16-12-2016, 22:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-12-2016, 22:36 PM ja muutjaks oli r.i.h.o.)
(23-12-2012, 19:16 PM)r.i.h.o Kirjutas: Viimane selline olukord mis võttis kukalt kratsima ja küsima "miks küll ometi ?" oli siis kui tuli vajadus eemaldada Citroen Berlingul esimene piduri support. Nii paljukest kui mul on erinevatel autodel seda tulnud varasemalt küljest võtta on see olnud 30 sekundi töö, silmus poldile ümber, haamriga korra võtmele peale ja kõrraga keerand poldid püstaku küljest lahti. Berlingul on aga seal kasutatud sisemise torx peaga polte. Ok! ei ole probleemi, torxi komplekt olemas ja peadpidi rattakoopas urgitsen pesad puhtaks sinna aastatega kogunenud piduri tolmust ja kõigest sellest mudast mis ratta alt lendab (aeg min. 3-4 minutit). Otsin siis välja sobivas mõõdus torxi ja sobitan selle auku ja proovin haamriga veel sügavamale koputada, et ikka nukke maha ei keeraks ( ilge ke..p sest rattakoopas ei ole haamrile eriti ruumi), ja siis jõuad selle kohani kus tuleks lahti keerama hakata. Kõrraga( vars ca.30cm) ei jõua keerata midagi, sest paratamattult on sellises kohas paikneval poldil rooste keerme vahele pugenud ja ilma löögita või väga pika varreta lahti ei tule. Kõrrale haamriga peale ei löö ja pikem vars ei mahu jällegi rattakoopasse. Peale väikest tööriistade ümber tegemist õnnestus mingi imeliku nurga alla rattakoopasse mahutada löök mutrikeeraja ja sellega alumine polt lahti võtta aga ülemine? Sai proovitud nii, et 10mm silmus torxile ümer ja siis haamriga lahti lüüa aga nii tuleb jälle torx pesast välja. Ühesõnaga kasutanud ära peaaegu kogu mul teada oleva eesti- ja venekeelse töötegemise sõnavara õnnestus mul see ikkagi lahti saada, ning pärast kokku tagasi ka ( see oli oluliselt lihtsam).
Peale seda jahmerdamist istusin jupp aega nurgas, vaatasin juhmi pilguga autot ja mõtlesin pingsalt mingisugustki eelist torx poldi kasutamisele sellises kohas tavalise kuuskant peaga poldi ees. Minul ei tulnud ühtegi head mõtet.
Iseenesest selline väike vahe aga mingil hetkel pidi mingi prantsuse insenjöör ütlema koosolekutelaua taga, et "le´hui" me kasutame seal tavalist polti, paneme sinna hoopis torxi ja vaatame mis saab.
Aga võibolla tegin ise midagi hoopis valesti.
Nii, märkamatult on mööda läinud pea neli aastat ja kätte jõudis kord eemaldada teise poole piduri support. Kuna seekord on vaja vahetada ära rattalaager, siis lähenesin juba alguses kavalamalt ja eemaldasin kohe terve püstaku. Aga "le´hui" raisk, lahti keerata ei suuda. Pika varrega keerata ei saa, hakkab pesast välja murdma torxi ja lõhub ära poldi pea. Varrele haamriga peale lüüa ka ei saa samal põhjusel. Ostsin mingi manuaalse löök mutrikeeraja millele saab haamriga peale äsada aga ei miskit tulemust. Olemas ka akuga löökmutrikeeraja mis peaks kirjade järgi ca 350nm jõuga lahti suutma keerata aga ei suuda ka too riistapuu midagi saavutada. Hetkel kogun mõtteid ja pean kurje plaane.
Pilt ka süüdlastest.