Plaan maksustada 2017. aasta juulist ka omanikuvahetus.

Ma saan aru, et igaüks proovib kisada oma mätta otsast a'la päästke kõik saja aasta vanused autod reg vahetuse maksust, kuid olgem nüüd solidaarsed enamus kaaskannatajatega, vaataks asja ikka läbi suurema prisma, läbi sellise mis meid kõiki kaaskannatajaid seob selles vallas. Enamusel, st 99,99999999% inimestel on jumala pohhui kas +35 aasta vanused autod saavad reg maksu vabastuse või mitte, minul sealhulgas. See ei ole üldse tähtis. Kedagi ei huvita see ja kedagi ega kellegi rahakotti ei mõjuta see. See on lihtsalt ühe lõpptulemi pisike värveldus. Kui aga anda võimalus üldse, selliseks seaduse olemasoluks, kaotame me kõik, eesotsas nende 99,9999999% erivajadustega hädaldajatega.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(09-12-2016, 09:57 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  Täname kõiki arutlejaid, nii neid, kes räägivad asjast kui ka neid kes asjast tasapisi aru hakkavad saama.

1. Kõik Musta Numbri sõidukid ja nendega tehtavad tehingud ei kuulu maksustamisele uue korra alusel. Nimelt on tegu ajaloo hoidmise ühe viisiga ja see ei ole seotud loodushoiu, või selle kujundamisega. Ilmselt on see kõikidele osapooltele ühtemoodi mõistetav ja vastuväiteid ei ole.
2. Kõik üle 35 aasta vanuste sõidukite maaletoomine ja nendega tehtavad tehingud ei kuulu maksustamisele uue korra alusel. Üldise praktika alusel ei tooda üle 35 aasta vanuseid sõidukeid maale, ega tehta nendega tehinguid muul, kui hobide, harrastuste või muude huvidega seotud eesmärgil. On ilmagi selge, et sotsiaalselt nõrgemal positsioonil olev pere, püüab siiski liiklusvahendina tarvitada võimalikult uut sõidukit, mitte üle 35 aasta vanust. See punkt on pikemas perspektiivis selleks, et meil oleks ka tulevikus Musta Numbriga sõidukeid, et neid toodaks ikka entusiastlikult maale ja et need leiaksid tee huviliste garaažidesse. See punkt võib tuua vastuväiteid, kuid siis on ka võimalus väidelda.

Tegu on esialgu ettepanekutega (9.12.2016).

Elagu vanatehnika!

Väga hea sõnastus ! Tubli töö !

(09-12-2016, 23:39 PM)viplala Kirjutas:  Ma saan aru, et igaüks proovib kisada oma mätta otsast a'la päästke kõik saja aasta vanused autod reg vahetuse maksust, kuid olgem nüüd solidaarsed enamus kaaskannatajatega, vaataks asja ikka läbi suurema prisma, läbi sellise mis meid kõiki kaaskannatajaid seob selles vallas. Enamusel, st 99,99999999% inimestel on jumala pohhui kas +35 aasta vanused autod saavad reg maksu vabastuse või mitte, minul sealhulgas. See ei ole üldse tähtis. Kedagi ei huvita see ja kedagi ega kellegi rahakotti ei mõjuta see. See on lihtsalt ühe lõpptulemi pisike värveldus. Kui aga anda võimalus üldse, selliseks seaduse olemasoluks, kaotame me kõik, eesotsas nende 99,9999999% erivajadustega hädaldajatega.

