Postitused: 146
Teemad: 1
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
Ainuke asi mis silma riivab on telliskorsten ja bullerjan, või on ehk lõõriks roostevabatoru. Kui ei, siis probleem varsti jalaga vastu ust tagumas.
Postitused: 6,915
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Laepealne peno peab olema lahtise pooriga.
Val, õhk toimib soojustusena siis, kui vertikaalse kihi paksus on 3mm, edasi tekib juba konvektsioon ja tulemus nullilähedane.
Konvektsioon takistamiseks saab olemasolevasse vahesse mingit sodi puistada, kasvõi saepuru. Panemata tuuletõket saaks natuke kompenseerida ülevalt hingava katusekile ribasid mööda laudist alla lastes. Kuna katus nagunii vaja lahti võtta on ilmselt teostatav.
Saepuru kasutamisel peab meeles pidama, et see vajub kokku ja esimesed 5-6 aastat peab kindlasti lisama. Kuivatama ei pea, niiskus liigub väljapoole ja kaob märkamatult.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,915
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Vahtpolüstürooli saab täiesti tasuta, seda on kõik kohad täis. Purustamiseks oleks hea kinnine ruum muidugi, üle saeketta pakendiribasid tõmmates ei teki miskipärast harjumuspärast kuhja, ainult lumi tuli enneaegselt
Ilmselt on see parem valik, hingab erinevalt kinnise pooriga tahvlist ja ei vaju nagu saepuru.
Otsused on loomulikult majaomaniku teha.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 323
Teemad: 6
Liitus: Dec 2009
Maine:
0
Seinad on pealt kinni ehk kahekordne 5x15 on lapiti karkassi peal. Seega seinte sisse ilma suurema lammutamiseta ei pääse. Ja isegi kui pääseks, siis on pooltes karkassi vahedes jälle diagonaalid ees. Ma ise oma peaga jätaks seinad rahule ja usuks katuslae soojustamisest rohkem kasu olevat. Lagi on omakorda alt üles vaadates: osb, 4cm lauast roov, 15x15 laetala, 4cm lauast roov, eterniit. Ise mõtlesin panna laetala vahele peno. Selliselt jääb osb ja penoplaadi vahele 4cm vaba ruumi. Kas seal võib äkki mingi kondents tekkida, mis omakorda alla osb peale tilgub?
Laetaladega oli ka omamoodi jama, sest nagu selgus, siis 15x15 sillates üle 6m jäi ikkagi nõrk ja õõtsuv. Mitte midagi hullu, aga keskelt 2cm läbipaindes ja ei tundunud õige asi. Kuna oli otsutatud, et mingeid poste või diagonaale lihtsalt ruumi reostama ei taha, siis panin kahele laetalale UPN 120 raudtala serviti kõrvale. Toestasin alt puittala sirgeks ja keermelattidega omavahel kokku. Sai väga hea ja tugev lahendus.
Mis puutub korstnasse, siis tõsi, et eluruumides on need bullerjanid ja muud õhkkütte hullused parajad hõõgujad ja kindlasti nad korstnale hästi ei mõju. Lisaks on lihtsalt jube vaadata ja hingata seda, mis korstnast samal ajal välja tuleb. Olen ise viimased 6a pottsepana tegutsenud, erinevaid lahendusi näinud ja põhitõed hakkavad selgeks saama. Sellises garaazi bullerjanis toimub ikka konkreetne põlemine, mitte suitsutamine ja pigi probleemi kindlasti pole. Sisuliselt otse korstnas ka ja korsten seest ilus ja kuiv. Korstna sisendiks pakuks 300...400c ja parematel päevadel on korstna välispind 2m kõrguselt 55c ehk käega ei katsu. Korstnapitsi osa seest kahjuks sama ilus enam pole.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Postitused: 6,915
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
(01-12-2016, 02:23 AM)hannest Kirjutas: Kas seal võib äkki mingi kondents tekkida, mis omakorda alla osb peale tilgub?
Kinnise pooriga soojustus on nagu kile, niiskus ei pääse välja ja varsti on OSB saepuruna põrandal.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 364
Teemad: 19
Liitus: Jul 2012
Maine:
9
Soojustsus soojustuseks - seda tuleb vaadata kui tervikut - põrand - mida pole tehtud, seinad, lagi - uksed ka...
See, et -3 katus tilgub pole ju probleem - tilgub ju selle pärast, et lumi/jää on katusel. Seinad tilguks ju sama moodi aga need pole veega kaetud. Soojustusega koos on vaja vaadata ventilatsiooni...
Pigem investeeri sisustusse, kui soojustus pole probleem.
PS tugevtuli sellises korstnas... jällegi on kogemus, kus Aseri tellis mureneb.... ja väga kiiresti, üllatavalt kiiresti... isegi sama tehase samott toimb sarnaselt... paiguta korstnasse metalltoru...
Vaatasin, et oled kanali ääre teinud nurkrauast ja sinna kohe vastu valanud betoonpõranda - on kogemusi, kus betoon hakkab seal ääres murenema + painutab ka rauda selliselt, et kanali katteks mõeldud laudis ei mahu enam vahele.. Suuresti on selline olukord tingitud vee sattumisest põrandale + külmumine.
Milleks on sul valatud seinaääris - vundamendi kõrgus?
Aga ikkagi, hea on näha siledat pinda, mis on ka korras.
(kahjuks kasutan laenatud garaazhi ning kogu mu kola on n.ö. kastimajandus.... mis tundub nagu oleks mustlane)
Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)
50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":
https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Postitused: 1,287
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Tere!
Miks kasutasid laetaladeks just 150x150, aga mitte näiteks 50x150 või 50x200 prussi?
Postitused: 323
Teemad: 6
Liitus: Dec 2009
Maine:
0
Laeprussi sai selline, sest neid lihtsalt oli olemas. Ja puit paindub pika silde all ikkagi läbi, olenemata ristlõikest. Kanali äärest ühelt poolt kergelt hakkabki murenema. Ma ei arva, et see vinkelraua süü on. Pigem sai ehitades tolle poole alla 40cm liiva ja võibolla jäi tihendamine puudulikuks. Samas ka pinnas on ise leetesavi vms ja see on uskumatu löga, mis märja ajaga kanali põranda all on. Imestan, et kanal ja põrand üldse nii sirged veel on. Samas kuival suvel seda kaevates oli kõva nagu kurat. 24h pärast suuremat vihma tuleb kanalisse vesi sisse. Jookseb läbi betooni mitmest kohast. Rekord on olnud 110cm. Selle vastu on ühes põranda nurgas madalam kast, kus on tühjenduspump ja veetoru läbi seina õue. Suvel ja külmemal talvel on jälle 4 kuud täiesti kuiv. Vundament on nii kõrge ja lai sellepärast, et see on vana rehetare koht. Suured maakivid olid kahes reas, millelt sai vana mört ja väiksed täitekivid ära puhastatud ja siis 50cm lai nö lint peale valatud.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Postitused: 2,235
Teemad: 34
Liitus: Aug 2014
Maine:
17
Kui uks jääb selline .siis pole ju mingil soojustusel mõtet.
Postitused: 147
Teemad: 25
Liitus: Dec 2009
Maine:
1
Mul garaazi laes laetalade vahel penoplast, mille vuugid on ehitusvahuga tihedaks tehtud, tollisest lauast roov ja "viimistlusmaterjaliks" soome papp. Mingit vee kondenseerumist pole lae piirkonnas täheldanud.
Postitused: 911
Teemad: 169
Liitus: Feb 2006
Maine:
4
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Postitused: 323
Teemad: 6
Liitus: Dec 2009
Maine:
0
02-12-2016, 22:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-12-2016, 22:16 PM ja muutjaks oli
hannest.)
Katus on lihtsalt ühele poole kaldu, mitte viilkatus. Ühest äärest on kõrgus 3,6 ja teine 2,8. Selline kalle on. Uksega oligi plaanis see mitmest paneelist murduv nö vahuvõileib. Kuigi praegused uksed said puidust ukse kohta suht ok ja mingit ilmastiku mängimist ega vajumist ei ole isegi 1mm märganud. Diagonaalid said väga täpselt sisse lõigatud ja tegin nagu omale teeks. Aga sooja mõttes oleks ikkagi 5cm peno uks parem ja rolli mängib ka see, et siis oleks väike käiguuks. Praegu tuleb seina sisse 3m kõrge auk, kui uks lahti teha ja soe paneb plehku. Teine eesmärk on saada uks puldist avatavaks, mille jaoks on ka juhtmete valmidus jäetud.
Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.