olemas ka toonitud turvakiled - olen proovinud, väga lihtne sealt just läbi saada ei ole isegi kui klaas on soolaks pudenenud...
Ise aga kunagi kasutasin sellist varianti, et sättisin salongipeegli selliselt, et see näitas tagaklaasi peegeldust laes - hinnanguliselt paistis pilt kuskil 50% tumedamana kui otse läbi klaasi ja pimedas ei seganud sabassõitja tuled.
Rekkajuhi tunned veel sõiduka roolis ära ka sellest, kui ta hakkab n.ö. "hädaldama" et küljepeeglid on nii krdi väikesed.
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(02-10-2016, 20:03 PM)nustu826 Kirjutas: ..............................
Rekkajuhi tunned veel sõiduka roolis ära ka sellest, kui ta hakkab n.ö. "hädaldama" et küljepeeglid on nii krdi väikesed.
Viime sisse väikese täpsustuse, on olems rekkajuhid ja kaugsõiduautojuhid. Niimoodi vähemalt need kaks vastasleeri üksteist nimetavad.
Aga kui nüüd peeglitest rääkida siis ise elangi LKW rooli taga aga kui oma PKW-sse istun siis esimese asjana keeran salongipeegli paikka. Kui on peegel siis tuleb teda kasutada sihtotstarbeliselt.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
03-10-2016, 12:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2016, 12:22 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Ma ei tea, kuidas (esi)ketaspiduriga masinatel on, aga trummelpiduritega, nagu viimasel lingil täha, on taoline avarii ette programmeeritud. Täpsemalt masinatel, mille esipidur on käsipiduriakuga. Siin tundub piltide järgi olevat. Kui rehv lõhkeb, või viskab kasvõi tüki protektorilt jooksurajalt välja, niidetakse enamvähem kindlalt maha mõlemad pidurivoolikud. Eelpigestatud käsipiduri vedru lastakse vabadusse (kuna õhk seda enam ei hoia), see surub käsipiduri hetkega maksimaalselt peale. Esiratas jookseb otsekohe plokki ja tavaliselt teine esiratas sekundi pärast kah. Masin enam juhitav ei ole, vaatamata juhi sõiduoskustele. Edasine trajektoor on füüsikaseaduste ja vanajumala tahtmise järgi. Ketaspiduri kohta lihtsalt ma ei tea, kas seisupidur toimib esiratastes, pole kogemust. Vanematel masinatel oli seisupidur ainult veo (ja tugi) sillal, miskipärast on uuematel veo ja esisillal.
Edit: vaatasin uuesti pilti ja ei ole enam kindel, et siin trummelpidur on. Kamber on teistmoodi tala küljes ja kilp on ka teine, kui minule tuttavatel masinatel. Aga käsipiduri aku on kindlasti olemas, seega esisillal on seisupidur.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 10,753
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
131
03-10-2016, 12:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2016, 12:57 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Siit kohe küsimus paugu üleelanutele: kas tõsti on teelt väljasõit vältimatu? Minul isiklik krusakogemus maanteekiirusel lõhkenud esirehviga on vaid täishaakega, mis küll tuias üle tee, aga käest ei läinud. Raputas muidugi üksjagu ja kui ma oleks ühe näpuga roolinud, siis vist oleks selle käest löönud. Sadulaga sõites pole veel paukunud... Aga ma pole mõnel aastal enam suure sangas olnud ka. Äkki on vahepeal füüsikaseadusi muudetud...
Ma seepärast küsin, et paari pikaotsakodanikuga on jutuks olnud see teema ja nad kõik on öelnud, et vaid väga järsus kurvis lõhkev välisrehv tähendab vääramatut teelt väljasõitu. Mis on ka loogiline. Kui juht aga ei lase rooli käest lüüa ega esimese korraga üle ei reageeri, siis pidi teele ikka ära mahtuma... Kuigi kaar minna laiaks, mida ka isiklik kogemus kinnitab.
Kuis on, jagage kogemust.
Ja see läheb teemasse küll: liiga sageli tuleb krusa vastu, juht nägupidi telefonis või tahvlis ja rooli hoidmas heal juhul vaid õllekõht... See aga esisillal põhjusega illegaalse protirehvi lõhkemisel palju ei hoia. Ning väidetavalt on alates kolmandast sekundist uus vektor määratud ja edasine juba puhas dünaamikakursus.
Postitused: 1,179
Teemad: 22
Liitus: Jun 2013
Maine:
5
Esisillal ja abisillal (tõstetav) on väga harva käsipidur.
Ei saa libedaga mäest üles, laksad piduri põhja, käsipidur peale. Ja niikui vabastad sõidupiduri hakkab auto mäest alla libisema.
Postitused: 2,284
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
Teadjad targad teoreetikud olla välja arvutanud, et kui veoautoga sirgel teel sõites mõjub mõlema esiratta kaudu roolirõngale koormus iks, siis järsult tühjenenud esirehviga hakkab töötama koormus iks korda kaks ning kui nüüd veel pidurit kah tallata, on see iks korda kaks korda kaks. Kui roolivõimendit pole, on kindel perse majas ka paljalt koormusega iks korda kaks (gaz 53, zil 157 näiteks).