Teeks nii, et kellele see idee meeldib, need kiidavad valju häälega takka ja need kellele see mõte nii väga ei meeldi ... need  jätavad 
seekord kirjutamata.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

[Pilt: joonis%2B2.png]

Siit Mihkel Külaotsa blogist pärit tabelist on päris kenasti näha kui palju mida ARK-is riiuli peal on. 30-aastat ja üle on ikkagi riiul juba lage.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Ei tea, miks siis kohe kirjutama jätma peaks? Saaks veel aru, kui teema pealkirjaks oleks - esitame palvekirja, et meie tublid autokollektsionäärid ei peaks seda fking rgistritoimingu ja muid pastakast välja pekstud ja muude uusmaksude maksmisega end vaevama, äkki meie uksetagust kraapimist kuulatatakse ja võetakse kuulda.
Tehke siis vastav teema ja kirjutage aga pöördumisi ning koostage petitsioone. See on siiski vaba tribüün igasugusteks arvamusteks, kui nad vähemalt hea maitse ja seaduse udustesse piiridesse jäävad.

Ausalt öeldes ei tohiks see maks ühtegi ausat vanaauto omanikku/huvilist segada - jõuad soetada 100-100000eurikulise perfektses või mitte nii korras vanaauto, asi see mingi sada euri siis maksta, kw ju nii vanadel asjadel enamuse pole, rääkimata mingitest tsee-oo-kahtedest. Tekitatav maks on praeguse arusaama järele ju toimingupõhine, ei tee tehingut - ei maksa.

Probleem on ju hoopis muus. Ja seda on korduvalt juba esitatud, ei hakka üle kirjutama.

Ega meist ju enamuses muuks asja pole, kirjutaks siis vähemalt natuke.

Normaalses ühiskonnas ei esitaks inimesed palvekirju, ega niheleks kasutult internetifoorumites, vaid-

pooled kodanikud, keda selline maksustamine puudutab, istuks koos plakatite ja autode ja põlevate autokummidega vastavaid ideid pritsivate poliitbroilerite ja ka nende jaburaid käske täitvate ametnike kodude ja ametiasutuste juures ja annaks enda kohalolekust signaalitamisega teada. Ja niimoodi 24/7, kuni sihitult kirvega vehkival poliitnäljasel(kuskilt eespoolt näpatud tabav kujund), või kannupoisil mõistus osaliselt koju tuleb ja võib tekkida arusaamine, et see ei olegi eriti hea keskkond pereeluks või sisukaks tööks. Teine pool puudutatutest toob kaaslastele teed, võileibu ja muud vajalikku, näiteks tekke ja vanu kumme. Kohe-kohe on saabumas ilutulestiku aeg, mil või legaalset pauku teha.
Kahjuks on eesti mees päeval tööl ja õhtul vaatab teleka ees õlut, kui lapsed-naised karjatatu. Ja nädalavahetusel teadagi miss. Nii see eluke veereb. On üle elatud erinevad okupatsioonid, orjaikked, katkupuhangud ja sügelised, küll kannatame ka selle pisikese tuuletõmbuse ära. Tulukasulage ju hea punapõskne härra lubas tõsta, et küll hiljem, kui seda va maksu kehtestada, aga mis siis tollest, sõidan oma 98 aasta passatiga ju veel vähemalt kakskümmend aastat, kui nii kaua elangi muidugi, mind see jama ei puuduta ja ülejäänu on juba puhas kasu. No või umbes nii amööbib keskmine tegelane ja on omadega rahul.

Mälu on vastikult valikuline tegelane, hea nagu meelde jääma, halb kiiresti ununema. Mulle aga meenub läbi aastate, kuidas keskil olid ideed, oli mõtteid, kuidas nemad oskaks jagada ümber väga viltu oleva riigieelarve ikka selle sama tulumaksuläve tõstmiseks ja muudeks toredusteks, nagu näiteks üleriigiline tasuta transport jne. Nüüd aga selgub, et ei olegi niimoodi võimalik ja peab kasutama heade partnerite poolt pakutud säravaid ideid, kuidas asi jälle barlanksi viia. Võimalikust "tasuta" transpordi ideest ei sooviks küll rohkem midagi teada, kipun arvama, et siis pannakse näiteks jalakäijatele mingi maks peale. Ühekordne tasu käimade pealt mingid tühised 15-55€, näiteks. Kinganumbri järgi loomulikult, kindlasti on olemas vastav statistika kuskil vastavas ametis ja see nädalavahetusega seaduseelnõuks peksta pole meie karastunud ametnikele mingi probleem.

Minu poolest võiksid nad nimetada need uued maksud ka näiteks tasuta ümberregistreerimistasudeks või milleks iganes, liiga hilja olematu usalduse tekitamiseks. Kui enne novembripööret oli vähemalt mingigi uudishimu, et kas tõesti saab sedamoodi ? noh näidake siis, kuidas seda kõike teha. aga nüüd ei julge enam hommikuti ajalehtegi avada, sest pelgad jälle mingit taolist asja lugema, mida kohe kindlasti teada ei tahaks.
Inime kipub ikka tulevikku piiluma ja see on täiesti mõistetav. Huvitav olekski teada, milline näeb meie elu välja siis, kui eu enam siia igakuiselt rahaautosid ei saada, vaid tulevad inkassatsioonimasinad hoopiski(2020)? Kas tänavatel hakkavad liiklema raskelt relvastatud patrullid, mis peatavad väheseid allesjäänud autosid ja võtavad ühekordset läbisõidutasu - tühised sada euri nägu, või piirdutakse rohketelt jalakäijatelt kogu sularaha ja väärtesemete konfiskeerimisega? See on lihtsalt pisike uudishimu, mitte et ma ses päriselt osaleda tahaks või midagi sellist. Paluks mitte vastata.
Vasta

Vaadates seda ARK-i riiulit siis paistab nagu seal polekski suurt midagi. No aga ise nad tahtsid seda ju... Sad  Tahtsid puhastada registri.... ma ei tea millest..... neil on ka mingi vana register alles. Ja inimestel on kodus ka selliseid massinaid mis pole kuskil kirjas. Nende arvu pole vist kuskil kirjas. Huvitav oleks leida  ja näha,kui palju siis suudeti eelmisel korral...... Aga vaadates tänavale siis häving on nähtav. Muidugi ei saa alahinnata aja kulgu ja loomulikku hävingut,kuid vaikselt märku andes... ja juhendades -abiks ikka. Big Grin
Aga lp. Väravamehaaniku teksti ja soovidega võib täiesti nõus olla. Ei ole nuriseda midagi. Kiidan.

T.
Vasta

Siiamaani jaksasingi näppe paigal hoida.... Sad

Esiteks kiidan isand Väravamehhaanikut ja olen nõus vajadusel tema ettepanekule nime alla panema. PT, kui seda on vaja.

Teiseks uuest valitsusest. Kui eelmine vahevalitsus paika pandi, siis ma olin veendunud, et nüüd on põhi käes ja enam madalamale ei pole võimalik langeda. Aga sügisene presidondifarss ja praegune abiratas näitasid, et on ikka küll. Raisk! Mulle tundub, et võib saabuda aega, kus ma lähen isand Maituse käest vabandust paluma...
Küsimus ei ole mitte oskustes (mida ilmselt on) eg atahtmises (mida on ülearugi), vaid koduse kasvatuse puudumises, mis lubab teha kõike seda, mida pole veel ära keelatud. Ning rakendada kahte eelmainitut juba kordasaadetud keelatud sigaduste õigistamiseks.

Ning meie laseme sellel kõigel rahulikult sündida. Sad Rahvuslik eripära.

Nüüd maksust. Mis sellisena on täielik inimestele pähe kusemine. Mitte ainult nimetuse tõttu, vaid ka planeeritud suuruse tõttu. Kuni meie keskmine palk on kolmekohaline, on kolmekohaline registreerimislõiv ise juba ülekohus. Rääkimata pea pooleni keskmisest palgast ulatuda võivast maksust. See ei hakka kunagi plaanitud mahus laekuma, kuna eestlane on küll tuim, aga nutikas tegelane ja küll leiab viisi oma liikurit mitte maksualuseks seada.

Tunnen samas kaasa ka neile õnnetutele, kellele anti ülesanne kusagilt 36 tunniga rebida mõnikümmend milli. Kuna automaksu üle on arutletud, siis oli loomulik antud teema kohe ka käiku panna. Aga nende õnnetute jobude saamatust (või küünilisust) näitab registreerimise maksustamine, selmet panna igaastane mõistliku suurusega maks peale. Jah, ilma maksudeta oleks elu veel rõõmsam, aga me ei ela üksikul saarel. Paraku oleme praegu olukorras, kus ilma riigita oleks peatselt veel hullem ja riigi püstihoidmiseks tuleb makse maksta. Küsimus on ainult õiglases mahus. Praegune on selgelt ebaõiglane nii mahu kui viisi suhtes. Ning kõige valusam ämber on asja esitamise viis, millest valemat on raske välja mõelda. Sääraseid asju ei saa looduskaitsega siduda, kuna need lihtsalt ei ole omavahel mingis positiivses korrelatsioonis.

Sellest on palju räägitud, et raha on vaid ekvivalent. Ning seda ekvivalenti kasutades võib jämedalt öelda, et uue auto pidamine muutub mõistlikuks sealtmaalt, kus amortisatsiooni, remondi ja vahendite (kütus, õlid, jahutusvedelik) kulu ületab uue auto vastavad kulud + liising ajaühikus. See pole küll päris korrektne looduse seisukohalt, aga suurusjärgu võrra mööda ka mitte. Tunnistage nüüd ausalt, kui paljudel kulub vana auto peale kuus enam, kui 250 € pluss kütus?

Üks vääga ligikaudne ja kallutatud Exceli rehkendus minu valikute põhjal:

https://goo.gl/2GVHv5


Mida täna saab igaüks teha: tuletada meelde, kelle poolt ta viimati hääletas ning seda kodanikku igapäevaselt meilidega pommitada. Võib ka kohale minna ja nõuda aru, kuidas säärane sigadus üldse võimalik on. Et seesama rahvaesindaja siis seaduse (vist on tulemas järjekordne kobarseadusega kodanikule pähelaskmise aktsioon) arutamise käigus lollusele pidurit tõmbaks, kuna vastasel korral keegi mäletab valimiskasti juures ja siis äkki enam ei saagi hea palga peale. Tagasi nad aga saada tahavad...

Kes aga otsustas mugavuse või arguse tõttu mitte valida, sellel on keerulisem. Või teisipidi lihtsam: võta aga mõni sobiv mäelkükitaja ette ja hakka tuld andma.
https://www.riigikogu.ee/riigikogu/kooss...u-liikmed/

Tanel Talve näiteks Wink

Personaalselt tuleb rünnata seepärast, et sest siinset foorumit nad tõenäoliselt ei loe ja isegi, kui mõni peaks lugema, on mugavam loetu peatselt unustada...

Liigutada meil aga tuleb, sest keegi teine meie eest vabatahtlikult ei seisa. Sundigem siis neid, kellele me palka maksame, selle ka välja teenima!
Vasta

Mõistlikum oleks sellega tegeleda loodushoiu loosungi all sellega

aga eestlastest on hea ütlemine mida on kõlanud erinevates variantides.
Kui mujal maailmas tõstetakse mingit maksu 0,% siis seda arutatakse ja analüüsitakse mitu aastat ning rahvas on loosungitega tänavatel. Kui eestis valitsus otsustab kiirmenetlusekorras, et võtame igalt roolikeerajalt mitusada € autolõivu, siis sellest lugedes läheb Jüri taluuksest välja sitamaja taha, lööb rusikaga vastu seina ning ütleb KURAT ning elu läheb edasi. Smile
Vasta

Huvitav kuidas käsitletakse ajutisel arvelt maas olevaid pille mis oleks vaja aktiivseks saada?

Kas tuleb lufitada sajaseid kui tahad uuesti sõitma hakata?
Vasta

Seda ei saa önneks omanikuvahetuseks tembeldada

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(10-12-2016, 12:57 PM)AsTroSS Kirjutas:  Huvitav kuidas käsitletakse ajutisel arvelt maas olevaid pille mis oleks vaja aktiivseks saada?

Kas tuleb lufitada sajaseid kui tahad uuesti sõitma hakata?

Kuss, äkki nad ikka loevad... Big Grin
Vasta

(10-12-2016, 12:57 PM)AsTroSS Kirjutas:  Huvitav kuidas käsitletakse ajutisel arvelt maas olevaid pille mis oleks vaja aktiivseks saada?

Kas tuleb lufitada sajaseid kui tahad uuesti sõitma hakata?

Kui see tõeks saaks(hetkel mängult) siis oleks see ikka julm nali. Propageeriti,et võtke aga ajutiselt registrist maha,see ju nii imelihtne,muudkui naks ja naks. Ei midagi keerulist.... Big Grin  Aga kui nüüd järsku tahetakse selle eest ka raha..... no ma ei tea.....
Ja miks me need massinad siis arvelt ajutiselt maha võtsime? Eks ikka raha pärast,eks ju. Kuna paljudel vanu autosid hulgim ja osadel neist need jäetud säilitamise jaoks ja reservi. Kuidas kellegil parasjagu vaja.

Tahaks kohe kellegile kõva häälega karjuda: "Ärge kiusake!" Big Grin
Vasta

(10-12-2016, 13:10 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Tahaks kohe kellegile kõva häälega karjuda: "Ärge kiusake!" Big Grin

Aga tee seda, kes keelab.
Võta telefon ja helista, võta paber ja kirjuta. Või klõbista arvutisse. Kontaktid leiad minu postituse lingist Big Grin
Vasta

(10-12-2016, 13:17 PM)v6sa Kirjutas:  Aga tee seda, kes keelab.
Võta telefon ja helista, võta paber ja kirjuta. Või klõbista arvutisse. Kontaktid leiad minu postituse lingist Big Grin

Oled sa proovinud meile saata neile? Mina olen erinevate projektide puhul ja ausalt öeldes on hiljem tulnud välja, et enamus ei ole projektist kuulnudki, olenemata korduvatest ametlikest meilidest. Ehk teisiti öeldes, enamus saadetud meilidest rändab prügikasti nii, et keegi ei viitsi isegi pealkirju lugeda või ei avata mailboxi terve nelja aasta jooksul kordagi. Üksikud neist seal üleval viitsivad süveneda oma meilidesse, väga üksikud. See on täiesti uskumatu kui kena müüri nad on endale suutnud ehitada rahva ja enese vahele.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(10-12-2016, 13:17 PM)v6sa Kirjutas:  
(10-12-2016, 13:10 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Tahaks kohe kellegile kõva häälega karjuda: "Ärge kiusake!" Big Grin

Aga tee seda, kes keelab.
Võta telefon ja helista, võta paber ja kirjuta. Või klõbista arvutisse. Kontaktid leiad minu postituse lingist Big Grin

Nalja teed? Neid pole kunagi kuskil näha ega kuulda olnud... Big Grin
Vasta

(10-12-2016, 14:00 PM)viplala Kirjutas:  Oled sa proovinud meile saata neile? Mina olen erinevate projektide puhul ja ausalt öeldes on hiljem tulnud välja, et enamus ei ole projektist kuulnudki, olenemata korduvatest ametlikest meilidest. Ehk teisiti öeldes, enamus saadetud meilidest rändab prügikasti nii, et keegi ei viitsi isegi pealkirju lugeda või ei avata mailboxi terve nelja aasta jooksul kordagi. Üksikud neist seal üleval viitsivad süveneda oma meilidesse, väga üksikud. See on täiesti uskumatu kui kena müüri nad on endale suutnud ehitada rahva ja enese vahele.

Mul on siis hästi läinud... Tõsi, paar kodanikku eelmisest koosseisust reageerisid alles peale telefoniga ülesudimistWink Palju sellest nüüd kasu oli, ei oska öelda. Aga vähemalt olen omalt poolt teinud veidigi, et nad end liiga mugavalt ei tunneks.

Telefoninumbrite saamine oli muidugi omaette ettevõtmine. aga õnneks mäletab internet kõike ja inimesed on edevadWink
Vasta

Üks nüanss on meil kõigil kahe silma vahele jäänud. Vaesemate suured kaitsjad põhjendavad - tulumaksuvaba osa suurendamine annab rohkem tagasi On üks suur (väga suur) osa inimesi, kellele see kompensatsioonimehanism ei laiene, nimelt pensionärid. Olgu nad vanadus- või invaliidsuspensil, keskmine sissetulek on nagunii tulumaksuvaba praegu juba. ARKis kolme-neljakordne hinnatõus aga võtab jälle rahakotist oioioi kui valusalt. Paljudel neist on auto esmatarbekaup kusjuures, ilma selleta ei saa kohe kuidagi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kuna pööbel ja matsirahvas ei saa niikuinii aru õilsast loodushoiumõttest, automaksu kasulikkusest, tasuta ühistranspordi üllast ideest, jala käimise tervislikkusest ja üldsegi ei tea kuidas mujal maailmas kombeks on, siis teen ettepaneku kehtestada unikaalne ja maailmas analooge mitteomav innovatiivne:

UKSEMAKS!

Tahad ark-is asju ajada: sisestad kupüürid või torkad kaardi pilusse, pin-kood-200€, uks avaneb ja astud sisse.
Tahad "paberivabas" ark-is asju ajada, logid sisse, soorita maksekorraldus, pin-2 kood, 200€, tagasi kaupmehe juurde ja toimeta.
Igal juhul üks toimetus korraga! Järgmise toimetuse jaoks vt algusesse.

Unikaalne, lihtne, kõigile arusaadav. Pole vaja mingite co ega kw-ga jantida, mingeid ekseleid koostada ega midagi. Lihtne korrutustehe:  100 tuhat külastust=20 miljonit €, 500tuhat külastust= 100 miljonit €

Raha vedeleb lausa komistamiseni maas jalus, ainult korja üles.
Vasta

(10-12-2016, 18:37 PM)Marko Kirjutas:  Paljudel neist on auto esmatarbekaup kusjuures, ilma selleta ei saa kohe kuidagi.

Kujutage ette terviseprobleemidega pensionäre kellel perearstini vaja jõuda näiteks 10 km. kaugusele või poodi 10-15 km. Ei tea kuidas see ilma autota ka välja kukub....  Bussiliiklus ka olematu...

T.
Vasta

(10-12-2016, 20:06 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kujutage ette terviseprobleemidega pensionäre kellel perearstini vaja jõuda näiteks 10 km. kaugusele või poodi 10-15 km. Ei tea kuidas see ilma autota ka välja kukub....  Bussiliiklus ka olematu...

T.

Toris enam hobeseid es kasvatata või?     Toungue Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(10-12-2016, 20:44 PM)mlsluik Kirjutas:  
(10-12-2016, 20:06 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kujutage ette terviseprobleemidega pensionäre kellel perearstini vaja jõuda näiteks 10 km. kaugusele või poodi 10-15 km. Ei tea kuidas see ilma autota ka välja kukub....  Bussiliiklus ka olematu...

T.

Toris enam hobeseid es kasvatata või?     Toungue Big Grin
OT.
Kusjuures mitte, alles käis ju uudistest läbi, et hobesed viidi Torist Ülenurmele, põllumajandamise muuseumisse. seega tahad hobest kaeda, mine muuseumi...
Huvitav kas hobese parisnikele pole veel "lõivu" selga lajatatud? Huvitav mis aluseks võetaks, hobujõud?


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne