(25-11-2016, 11:09 AM)v6sa Kirjutas: (25-11-2016, 10:42 AM)hulgus Kirjutas: ...
Kui nüüd sellisele autole panna oluliselt suurem aku, on see pidevalt nälgas ja lõpp oluliselt kiirem, kui laetud akul.
...
Miks peaks suuremast akust 2 pangetäie särtsu võtmise järel selle genakaga tagasitoppimine kauem võtma võrreldes väikesema akuga? Ükski loodusseadus seda väidet ei põhjenda.
See oht muidugi on, et kui patareimõõtu akusga saabub nälg ja surm kiiresti, siis Akuga kannatab õige kaua loomapiinamist harrastada enne, kui lõpliku vaikus saabub. Aga saabub see pideva alalaadimise tõttu vääramatult.
Kogemus seljatab loodusseadused
Räägime ikkagi lühikestest sõitudest, suurest akust ja kaasaegsest liikurist, eriti diiselmootoriga, palju tarbijaid taga.
Sõidan oma autodega pmst samas režiimis 5-10min sõitu ja tunde seismist.
2,5 Diisel, uus 100Ah aku (+ püsitoiteaku 85Ah), palju lühikesi otsi ja digivoltmeeter pidevalt silma all.
Täis akut ehk töötava mootoriga 14,3V hakkab näitama alles peale tunnikest! sõitu. Suvel kliima ja vent pidevalt taga ja sellist numbrit näeb harva. Kui aku on öösel luti otsas olnud, siis peale käivitamist on 14,3 ees paari minutiga. Kui hommikul on ees alla 12,4V, läheb Cteki juhe sappa ja seda on vaja pea korra nädalas
Teine auto on 1,6B 45Ah akuga ja sellel saab aku maks pingele 5-10minutiga... Järellaadimiseks pole vajadust olnud.
NB. autodel elekter korras, tarbijad pea võrdsed ja seistes tarbimine alla 0,02A.
Teoorias on Sul küll õigus, aga miks ma siis Volkarit kogu aeg laadima pean?
(25-11-2016, 13:54 PM)olli Kirjutas: Mida suurem aku autole peale panna, seda rohkem on võimalik sinna sama aja jooksul voolu tagasi panna. Nimelt ampermeeter hakkab ju ikka üsna kohe (mõne minuti jooksul) pärast käivitamist langema, sest toimub pingete ühtlustumine....
Nii see on, aga ainult juhul kui genekas piisavalt voolu annab. Keskmine 45-55A-ne genekas toodab oluliselt vähem, kui esimestel minutitel peale käivitamist tarbimist on.
väike kalkull: tuled ca 12-15A, vent 5-10A, igasugu soojendused, raadio jm 10-20A ja akule jääb...?
Ühtlasi on see ka põhjenduseks eelnevale.
edit. Kui mitte arvestada rumalaid sõnu alla aasta vanuste suurte akude kohta, suurtel autodel, mis viimastel aastatel korduvalt hätta on jätnud, siis väiksemate akude kohta pretensioone pole, 3-5 aastat ja siis on tavaliselt aeg autot vahetada...