Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
(04-03-2017, 09:19 AM)mlsluik Kirjutas: (04-03-2017, 00:13 AM)svenson Kirjutas: Vanatehnikat ei maksustata. Ilmselt Saurerite hinnad lähiajal mitmekordistuvad. Täismass 11999kg
Paljudel on 12000kg, lasin ka paaril kandevõimet vähendada 11900 peale, läbi häda teevad ka 11990kg. Seda 1 kilo ei soovinud nad millegipärast maha võtta
Raskeveokid eestis sõitmas.
Porikäru käive jääb enamasti ühes kuus 4000-5000€ vahele, sealt kütus, maksud ja palgafond maha ning kasumiks 1000-1500. Vahest rohkem, vahest vähem. Kes alla selle sõidavad pangu kiiremas korras oma uksed kinni ära, turgu es maksa solki...
Sama lugu on ka metsaveoga, tee kuidas tahad aga et mõnusalt ära elada tuleb ligi 40€/h saada, vaatad ja imestad kui minnakse välja aga 23-25€ tunnis..... Paneb küll mõtema et papa anna püss ja padrunid.
Muidugi igasugune maksutõus praeguses olukorras on liiast aga kui 12 kuu peale 600€ tundub üle jõu käivat firmale siis on mõtekam juba äripidamise asemele kasvõi suviti maasikaid käia korjamas.
Olukorra leevendamiseks võiks siis kasvõi raskeveokimaksu ära kaotada, muidu nagu topeltmaksustamine või nii... aga looda sa.
Jäin mõtlema seda et kuna hetkel 3500-18 000 registrimassiga sõidukeid arvel kümmenkond siis tõetab päris huvitav skeemitamine tulla...
Samas üks objektimagirus sõidab juba praegugi ringi ilma et üldse arvel oleks, eks edaspidi lisandub siis juurde selliseid sõidukeid. Kui avalikule teele harva asja siis teinekord on odavam see ühekordne trahv maksta kui aastaläbi kindlustust, ülevaatust, raskeveokimaksu ja teekasutusmaksu tasuda.... ?
Sa siin tugined firmade autopargile,ma näiteks räägin nendest meestest nagu mina kel seisab ootel väikeveok,mida siis aastas 7-8 korda kasutavad,kaob nagu point pidada sellist masinat.Minul on see veok selleks et prügilasse prahti viia,kardivõistlustel käia,puid tuua,ehitumaterjali aeg ajalt vedada.Kui ära müüa siis tellida vedu jälle kallis,sest vedaja maksab seda 500 eur-ist aastamaksu ja tahab ka elada.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 2,953
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
Aga miks siis kandevõimet vähendati kui täismass on 3500 ???
Postitused: 1,075
Teemad: 57
Liitus: Mar 2004
Maine:
10
04-03-2017, 17:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-03-2017, 17:19 PM ja muutjaks oli
supp.)
et saaks b lubadega sõita, kusjuures norra passi oli veel mingi lisa rida ka selle kohta kirjas
Kehtiv liiklusseadus: B-kategooria – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
ford f-350 oli ka täismassiga vist 6 tonni ligi
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
(04-03-2017, 12:12 PM)41Degree Kirjutas: (04-03-2017, 11:20 AM)hundu615 Kirjutas: Kui ära müüa siis tellida vedu jälle kallis,sest vedaja maksab seda 500 eur-ist aastamaksu ja tahab ka elada.
Vaat' see nüüd küll õige ei ole, et vedu kallis tellida on selle pärast, et €500-ne aastane tasu juurde tuleb. Löö laiali keskmise tööd tegeva veoauto kulustruktuur ja saad teada, kas see ikka on see põhiline hinda määrav komponent või võib-olla ei ole ka.
No vedu on juba praegu kallis,3kanti liiva 15 km kaugusele maksis 35 eur,see puhtalt veo hind,vedu oli kallim kui koorem
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
sõbra isal oli see ja tühimass oli 3450kg, b-katiga sõitmiseks tuli ümber registreerida ja põhimõtteliselt tohtis kergem juht ainult autos istuda. Kastis oli lubatud 3 tonni ja piduritega haagist 6 tonni vedada
Postitused: 2,953
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
no kamoon
on olemas tühimass
on olemas kandevõime
on olemas registrimass
on olemas täismass
neist viimane on valmistaja poolt antud ja seda ei muudeta !!!
see on kogu aeg olnud ja seda ei muudetud aga see ei mänginud pilli sest meil määrati juhtimisõigust enne seaduse muudatust registrimassi järgi
vot see registrimass oli see mida muudeti ehk mass millega auto oli registreeritud ja see ei tohtinud ületada täismassi aga võis olla sellest väiksem kandevõime arvelt
sellisena muudeti kõiki suuremaid kastikaid, hummereid ja muid liikureid nn. sõiduautodeks
jah mõnel juhul jäi kandevõimeks vaid tõesti napp 100kg ehk ühe inimese auto
ehk kandevõime arvelt ei vähendatud täismassi
nüüd seaduse muutudes ei mängi enam pilli registrimass ja juhtimisõigust määratakse nüüd täismassi alusel
juhul kui registrimass on veel jäänud muudetuks ehk vähendatud siis sõita saab ikka C katiga aga registrimass piirab kandevõime ikka ära.
juhul kui Supp´i auto on dokumenteeritud vähendatud kandevõimega ja täismassiga siis on tehtud lihtsalt viga
Postitused: 2,953
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
Kusjuures mnt ametist kontrollides annab jah mõlemad massid 3500
Aga jah paarisrattad tähendab igalpool veoautot nt. Poola kiirteel pistab tädi pea putka aknast välja ja kui on paarisrattad maxad veoauto järgi see siis matkaautode kogemus.
Üldiselt on hetkel Suppil vedanud aga autot müües võib see asi muutuda.
Postitused: 655
Teemad: 25
Liitus: Jan 2013
Maine:
1
04-03-2017, 22:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-03-2017, 22:03 PM ja muutjaks oli
AsTroSS.)
See, et keegi tädike on passi sobilikuks muutnud ei lahenda tegelikult probleemi.
Suvaline korravalvur peab kinni, talle ei meeldi numbrid, saad trahvi ja suunatakse korralisele ülevatusele, sealt aga otse teh.osakonda, seal saad aga kirja tulge oma uuele teh passile järgi millel on vead parandatud.
Kui on tuul valelt poolt pead ise veel selle tsirkuse kinni maksma.
See näide on elust enesest
Postitused: 6,889
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Odota nyt, nii kuri see asi ei ole ju. Need vähendatud reg massiga lubatakse edasi olla, uutele imporditutele ei saa enam. Või mäletan valesti?
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 655
Teemad: 25
Liitus: Jan 2013
Maine:
1
Alates 1 jaanuar 2016, lubade täht määratakse täismassiga.
Sa võid oma masinal lasta reg.massi vähendada aga sellega kastikaid (ka kaubikuid) , B kati lubadega sõitma ei saa
Postitused: 794
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
Ega see paarisratta asi ei ole ikka nii mustvalge. Transitid ja ivecod jms. on ka paarisratastega n1 kastikad 3500kg täismassiga.
UK-s on palju kastikaid(f350 double cab dually, hummer h1, dodge ram 2500 jne.) arvel 3500kg täismassiga, see tähendab et tehase pirka peal ongi 3500kg täismass, autorongi mass võib olla ka üle 10 tonni. Arvatavasti on kohalik edasimüüa tellinud uue pirka tehasest ja kõik legaalne.
Registrimassi vähendamisest on siis kasu kui on 3.5t massipiirangud.
Mul endal tellitud ford transitile uus vin-i pirka, praegune on 3550 täismass ja 3500 registrimass, uuel siis täismass ka 3500.
Postitused: 655
Teemad: 25
Liitus: Jan 2013
Maine:
1
Ma ei tea kuidas euroopa või aasia masinatega on aga USA raua jaoks on ARK'l juuredääs andmebaasi mis laotab VIN koodi järgi kogu muinasjutu välja (3 lehekülge A4)
Üldiselt neid ei huvita mis on andmete kleepekal kirjas