02-11-2016, 07:59 AM
Paluks teema pealkiri ära muuta,sest see päev juba käes. Nalja saab justnimelt täna.
Meil siin juba lumi maas.
T.
Meil siin juba lumi maas.
T.
(01-11-2016, 23:13 PM)rocker Kirjutas: ...
Leidke mulle mõned 18 tollised aftermarketi tõllarattad poldivalemile 5x105.
Kõige tavalisem opel astra, aga lisa rattaid saada pole ja nii ongi.
(02-11-2016, 00:04 AM)spitfire Kirjutas: Mhm... see läx küll libedalt. Nagu jänes kübarast.
A mulle 4 x 95,25 pliiz.
(02-11-2016, 07:59 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Paluks teema pealkiri ära muuta,sest see päev juba käes. Nalja saab justnimelt täna.
Meil siin juba lumi maas.
T.
(02-11-2016, 09:38 AM)TeeTL Kirjutas: Tjah, rehvid võivad ju vahetatud olla, aga katsu sa sellisel kiirel hooajal kogemata kombel rehvi sisse auk torgata või muidu rehviabi vajada, siis saab ka nalja
(02-11-2016, 09:53 AM)v6sa Kirjutas:(02-11-2016, 09:38 AM)TeeTL Kirjutas: Tjah, rehvid võivad ju vahetatud olla, aga katsu sa sellisel kiirel hooajal kogemata kombel rehvi sisse auk torgata või muidu rehviabi vajada, siis saab ka nalja
Vat see on valus koht. Kui kruvi/naela veel lapid ise paelaga, siis keerukamal juhul ootadki elavas järjekorras koos teistega
(01-11-2016, 23:51 PM)stihl Kirjutas: Ja ikkagi ma ei saa endiselt aru, MIKS peaks inimesl olema suve ja talverattad eraldi: nagunii pead mingi aja tagant neid balanssima ja ratast vahetada ei oska tänapäeva mees juba ammugi.
Vähemalt praktika näitab seda, et rehvivahetushooajal üha rohkem ja rohkem ummistavad päris paljud mehed töökodasid ka probleemiga, et "mingi kolks on pärast rattavahetust sisse tulnud. Enne nagu ei olnud."
(02-11-2016, 11:15 AM)_rein_ Kirjutas: samas see praeguse kümnendi veljemõõt-ratta suurus on ka juba nii haigeks muutunud (seesinane oopeli 18-tolline jubedus jne), et varukas tuleb endisaegsete Dakari masinate kombel katusele panna
Just ostsin komplekti nimetatud velgi:sobivad Cadillacile talvel sõita küll.
(01-11-2016, 23:51 PM)stihl Kirjutas:(01-11-2016, 23:13 PM)rocker Kirjutas: Selge on see,et võibolla mõnele kallimale ja haruldasemale autule pole veljesid liiga lahedalt saada aga vanematele käuladele vedeleb igalpool.
.....
Ja ikkagi ma ei saa endiselt aru, MIKS peaks inimesl olema suve ja talverattad eraldi: nagunii pead mingi aja tagant neid balanssima ja ratast vahetada ei oska tänapäeva mees juba ammugi.
...
(02-11-2016, 11:46 AM)hulgus Kirjutas: ...
Mis puutub velgede (ja rehvide) saadavusse, siis probleemiks pole mitte 17"-20" tjuuningrattad, vaid 13"-14" veljed ja head rehvid. Kust leiab näiteks mõistliku hinnaga 175-85/70/65R14 head talvesussid? ja 4x100 14" plekid talveautole? (ps. hüpoteetilis-retooriline küsimus, vastata pole vaja). Mõõt mis veel 10 aastat tagasi oli tavalise pereauto standard...
(02-11-2016, 11:46 AM)hulgus Kirjutas: No ma ka ei tea, miks peaks kahed rattad olema, kui rehvivahetus ei maksa ju suurt midagi (24-50€ autojagu), aastane ls. mõnel autol kisub meeletu 900km-ni (talverallile ja tagasi) ja autosid (tänavakõlbulikke) on õues ainult 6tk... Kogu autopark oleks siis paarsada € 2x aastas?6 masina puhul annab juba hooajasõidukite kontseptsiooni viljeleda. Ma nt viljelen - on talvine nelikvedu ja suvised vaegveolised. Kui ilm libedaks läheb, tekib nelikveole kindlustus ja laetud aku ning see asub teenistusse - talverehv on tal ju permanentselt all
...
Minu autopark käib rehvipostis siis, kui uusi vaja (kord 5 aasta jooksul auto kohta), ehk katki lähevad, aga seda harva.
(02-11-2016, 11:48 AM)huvi5 Kirjutas: Eks see ole igipõline vaidluskoht kas eelistada pigem kitsast ja kõrget rehvi või pigem laiemat ja pisut madalamat.
(02-11-2016, 12:09 PM)13piisab Kirjutas: edit:Näedsa, ikka pidi vastama...
...ja siiski ka vastused (retoorilisele ) pisirehvide ja velgede saadavuse küsimusele:
- IceContact ja HP7 on ju "korralikud rehvid"? Väike mõõt on väga odavalt jaekaubanduses saadaval: http://www.rehvitakso.ee/s%C3%B5iduauto/...185_65_14/-
- kui pruugitud plekk- või valuvelg sobib ja eelnev Opeli all veeremine velge ebasobivaks ei muuda, siis calibraclub.ee ja vectraclub.net (...ja vast ka Baierlaste analoogid) foorumite veljenurgad mahutavad pakutava vaevalt ära Minulgi kusagil seal üks hõige - sisaldas vist jooksu jagu plekijuttu ning paari-kolme GM kirjadega valuveljejooksu jutu.
(02-11-2016, 09:41 AM)stihl Kirjutas:(02-11-2016, 07:59 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Paluks teema pealkiri ära muuta,sest see päev juba käes. Nalja saab justnimelt täna.
Meil siin juba lumi maas.
T.
Jesss, Boss.
Saab tehtud.
Meil ka.
Teemasse kahel põhjusel sobiv fotomeenutus aastast 2007 (vist??)
1. Täna saab ka niimoodi sõita, et vaatad küljeakendest sõidusuunas välja.
2. Need Kosei Spiderid, mis sel autol all on, on poldivalemiga 4x100.
Ja kõik see mees ju teab, mis valem Lada autudel tegelikult käib.
Lihtsalt enne rallit ei olnud kohalikust laost õiget mõõtu võtta ja sai alla topitud need.
Ja nad on seal tänase päevani.
1mm igas suunas kõikumist ei saa välisel vaatlusel üldse aru, et poldi ja seibi keskpunktid omavahel ei klapi.
Usun, et kuni 2,5mm venitab vabalt välja. (ehk siis kuni 5mm "valet" mõõtu velge saab veel kasutada)
Niiet ärge põdege neid ekstrentrikuid.