FSC Žuk "Põrnikas"
#21

Originaali taastamisega on nii nagu on. 
Tegu ei ole klassikuga nagu vana pobeda või 401. Samuti võib sellise masina veel poolast rahulikult täitsa originaalina koju tuua.
Minu zukist pole enam palju seda originaali alles, palju on puudu ja palju on varuosade kättesaadavuse ja lihtsuse huvides varasemalt ümber ehitatud. Minu üritus on muidugi too masin töökorda saada ja maitsekalt enda huvides modifitseerida, et saaks kohalikes metsades ja talutöödes abiriistana kasutada.

Käisin kruvisin täna ühelt pobi vrakilt (ärge muretsege, mitte midagi väärtuslikku seal enam alles ei ole peale mõne kerepaneeli/klaasi/sillaosa) roolikarbi ära. Sealt sain korralikud laagrid ja "tigu-rulli" millel samuti head laagrid sees. Zuka roolikarbi sisu pobi oma vastu välja vahetatud ja alla pandud. TOIMIB.
Pole ühte tehnikavidinat kokku-lahti lammutanud kaitseväes saati kui relva samamoodi kokku-lahti sai lapatud. 

Alustasin ka uue radiaatori paigaldamisega - aastaid tagasi on talle paigaldatud Moskvichi radiaator. Sellele mosse omale leidsin alternatiivi GAZ 52'e pea et uue radiaatori näol. Originaal radiaatorit ei tahagi (isegi kui olemas oleks) kuna see on üks suurimaid tüüpvigu zuka puhul. Uurides poola foorumeid siis enamus zuki omanikke ehitab sinna lisaks elektriventilaatori või tuuletunneli, et jahutus toimiks paremini. GAZ'i radikas istub sinna vahele ideaalselt. 

Homme vaatan teen mõned klõpsud kaameraga. Tundub, et foorumis mõned huvilised sellele koletisele on.
Vasta
#22

Arengut natuke edasipoole.
Elektrisüsteem sai süüteks/laadimiseks paika pandud. Hetkel küll vana juhtmestik mis on ligadi-logadi laiali - käima saab hakkan korrastama. Sisse paigaldatud mitte-nii-ilus iste kuid ainuke sobiv mille seljatugi piisavalt õhuke, et ise ka rooli ja seljatoe vahele mahuks. Leian ehk võimaluse kate peale teha. Samuti vahetasin tagurattad välja kuna vanad ei tahtnud enam õhku hoida. Lisaks erinevaid pisitöid. 

Praeguseks hetkeks, et masinale hääled sisse saada on vaja osta uued radika voolikud, küünlajuhtmed, küünlad, õlifilter, mootoriõli, käigukastiõli ja piduriõli.

Võtsin peegelkaamera ja tegin paar paremat klõpsu. Hea kaamera puhul on halb asi, et kõik koledad vead, roostetäpid ja muu paha tuleb ju kohe nähtavale. Piltidelt on hästi näha, et masin on paugu vastu nosplit saanud. Samuti tulevad eelneva omaniku keretööde keeviskohad ja lapid-mõlgid nähtavale. Aga mis sellest, suuremad mõlgid sai välja pressitud ja metsa/põllu/aia peletiseks on masinat küllaga.

Mõtted mõlguvad ka kasti ehituse suunas. Põhi metallist ja puidust külgedega, ei midagi erilist, aga et masina endaga ka kokku sobib.

[Pilt: DSC_0271.JPG] [Pilt: DSC_0273.JPG] [Pilt: DSC_0278.JPG] [Pilt: DSC_0274.JPG] [Pilt: DSC_0276.JPG] 
[Pilt: DSC_0280.JPG] [Pilt: DSC_0292.JPG] [Pilt: DSC_0293.JPG] [Pilt: DSC_0268.JPG]
[Pilt: DSC_0265.JPG] [Pilt: DSC_0266.JPG] [Pilt: DSC_0283.JPG]  [Pilt: DSC_0289.JPG] [Pilt: DSC_0281.JPG]
Vasta
#23

See on nii kole, et kohe kena lausa. Big Grin

Enne kasti tegemist kasuta juhust ja tee veokuuli jalale pikitõmbid ettepoole. Praegu pelga raamiga hea toimetada. Ainult tagatalast hoidev veokuul muudab tala üsna kunstipärakuliseks, kui peaks maakeraga kohtuma.

Poldivalem on sel siis 5x139,7, mida evivad näituseks ka mitmed idamaised jeebud - tasub veorattale Wähe Garvasemat ballooni otsima hakata mõne sukimuki alt.
Vasta
#24

Tegelikult juba ootavad vähe suuremad ja laiemad papud alla panekut. 4tk ilusti õiges mõõdus maasturi omi olemas - üritan need originaal velgedele peale väänata, mõõtude järgi tundub et peaksid minema.
Vasta
#25

Kui jutt 15-tollistest, siis mul on GAZ21 tsingitud velgi järgi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#26

(03-10-2016, 20:41 PM)v6sa Kirjutas:  Enne kasti tegemist kasuta juhust ja tee veokuuli jalale pikitõmbid ettepoole. Praegu pelga raamiga hea toimetada. Ainult tagatalast hoidev veokuul muudab tala üsna kunstipärakuliseks, kui peaks maakeraga kohtuma.

Kurja ei usu, see tagumine tala on seal hilisem lahendus - ehk mitte tehase kraam. Ja üsna haigelt paksust materjalist. Läks päris normaalselt aega, et puurida sinna augud ja veokuul kinnitada. Ma ei suuda näha mitte mingit viisi kuidas sellist paksu rauda kõveraks väänata otstarbe järgsel kasutusel.
Praegu raamiga tõesti hea tegeleda ja enne kasti ehitama ei hakka kui tagumine osa raamist on ka mastiksiplõga all. Eest kabiini alune on tehtud koos kabiini põhjaga musta mastiksiga kokku aga tol hetkel sai otsa ja pole olnud mahti uut purki tuua.

(03-10-2016, 21:43 PM)Marko Kirjutas:  Kui jutt 15-tollistest, siis mul on GAZ21 tsingitud velgi järgi.
Tänan pakkumast aga zuk va. elukas veereb 16' peal.
Kas keegi oskab ülekandest rohkem rääkida. Nimelt elukal on 3-edasi käiku ja 1-tagasi käik. Sealjuures väidetavalt pidi olema aeglasem tagudiffer - väliselt näeb samasugune välja nagu pobi või mõne muu liiduriikide õnnetusehunniku oma välja. 
Tehti neid siis zukiliste ja nysaliste tarbeks aeglasemaid?
Vasta
#27

Enamuse haagiste veapea kõrguseks on 360 mm. Kui kõrgel on veokuul sukal?

Normaalsele kõrgusele viimiseks tuleb teha jalg, mis hakkab omakorda tala väänama (ja kipub maakera nurga taha kinni ka jääma). Vat see jalg tahabki tõmbe saada.

Või teed haagisele kurekaelaga tiislijätku.

Mismoodi väiksem ratas saab pööramist takistada? Kliirens väheneb küll umbes 13 mm võrra, kui rehvimõõt samaks jääb.
Vasta
#28

Kõige enam mida selle veokuuliga tegema hakatakse on mõne muu masina järelvedu või säärase riistapuu järelvedu. Viimast kannatab kenasti nii kõrgele tõsta kui taguots juba sukalisel on. Olen nõus, et tavalise järelkäru jaoks jääb liialt kõrgele see veokuul ja vajaks ilmselgelt madalamale viimist ja sellisel juhul oleks loomulikult vaja tekitada lisakinnitused.

Velgesi ja rehve mul hetkel vähemalt kolm ringi olemas - ühtedele velgedele plaanin panna laiemad ja kõrgemad maasturi papud peale. Originaal maanteele mõeldud pitsalõikuritega olla muru ja heinamaa peal probleem olnud, et kohalt ära minnes käis suss 20 meetrit all ringi kui kast tühi oli - laiematega ehk saab sellest probleemist lahti. 
Esirehvide laiemate vastu vahetamine on mul praegu küsimärgi all. Jõu tegemise vastu mul probleemi muidugi ei ole, aga rooli taga seda ka teha ei tahaks.
Vasta
#29

Läti Vabariigis
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/...gggng.html
Vasta
#30

Tere!
Kui sul veel peaks roolikarpi vaja olema, siis mul vedeleb täitsa jõude üks zuki oma.
Helista 52 93 999
Vasta
#31

Esimene ja isegi teine ja kolmas ... käivitus nüüd tänasega tehtud.
Kui lõpuks küünlasse sähkut sain, süüte paika kruvisin. Masin käivitus oli nägu naerul ... ja märg. Nimelt kartsin juba alguses kui kokku panin, et termostaadi korpuse tihend ei pea - loomulikult tähendas see seda et esimesel käivitusel oli nägu ja kabiin märg. 
Selleks esmasel korral vesi radikasse läkski, et lekkeid tuvastada. Suur kartus, et need iseleiutatud lõdvikud ei pea aga ei läinudki läbi. Kõik pidasid ilusti kinni ja häda ei miskit. 


Kaamera sai ka märjaks - õnneks sellel odavkaameral hea vee/õli ja muu jama kindel korpus. 

Enne seda sai muidugi mööda ilma ja allilma ringi kolatud ja otsitud sobivaid varuosi. Kõik peale radika lõdvikute ja õlifiltri (!!!) oli lihtne saada. Radika lõdvikutega oli just raske kuna isegi originaale pole enam uutena siin riigis saada. Tuli ikkagi ise mingi jubedus valmis aretada, kokku sai ostetud lõdvikuid 3-4 meetrit. Toimiv lahendus kokku pandud - isegi kabiinisoojendus on ära ühendatud ja loodetavasti hakkab toimima.
Järgmine probleem oli uue õlifiltri leidmine. Päris mitmes varuosade poes sai käidud, ühest lastud telllida isegi väidetavalt sobiv - kodus proovides avastasin muidugi, et keere ei olnud päris see õige. Mõne päeva jooksul siiski leiti sobiv filter (väidetavalt mingisuguse vahepealse Volga oma - ei mäleta mis mudel täpselt). 

Roolikarpi enam vaja ei lähe, sai kokku juba pandud täitsa toimiv karp ristates pobeda ja zuki roolikarbi osasi. 

Lähipäevade jooksul ehk saab väikese ringi juba aias ka ära teha.
Vasta
#32

Kohe näha,et vesijahutusega mootor. Big Grin  Ja vett igatahes oli.
Järsku saad meile jagada selle õlifiltri mõõte,siin igal mehel suvalisi filtreid kogunenud,järsku saame aidata.
Jätka samas vaimus.
T.
Vasta
#33

(19-10-2016, 19:34 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Järsku saad meile jagada selle õlifiltri mõõte,siin igal mehel suvalisi filtreid kogunenud,järsku saame aidata.
Jätka samas vaimus.
T.

Nüüdseks uus filter täitsa olemas. Homme kui meeles ronin kõhualla uuesti ja kirjutan selle filtri margi ülesse mis hetkel külge läks. Muidu internetis kolades ja vastavaid poolakeelseid sõnu googlesse lüüa leiab, et antud S-21 mootorile kõlbavad järgmised filtrid: PP-6.2, PP-8.2(nysale sobiv ja veidi pikem aga mis ma pakun, et zuki puhul ei mahu see raami ja mootori vahele ära) ja OP-550.
Filtrit tellimas käies tehti töökojas suured silmad ja küsiti, et mis kuradi tankile ma nüüd filtrit tahan, et nood ei ole kuulnudki ega näinudki sellist aparaati nagu Zuk. Uuriti ja puuriti, et milline too üldse välja näeb. 
Järgmine kord viin zuki mootori-diagnostikasse töökotta. Las otsivad OBD pistikut armatuuri alt.  Big Grin
Vasta
#34

(19-10-2016, 20:09 PM)corpy Kirjutas:  Filtrit tellimas käies tehti töökojas suured silmad ja küsiti, et mis kuradi tankile ma nüüd filtrit tahan, et nood ei ole kuulnudki ega näinudki sellist aparaati nagu Zuk. 

Töökojas???
Se polnud ju töökoda, vaid mingi algajate sharniirivahetajate putka.
Profid võiks vast teada, et filtereid saab tellida ka mõõdu järgi, üks lihtne näide siin, kui "filter type and shape" vajutada. Manni oma oli veelgi parem kataloog, seal ka tihendirõnga mõõdud jne 
Keeret pead teadma ja enam vähem suurust, milline mahub.

Aga mis autoga tegelemisse puutub, siis üldiselt, sama - jätka samas vaimus... Cool
Vasta
#35

Lihtsalt infoks, et filtrile Filtron P550 on üks vastand Mann W930 ja sobib sellistele söidukitele (+ tohutult paljudele veel):

GAZ GAZELLE Bus 2.3 10.1993-08.2001 96 131 2287
LANCIA PRISMA (831AB0) 1.9 Diesel 01.1983-02.1992 48 65 1911
LANCIA PRISMA (831AB0) 1.9 Turbo Diesel 05.1985-12.1989 59 80 1928
TOYOT CELICA (TA60, RA40, RA6_) 2.0 XT (RA61) 02.1982-08.1985 77 105 1972
TOYOT CELICA Coupe (_A6_) 2.0 01.1982-12.1985 77 105 1972
TOYOT CRESSIDA Saloon (_X6_) 2.0 (RX60) 05.1981-03.1985 77 105 1972
TOYOT CRESSIDA Station Wagon (X6K, MX62) 2.0 02.1981-03.1985 77 105 1972
TOYOT CROWN Saloon (_S1_) 2.8 i Super Saloon (S12) 02.1984-03.1985 125 170 2759
TOYOT CROWN Saloon (_S1_) 2.8 SI (MS112) 04.1980-07.1983 107 146 2759
TOYOT CROWN Station Wagon (_S1_) 2.8 (MS1K) 09.1980-09.1983 107 146 2759
TOYOT HIACE II Wagon (LH7_, LH5_, LH6_, YH7_, YH6_, YH5_) 2.0 (H5G) 01.1985-08.1989 65 88 1998
TOYOT HIACE III Wagon (LH1_, RZH1_) 2.0 (RZH102) 08.1989-04.1998 74 101 1998
Vasta
#36

Loomulikult oli vana filter kaasas kus nad möödud võtsid ja nende järgi ka uus telliti. Ise olin laisk ja ei viitsinud mõõtmisi teha, lihtsam oli härrastele pihku vana filter visata. 
Nende jaoks oli kummaline aparaat kui nad algselt üritasid vana filtri ja auto margi järgi uut filtrit otsida. 

Käisin tegin klõpsu vanast filtrist - jah selline ta oligi kui ta mootori küljes oli, mina teda kõveramaks ei teinud. Kunagi oli lihtsalt peale kapitaalremonti augu täiteks visatud mingi kättejuhtuv konserv peale. 

[Pilt: Filter.jpg]
Vasta
#37

https://osta-ee.postimees.ee/kergveoauto...src=search

remondiraamat sukile
Vasta
#38

(19-10-2016, 20:45 PM)corpy Kirjutas:  Loomulikult oli vana filter kaasas kus nad möödud võtsid ja nende järgi ka uus telliti. Ise olin laisk ja ei viitsinud mõõtmisi teha, lihtsam oli härrastele pihku vana filter visata. 
Nende jaoks oli kummaline aparaat kui nad algselt üritasid vana filtri ja auto margi järgi uut filtrit otsida. 

Käisin tegin klõpsu vanast filtrist - jah selline ta oligi kui ta mootori küljes oli, mina teda kõveramaks ei teinud. Kunagi oli lihtsalt peale kapitaalremonti augu täiteks visatud mingi kättejuhtuv konserv peale. 

[Pilt: Filter.jpg]

Nõukaajal oli varuosadega igal pool kitsas käes ja ei mäleta,et žuk- Nysa oleksid mingit erilist filtrit nõudnud.   oli siis saadabal ainult VAZ keeratavad  ja vahetatava sisuga filtrid. Kuna tegu sots maa toodanguga, siis oli üleilmne standard nende maade vahel ja sai kõike omavahel asendada.  Bulgaaria "Balkancar" tõstukile läks ka VAZ filter. 05 ja 07 VAZ`il olid filtrid lühemad ja mahtusid raami vahele paremini.   Otsusta ise, kui edevate kirjadega filtri paned.  Smile

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#39

Filter ise miskit erilist ei olegi. Mõlemal zuki mootoril on mul filtripesa keerme punn vahetatav. Ehk saab selle punni vahetamisel ka erineva keermega filtreid kasutada - aga punniga mis praegu küljes oli läks tellitud volga filter kui valatud. Peaasi, et tihend õigesse kohta pressib ja keere istub. 

Esimene sõit härmas heinapallide vahel on nüüd tehtud. Enne seda likvideerisin kabiinisisese kastesüsteemi ära. 

[Pilt: IMG_20161020_094449.jpg] [Pilt: IMG_20161020_122352.jpg]
[Pilt: IMG_20161020_122430.jpg] [Pilt: IMG_20161020_122500.jpg]

Ka üritasin karburaatorit veidi paika kruvida, viimane tulemust ei andnud. Eelnevalt ma selle karburaatori puhtaks ja korda tegin aga üsna raske oli lappida asja mis oli eelnevalt juba ära rikutud ja käkitud. Membraanid jm tundusid ok olevat aga enamus tihendeid pidin ise uued tegema kuna vanad olid katki. Samuti olid osad düüsid sisse keeratud selliselt, et lahti enam neid ei saanud. 
Taaskasutus on tore asi aga alati ei anna tulemust. 

Tegelikult oleks ülimalt hea kui satuks kellegil siin kallitest foorumlastest olema pakkuda korralikumat Jikov 40SOP karburaatorit. Tean, et mingeid webereid paigaldati nendele mootoritele ka aga need vist ilma sobiva vahetükita ei istu. 

Idee järgi peaksid sobima Pobeda, UAZ, GAZ karburaatorid ka. Ehk oskab keegi siinsetest kunagistest/praegustest zuki/nysa/S-21 omanikest rääkida, mis sinna kõige paremini istutada oleks mõistlik. 

Ise eelistaks originaali aga saadavusega võib probleeme tekkida. 

Tänud!
Vasta
#40


Kaamera va nahk kukkus seinaküljest maha, seega umbes minutike-pool sõitu näha.  Smile Samuti on see teine kord kui ma üldse selle aparaadiga sõidan. Kolmanda (ja viimase) käiguga kruusateel oli suht hirmus, taguots nii kerge et hakkas kahelepoole vibama. Ilma kastita või kongita ta pole ikkagi loodud.

Karbuss ajab gaasi andes vahepeal kuskilt küljelt bensiini välja. Aru pole ka saanud kus kohast täpselt. Samuti ei taha väga hästi külmast peast käima minna (toores peal), videos panin soojast peast käima ja ei olnud probleemi. Praegu ei saagi aru kas jagaja süütenurgas mure või karbussis. 

Boonus on muidugi see, et mootor ei suitse soojast peast. Kartsin, et pika seismise peale on õlirõngad kinni jäänud aga praegu ei tundu miski seda kinnitamast.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne