Vihkan seda kapsasuppi, ehk kas tõesti teisiti ei oleks saanud?

(23-12-2012, 19:16 PM)r.i.h.o Kirjutas:  Viimane selline olukord mis võttis kukalt kratsima ja küsima "miks küll ometi ?" oli siis kui tuli vajadus eemaldada Citroen Berlingul esimene piduri support. Nii paljukest kui mul on erinevatel autodel seda tulnud varasemalt küljest võtta on see olnud 30 sekundi töö, silmus poldile ümber, haamriga korra võtmele peale ja kõrraga keerand poldid püstaku küljest lahti. Berlingul on aga seal kasutatud sisemise torx peaga polte. Ok! ei ole probleemi, torxi komplekt olemas ja peadpidi rattakoopas urgitsen pesad puhtaks sinna aastatega kogunenud piduri tolmust ja kõigest sellest mudast mis ratta alt lendab (aeg min. 3-4 minutit). Otsin siis välja sobivas mõõdus torxi ja sobitan selle auku ja proovin haamriga veel sügavamale koputada, et ikka nukke maha ei keeraks ( ilge ke..p sest rattakoopas ei ole haamrile eriti ruumi), ja siis jõuad selle kohani kus tuleks lahti keerama hakata. Kõrraga( vars ca.30cm) ei jõua keerata midagi, sest paratamattult on sellises kohas paikneval poldil rooste keerme vahele pugenud ja ilma löögita või väga pika varreta lahti ei tule. Kõrrale haamriga peale ei löö ja pikem vars ei mahu jällegi rattakoopasse. Peale väikest tööriistade ümber tegemist õnnestus mingi imeliku nurga alla rattakoopasse mahutada löök mutrikeeraja ja sellega alumine polt lahti võtta aga ülemine? Sai proovitud nii, et 10mm silmus torxile ümer ja siis haamriga lahti lüüa aga nii tuleb jälle torx pesast välja. Ühesõnaga kasutanud ära peaaegu kogu mul teada oleva eesti- ja venekeelse töötegemise sõnavara õnnestus mul see ikkagi lahti saada, ning pärast kokku tagasi ka ( see oli oluliselt lihtsam).
Peale seda jahmerdamist istusin jupp aega nurgas, vaatasin juhmi pilguga autot ja mõtlesin pingsalt mingisugustki eelist torx poldi kasutamisele sellises kohas tavalise kuuskant peaga poldi ees. Minul ei tulnud ühtegi head mõtet.
Iseenesest selline väike vahe aga mingil hetkel pidi mingi prantsuse insenjöör ütlema koosolekutelaua taga, et "le´hui" me kasutame seal tavalist polti, paneme sinna hoopis torxi ja vaatame mis saab.

Aga võibolla tegin ise midagi hoopis valesti.

Nii, märkamatult on mööda läinud pea neli aastat ja kätte jõudis kord eemaldada teise poole piduri support. Kuna seekord on vaja vahetada ära rattalaager, siis lähenesin juba alguses kavalamalt ja eemaldasin kohe terve püstaku. Aga "le´hui" raisk, lahti keerata ei suuda. Pika varrega keerata ei saa, hakkab pesast välja murdma torxi ja lõhub ära poldi pea. Varrele haamriga peale lüüa ka ei saa samal põhjusel. Ostsin mingi manuaalse löök mutrikeeraja millele saab haamriga peale äsada aga ei miskit tulemust. Olemas ka akuga löökmutrikeeraja mis peaks kirjade järgi ca 350nm jõuga lahti suutma keerata aga ei suuda ka too riistapuu midagi saavutada. Hetkel kogun mõtteid ja pean kurje plaane.
Pilt ka süüdlastest.
[Pilt: puhas_piin.jpg]
Vasta

Kõige lihtsam. Otsi selline paras mutter, millesse see Torx poldi pea ära mahub. Lased keevitust täis ja keerad padrunvõtmega lahti.
Keevitus põletab roostet ka, tuleb kergemini lahti.
Tagasi võibki panna kraega tavapeaga 10.9 poldi.
Vasta

Kuuma anna kah, kui laager enivei uus tuleb

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(16-12-2016, 23:32 PM)90Deville Kirjutas:  Kuuma anna kah, kui laager enivei uus tuleb

Ei tea ja tunne tegijaid ja peaks täpsustama kuhu nad kuuma annavad, kuid raud kardab samamoodi tuld ja teravat kuvaldalööki, nagu naisedki. kuumutage ikka seda osa, kus polt  keermega sees on...   kuumusega läheb auk suuremaks...

vabandan, kui isa ni..uma õpetasin. kuid tsirkuses ma kunagi ei naera  Smile

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Ja pidage ka seda meeles, et kui seda kunagi eemaldatud/lahti keeratud pole, võib seal vahel ka keermeliimi olla, mis kuumaga end kindlasti lahti annab Smile
Vasta

(16-12-2016, 22:58 PM)meli666 Kirjutas:  Kõige lihtsam. Otsi selline paras mutter, millesse see Torx poldi pea ära mahub. Lased keevitust täis ja keerad

Hmm ja ma olen kasutanud polte,et veel otsa käianud koonusesse ja siis sinna vahele keevitusega,töötab ka selline moodus.Selliste kohtadega ei olegi niikui suurt mõtet,proovida muidugi võib keerata,aga aeg on näidanud,et keevitus ja see lahedab sellised olekorrad alati.Ega laagri saalet saa ka muidu kätte,kui keevitusega sisse ring peale ja kukub ise pesast välja.Noovoton jama kui palju,mingi väikse asjaga  Wink
Vasta

" akuga löökmutrikeeraja mis peaks kirjade järgi ca 350nm"


See on mänguasi.

Osta poest ÕIGES mõõdus lööktorx ja mine lähimasse (rehvi)töökotta, kus korralikud 600 - 900N püssid ja hea pressõhk on.
Ise saad ju peale vajutada, et välja ei hüppa.
Kui siis ka ei tule või rikub pea/võtme ära - kettaga poldi pea maha ja pärast keerad pealekeevitusega välja.

Seda käkki võid soojendama jäädagi, tolku pole.

P.S. 100a vana ja suuruse (uued on kergemad ja pisemad) ning vanuse tõttu proffide poolt mahakantud Ingersoll Rand keerab ka poole paremini kui tutikas noname mutrikeeraja.


.
Vasta

Mina teeks ka nii, nagu ksf meli666 soovitas. Fordi seest sai sellel moel kõik "rasked" poldid kätte. Suurt mutrit normaalse 6-kandilise padruniga ümaraks ka naljalt ei keera. Poldid paned pärast uued, sellise peaga, nagu ise tahad.
Vasta

Ma neid välja võtnud rohkem kui ühe ja kui niisama ei tule, siis kuumaga kohe kindlasti ilma probleemideta tuleb. Kuumaga peab meeles pidama, et ikka korralikult anda pitsiga, mitte välgumihkliga soojendama.
Vasta

(17-12-2016, 21:34 PM)ivoalaska Kirjutas:  Ma neid välja võtnud rohkem kui ühe ja kui niisama ei tule, siis kuumaga kohe kindlasti ilma probleemideta tuleb. Kuumaga peab meeles pidama, et ikka korralikult anda pitsiga, mitte välgumihkliga soojendama.

Vat see ongi valikute küsimus.

Kes annab pool tundi kuuma (gaas ju maksab AGA-s raha, kui just tööandja tagant ei varasta) ja pärast traatharjab, krundib, värvib. Sest värv põleb selle käigus maha. 
Lisaks nagunii lased aeglaselt maha jahtuda, ehk kogu see jama läeb pehmeks ja esimese kivi otsas kõveraks.
See, et laagris olnud määre välja pressib, on veel pisiasi. Toungue

Kes ei värvi pärast pärast kuumutamist, pohh, pole oma auto ju. Jäme asi ka, see ju läbi ei roosteta.

Kes keerab õige võtmega ja õige tööriistaga kohe lahti ja kogumoos.
Vasta

Eelmainitud tähiku lahtikeeramise sai laual e. kruustangide vahel lahendatud "T" kujulise "sabaga", millele kummalegi poole torujupp otsa. Kahelt poolt korraga keerates ei hakka ka polti otsast kuhugi poole "murdma". Järgmine nädal peab siis auto peal sama asja lahtii saama, seal juba tõesti huvitavam.    
Vasta

Pitsiga peab kuuma andma max paarkümmend sekundit ja värvi pärast sellistest kohtades pole vaja muretseda, seda nagunii seal enam ei ole. Selles osas nõus, et kõige lihtsam on korraliku püssiga asi lahti ragistada aga kodugaraazides paljudel sellist võimalust ei ole. Kui õhutööriistad käepärast on, siis veel olen kasutanud selliste kinnijäänud poltide korral suruõhu meislit. Natukene poldi pihta ja ümbrusesse ragistada ja jällegi lahti. Isiklikult keevitamise ja lõikamise ja puurimise olen viimaseks võimaluseks jätnud, sest reeglina need tööd ajamahukamad.
Vasta

Vana hea küünlavaha trikk võib ka aidata: https://www.youtube.com/watch?v=7qqMXXGgFQg

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Tänapäeva tööriist on induktsioonkuumuti.
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ta...umuti-230v

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(18-12-2016, 22:22 PM)Walter Kirjutas:  Tänapäeva tööriist on induktsioonkuumuti.
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ta...umuti-230v

Tore teada aga selle hinna juures kodukasutusse vist asja ei ole. Peaks küll teadmisi juurde hankima ses teemas, kuid induktsioonpliitide suht olematu hinna juures võib arvata, et antud toote müügihinnas on suht kõvasti õhku sees.
Vasta

(18-12-2016, 22:27 PM)Alts Kirjutas:  
(18-12-2016, 22:22 PM)Walter Kirjutas:  Tänapäeva tööriist on induktsioonkuumuti.
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ta...umuti-230v

Tore teada aga selle hinna juures kodukasutusse vist asja ei ole. Peaks küll teadmisi juurde hankima ses teemas, kuid induktsioonpliitide suht olematu hinna juures võib arvata, et antud toote müügihinnas on suht kõvasti õhku sees.

Väga ei viitsi tuulata netis, aga esimene mille leidsin... kindlasti leiab ka paremaid selle hinna juures https://www.aliexpress.com/item/ZVS-induction-heater-High-frequency-heating-machine-Need-to-bring-their-own-power/32604845135.html?spm=2114.10010108.1000014.10.aHcUJB&scm=1007.13338.60375.000000000000000&pvid=29f4877f-d4da-4ed4-9f14-eedd9893b968&tpp=1

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Raporteerin vahepeal, et poldid kätte saadud. Kasutatud abivahendid: suuremat sorti haamer, millega läbi padruni tublisti poldile pähe sai udjatud ja veoautode rataste vahetuseks kasutatav suruõhupüstol( tavalises rehvivahetuses kasutatav püstol ei teinud midagi). Iseeenesest keerme vahel roostet ei olnudki, küll aga võis seal aimata jälgi keermeliimist. Kui käändmik oleks autoall siis poleks lootustki olnud seda lahti saada. Ma ei kujuta ettegi kuidas teised inimesed neid polte avavad aga ometigi vahatatakse ju sadadel ja isegi tuhandetel berlingudel pidurikettaid.
Vasta

Aastast 80-ndad kasutusel Eestis... ja on realiseerimisel analoogid sots maadest ja venest n( tugevamad).... las teadjamad arutlevad.... 

http://autoosa.com/index.php?route=product/product&product_id=53834&tag=&sort=p.price&order=ASC&page=1221

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Niinimetatud "käristi" teeb sageduse suhtes lööke.... kuid õige aparaat annab väändejõu otse suunas ja ükekordselt korraga  (nagu kuvaldaga)  ja kui muud ei aita, siis kuumutamine ja ikkagi järsk rebimine... ( naine ja raud kardavad lööki ja tuld) Tõstamaa vanasõna Big Grin

Parimat  h2rra.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(22-12-2016, 01:11 AM)h2rra Kirjutas:   ( naine ja raud kardavad lööki ja tuld) Tõstamaa vanasõna Big Grin

Parimat  h2rra.

Tänapäeval pigem... naine kardab kööki kui tuld

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne