Tänasest alates liikluses nalja ei ole.
#21

Paluks teema pealkiri ära muuta,sest see päev juba käes. Nalja saab justnimelt täna. Big Grin 
Meil siin juba lumi maas.

T.
Vasta
#22

(01-11-2016, 23:13 PM)rocker Kirjutas:  ...
Leidke mulle mõned 18 tollised aftermarketi tõllarattad poldivalemile 5x105.
Kõige tavalisem opel astra, aga lisa rattaid saada pole ja nii ongi.

Midagi ei klapi. Kui alla 18" sadulale ei mahu, siis ei ole tegu tavalise astraga. Eputamiseks soetatud autiodega käibki kaasas vastav lisa Toungue , mida tuleb siis sirge seljaga kanda.

Aga kui ongi "tavaline astra", siis näituseks 2013., aasta mudelile passib 16" kenasti alla ja neid ometi liigub.

Valiku koht Big Grin

EDIT: Kui keegi edevuse ajel tõesti on astraalkeha alla ostnud 18" veljed, siis ega palju muud üle jäägi, kui A) kannatada valikut mehiselt või B) teha oma valik mõistlikumalt.

Ülemõõdus rehvid peaks olema kaunikesti likviidne kaup.
Vasta
#23

(02-11-2016, 00:04 AM)spitfire Kirjutas:  Mhm... see läx küll libedalt. Nagu jänes kübarast.

A mulle 4 x 95,25 pliiz.

Roveri ostnutele ei peaks ju raskusi tekitama vastavalt saarelt endale vajaminevat trääni varuda:
http://www.carlsalter.com/wheel_fitments_by_pcd.html
Vasta
#24

Tjah, rehvid võivad ju vahetatud olla, aga katsu sa sellisel kiirel hooajal kogemata kombel rehvi sisse auk torgata või muidu rehviabi vajada, siis saab ka nalja Smile
Vasta
#25

(02-11-2016, 07:59 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Paluks teema pealkiri ära muuta,sest see päev juba käes. Nalja saab justnimelt täna. Big Grin 
Meil siin juba lumi maas.

T.

Jesss, Boss.
Saab tehtud.

Meil ka. Toungue


Teemasse kahel põhjusel sobiv fotomeenutus aastast 2007 (vist??)

[Pilt: fiat-124-MO3E-4.jpg]


1. Täna saab ka niimoodi sõita, et vaatad küljeakendest sõidusuunas välja.

2. Need Kosei Spiderid, mis sel autol all on, on poldivalemiga 4x100.
Ja kõik see mees ju teab, mis valem Lada autudel tegelikult käib.

Lihtsalt enne rallit ei olnud kohalikust laost õiget mõõtu võtta ja sai alla topitud need.
Ja nad on seal tänase päevani. 
1mm igas suunas kõikumist ei saa välisel vaatlusel üldse aru, et poldi ja seibi keskpunktid omavahel ei klapi.
Usun, et kuni 2,5mm venitab vabalt välja. (ehk siis kuni 5mm "valet" mõõtu velge saab veel kasutada)
Niiet ärge põdege neid ekstrentrikuid.


[Pilt: Variation_bolt_face.jpg]
Vasta
#26

(02-11-2016, 09:38 AM)TeeTL Kirjutas:  Tjah, rehvid võivad ju vahetatud olla, aga katsu sa sellisel kiirel hooajal kogemata kombel rehvi sisse auk torgata või muidu rehviabi vajada, siis saab ka nalja Smile

Vat see on valus koht. Kui kruvi/naela veel lapid ise paelaga, siis keerukamal juhul ootadki elavas järjekorras koos teistega Sad
Vasta
#27

Ostsin proovi mõttes sellise kõige odavama hiinlase oma ühele autole pagassi:

[Pilt: 28649763.jpg]

Maksis 3€ midagi....

Ühe korra olen kasutanud ka ja uskumatu, aga TÖÖTAB ja isegi katki ei läinud.

.
Vasta
#28

(02-11-2016, 09:53 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-11-2016, 09:38 AM)TeeTL Kirjutas:  Tjah, rehvid võivad ju vahetatud olla, aga katsu sa sellisel kiirel hooajal kogemata kombel rehvi sisse auk torgata või muidu rehviabi vajada, siis saab ka nalja Smile

Vat see on valus koht. Kui kruvi/naela veel lapid ise paelaga, siis keerukamal juhul ootadki elavas järjekorras koos teistega Sad

Selleks peaks olema mitu autot õuepealt võtta VÕI mitu komplekti rattaid sama poldivahega. Meil Opeli talverattad ongi sellised, mis sobivad ka bemmile alla - 2 "boltpatterni". Päris paljud võluveljed on ju sellised Big Grin Selge, et mitmel autol mitme komplekti rataste jaoks peab ka ruumi olema ja korterielanikele see ei sobi kohe mitte. Ja need täismõõdus varurattata autod pole ka mingi asi, samas see praeguse kümnendi veljemõõt-ratta suurus on ka juba nii haigeks muutunud (seesinane oopeli 18-tolline jubedus jne), et varukas tuleb endisaegsete Dakari masinate kombel katusele panna Wink
Vasta
#29

samas see praeguse kümnendi veljemõõt-ratta suurus on ka juba nii haigeks muutunud (seesinane oopeli 18-tolline jubedus jne), et varukas tuleb endisaegsete Dakari masinate kombel katusele panna [Pilt: wink.gif]

Just ostsin komplekti nimetatud velgi:sobivad Cadillacile talvel sõita küll.
Vasta
#30

(01-11-2016, 23:51 PM)stihl Kirjutas:  Ja ikkagi ma ei saa endiselt aru, MIKS peaks inimesl olema suve ja talverattad eraldi: nagunii pead mingi aja tagant neid balanssima ja ratast vahetada ei oska tänapäeva mees juba ammugi.
Vähemalt praktika näitab seda, et rehvivahetushooajal üha rohkem ja rohkem ummistavad päris paljud mehed töökodasid ka probleemiga, et "mingi kolks on pärast rattavahetust sisse tulnud. Enne nagu ei olnud."

Mina olen jälle kogenud et on hea kui on talvekad ikka jäädavalt eraldi velgedel. Iga hooaeg samadel velgedel ümberlapates ei pruugi velje ja rehvi (kui samade rehvidega mitmeid hooaegu sõita) serv enam ideaalselt pidama jääda. Nt. talvekad mis 3 aastat tagasi sai tutiakatena velgedele pandud hoiavad siiamaani ka üle talve hoiustades õiget rõhku sees. Samas suvekad, millel kasutatud ja teadmata peale- ja mahavõtu arvuga suverehvid peal vajavad nii korra kuus 0,1-0,2 lisamist ning üle talve seistes tavaliselt 1-1,5 atm peale läinud.

Muidugi nüüd võib hakata rääkima et korralik autojuht peaks rehvirõhku tihedamini kui korra kuus kontrollima aga noh reaalses elus märkad teinekord ikka alles siis kui rehv tössivõitu või maanteel kiskuma hakkab.

Naeltega maanteel vibra ja müra ka tasakaalustatud uute rehvidega päris suur (võrreldes tasakaalus suvekatega) niiet tasakaalustamist pärast esimest korda pole vajalikuks pidanud. Suvekatel samas on tunda suurematel kiirustel kui mõni tasakaal on minema lennanud.
Samas naelrehvidega aint plekk-velje kogemus, mille serva küljest raskusi tundub et raskem iseeneslikult lahti saada kui suvistel valukatel kleebitavaid (on ikka päris mitmeid ja eri velgedel minema lennanud).
Vasta
#31

(02-11-2016, 11:15 AM)_rein_ Kirjutas:  ...
Just ostsin komplekti nimetatud velgi:sobivad Cadillacile talvel sõita küll.

Ning selles rahulolus ei ole kübetki süüdi see, et cadi kaalub märkimisväärselt rohkem ja on häälestatud enam mugavusele?
Vasta
#32

(02-11-2016, 11:15 AM)_rein_ Kirjutas:  samas see praeguse kümnendi veljemõõt-ratta suurus on ka juba nii haigeks muutunud (seesinane oopeli 18-tolline jubedus jne), et varukas tuleb endisaegsete Dakari masinate kombel katusele panna [Pilt: wink.gif]

Just ostsin komplekti nimetatud velgi:sobivad Cadillacile talvel sõita küll.

Eskalaatorile küll Big Grin Muudele on selline mõõt TALVEL absoluutne overkill.
Reaalselt Eesti oludesse ei ole vaja ühtegi tranduletti, mille veljemõõt PEAB olema 17+ tolli tänu piduritele sest Eestis on lubatud 110 km/h, TALVEl 90 km/h ja need on samahea kui olematud kiirused. Lisaks ei ole ikkagi absoluutsel enamusel moodsatel käulades ees nii suured sadulad, et sinna 16 ei mahuks - need on üksikud, erilised ja väga kallid isendid. 
See neegrivelgede maania on täiesti haige - TALVErehv peab olema kitsas, kõrge ja pehme! Et selline olla, peab velg olema minimaalse läbimõõduga ja jämedalt 6 tolli lai. 15 või 16X6 on meie kliimasse talvisel ajal 1200-1500 kg reaalkaaluga autole paras. Kergemale 15/14X5,5 ja alla tonni kaaluvale veel väiksem. Suvel kuivaga ja ringrajal sportimas käimiseks poel vahet, mis neegrirattad seal all on. Aga 40-45 profiiliga niidirullilaiusega TALVErehv peaks vaat et keelatud olema.
Vasta
#33

(01-11-2016, 23:51 PM)stihl Kirjutas:  
(01-11-2016, 23:13 PM)rocker Kirjutas:  Selge on see,et võibolla mõnele kallimale ja haruldasemale autule pole veljesid liiga lahedalt saada aga vanematele käuladele vedeleb igalpool.


.....
Ja ikkagi ma ei saa endiselt aru, MIKS peaks inimesl olema suve ja talverattad eraldi: nagunii pead mingi aja tagant neid balanssima ja ratast vahetada ei oska tänapäeva mees juba ammugi.
...

No ma ka ei tea, miks peaks kahed rattad olema, kui rehvivahetus ei maksa ju suurt midagi (24-50€ autojagu), aastane ls. mõnel autol kisub meeletu 900km-ni (talverallile ja tagasi) ja autosid (tänavakõlbulikke) on õues ainult 6tk... Kogu autopark oleks siis paarsada € 2x aastas?
Eks see rataste vahetuse teema olegi selline suure riskiga asi, mida lihtne kodanik ei tohikski ette võtta (meenutame PM heietust teemal tungraua kokkupanek 30minutiga), ja eriti liiklusohtlik, sest ei oska ju keegi teine peale töötukassast leitud hooajaabitöölise polte pooleks keerata. Peaks kohe säädusesse sisse kirjutama?
Minu autopark käib rehvipostis siis, kui uusi vaja (kord 5 aasta jooksul auto kohta), ehk katki lähevad, aga seda harva. Ja vahetusega (sh.315R22,5) saab ka kooliealine hakkama... Kui on soovi, too oma auto ka siia.
Mis puutub velgede (ja rehvide) saadavusse, siis probleemiks pole mitte 17"-20" tjuuningrattad, vaid 13"-14" veljed ja head rehvid. Kust leiab näiteks mõistliku hinnaga 175-85/70/65R14 head talvesussid? ja 4x100 14" plekid talveautole? (ps. hüpoteetilis-retooriline küsimus, vastata pole vaja). Mõõt mis veel 10 aastat tagasi oli tavalise pereauto standard...


Vasta
#34

Eks see ole igipõline vaidluskoht kas eelistada pigem kitsast ja kõrget rehvi või pigem laiemat ja pisut madalamat.
Vasta
#35

(02-11-2016, 11:46 AM)hulgus Kirjutas:  ...
Mis puutub velgede (ja rehvide) saadavusse, siis probleemiks pole mitte 17"-20" tjuuningrattad, vaid 13"-14" veljed ja head rehvid. Kust leiab näiteks mõistliku hinnaga 175-85/70/65R14 head talvesussid? ja 4x100 14" plekid talveautole? (ps. hüpoteetilis-retooriline küsimus, vastata pole vaja). Mõõt mis veel 10 aastat tagasi oli tavalise pereauto standard...

Uusi rehvipoest, kasutatuid kuulutusteportaalist. Ei näe probleemi. Ma saan aru, et 155R13 pole enam letikaup ja uusimaid mudeleid selles mõõdus enam ei saagi... Rolleyes

Conti nimekirjas on kusjuures isegi 155R13 täitsa olemas:
http://conti.ee/files/continental2016.xls

Eks see on muidugi kakluse koht, kas Conti ikka on korralik talverehv, eksole. Toungue
Vasta
#36

(02-11-2016, 11:46 AM)hulgus Kirjutas:  No ma ka ei tea, miks peaks kahed rattad olema, kui rehvivahetus ei maksa ju suurt midagi (24-50€ autojagu), aastane ls. mõnel autol kisub meeletu 900km-ni (talverallile ja tagasi) ja autosid (tänavakõlbulikke) on õues ainult 6tk... Kogu autopark oleks siis paarsada € 2x aastas?
...
Minu autopark käib rehvipostis siis, kui uusi vaja (kord 5 aasta jooksul auto kohta), ehk katki lähevad, aga seda harva.
6 masina puhul annab juba hooajasõidukite kontseptsiooni viljeleda. Ma nt viljelen - on talvine nelikvedu ja suvised vaegveolised. Kui ilm libedaks läheb, tekib nelikveole kindlustus ja laetud aku ning see asub teenistusse - talverehv on tal ju permanentselt all Wink

edit:
...ja siiski ka vastused (retoorilisele Smile ) pisirehvide ja velgede saadavuse küsimusele:
- IceContact ja HP7 on ju "korralikud rehvid"? Väike mõõt on väga odavalt jaekaubanduses saadaval: http://www.rehvitakso.ee/s%C3%B5iduauto/...185_65_14/-
- kui pruugitud plekk- või valuvelg sobib ja eelnev Opeli all veeremine velge ebasobivaks ei muuda, siis calibraclub.ee ja vectraclub.net (...ja vast ka Baierlaste analoogid) foorumite veljenurgad mahutavad pakutava vaevalt ära Wink Minulgi kusagil seal üks hõige - sisaldas vist jooksu jagu plekijuttu ning paari-kolme GM kirjadega valuveljejooksu jutu.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#37

(02-11-2016, 11:48 AM)huvi5 Kirjutas:  Eks see ole igipõline vaidluskoht kas eelistada pigem kitsast ja kõrget rehvi või pigem laiemat ja pisut madalamat.

Ei ole vaidluskoht: füüsika ja üldised Loodusseadused kehtivad! Parim koht jälgimiseks on autosport: ringraja ülilaiadest (aga tihtipeale kõrgetest) slikkidest Rootsi ralli ülikitsaste piikideni ja sinna vahele jäävad siis peaaegu kõikmõeldavad laiused ja mustrid. Ja ka autode kaalud! Miskipärast neid neegrimõõte väga ei leia. Kõige lähem ongi kindla hõõrdeteguriga ja etteaimatav asfladi ringrada. Niipea, kui juba on vahelduv teekate ja etteaimatavus väheneb ehk ajaühik pikeneb (LeMans jms pikamaasõit), lähevad ka rehvimõõdud "mõistlikumaks".
LeMansi protode tavanumbrites 335/35ZR18 on ju 11,7 cm KÕRGE rehviseinaga rehv! See, et profiil on 35 ei tähenda midagi - see on suhteprotsent laiusesse! 195/65 on 12,6 cm kõrge ja see on ju KÕRGE rehv.
Vasta
#38

Mul ka mõned autod Smile
Sellised mis tihedamas kasutuses on ikkagi topelt rattad olemas. Lihtsalt laiskuse ja mugavuse pärast.
Eile võtsin vaevaks ja veeretasin komplektid välja ja vahetasin sipsti naise, enda ja õe autol ära.
Kuna naine kevadel vingus,et rattad nagu natuke viskaksid(talvekad 2 talve peal olnud) siis lasin need suvel ära tasakaalustada. Olid jah mõned kleepsud lahkunud.
Lanceril teisi velgi ei ole(no tegelt edevuse pärast ei kannata ju plekki alla panna Smile . No ja ei plaaninud taga nii pikalt sõitta ka. Ehk kui suvekad peale kruttisin siis olin veendunud,et sügiseks on Lancer otsas ja saab ehitama hakata. Aga ega väikest japsi pole lihtne elimineerida. Nüüd siis kui hullus möödas lähevad ikka talvekad edevuse pärast võluvelgedele.

Aga tänane hommiku parim kild tuli ühelt vene härralt kelle silma järgi suht värske MB suurem sõidukas oli lasnas risti teel ja üks esiratas asfaldi servalt all kruusa peal. Kõrguse vahe nii 5cm. Ootasime seal jorus ja lõpuks sai autost välja mindud,et vaadata kas saab äkki lükkamisega abiks olla. Autole lähenedes jäid silma 20" mõõduga veljed kus peal sliki staatusesse kulunud lamellid. Teine autojuht kes ka abiks oli tulnud ütles MB omanikul,et krt sa tuled nende suvekatega täna sõitma. Selle peale MB omanik teatas,et tal on talvekad all. Teine autojuht vaatas siis uuesti rehve ja teatas,et ta ei julges nendega suvel ka sõitta. Mille peale siis suht uue ja suure MB omanike teatas,et kas sa ka tead palju sellele uued rehvid maksavad? Et nende kasutatute eest taheti juba 300.- saada.
Siis teine sohver teatas,et tean küll ma just eelmine nädal ostsin ja lasin Silberis alla panna. Neil pidi hetkel mingi hea pakkumine olema velg+rehv kombole. Ma ei saanud päris hästi vene keelest aru aga suurtes piirides kästi slikkide sõitval tegelasel omale toyoota osta kuna sellel on odavamad veljed/rehvid ja jõuab üleval ka pidada.
Krt selle slikkidel kulgeva slaavlase nägu oli hindamatu ilmega Smile
Ma mõtlesin,et nüüd läheb löömaks seal. Aga ju tunnetati,et teine on paremal järjel kui tema.
Igaljuhul lükkasime selle MB välja ja kui ära sõitsin siis vaatasin,et teine sohver lahkus vastassuunast AMG S63-ga

Ehk edevusel on oma hind.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#39

(02-11-2016, 12:09 PM)13piisab Kirjutas:  edit:
...ja siiski ka vastused (retoorilisele Smile ) pisirehvide ja velgede saadavuse küsimusele:
- IceContact ja HP7 on ju "korralikud rehvid"? Väike mõõt on väga odavalt jaekaubanduses saadaval: http://www.rehvitakso.ee/s%C3%B5iduauto/...185_65_14/-
- kui pruugitud plekk- või valuvelg sobib ja eelnev Opeli all veeremine velge ebasobivaks ei muuda, siis calibraclub.ee ja vectraclub.net (...ja vast ka Baierlaste analoogid) foorumite veljenurgad mahutavad pakutava vaevalt ära Wink Minulgi kusagil seal üks hõige - sisaldas vist jooksu jagu plekijuttu ning paari-kolme GM kirjadega valuveljejooksu jutu.
Näedsa, ikka pidi vastama... Toungue
Tegelikult veljed ammu olemas, värvitud ja kenad, 2/4 norm rehvegi peal, aga kui jooksvalt vaja oli, siis portaalides ei kajastunud ühtki norm pakkumist.
HP7 (ja cont kah) on hea pakkumine, aga... ühe agaga,... tootmine lõppes ikka mitu head aastat tagasi ja seistes rehv teadagi paremaks ei muutu. Aasta tagasi küsis kodustatud rehvimüüja sobivas mõõdus HP8 eest siukse summa, et talvelkiirestilibedalsõitmiseauto väärtus oleks kolmekordistunud...

Aga teemasse.
Nalja ei ole siinkandis saanud. Pigem nukker, nädalajagu tagasi esimese lumega oli kraavis mitmeid, kellele talv ootamatu üllatus oli. Veel kurvem oli vaadata "evakuaatorit", kes hädalist €kraavist sikutada püüdes, ise vältimatult kraavi poole liikus. Elementaarne ankurdamine või asfaldilt sikutamine olid kahjuks spetsialisti jaoks tundmatu teema. Ja kuna küsimata õpetamist loetakse targutamiseks, siis ei hakanud inimest tüütama, vaatasin väheke kinu pealt ja sõitsin minema...

Naljakas on pigem lumi sellises kohas, kus seda muidu pildi pealt vaadatakse. Näiteks konnasööjate pealinnas, kus aasta tagasi veebruaris üllatusena tulnud lumesadu kattis linna paksu (2-5cm) valge jamaga. See mis siis järgnes oleks meile huumor, neile mitte...


Vasta
#40

(02-11-2016, 09:41 AM)stihl Kirjutas:  
(02-11-2016, 07:59 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Paluks teema pealkiri ära muuta,sest see päev juba käes. Nalja saab justnimelt täna. Big Grin 
Meil siin juba lumi maas.

T.

Jesss, Boss.
Saab tehtud.

Meil ka. Toungue


Teemasse kahel põhjusel sobiv fotomeenutus aastast 2007 (vist??)

[Pilt: fiat-124-MO3E-4.jpg]


1. Täna saab ka niimoodi sõita, et vaatad küljeakendest sõidusuunas välja.

2. Need Kosei Spiderid, mis sel autol all on, on poldivalemiga 4x100.
Ja kõik see mees ju teab, mis valem Lada autudel tegelikult käib.

Lihtsalt enne rallit ei olnud kohalikust laost õiget mõõtu võtta ja sai alla topitud need.
Ja nad on seal tänase päevani. 
1mm igas suunas kõikumist ei saa välisel vaatlusel üldse aru, et poldi ja seibi keskpunktid omavahel ei klapi.
Usun, et kuni 2,5mm venitab vabalt välja. (ehk siis kuni 5mm "valet" mõõtu velge saab veel kasutada)
Niiet ärge põdege neid ekstrentrikuid.


[Pilt: Variation_bolt_face.jpg]

Mul nt haagisel olid pikalt lada veljed knott rummudel ja ladal  talvel volkarilt pärit 4x100 valemiga all.Pingutad ügtlaselt ja mitte kui midagi aru ei saa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 12 külali(st)ne