Akudest tibake.

(14-12-2016, 23:02 PM)hannest Kirjutas:  Leidsin korraliku vene BA-2 laadija. Ksf Talupojal oli ka vist selline. Kuidas sellega õige käituda on? Kas ampreid vaadata ampermeetri pealt, olenemata mis asendis lüliti on või on ikka need 7 asendit tähtsad või mitu A üks auguvahe võiks olla?

Tegu on lihtsa trafoga, ehk pead ise jälgima aku laetust ja õigel ajal juhtmed küljest võtma, või voolu vähendama. Laadimise ajal pinge ikka 13,9-14,5, pikemat aega (säilitamiseks)  võiks pinge mitte üle 13,0-13,4V olla st tester/voltmeeter peaks ligi olema ja sellega kontrollid. Ampermeetrit ei julge alati usaldada, sest nagu ka Stardil, üks  käivitus laadimise ajal, võib keerata ampermeetri tuksi.
Saab laadida ka tühje akusid, mida "targad" ei lae. Olude sunnil laadisin hiljaaegu ka kaht 225Ah akut korraga, viimases positsioonis. Laadis küll, ampermeetri seier isegi liikus pisut. Ära ei surnud, põlema ei läinud, lollikindel vene asi. mõne tunniga surus isegi käivituse jagu sisse.


Vasta

(14-12-2016, 23:33 PM)hannest Kirjutas:  Mul oligii raske sellest aru saada, et täis aku korral peaks ampermeeter lõpuks nulli kukkuma (ok, sinna 1...2 vahele, sest päris nulli pole kunagi näinud). Ja kukubki sinna 1A kanti, kui proovisin laadida 1.astmega oma kaks nädalat vana 100Ah akut. Aga kui lähtuda 1/10 "seadusest" ja panna kõige kangemasse astmesse, siis läheb ampermeeter ikka sinna 8..9A kanti ja aku hakkab mulisema. Kui ma asjast õigesti aru saan, siis on vist midagi 15,5V see õige laadimispinge.  Ja kui "Lüliti muudab alaldi väljundpinget", siis järelikult läheb pinge üle selle. Pinget mõõta kahjuks ei saanud. Nüüd mul tekkis mõte, et äkki paneks sinna laadijale veel voltmeetri lisaks, siis oleks hea oma silmaga näha ja mitte üle teatud pinge akusse lasta ja kahe näidiku põhjal leida mingi nö tasakaal, mida siis mingi aja tagant korrigeerida saaks. Või on mõtetu mõte?

Ei ole sugugi mõttetu mõte. Ju siis (kui aku "keema läheb" e. laadija temast elektrolüüsiga vesinikku ja hapnikku tootma hakkab) ongi viimases astmes laadimispinge liiga kõrge.
Vasta

Varta aku kestis 14 aastat ja üheksa kuud Peugeot Partneril,üks kord sai laadiaga laetud, kuna käiasin peale kütuse filtri vahetust tühjaks.
See vist väike rekord!
Vasta

Tsitaat:ps. akud pole varem vist kunagi nii odavad olnud kui hetkel. Suhteliselt.

pmst viid 3 akut utiili ja saad 1 aku raha tagasi, kui just veel paremat diili ei leia.
Aga vene ajal viisid kolm tühja taarat poodi ja said ühe täis õlle tagasi.
Vasta

14a ühe akuga on küll rekordivääriline tõepoolest. 8..10a olen varemgi kuulnud. Mul juhtus ka omamoodi täpsusrekord, kui aku andis päeva pealt otsad neli ööpäeva enne 2-aastase garantii lõppu.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(14-12-2016, 23:33 PM)hannest Kirjutas:  Mul oligii raske sellest aru saada, et täis aku korral peaks ampermeeter lõpuks nulli kukkuma (ok, sinna 1...2 vahele, sest päris nulli pole kunagi näinud). Ja kukubki sinna 1A kanti, kui proovisin laadida 1.astmega oma kaks nädalat vana 100Ah akut. Aga kui lähtuda 1/10 "seadusest" ja panna kõige kangemasse astmesse, siis läheb ampermeeter ikka sinna 8..9A kanti ja aku hakkab mulisema. Kui ma asjast õigesti aru saan, siis on vist midagi 15,5V see õige laadimispinge.  Ja kui "Lüliti muudab alaldi väljundpinget", siis järelikult läheb pinge üle selle. Pinget mõõta kahjuks ei saanud. Nüüd mul tekkis mõte, et äkki paneks sinna laadijale veel voltmeetri lisaks, siis oleks hea oma silmaga näha ja mitte üle teatud pinge akusse lasta ja kahe näidiku põhjal leida mingi nö tasakaal, mida siis mingi aja tagant korrigeerida saaks. Või on mõtetu mõte?
 Kõik õige aga kogu ajaks pole voltmeetrit külge vajagi-aitab kui tühjalt ära mõõta palju volte vastavas asendis laadija välja annab. Nii saab arvestada palju üldjoontes pinge olema peaks, ilmselgelt ei jaksa laadija seda pinget hoida kui ampermeeter 10 näitab, samuti on see oluline kui ööseks laadima jätta. Kui tühjaltki ei ületa pinge ca 14,5..15V siis ei keedeta ka akut tühjaks kui aku ükskord täis saab.
 Endal on ka sama laadija, tolle viimased astmed on päris kõrge pingega.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(07-12-2016, 19:50 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(06-12-2016, 21:42 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Huvitav, kas veokite puhul pole sarnast jama nagu kuulukse uuematel Audidel jne olema- auto ise juurdleb kui uus või vana aku on ja siis vastavalt sellele laeb seda. Arvatavasti võetakse ka ntks täisgaasiga sõites laadimist vähemaks jne.
 Kui vahetada aku ära ilma arvutiga selgeks tegemata, et nüüd on uus aku, siis ei laeta ka uut akut õieti.

Tundub täis viinapudeli teemana. Kui palju õhtul ära tarvitad samapalju toodad järgmine päev juurde Big Grin  Kui laed lisaks nutika laadijaga siis läheb auto päris lolliks. Homme service külastus, siis targem.

Andsin/võeti mult see VOLVO FH540 EURO6 enne kest ära, kui servicesse jõudsin. Sn. oli nats alla 90 tkm. Seega sama loll edasi Sad
Vasta

Sai siin traktorile uus aku toodud ja muidugi enne, kui kasutama hakkad, siis laed. Laadis kolm tundi ja aku peale, aga nii tühi, et vaevu liigutas mootorit. Ei saa aru, kas poodi tulevadki tühjad akud või seisavad nii kaua Sad .

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta

Tõenäoliselt said väga pikalt laos elanud aku. Loodetavasti ei visanud Sa ostukviitungit minema? Seda läheb peagi vaja...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(29-12-2016, 23:12 PM)52mees Kirjutas:  Sai siin traktorile uus aku toodud ja muidugi enne, kui kasutama hakkad, siis laed. Laadis kolm tundi ja aku peale, aga nii tühi, et vaevu liigutas mootorit. Ei saa aru, kas poodi tulevadki tühjad akud või seisavad nii kaua Sad .

Kõigepealt räägi millise laadijaga ja milliste seadistustega laadisid? Näiteks mingi 3 A impulsslaadijaga laadides loogiline ju et 3 tunniga ei lae 100+ Ah akusse mitte halligi sisse... Rolleyes
Vasta

Kõigepealt Veiksi jutt sulatõsi. Siis edasi- aga miks uue  aku toomiseks läks? Kui ka vana täpselt samamoodi ei jõudnud jne tuleb hoopis starterist, masslülitist, juhtmestikust otsida...  E-280`l olid alumiiniumakujuhtmed, klemmil õrn tinakord peal- vaat nendega juhtus üht-teist mittekäivitumisest kombaini mahapõlemiseni.
Väikeveokal Peugeot J5 ei saanudki jälile, miks vahel aitas masina vabakäigul meetrijagu käsitsi edasilükkamine ja läks jälle võtmest käima.?.? Veidrustele vaatamata tahaks sellist masinat päris omale...
Vasta

Kuna kõigest hästi aru ei saa, siis küsin: mis seal videos nö. põhiline point on ja kas tundub usutav?
https://www.youtube.com/watch?v=xc0LSnCmE2k
Vasta


  1. Destilleeritud veega tasapind normi, akus on ilmselt 1,07 tihedus elektrolüüdil ja 9 volti pinget. Mitte kasutada kontsentreeritud või lahjat hapet, see rikub kohe aku.
  2. Laadimine 0,8 – 1A vooluga 8 tundi, tihedus veidike tõuseb, pinge ka võib-olla 10 voldini.
  3. 24 tundi lase lihtsalt seista. Aku puhkab.
  4. 2 – 2,5A vooluga laadida 8 tundi, tihedus tõuseb 1,11 – 1,13, pinge 12,7 voldi peale
  5. 6 -8 tundi 55W pirniga tühjendada kuni 9 voldise pingeni.
  6. Korrata korduvalt punkte 2,3,4,5 kuni tihedus tõuseb 1,27 peale. Aku on korras.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

ok, kui tihedust mõõta ei saa, siis ilmselt seda teha ei saa. Ega eriti usku pole, aga proovida võiks. Tundub just sulfateerumise viga olema mu akul.
Vasta

(03-01-2017, 23:46 PM)veix__ Kirjutas:  ok, kui tihedust mõõta ei saa, siis ilmselt seda teha ei saa...

Tiheduse mõõtmine kinnitab kahtlusi või tulemusi. Võid niisama treeningtsükleid teha. Tulemus on ikka sama, ainult sa ei saa seda tõestada. Kui aga aku ellu ärkab, siis ka see on tõestus ja kaotada pole ju midagi.

hp
Vasta

Sai natuke akude maaletoojatega juttu puhutud, ja see mis nende jutust kõlama jäi, ei ole kliendi jaoks eriti lõbus. Põhimõtteliselt on klient alati süüdi. Kui juba aku garantiiga nende juurde tagasi tuleb on seda kasutatud liiga kaua auto peal ning oleks pidanud kohe tulema kui probleem algas. See tähendab, et inimene peab 24h aku eest hoolitsema, seda mõõtma, laadima, sest kohe kui ta seda ei tee ning sõidab veidike alalaetud akuga, on tulemuseks mustad korgialused või sade, mis loomulikult välistab igasuguse garantii. Kui auto seisab vähe pikemalt või seisab külmaga õues, tuleb enne sõidu alustamist mõõta akus olevat voolu, muidugi soovitavalt vastavate seadmetega, ning seejärel vajadusel ka laadida akut. Inimesel tuleb vajadusel mõõta ka elektrolüüdi tihedust. Juhul kui tegemist on vajutatavate korkidega, siis neid lahti ei tohi ise võtta. Kuidas sellisel juhul mõõta elektrolüüti, jäi mulle arusaamatuks. Kokkuvõttes peab inimene olema vilunud akufriik koos erialaste teadmiste ja vastavate seadmetega, ning soovitavalt probleemi tuvastamisel, 20 minuti jooksul transportima treileril auto koos akuga garantiisse, sest ilma autota ei saa auto vooluleket kontrollida ja pikemaajalise reageerimisaja korral võib aku seistes veelgi maha laadida ning klient jääb kõiges ikkagi süüdi. (loe...nagunii jääb)

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(03-01-2017, 23:27 PM)aavu Kirjutas:  
  1. Destilleeritud veega tasapind normi, akus on ilmselt 1,07 tihedus elektrolüüdil ja 9 volti pinget. Mitte kasutada kontsentreeritud või lahjat hapet, see rikub kohe aku.
  2. Laadimine 0,8 – 1A vooluga 8 tundi, tihedus veidike tõuseb, pinge ka võib-olla 10 voldini.
  3. 24 tundi lase lihtsalt seista. Aku puhkab.
  4. 2 – 2,5A vooluga laadida 8 tundi, tihedus tõuseb 1,11 – 1,13, pinge 12,7 voldi peale
  5. 6 -8 tundi 55W pirniga tühjendada kuni 9 voldise pingeni.
  6. Korrata korduvalt punkte 2,3,4,5 kuni tihedus tõuseb 1,27 peale. Aku on korras.
Jagan ja toetan.
Eelnevalt oli siin juba juttu, 2 145Ah akut olid praktiliselt surnud. 0,.. ja 1,..V pinged, mitu aastat seisnud veoka peal, juhtmed küljes... Sad
Vett läks kahe aku peale üle 3 liitri, ühel purgil oli kork kadunud ja see oli poolenisti tühi. Kolm päeva: üks öö läbi laadis, päeval 55W pirniga tühjendus 10V-ni ja teine vahetuses. Tihedust polnud mõõta, tester kontrollis pinget. Laadimist pidi alustama teise korras akuga paralleelselt, sest laadija ei tunnistanud akut laetavaks. Kolmanda tsükli alguses laadis 5A-ga, neljandal laadis maksimumiga.
Kestsid korralikult pikalt käivitamist jms, kuniks esimese pikema sõidu ja töötamise järel, kuiva purgiga aku loobus laadimist ei soovinud ja 9V andis välja. Sade (samune sulfaadisodi) põhjas ja purk lühises. Teine peab kuskil traktori peal pensionipõlve.
Varasem elustamiskatse kahe 225Ah akuga oli veel lühem, 1 ei võtnudki elu sisse (maks 8V) teine näitas küll testriga ilusaid numbreid (oli vist isegi 60-70% jääki) aga paaripäevase seismisega oli tühi. St. katsetada ju võib, aga kui kindla peale minna, siis...
Lõpptulemusena ostsin ikka 2 uut.


Vasta

(04-01-2017, 00:42 AM)viplala Kirjutas:  Sai natuke akude maaletoojatega juttu puhutud, ja see mis nende jutust kõlama jäi, ei ole kliendi jaoks eriti lõbus. 

Vaheta maaletoojat, kui ise edasmüüja oled.
Maaletoojad ei ole ju loetud.
Vasta

(04-01-2017, 13:35 PM)stihl Kirjutas:  Vaheta maaletoojat, kui ise edasmüüja oled.
Maaletoojad ei ole ju loetud.

Ma avaldan sulle ühe saladuse, edasimüüja ei anna akule garantiid, seega pole edasimüüjal ka vastutust Smile. Kui täna lähed ja ostad mõnest, lepingulisest, suuremast autovaruosade hulgiketist aku kliendi autole, siis jama selle akuga läheb klaarima klient aku maaletooja juurde, isegi mitte selle hulgimüüja juurde kellelt sina aku ostsid. See ei ole küll 100% reegel, kuid enamjaolt küll. Sama teema on igasugu kodumasinate, kingade ja kõige muuga mis kellegi poolt kusagil maale tuuakse. Akudest veel niipalju, et ma olen üsna kindel, et akude garantii tingimused on kõikidel üsna samad.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(04-01-2017, 14:38 PM)viplala Kirjutas:  
(04-01-2017, 13:35 PM)stihl Kirjutas:  Vaheta maaletoojat, kui ise edasmüüja oled.
Maaletoojad ei ole ju loetud.

Ma avaldan sulle ühe saladuse, edasimüüja ei anna akule garantiid, seega pole edasimüüjal ka vastutust Smile. Kui täna lähed ja ostad mõnest, lepingulisest, suuremast autovaruosade hulgiketist aku kliendi autole, siis jama selle akuga läheb klaarima klient aku maaletooja juurde, isegi mitte selle hulgimüüja juurde kellelt sina aku ostsid. See ei ole küll 100% reegel, kuid enamjaolt küll. Sama teema on igasugu kodumasinate, kingade ja kõige muuga mis kellegi poolt kusagil maale tuuakse. Akudest veel niipalju, et ma olen üsna kindel, et akude garantii tingimused on kõikidel üsna samad.

Ju mul siis vedanud. Tänaseni käinud probleemiga ikka edasimüüja juures kes sellega tegeleb. Ja sama ka erinevate tööriistadega. Kui ma peaks hakkama maaletoojaga asju ajama siis puudub edasimüüjatel ju mõte. Maaletooja müüb mulle kauba oluliselt odavamalt kui edasimüüja. Kui ma su jutust miskist möödamõistsin siis vabandan, aga muidu ikka väga mööda jutt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne