Akudest tibake.

Teeks kakuloopimises nüüd väikese pausi ja.... mõni teadja võiks rääkida parem militaarmaailmast, mis seal akuvärgiga toimub, kas vahetatakse ka kogu akupark aasta tagant välja, või kestab ikkagi kaks, nagu julgemad hiromandid on ennustanud. Või on midagi veel tõsisemat leiutatud, mis tavakasutusse veel lastud pole, aga kestavad umbes nagu vanasti tavakasutaja batareid, viis-seitse aastakest.
Vasta

Kui jätame võnked ja vahelduva vooluga akud kõrvale, siis on kõik siililegi selge (rääkimata kassilistest), sest akul ju kaks klemmi: plussi annad laadijaga juurde ja miinusest voolab ära tümpsukasti või kuhu vaja. Kõik lihtne, oleks kolme klemmiga, nagu peenematel seadmetel, vot siis võib jama olla, pealegi kõik ühes mõõdus.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Minul on nüüd siis kaks tõestatud juhutmit, kus aku tapjaks osutus starteri tõmberelee.

Sümptomid: aku ei kesta, kooleb ruttu, käivitumine vaevaline jne.

Pean vahele pistma veel, et ühesuguseid masinaid mitu ja seega sai akusid tõstetud teiste autode peale ja seal pidasid akud vastu.

Käesolevad juhtumid siis Clio 1.2 2005 114k ja Voya 2.8 2005 170k, Voya kohapealt oli teada, et üks kord on selle isendiga "ujutud" aga mitte "uputud", seega totaalne leotamine kapoti all.

Akud, mis "surnuks" kuulutati, ärkasid ellu ja teevad oma tööd edasi, Voya peal surnud geelaku ärkas ka üles ja on veel peale seda kaks aastat toimetanud.

Vot nii.
Vasta

Maailm avardub tasahilju, feodaalne usupimedus on tehnilise progressi ees seljali ja eilsed tehnoloogiad hakkavad lõpuks ka idaavarustele jõudma, loodame et ei tule liiga suurt peapööritust kergesti saavutatud edusammudest.

Ja milline tähtede paraad filmiuvilisele siin kangastus- tomhardy, bondartshuk, stevenseegal, lathjöö jne.
Vasta

(01-12-2016, 22:38 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Et teema ei soikuks...nii garantii kaheks aastaks...ostsime täna uue Varta Blue D24 Big Grin

Auto pikemalt seisis, 2 nädalat. Nädalapäevad tagasi käivitasin (öösel max -9C), kuidagi vaevaliselt vedas käima Sad
Vasta

Mis auto peal? Aku vahetamise vajadus võib olla ka tagajärg, mitte probleem ise kui auto poolt elektri tarbimine liiga suur on.
Vasta

(23-04-2017, 12:31 PM)veix__ Kirjutas:  Mis auto peal? Aku vahetamise vajadus võib olla ka tagajärg, mitte probleem ise kui auto poolt elektri tarbimine liiga suur on.

Lada Baltic.
Viimane uue aku ostmine jäi aastatuhande vahetuse kanti. Olen ostnud kasutatud akusi lammarist (Rootsi).
Vasta

(23-04-2017, 12:22 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(01-12-2016, 22:38 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Et teema ei soikuks...nii garantii kaheks aastaks...ostsime täna uue Varta Blue D24 Big Grin

Auto pikemalt seisis, 2 nädalat. Nädalapäevad tagasi käivitasin (öösel max -9C), kuidagi vaevaliselt vedas käima Sad

Palju auto seismisel voolu tarvitab?
Juhtmed on ikka OK? Eriti kere ja mootori vaheline miinusjuhe?
Vasta

Eks peab vaatama. Peale sõitu järgmisel päeval ei tähelda anomaaliaid. Ju mingi tarbija.
Vasta

(01-12-2016, 22:38 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Et teema ei soikuks...nii kaheks garantii aastaks...ostsime täna uue Varta Blue D24 Big Grin

Laupäeva õhtul peale kahe nädalast (+5 - - 15 C) seismist proovisin käivitada. Väljas -11 C. Vaevaliselt keris aga poolest pöördest käivitus. Lasin tunnikese soojeneda. Täna - 6 C ja vaevaline kerimine paar pööret, käivitus. Kuidagi väga mannetu. Aasta vana aku Sad
Vasta

(23-04-2017, 21:45 PM)v6sa Kirjutas:  
(23-04-2017, 12:22 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(01-12-2016, 22:38 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Et teema ei soikuks...nii garantii kaheks aastaks...ostsime täna uue Varta Blue D24 Big Grin

Auto pikemalt seisis, 2 nädalat. Nädalapäevad tagasi käivitasin (öösel max -9C), kuidagi vaevaliselt vedas käima Sad

Palju auto seismisel voolu tarvitab?
Juhtmed on ikka OK? Eriti kere ja mootori vaheline miinusjuhe?

Palju on auto tarbimine seisu ajal?

Palju on aku klemmipinge starteri vaevalise kerimise ajal?

Nende kahe numbri järgi saab edasi minna
Vasta

Head uut aastat kõigile!
Kasutan teemat natuke teises suunas ära, nimelt aku kontrollimine.
Koristuse käigus ilmusid lagedale kaks vene aparaati.
Esimene selline. Saan aru, et see endisaegsete pealt sildadega akude kontrollimiseks ja tänapäeva akude juures teda enam kasutada ei saa.
         

Teine aparaat tundub sobivat ka tänapäevastele akudele.
               

Otsinguga leidsin selle:
https://www.carshistory.ru/b/tehnic/341.html
Vene keel nõrk. Aga saan aru, et kui viie sekundiga koormates pinge 8,9V suurem, siis aku korras.
Samas kuidas nüüd lähtuda eri ampertundidega akude juures? Peaks ju vahe olema, kas mõõta 70Ah või 180Ah akut.
Vasta

Eks ta omaegsetele mosse-ziguliomanikele mõeldud laiatarbekaup oli, s.o. 55A/h akudele. Mõõtepiirkonda laiendas teine, mutika abil juurdelülitatav takisti.
Vasta

(01-01-2018, 19:26 PM)pen.skar Kirjutas:  Eks ta omaegsetele mosse-ziguliomanikele mõeldud laiatarbekaup oli, s.o. 55A/h akudele. Mõõtepiirkonda laiendas teine, mutika abil juurdelülitatav takisti.

Nojah, endal polegi seda 55Ah akut kuskil hetkel kasutuses. Sõiduautodelgi 70 ja 75Ah peal.
Mutri abil saab teisel aparaadil lülitada kas takistit sisse või välja. Ehk siis mõõtmine ainult voltmeetriga või siis koos takistiga.
Vasta

Резисторы 4 подключаются к ножке 5 контактной гайкой 6 - takisti 4 lisatakse jalale 5 kontaktmutri 6 abil.  Üks on siis pidevalt järel, teine juurdekruvitav sellelgi.
Vasta

(01-01-2018, 19:40 PM)meli666 Kirjutas:  Nojah, endal polegi seda 55Ah akut kuskil hetkel kasutuses. Sõiduautodelgi 70 ja 75Ah peal.

Arvatavasti suuremat akut vaja koormata veidi kauem kui 5 sekundit (kui 50 ah akul 5 s, siis 70 Ah akul äkki 7 s?).
Vasta

Otsinguga ühteist ikka leiab.
Siin kirjas, et 55-190 Ah jaoks.
http://www.8e.ru/print/2663.php
Selle teise takistustraadi külgeühendamisest küll aru ei saa, või minu omal miskit puudus. Selle järgi nagu ongi 100A, millega akut koormab.
http://www.sxemotehnika.ru/zhurnal/nagru...atora.html
Siin veel kasutamisest juttu.
http://mash-xxl.info/info/305329/
Google tõlge ajab asja nii karvaseks, et miskit eriti aru ei saa.
Vasta

(01-01-2018, 22:29 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Siin veel kasutamisest juttu.
http://mash-xxl.info/info/305329/
Google tõlge ajab asja nii karvaseks, et miskit eriti aru ei saa.

ot:

2. tehnohoolde käigus kontrollitakse peale nimetatud töid aku elektrolüüdi tihedust ja selle töövõimet-pinget koormuse all.

Tihedust mõõdetakse densiomeetriga, pinget aku kontrollhargiga

Tehnilise seisukorra kontrolli hinnatakse koormushargiga LE2, või aku kontrollijaga E-107
Koormushark LE2 (pilt 38a) lubab kontrollida aku pinget koormuse all.
Koormuse resistorid/ takistid? 5 ja 6 asetatakse kontaktide nr 4 vahele.
Takisti 0,01-0,012oomi, lisatakse akule 75-105Ah/160A
Takisti 0,018-0,02 oomi akule 45-60Ah/100A.
Mõlema takisti korraga ühendamisel klemmile 3, lubab voolu 260A, akudele 105-132Ah.

Aku tester E107 (joon. 4.2g), /järgeb teh. kirjeldus mis ei ole oluline/ ühesõnaga suru akule ja ok.
Vasta

Varta Blue D24
Välistemperatuur + 1 C. Auto seisnud mitu päeva. Aku pinge 12,28 V. Käivitades kukkukus korra 10,66 V peale. Käivitudes tõusis mõne sekundiga 14, 00 V peale.
Lähi-, ääre- ja numbrituledega 13,92 V. 
Peaks hea küll olema?
Vasta

Laeb hästi. Muud on raske öelda.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne